Μπορούμε να διδάξουμε την ηθική στα παιδιά; Πώς θα τα κάνουμε να ξεχωρίζουν το «καλό» από το «κακό»; Θέτοντας τα παιδιά μπροστά σε ηθικά διλήμματα μπορούμε να τα ασκήσουμε στο να διαχειρίζονται τις αντιθέσεις ανάμεσα στις εγωκεντρικές τάσεις και ανάγκες τους και στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους άλλους. Τα κάνουμε να προβληματιστούν για θέματα ηθικής και αξιών και για το πώς θα ενεργήσουν θετικά ως προς τις ανάγκες και τα δικαιώματα των συνανθρώπων τους σε διάφορες περίπλοκες καταστάσεις. Είναι πράγματι αξιοθαύμαστο το ότι τα παιδιά κάθε ηλικίας βρίσκουν πάντα σολομώντειες λύσεις σε τέτοιου είδους διλήμματα! Να η ιστορία μας:
ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
Τα παιδιά της τάξης γράφουν ένα διαγώνισμα. Ο Δημήτρης δεν έγραψε καθόλου καλά και φοβάται να μην το μάθουν οι γονείς του. Πηγαίνει κρυφά στο διάλειμμα, παίρνει το διαγώνισμα από την έδρα της δασκάλας, το σκίζει και το πετά στο καλάθι. Όταν η δασκάλα αντιλαμβάνεται ότι το διαγώνισμα λείπει αρχίζει να ψάχνει και να αναρωτιέται για το τι συνέβη. Τι θα έκανες στη θέση του Δημήτρη;







