Πασχαλινές Δημιουργίες!!!

Με Πασχαλινές κατασκευές και πολλές ευχές ολοκληρώνονται οι φετινές δημιουργίες των παιδιών μας !

Λαζαράκια , βάψιμο αυγών , λαγουδάκια , κάρτες , καλαθάκια κ.α.

Καλή Ανάσταση! Χριστός Ανέστη !

Χρονια πολλά ! σε όλους με υγεία!

489298125 558736363397720 8510193093505386710 n 488314031 681349614280051 2665309779249161189 n 487817305 497278919998281 5436364993483424692 n 488078093 1382468332877607 85515203868502308 n 488752555 693712843087984 9047708732789217682 n 487812411 1208089757518167 5922768397455957369 n 489036882 568236175773638 5334270233816975080 n 489729679 3734525563506456 7238078447206036465 n 488312054 637011402481696 938932980361460202 n 489730101 1035599041964165 5046596939350172857 n

Εγγραφες στα Νηπιαγωγεία σχ.ετος:2025-2026

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα
πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία
για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021

Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου
προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)

και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
3
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου
προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Ετερότητα στο Νηπιαγωγειο

Αναγκαιότητα Στόχοι

Παρουσίαση της διαφορετικότητας στα παιδια. Σεβασμός της πολιτισμικής και γλωσσικής ιδιαιτερότητας που έχει το κάθε παιδί.

Ενδυνάμωση και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και ομαδικότητας. Γνώση και προστασία των Ανθρωπινων δικαιωμάτων.

Βελτίωση του προφορικού λόγου των παιδιών , καλλιέργεια ενσυναίσθηση , σεβασμό και αλληλεγγύη.

Συμμετοχή γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι παιδαγωγοί ανταλλάσουν πληροφορίες μεταξύ των γονέων , σχετικά με τα χαρακτηριστικά που έχουν τα παιδιά με διαφορετική κουλτούρα.

Εξάλειψη ρατσιστικών συμπεριφορών στο σχολικό περιβάλλον.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Εντάσουμε το Προγραμμα της ετερότητας με το Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και το συνδέουμε με την εκάστοτε Θεματική ενότητα που πραγματευόμαστε.

Γλώσσα: Εμπλουτισμός της προφορικής έκφρασης και επικοινωνίας , επαφή με τη γλώσσα και άλλων λαών, γνωριμία με διάφορα είδη έντυπου λόγου -γραφη.

Μαθηματικά: κατανόηση και κατάκτηση προμαθηματικών εννοιων , ανάπτυξη της λογικομαθηματικής σκέψης , ποσότητες αντιστοιχίσεις συγκρίσεις.

Μελέτη Περιβάλλοντος: Γνωριμία και επικοινωνία , ήθη και έθιμα , γνωριμία με στοιχεία πολιτισμού άλλων λαών.

Δημιουργία και έκφραση :ζωγραφική κατασκευές , θεατρικό παιχνίδι , μουσική , ακρόαση παραμυθιών.

Ενημέρωση γονέων: ενημερώνουμε τους γονείς για το πρόγραμμα και τους στόχους του. Ζητούμε την εθελοντική συμμετοχή τους στην οργάνωση δραστηριοτήτων. Παράδειγμα , να παρουσιάσουν στην τάξη , κάποιο χαρακτηριστικό έθιμο της χώρας τους. Εποπτικό και φωτογραφικό υλικό. Τοπικη ενδυμασία, παραδοσιακο παιχνίδι , μουσική , τοπικη κουζίνα κ.α.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης :

Νοεμβριος -Δεκεμβριος Ιανουαριος -Μάιος

Πόροι μέσα ερευνητικά εργαλεία

Οι μαθητές εργάζονται ατομικά και σε μικρές ομάδες αξιοποιώντας πληθώρα παιδαγωγικών τεχνικών και δραστηριοτήτων. Η μεθοδολογία που εφαρμόζουμε είναι η βιωματική και συνεργατική μέθοδος , με παιχνίδια ρόλων , παιδαγωγικά ή παραδοσιακά κυρίως στις ομαδικές εικαστικές δραστηριότητες , όπως τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού.

Έρευνα με σκοπό την καταγραφή εμπειριών και γνώσεων , για τις διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς μέσα στην τάξη μας. Λογοτεχνία (αφήγηση παραμυθιών) Καλλιτεχνική δημιουργία , Παιδαγωγικά παιχνίδια , Διεξαγωγή Δραστηριοτήτων, Δημιουργία γωνιάς λαων.

Δραστηριότητες:

Παιχνίδια: Καλημερα Μ.Φιλιππακη , Η αδεια καρέκλα, Η αραχνούλα, Σπρωξε τράβα κι οι δυο μαζι Τραγουδια:: η ταξη του σχολειου μια μεγαλη αγκαλια , ειρήνη κ.α.

Εικαστικά: Οικογένεια παλαμη και τα τραγουδια της, δημιουργια αφισας κ.α.

Λογοτεχνία : Μαυρη και λευκή σοκολατα , το παραπονεμενο αρκουδακι , τα παιδια του κόσμου , ο παρδαλος ελεφανταςκ.α.

Έντυπο υλικο: Εφημεριδες βιβλία(ελληνικα , κινεζικα αραβικα αλβανικα). Επισκεψη γονεα , στην τάξη (παρουσίαση -συζήτηση)

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης

Προβληματισμός και ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ετεροτητα. Ποικίλες δραστηριότητες για την αποδοχή της διαφορετικότητας. Συνεργασία μαθητών , ανάληψη αρμοδιοτήτων και ευθυνών. Έκφραση μαθητών μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

Δίνουμε κίνητρα στα παιδια να αποκτησουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές απέναντι σε άτομα με διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμό.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

Παρατηρηση μαθητων στις ελεύθερες δραστηριότητες Συζήτηση με τους γονείς για το Προγραμμα

Εθελοντική επίσκεψη γονέα , για να μας παρουσιάσει κάτι από τον πολιτισμό της χώρας του Φτιαχνουμε στο νηπιαγωγείο τη γωνια των λαών

Συνεργασία μαθητών , ανάληψη αρμοδιοτήτων και ευθυνων Συνεργασία των μαθητών

Έκφραση των μαθητών μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες Εμπειρίες από το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Στόχος να δώσουμε κίνητρα σε μαθητές και στις οικογένειες τους να αποκτήσουν στασεις και συμπεριφορες σεβασμού της πολιτισμικής ιδιαιτεροτητας.

Ανατροφοδότηση Προτάσεις ΣΕΕ

Το σχέδιο δράσης «Ετερότητα στο νηπιαγωγείο » αφορά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών ένα πολύ σημαντικό ζήτημα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Με τις ενέργειες και τις δράσεις που καταγράψατε έχετε ως στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων για την αποφυγή προκαταλήψεων και ρατσισμού απέναντι στους συμμαθητές τους με διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον το σχέδιο δράσης γιατί αναφέρεται σε ένα σύχρονο ζήτημα της σχολικής πραγματικότητας. Η φόρμα αποτύπωσης έχει αναπτυχθεί και στα πέντε πεδία σύμφωνα με το υπόδειγμα του ΙΕΠ. Θα σας πρότεινα να χρησιμοποιήσετε προς διευκόλυνσή σας το ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών της ομάδας δράσης γιατί θα σας φανεί χρήσιμο καθώς να συμπεριλάβετε το χρονοδιάγραμμα Νοέμβριος – Δεκέμβριος που αφορά την προεργασία του σχεδίου δράσης.

Καλή σας επιτυχία στην υλοποίηση!! Πάντα στη διάθεσή σας!

Η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Αναστασία Τσαβδάρη

Β. Υλοποίηση της Δράσης

Περιγραφή

Στην αρχη κάναμε ενδοσκόπηση , πως βλεπουμε τον εαυτό μας . Ενα κουτάκι με ενα καθρεπτάκι που περνούσε

απο ολα τα παιδιά μιλουσαν για το προσωπο που εβλεπαν στον καθρέπτη. Μετα ρωτηασαμε πως μας βλέπουν οι άλλοι. Όλοι είμαστε διαφορετικοί και συχνά οι άλλοι έχουν άλλη άποψη για μας. Παίξαμε παιχνίδια και εντοπισαμε κοινά χαρακτηριστικά και διαφορές με τους φίλους μας. Μελετήσαμε φωτογραφίες , και καταλήξαμε ότι η ευτυχία δεν εξαρτάται από την εξωτερική μας εμφάνιση , και το χρώμα του δέρματος . Συζητήσαμε για την ισότητα την συνεργασία και την ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Κατανοήσαμε την έννοια πρόσφυγας ρατσισμός μετανάστης . Μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδια καταλήξαμε στο σεβασμό και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Γ. Αποτίμηση της Δράσης

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)

Μιλησαμε για τη διατροφή και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι ανα τον κόσμο τρώνε και μαγειρεύουν διαφορετικα , από ότι εμεις στην Ελλαδα . Και γευτηκαμε ενα φαγητο από την Κινα .

Αποτελέσματα της Δράσης

Ευαισθητοποίηση των παιδιών μέσα από παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες , για την ετεροτητα , την αποδοχή της διαφορετικότητας , την γνωριμία με την κουλτούρα άλλων πολιτισμών , την αλληλεγγύη και τη συνεργασία , την εξάλειψη φαινομένων ρατσισμού.

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Η συμμετοχή των παιδιών και ο ενθουσιασμός τους για το πρόγραμμα συνέβαλλε στην επίτευξη των στόχων.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Δυσκολίες παρουσιάστηκαν ως προς την επικοινωνία και συννενόηση με τους γονεις. Δεν υπήρχε συμμετοχή από τη μεριά των γονέων για παρουσίαση , κάποιας δράσης , σχετικά με ήθη και έθιμα της χώρας τους. Σε μια περίπτωση , έγινε μια δράση μαγειρικής, από την Κίνα.

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Χρησιμοποιήθηκε εποπτικό υλικό: Βίντεο , φωτογραφίες , πληροφορίες από έρευνα στο διαδίκτυο , φυλλα εργασίας ,πίνακες αναφοράς,υλικά κ.α.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Καναμε ενημέρωση των γονέων διαζωσης , Φεβρουάριος 2022, και ενημερώθηκαν οι γονείς για τους στόχους της Δράσης και το Πρόγραμμα. Εισηγήτριες ήταν οι Σ.Π & Κ.Π.

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Ενίσχυση της συμμετοχής των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα απο δρασεις συναντησεις για να γνωρίσουμε την κουλτούρα των άλλων πολιτισμών και λαών.

Ενημερώσεις γονεων και εκπαιδευτικών για μαθησιακές δυσκολίες και προβληματα συμπεριφοράς.

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης

Επιμορφώσεις σε προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

Προτείνουμε τη συνέχιση της δράσης για το επόμενο σχολικό έτος , καθώς το σχολείο μας αποτελείται από μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά εθνικά και κοινωνικά περιβάλλοντα .

06E670EA C23A 4E42 B694 04DF37873D19 1 9961ABB3 7124 4609 A7EB 49F2BAA11C7B 1 217659E4 3FE3 4C61 AA3B 8B47C7979AE7 1 1

Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα

Στόχος του Προγράμματος είναι: Οι μαθητές /τριες να συνεργάζονται αρμονικά. Η ενίσχυση της αυτονομίας, η ενσωμάτωση καινούριων μαθητών.

Η ευρύτερη καλλιέργεια της νοοτροπίας ότι μια τάξη είναι μια ομάδα .    Η καλλιέργεια διαπροσωπικών φιλικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

Να αναδεικνύουμε αξίες αλληλοσεβασμού αλτρουισμού, κατανόησης συνεργασίας και φιλίας .

Σχέδιο Δράσης: Όλοι μαζί , μπορούμε καλύτερα

 Οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους , η αποδοχή και η διαφορετικότητα απασχολούν τη σχολική μας μονάδα ,

με στόχο την αρμονική συνεργασία όλων των μαθητών/τριων.

Πιο συγκεκριμένα επειδή στο νηπιαγωγείο μας φοιτούν κατά κύριο λόγο παιδιά μεταναστών καιπροσφύγων

θέλουμεναενισχύσουμετιςδιαπροσωπικές

καιφιλικέςσχέσειςτωνπαιδιών.

Ταπαιδιάναμάθουννασυνεργάζονται,νασέβονταικαιναεκτιμούντονπολιτισμότηνκαταγωγήτηθρησκείακ.λ.π.

τωνσυμμαθητών τους.

Στόχοι:

 Η ενίσχυση θετικών συμπεριφορών. η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης .ευαισθητοποίηση και αποδοχή της διαφορετικότητας.

καλλιέργεια της συνεργασίας και της φιλίας.ενσωμάτωση αλλοδαπών μαθητών. η ενίσχυσητηςαυτοεκτίμησηςτωνμαθητών.

Ενέργειες&χρονοδιάγραμμαυλοποίησης

Στοπρόγραμματουσχεδίουδράσης,εκτόςαπόταπαιδιάεμπλέκονταικαιάλλοιπαράγοντεςόπωςείναιοι γονείς , φορείς και εκπαιδευτικοί.

Πιοσυγκεκριμένα:Διαπίστωσητηςκατάστασηςτηςτάξηςμέσωτηςπαρατήρησηςτωνπαιδιών.

Καταγραφήκαιανάλυσητωνσυμπεριφορώναπότιςνηπιαγωγούς.

Εφαρμογή κοινωνιογράμματος.

Συλλογήπληροφοριώναπότουςγονείς.

Ατομικέςσυναντήσειςμετονκάθεγονέαξεχωριστάκαιενημέρωσηγιατο ιστορικό του παιδιού .

Επιμόρφωσηεκπαιδευτικώνγιατιςβιωματικέςμεθόδους,την ομαδοσυνεργατική προσέγγιση .

Υλοποίησηδραστηριοτήτωνπουενισχύουντησυνεργασίαμεταξύτωνπαιδιών.

Εφαρμογή προγραμμάτων για την προώθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων και αυτοεκτίμσης .

Επίλυσησυγκρούσεωνκαισυζήτηση,τεχνικέςαντιμετώπισης. Διαδικασίεςπαρακολούθησηςκαιανατροφοδότησηενεργειών.

Διαδικασίεςπαρακολούθησηςτηςπορείαςυλοποίησηςκαιαξιολόγησηςτου σχεδίου δράσης.

Τοσχέδιοδράσηςπραγματοποιείταισεόλητηδιάρκειατουσχολικούέτους,σύμφωναμετοαντικείμενοτων διαφόρων ενεργειών.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

 Διαδικασίες υλοποίησης:

Σεπτέμβριος -Οκτώβριος: Επιμορφωτικές Δράσεις Παρατήρηση της τάξης -Διαπιστώσεις

Νοέμβριος-Δεκέμβριος: Κοινωνιόγραμμα – Εφαρμογή Δραστηριοτήτων -Ατομικές συναντήσεις γονέωνΙανουάριος –

Μάιος: Εφαρμογή δραστηριοτήτων -Παρακολούθηση -Ανατροφοδότηση

Μάιος :ΑξιολόγησηνΣχεδίουδράσης.

Πόροι–μέσα-ερευνητικά εργαλεία

Πόροι μέσα 

  1. Ανθρώπινοδυναμικό
  2. Νηπιαγωγοί τηςσχολικής μονάδας(Σ.Παυλίδου Ε.Στυλοπούλου).
  3. Γονείςτωνμαθητών/τριων.
  4. Σύμβουλοςεκπαίδευσηςκ.ΖωήΚολιπέτρη.

ΥλικοτεχνικήΥποδομή

  1. Υπολογιστήςτηςτάξης .
  2. Πηγέςστοδιαδίκτυο.
  3. Βιβλία.
  4. Υλικάψυχοκινητικηςαγωγής(κορίνες,στεφάνιακλπ).
  5. Υλικά(θεατρικήςαγωγήςαπότηγωνιάμεταμφιέσεων).
  6. Εργαλεία

 Κοινωνιόγραμμα.

Συναντήσειςμεγονείς.

Ημερολόγιο σχολικής ζωής.

Έντυπαμηνιαίουσχεδιασμούδραστηριοτήτων.

Ψηφιακέςκαταγραφέςτωνδράσεωντωνπαιδιών.

Βασικά στοιχεία της επιτυχίας της δράσης αποτελεί:

 Η ανάδειξη αξιών αλληλοσεβασμού και αλτρουισμού . Ημείωσητωνσυγκρούσεωντωνπαιδιών.

Ηενίσχυσησυνεργατικώνδράσεωνμέσααπότηνυλοποίησηκατάλληλων προγραμμάτων.

Ηαύξησηθετικώνσυμπεριφορώνκαιηκαλλιέργειαφιλικώνσχέσεων. Η ενίσχυση της αυτονομίας και της αυτοεκτίμησης.

Ησυμμετοχικήδράσητωνγονέωνσεενημερωτικέςσυναντήσεις.

Η συμμετοχικη δράση των νηπιαγωγών σε επιμορφωτικέςσυναντήσεις.

Διαδικασίες αξιολόγησης της δράσης:

 Στόχος 1:Οικαταγραφέςστοημερολόγιοσχολικήςζωης,οισυζητήσειςμεταπαιδιά,τοκοινωνιόγραμμα.

Στόχος2:Οικαταγραφέςτωνμηνιαίωνσχεδιασμώνδραστηριοτήτων.

Στόχος 3: Οι ψηφιακές καταγραφές των δράσεων των παιδιών (φωτογραφίες , έργα παιδιών). Στόχος 4: Ατομικοί φάκελοι παιδιών.

Στόχος4:Ησυμμετοχήτωνγονέων.

Στόχος5:Οισυνεδριάσειςτουσυλλόγουδιδασκοντωνκαιησυμμετοχήσεεπιμορφωτικέςεκδηλώσειςγιατην ενίσχυση των δυνεργατικών δεξιοτήτων των παιδιών.

 Περιγραφή

Παρατήρηση των παιδιών της τάξης στο ελεύθερο παιχνίδι και στο διάλλειμα – Φύλλα γνωριμίας στους γονείς -Δημιουργία ομάδων –

Παιχνίδια συνεργασίας για την ενίσχυση της ομαδικότητας και της αμοιβαίας εμπιστοσύνης (οι βαρκούλες , η αραχνούλα , τυφλός -οδηγός ,ένας ήχος μας ενώνει , το κύμα κ.α.)

Πρόγραμμαγιατηναναγνώρισητωνσυναισθημάτωνστονηπιαγωγείο.

Παραμύθια(Ησυναισθηματικούλα,Οκήποςμετασυναισθήματα,,Ταχέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε κ.α.)παιχνίδια συναισθηματικής αγωγής ( ο τροχόςτωνσυναισθημάτων,φατσούλες,οκαθρέπτης,τραγούδια,κανόνεςτης τάξης    , κανόνες υγιεινής , εικονόλεξο )

Κοινωνιόγραμμα: Στοχεύοντας στη διερεύνηση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών μοιράστηκαν στα παιδιά φύλλα εργασίας με θέματα : ποια παιδάκια θέλεις να καλέσεις στο πάρτι σου . Έγινε γράφημα για τα αποριπτέα παιδιά , και τα πιο δημοφιλή. Δώσαμε κίνητρα προκειμένου να ενισχυθούν θετικά οι περιθωριοποιημένοι μαθητές , αναθέτοντας καθήκοντα , για να μπορούμε να συνυπάρχουμε αρμονικά σαν μια ομάδα .

Πρόγραμμα “Τα συναισθηματα” Με αφορμή το παραμύθι “εσύ γέμισες ένακουβαδάκισήμερα?”ΚάρολΜακΚλάουντ,κάναμεδράσειςστονηπιαγωγείο.Η δράσηπαρουσιάστηκεσταπαιδιάτηςΑ΄δημοτικούσεεκπαιδευτικούς,γονείς

https://blogs.sch.gr/38nipthe/page/3/?repeat=w3tc

Ατομικέςσυναντήσειςγονέων(συλλογήπληροφοριών,ιστορικόπαιδιού)

.ΗμερολόγιοΣχολικήςζωής.

Βιωματικά εργαστήρια με γονείς . Σκοπός των εργαστηρίων είναι οι γονείς να αποκομίσουν χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες να δημιουργήσουν ένα σταθερό και ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον για την ομαλή ανάπτυξη τωνπαιδιώντους.Οισυναντήσειςανέβηκανστηνιστοσελίδατου σχολείου , και στο padlet Βιωματικών εργαστηρίων , στα πλαίσια της ενίσχυσηςτηςαλληλεπίδρασηςμεάλλασχολεία.

https://padlet.com/zoikolipetri/padlet-b54gf4tlx0am1dhlhttps://blogs.sch.gr/38nipthe/page/2/?repeat=w3tc

Ανάδειξηαξιώναλληλοσεβασμούκαιαλτρουισμού.Μείωσησυγκρούσεωντων παιδιών.Δράσειςγιατοσεβασμόκαιτηνκουλτούραάλλωνπολιτισμών.

Παραμύθια για τη διαφορετικότητα( Ιστορίες για τα παιδιά του κόσμου Ε.Τριανταφυλλίδη,ΛευκήκαιμαύρησοκολάταΓ.Τσορώνηκ.α.)Δραματοποίηση των παραμυθιών .

Κουκλοθέατρο το άσχημο παπάκι.Φεστιβάλ Σχολεία για όλους , Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων σταελληνικάσχολεία,Παγκόσμιαημέραμητρικήςγλώσσας.Ηπαρουσίατων παιδιώνπροσφύγωνστονηπιαγωγείομαςενισχύειπρογράμματα διαπολιτισμικήςεκπαίδευσηςκαιδράσεωνγιατηνενίσχυσητης πολυπολιτισμικότητας. Οι δράσεις παρουσιάστηκαν στο φεστιβάλ με προσκεκλημένους γονείς , όμορα σχολεία , και εκπροσώπους της τοπικής κοινότητας.Φωτογραφίεςκαιυλικόανέβηκεστηνιστοσελίδατουσχολείου.Τα παιδιά του νηπιαγωγείου α)γράψανε σε καρτέλες λέξεις από τη χώρα τους β) βρήκανε τη χώρα τους στο χάρτη και σε καρτελάκι γράψανε το όνομά τους και το κολλήσανε γ) ντυθήκανε με παραδοσιακές στολές και συμμετείχαν σε παραδοσιακούςχορούςδ)προσφέρανεεδέσματαστηνεκδήλωσηε) τραγούδησαντοτραγούδι”όπουυπάρχειαγάπη”.Ηεκδήλωσηανέβηκεστην ιστοσελίδα του σχολείου.

https://blogs.sch.gr/38nipthe/?repeat=w3tc

Δράσειςγιατηνενίσχυσητηςθετικήςαποδοχήςτηςεικόναςτουεαυτούκαι του σώματος του παιδιού. Υλοποίηση παρεμβάσεων του Τμήματος Κοινωνικής προστασίαςκαιΔημόσιαςΥγείαςτουΔήμουΘεσσαλονίκης.Δράσεις: α)Διενέργεια προληπτικού οδοντιατρικού ελέγχου β) Ατομική υγιεινή γ)Διατροφή.

ΕπισκέψειςαπόΟδοντίατροκαιΕπισκέπτριαΥγείαςστοσχολείο(3 συναντήσεις).Ατομικήυγιεινή:Δραστηριότητεςενημέρωσηςτωνπαιδιώνγιατα(μικρόβια,εμβόλια       κανόνεςυγιεινής).

Διατροφή:Δραστηριότητες για την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών διατροφής. Συμμετοχήσεομαδοσυνεργατικάκαιμουσικοκινητικάπαιχνίδιαγιατην ισορροπημένη διατροφή και την σωματική δραστηριότητα.

Κουκλοθέτρο “η Δόνα Τερηδόνα ” Θεατρική ομάδα ΧΑΝΘ . Φωτογραφίεςυλικόανέβηκανστηνιστοσελίδατουσχολείου.

https://blogs.sch.gr/38nipthe/?repeat=w3tc

Πρόγραμμαμετάβασηςαπότονηπιαγωγείοστοδημοτικό.Σταπλαίσιατηςενίσχυσηςθετικώνσυνεργασιώνκαιτηνκαλλιέργειαφιλικώνσχέσεων,

πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επισκέψεις των μαθητών του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές της Α’ δημοτικού. Πραγματοποιήσαμε κοινές δράσειςόπως(κατασκευέςγιατοχειμώνα,τακάλαντατηςΑνοιξης( χελιδονίσματα ), πασχαλινές κατασκευές , ζωγραφιές , Ανάγνωση παραμυθιού , Αποκριάτικοπάρτι.)Τοπρόγραμμαπαρουσιάστηκεστο63οδημοτικό,σε εκπαιδευτικούς,γονείςκαιστηνιστοσελίδατουσχολείου.

ΟιμαθητέςτουΝηπιαγωγείουφτιάξανεμιαμακέταμεανακυκλώσιμαυλικάμε θέμα”Ηγειτονιάμου”.Υλικόαπότηδράσηανέβηκεστηνιστοσελίδατου σχολείου.Ταπαιδιάσυνεργαστήκανεσεομάδεςκαιφτιάξανεμιαπολύωραία κατασκευή.

https://blogs.sch.gr/38nipthe/?repeat=w3tc

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας συζητήσαμε την ισότιμηπρόσβαση των ανθρώπων με αναπηρία στην εκπαίδευση .

Παραμύθι “ενα ψάρι που δεν ήξερε να κολυμπάει”

ΕπίσκεψηστοσχολείομαςτωνΠαραολυμπιακώναθλητώνστίβουκαιμπάσκετ.

Τονηπιαγωγείομαςμαζίμετο 63ο δημοτικό παρακολούθησαν βίντεο με τους αγώνες των παραολυμπιονικών, και συνομίλησαν μαζί τους.

Τη δράση παρακολούθησαν η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής , γονείς εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι της τοπικήςκοινότητας.

Υλικόστηνιστοσελίδατουσχολείου.

https://blogs.sch.gr/38nipthe/page/2/?repeat=w3tc

Κοινωνιόγραμμα:ΤοΜάιοεφαρμόσαμενέοκοινωνιόγραμμαγιαναδιερευνηθούνοισχέσειςτωνπαιδιώνμεταξύ τους .Δόθηκαν φύλλα αυτοαξιολόγησης στα παιδιά.

Τα στοιχεία που προέκυψαν ήταν θετικά ως προς τις σχέσεις τωνπαιδιών.

Ταπεριθωριοποιημέναπαιδιάεντάχθηκανστηνομάδακαιβελτιώθηκεηδημοτικότητατων παιδιών με αρνητικό προφίλ .

Τα παιδιά συνεργάζονται καλύτερα με λιγότερες συγκρούσεις.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Εγω ,εσύ εμείς”της Υπατης Αρμοστείας τουΟΗΕ για τουςΠρόσφυγεςσεσυνεργασίαμετηνΠΔΕΚεντρικήςΜακεδονίας.

Στο νηπιαγωγείο γίνανε δράσεις με θέματα όπως η διαφορετικότητα , οι πολιτισμικέςδιαφορές,τασυναισθηματα.ΤουλικότουΠρογράμματοςαναρτήθηκεστηνιστοσελίδατουσχολείουμεστόχοτηνδυάχυσητωνκαλών πρακτικώνκαιτηνεξωστρέφειατουσχολείουπροςτηντοπικήκοινότητα .

https://blogs.sch.gr/38nipthe/?repeat=w3tc

Γ.ΑποτίμησητηςΔράσης

 ΗΔράσηυλοποιήθηκεσύμφωναμετοναρχικόσχεδιασμό.Εφαρμόστηκεέναευέλικτοπρόγραμμαεπικοινωνίας, μεστόχοτιςθετικέςσυμπεριφορέςτωνπαιδιώνκαιτηνκαλησυνεργασίαγονεωνκαιεκπαιδευτικών

Αποτελέσματα της Δράσης

Τααποτελέσματατηςδράσης,ήτανθετικάωςπροςτηνκαλλιέργειατηςενσυναίσθησηςμεταξύτωνπαιδιών.

Καλλιεργήθηκαν θετικές συμπεριφορές , συνεργασία μεταξύ των παιδιών σε ομάδες , και ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών στην τάξη.

Οιεκπαιδευτικοίείχανάριστησυνεργασίαμεταξύτουςκαιτοθετικόκλίμαμεταδόθηκεκαιστα παιδιά

Οιγονείςειναιπερισσότεροπρόθυμοινασυμμετέχουνστιςδράσειςτουσχολείου.Ησυνεργασίαμεταξύγονέων καιεκπαιδευτικώνκυμάνθηκεσεπολυκαλάεπίπεδα.Όποιαθέματαπροέκυψανλύθηκανσταπλαίσια πρόσφορων συζητήσεων.

ΣημαντικήυποστήριξηκαιενθάρρυνσηειχανοιεκπαιδευτικοίαποτηΣύμβουλοΕκπαιδευσηςπουεπισκέφτηκετο νηπιαγωγείο μας.

Παράμετροιπουδιευκόλυναντηνεπίτευξητωνστόχων

Ηεξαιρετικήσυνεργασίαόλωντωνεμπλεκόμενωνφορέων Ηεξαιρετικήσυνεργασίατωνεκπαιδευτικών

ΗυποστήριξητηςΣχολικήΣυμβούλου

Τα βιωματικά εργαστήρια που βοήθησαν στην οικοδόμηση σχέσης εμπιστοσύνηςεκπαιδευτικών-γονέων.

Οι επιμορφώσεις του συλλόγου διδασκόντων

Οιδυσκολίεςπουπαρουσιάστηκανεντοπίζονταικυρίωςμετιςδυσκολίεςπουέχουννακάνουνμετην επικοινωνίαμετουςγονείς.

Οιγονείςειναιπρόσφυγες&μετανάστεςδενμιλούνελληνικά,καιείναιτοπρώτο ζήτημα”ηγλώσσα”γιατηναλληλεπίδρασημεταξύσχολείουοικογένειας.

Υλικό που παρήχθη ή  αξιοποιήθηκε

 Υλικόπουχρησιμοποιήθηκε:

Φωτογραφικόυλικό

Ψηφιακό υλικό (χρηση η/υ αναζήτηση στο διαδίκτυο) Ημερολόγιο σχολικής ζωής

ΠρακτικάΣυλλόγουΔιδασκόντων Ιστοσελίδα του σχολείου

Εικαστικά ,ζωγραφιές ,μακέτα

ΠαιδικήΛογοτεχνία,παραμύθια Ψυχοκινητικό υλικό

Υλικόαπότηγωνιάθεατρικήςαγωγής

Επιμορφώσεις  που  τυχόν  υλοποιήθηκαν στο  πλαίσιο  της  Δράσης

  1. ΕπιμορφωτικόΣεμινάριοΒιωματικάΕργαστήριαμετίτλο:”Εγώκαιεσύμαζί” 18,19/9/2023,ΣύμβουλοςΕκπαίδευσηςΔρ.Ζ.Κολιπέτρη
  2. Επιμορφωτικό Σεμινάριο: “Διαχείριση σχέσεων σχολείου οικογένειας”5,6 &,8,9/09/2023Δρ.Ζ.Κολιπέτρη,ΕισηγητέςΑ.Τσούνης,Ε.Γάκη,Κ.Αποστολίδου

,Μ.ΒλαχοπούλουΣτελέχοιτωνΚέντρωνπρόληψηςτωνεξαρτήσεωνκαι προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας του Δ.Θεσσαλονίκης “Σείριος”.

  1. ΕνδοσχολικήεπιμόρφωσηΠράξη12η,Ημερίδα:”Ενδυνάμωσησχέσηςσχολείου Οικογένειας” 30/11/2023 , Εισηγητές : κ.Μ.Μιγκιάνη κ. Κ.Ουζουνίδου
  2. ΕνδοσχολικήΕπιμόρφωσηΠράξη13η,Ημερίδα:”Πρώτεςβοήθειεςστοσχολείο και στην οικογένεια “(Ε.Ν.Ε.) Ενωση Νοσηλευτών Ελλάδος 27/02/2024
  3. Επιμόρφωση γιατο προσφυγικόζήτημα καιτη νομοθεσίαστο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα . Υπατη Αρμοστεία ΟΗΕ ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας. Πρόγραμμα:”Εγω ,εσύ , εμείς”.
  4. Ενδοσχολική ΕπιμόρφωσηΠράξη 17η ,”Ασφαλή χρήση του Διαδικτύου καιο ρόλος του κινητού στη ζωή των παιδιών”, Εισηγητές: κ.Σ.Πάτση, κ.Μ.Μιγκιάνη κ.Κ.Ουζουνίδου

 

Ευρωπαικό Πρόγραμμα “School in Hub”

Το νηπιαγωγείο μας , μαζί με το 63ο Δημοτικό σχολείο ,συμμετέχει στο Ευρωπαικό πρόγραμμα SCHOOLinHUB . Στόχος του προγράμματος είναι να γεφυρώσει τη γλώσσα και  τα πολιτισμικά κενά, δημιουργώντας συνεκτικές, ανθεκτικές κοινότητες χωρίς αποκλεισμούς. Δεσμεύεται να ενδυναμώσει άτομα και να  προωθήσει τη συνεργασία σε τοπικό περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Στα πλαίσια του Προγράμματος πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με αλλοεθνείς γονείς του σχολείου μας με σκοπό την ανάδειξη προβλημάτων των οικογενειών μεταναστών.Την εκδήλωση συντόνισαν ο κ.Κ.Βασιλειάδης Σχ.Συμβ.ΠΕ Α’Θεσ/κης ,Β.Σωτηρούδας Ε.Βασιλειάδου ΣΕΠ. https://schoolinhubproject.eu/about-the-project-2/

IMG 7779IMG 7780 IMG 7778

 

Σχέδιο Δράσης “Φιλαναγνωσία- Οι γειτονιές του κόσμου “

Ένα όμορφο ταξίδι γνωριμίας με τους πολιτισμούς των χωρών των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας ξεκινά σε συνεργασία με τους αγαπημένους μας γονείς. Η δράση αυτή είναι εμπνευσμένη από το σχέδιο δράσης , του σχολείου μας για την προώθηση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών  μας. Όποιος γονιός το επιθυμεί παρουσιάζει κάτι από τον τόπο καταγωγής του. Ένα παραμύθι, μια ιστορία ένα παιχνίδι που έπαιζε στην παιδική του ηλικία . Τα παιδιά μαθαίνουνε ήθη και έθιμα , βλέπουν φωτογραφίες εποπτικό υλικό , ακούνε τραγούδια , τι γλώσσα που μιλούνε .
Πρώτος σταθμός η Ελλάδα. Η κ.Χριστίνα μας ταξίδεψε στα παιδικά της χρόνια στο χωριό της γιαγιάς της στο Γαλλικό  Κιλκίς. Φόρεσε την παραδοσιακή στολή που φοράνε στη Μακεδονία, μας διάβασε μια ιστορία, είδαμε φωτογραφίες εποχής , μάθαμε για τα παιχνίδια που παίζανε τη ζωή των ανθρώπων , παραδοσιακά έθιμα, χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια.
IMG 7723 A53193C3 AE68 45B9 B585 7D3BB2FDCC7B E1E1B7E2 4981 439C 81FE 502DB53CCB94
Δεύτερος σταθμός το Αφγανιστάν. Η κ.Ζάχρα μίλησε στα παιδιά για τη χώρα της , για τα ήθη έθιμα και τις συνήθειες τους. Είδανε φωτογραφίες , κάνανε μαζί τριαντάφυλλα που στη χώρα της συμβολίζει τη φιλία. Χορέψανε παραδοσιακούς χορούς και τραγουδήσανε στα Αφγανικά . Γράψανε λέξεις στη γλώσσα φαρσί.
9180EA3D D2DB 4315 B9B9 67D12DE8E0B3 1 3DBB1BAE 8F3D 4B37 91A2 AEA0691B00B0 IMG 7758IMG 7757
Τρίτος σταθμός η Αφρική. Η κ. Μίμι από το Καμερούν και η κ. Φλοράνς από τη Γκάνα , μας μίλησαν για τις χώρες τους. Μας διαβάσανε στα αγγλικά το αφρικανικό παραμύθι “Ηλιος και Σελήνη” και έγινε η μετάφραση από τις  δασκάλες. Μάθαμε για τη ζωή στην Αφρική , τα ρούχα που φοράνε , για τους γάμους , παιχνίδια και τραγούδια . Στο τέλος χορέψαμε όλοι μαζί αφρικάνικους χορούς. Στην τάξη μας φιλοξενήσαμε και τους μαθητές της Α’ Δημοτικού σε κοινή δράση.
IMG 7765 IMG 7756 B1432F68 8646 4385 845B FB38C229E04A 6D5F903D 7C46 46AA A65B 94C6E3C359E6IMG 7747
Τέταρτος σταθμός η Γεωργία . Η κ.Νίνο από την Τυφλίδα της Γεωργίας μας έδειξε φωτογραφίες από τη χώρα της. Μας μίλησε για τα παιδικά της χρόνια και παίξαμε ένα παιδικό παιχνίδι όλοι μαζί σε κύκλο το “ζιλινα”.Τραγούδησε στη Γεωργιανή γλώσσα ένα νανουρισμα. Στη συνέχεια , γευτήκαμε τα νόστιμα  Γεωργιανά μπισκότα , και γράψαμε τη συνταγή.
C224D0A6 3086 49BD A7BE A25617BE59A1IMG 7797 IMG 7793IMG 7800IMG 7794 1

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: stem -Ρομποτική : Γνωριμία με το ηλιακό σύστημα

Γνωρίζουμε τον ήλιο και την παρέα του. Σκοπός αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τα χαρακτηριστικά τους. Φέρνουμε στην τάξη εικόνες και βιβλία με το ηλιακό σύστημα και μετά από συζήτηση στην ολομέλεια ,δημιουργούμε  έναν εννοιολογικό χάρτη και σημειώνουμε τί γνωρίζουν τα παιδιά για το θέμα και τί θα ήθελαν να μάθουν, καταγράφοντας τις απορίες τους. Παρακολουθούμε στον υπολογιστή το βίντεο για το ηλιακό σύστημα. Κάνουμε μαθηματικά μετρώντας και σειροθετώντας  τους πλανήτες απο τον πιο κοντινό στον πιο μακρινό από τον ήλιο.

IMG 7621 IMG 7620 IMG 7619 IMG 7618 IMG 7617

Εκπαιδευτική εκδρομη στο Πλανητάριο

IMG 7676IMG 7655 IMG 7667 IMG 7661 IMG 7656 IMG 7645 IMG 7637

 

 

Σκύλος οδηγος τυφλων

Σημερα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Μπρούνο τον σκύλο οδηγό τυφλών , που εκπαιδεύεται να καθοδηγεί τυφλούς ή άτομα με προβλήματα όρασης.

Παρόλο που οι σκύλοι μπορούν να εκπαιδευτούν να πλοηγούνται σε διάφορα εμπόδια, έχουν αχρωματοψία κόκινου -πράσινου  και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν τα φανάρια του δρόμου . Ο άνθρωπος  κάνει την καθοδήγηση, με βάση τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν μέσω προηγούμενης εκπαίδευσης κινητικότητας. Ο χειριστής μπορεί να παρομοιαστεί με τον πλοηγό ενός αεροσκάφους, ο οποίος πρέπει να ξέρει πώς να πηγαίνει από το ένα μέρος στο άλλο, και ο σκύλος είναι ο πιλότος, που το μεταφέρει εκεί με ασφάλεια.

Τα παιδιά μάθανε , χρήσιμες  πληροφορίες για την εκπαίδευση του Μπρούνο και ευαισθητοποιηθήκανε σε θέματα σχετικά με την οπτική ατόμων με αναπηρία.

IMG 7446IMG 7445

 

Βιωματικά Εργαστήρια για γονείς

816C96BC 1738 4396 8E0C FF21C35926C2 2

1η συνάντηση: Γνωριμία και εισαγωγή στην ομάδα

Καλωσόρισμα των γονέων στο πρόγραμμα

Τα βιωματικά εργαστήρια για γονείς  αποσκοπούν στην ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής υγείας παιδιών και γονέων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που γίνονται στο πλαίσιο της ομάδας. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν  ενεργό ρόλο. Η ενεργός συμμετοχή είναι σημαντική καθώς στοχεύει στο να γίνουμε  οι ίδιοι φορείς της πρόληψης. Ο βασικός στόχος των εργαστηρίων είναι η ενίσχυση του γονικού ρόλου και η προαγωγή του θετικού τρόπου σκέψης των γονέων και των παιδιών τους. Σημαντικό ρόλο παίζει  η εστίαση στη σχέση γονέων-σχολείου και κοινότητας  για την  ανάπτυξη των παιδιών.

Δραστηριότητα γνωριμίας: Η ιστορία του ονόματός μου

IMG 7511 IMG 7510

Δραστηριότητα: Συζητώντας για τις προσδοκίες μας

IMG 7515

Δραστηριότητα: Κάρτα προσδοκιών

IMG 7512 IMG 7516

Κανόνες της ομάδας 

IMG 7517

Παιχνίδι συνεργασίας μεταξύ των μελών της ομάδας

IMG 7518 IMG 7519

Ανάδυση θεμάτων-Ανάδυση επιθυμιών-Αποσαφήνιση στόχων-Προσδιορισμός ορίων, μοίρασμα θετικών και αρνητικών συναισθημάτων.

Βιωματικά παιχνίδια που βοηθούν  στην ανάδειξη της θεματολογίας, στη διερεύνηση    των προσδοκιών και τη διάθεση των μελών για δέσμευσή τους και  συμμετοχή στην ομάδα.

 

2η Συνάντηση : Δράση Αντίδραση

Δραστηριότητες

1.Υλικά: Χαρτιά και μολύβια Στόχοι: Να αναδειχθεί η διαφορά ανάμεσα σε διαφορετικούς τρόπους αντίδρασης σε μια τυπική οικογενειακή συνθήκη

Να συνειδητοποιήσουμε ότι η επίγνωση των συναισθημάτων, των αναγκών και των σκέψεων μας είναι απαραίτητη για να μπορέσουμε να χειριστούμε το θέμα του καθορισμού των ορίων για εμάς και τα παιδιά μας.

Προβολή της ταινίας μικρού μήκους“Alike”Διαθέσιμηστοyoutube https://www.youtube.com/watch?v=kQjtK32mGJQ

Διερεύνηση  διαφορετικών τρόπων επικοινωνίας στο ρόλο μας ως γονείς.

2.Ζευγάρια Ζητάμε  από τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν το παράδειγμα σαν καθρέφτη για τον εαυτό τους και να σκεφτούν αν κάτι τους θύμισε την δική τους συμπεριφορά.

«O ρόλος των γονέων. Δράση ή αντίδραση;»

Καθώς οι γονείς χειρίζονται διάφορες καθημερινές καταστάσεις που προκύπτουν στην οικογενειακή ζωή, συχνά αντιδρούν με τρόπους που αργότερα μετανιώνουν. Είναι ανθρώπινο κάποιες φορές που βρίσκονται κάτω από πίεση να αντιδρούν παθητικά ,επιθετικά ή σαρκαστικά. Εάν όμως, εμείς ως γονείς απλώς αντιδρούμε σε επιμέρους συμπεριφορές των παιδιών μας χωρίς να προσπαθούμε να καταλάβουμε τι σημαίνουν και ποιο είναι το μήνυμα που μας μεταφέρουν, τότε σταδιακά μεταφέρουμε μηνύματα στα παιδιά μας που δυσχεραίνουν την ανάπτυξη του αισθήματος της αξίας του εαυτού τους. Το πρώτο και βασικότερο βήμα είναι να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τι προσπαθεί να μας πει το παιδί με αυτήν την συμπεριφορά που υιοθετεί. Το επόμενο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα που μας προκαλεί αυτή η συμπεριφορά. Υιοθετώντας μια τέτοια στάση καταφέρνουμε να θέτουμε όρια στα παιδία μας διευκολύνοντας την επικοινωνία κι ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή τους.

Βιωματικές  ασκήσεις  για  να αναδείξουμε ότι η επίγνωση των συναισθημάτων, των αναγκών και των σκέψεων μας είναι απαραίτητη αφενός για να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά με τα παιδιά μας αφετέρου δε για να θέτουμε τα όρια.

IMG 7775 IMG 7773 IMG 7772 IMG 7771