απάντηση στον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

μεγάλη συγκίνηση μας προκάλεσε το δημοσιευμένο σχόλιο του κ. Ζάχου Σαμολαδά !

Εγώ , πρόεδρε , θα σου απαντήσω με του στίχους ενός άλλου τραγουδιού , του      “κάποτε θα ΄ρθουν “.

“και όταν θάρθουν οι καιροί που θα χει σβήσει το κερί στην καταιγίδα, υπερασπίσου το παιδί , γιατί αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα”.

Κοιτάζοντας κανείς μέσα στα μάτια αυτών των παιδιών καταλαβαίνει αμέσως ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για έναν ομορφότερο και προπαντός δικαιότερο κόσμο, ότι δεν έχουν χαθεί όλα . Μόνο γι αυτή την ελπίδα αξίζει κανείς να παλεύει.

Μας συγκίνησες πολύ με τα ωραία λόγια σου!(μιλώ και εξ ονόματος της κ. Έρης). Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν εκπαιδευτικό από το να ακούει ότι δίνει ορίζοντα και όνειρο στους μαθητές του.

Αγαπητέ Ζάχο, αυτό είναι και το ζητούμενο τελικά. Το να μπορείς να δίνεις ορίζοντα και όνειρο μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία. ΄Ισως δεν είναι τυχαίο το ότι το Σχολείο μας είναι το σχολείο όπου δίδαξε ο μεγάλος Μ. Κουντουράς , ο φωτισμένος παιδαγωγός που ήρθε σε ρήξη με το κατεστημένο της εποχής του επειδή ακριβώς ήθελε να δώσει ορίζοντα και όνειρα στους νέους.

Ως Διευθύντρια του Σχολείου έχω να σου “καταλογίσω”ότι χωρίς τη δική σου ακούραστη προσπάθεια, τίποτα από όλα αυτά δε θα συνέβαινε και επίσης να σου υπενθυμίσω ότι “δεν τελείωσες ακόμα μαζί μας” γιατί έχεις ακόμα πολλά να σκηνοθετήσεις!

Εμείς είμαστε εδώ για να δίνουμε ευκαιρίες σε κάθε εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης.

Συγχαρητήρια!

΄Ολγα Παπαργυρίου

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

από τα γυρίσματα του “καθρέφτη”

μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια από τα παιδιά της Ε΄τάξης μαζί με τη δασκάλα τους κ. ΄Ερη Πουτούρογλου και προπαντός με τη βοήθεια του ακούραστου Προέδρου του Συλλόγου Γονέων κ.Ζάχου Σαμολαδά. Η ταινιούλα μ ικρού μήκους γίνεται στα πλαίσια του προγράμματος “πάμε σινεμά” και το σχολείο μας συμμετέχει  με την ταινία “καθρέφτης” που θα διαγωνιστεί στο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους που γίνεται στις Σέρρες.

Καλή σας επιτυχία!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Το σχολείο μας πήρε μέρος στο πρωτάθλημα Καλαθοσφαίρισης Δημοτικών Σχολείων Θεσσαλονίκης με μια μικτή ομαδα που αποτελούνταν απο τρία κορίτσια και τέσσερα αγόρια της Ε΄και ΣΤ΄. Στον όμιλό μας συμμετείχαν άλλες τρείς ομάδες απο τις οποίες η μία δεν παρουσιάστηκε. Η ομάδα μας έδωσε δύο αγώνες, σημείωσε μια ήττα στον πρώτο αγώνα και μια νίκη στον δεύτερο κατακτώντας την δεύτερη θέση. Είχε καλή αγωνιστική παρουσία και στα δύο παιχνίδια, υψηλό αγωνιστικό πνεύμα και φιλική διάθεση προς τους αντιπάλους. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά της ομάδας μας για την άψογη συμπεριφορά τους.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πέρασμα Ήρθαμε από τη θάλασσα και θα συνεχίσουμε να ερχόμαστε

Η παράσταση Πέρασμα εντάσσεται στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 100 χρόνια απο την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης που διοργανώνει η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και η «Θεσσαλονίκη 1912-2012». Καλλιτέχνες από διαφορετικούς χώρους συναντώνται και δημιουργούν μια χοροθεατρική παράσταση, στην οποία συνυπάρχουν ο χορός, η ζωντανή μουσική και το θέατρο. Ο σύγχρονος χορός συνεργάζεται με το λόγο, οι ερμηνευτές δοκιμάζουν τα όρια της έκφρασης μέσα από την κίνηση και τον ήχο, μουσικές και τραγούδια κατακλύζουν το χώρο.
Με αφορμή τον εορτασμό των εκατό χρόνων, η παράσταση φωτίζει το ρόλο της Θεσσαλονίκης ως κέντρο υποδοχής ανθρώπων από διαφορετικές πατρίδες και αφηγείται την ιστορία της, όπως γράφτηκε από αυτούς που ήρθαν σε αυτήν τα τελευταία εκατό χρόνια. Παράλληλα με την ιστορία των προσφύγων, ξετυλίγεται και μια ιστορία προσκυνήματος. Το οδοιπορικό των προσφύγων προς ένα Νέο Τόπο αναπτύσσεται μαζί με το προσκύνημα των πιστών προς έναν Ιερό Τόπο. Επτά πρόσφυγες-προσκυνητές καταφθάνουν στο Γενί Τζαμί και μέσα από την πορεία τους προς την προσευχή, μας αφηγούνται ο καθένας τη δική του ιστορία.

Ιδέα-Σύλληψη: Κορίνα Βασιλειάδου, Χάρης Πεχλιβανίδης

Συντελεστές:

Κορίνα Βασιλειάδου (σκηνοθεσία)
Ιωάννα Μήτσικα (performer)
Στάθης Μήτσιος (εικονικό περιβάλλον, σχεδιασμός φωτισμού, visual art)
Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη (σκηνικά-κοστούμια)
Έλενα Μουδίρη-Χασιώτου (performer)
Χρήστος Μπάρμπας (μουσικός)
Χάρης Πεχλιβανίδης (performer)
Ziad Rajab (μουσικός)
Πόπη Σφήκα (performer)
Δημήτρης Σωτηρίου (performer)
Γεωργία Τέντα (performer)
Μαριάνθη Ψωματάκη (performer)

Χώρος διεξαγωγής: Γενί Τζαμί (Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο)
Αρχαιολογικού Μουσείου 30
Κριτική για την παράσταση
Ήρθαμε από τη θάλασσα και θα συνεχίσουμε να ερχόμαστε
Ο εορτασμός των εκατό χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, που τελειώνει σε λίγες μέρες μαζί με τη χρονιά, δεν επιφύλαξε σπουδαίες εκπλήξεις σε όσους παρακολούθησαν τις αποσπασματικές αφορμές που μας δόθηκαν μέσα στη χρονιά για στοχασμό πάνω στο τι στα αλήθεια συνέβη σε αυτή την πόλη έναν αιώνα τώρα. Στο τέλος της χρονιάς και ενώ έχουν προηγηθεί πολλές μετριότητες ή αδιάφορα θεάματα και όχι πάντα αντάξια της επετείου, είδαμε μια παράσταση φτιαγμένη από μια παρέα ανθρώπων που γνωρίζονται χρόνια, εκτιμούν ο ένας τον άλλον, συνδράμουν ο ένας τον άλλον όταν χρειαστεί και κυρίως σκέφτονται με έναν δημιουργικό τρόπο, χρόνια τώρα. Για δυο νύχτες στο Γένι Τζαμί, που γυμνό και βαρύ με την Ιστορία του υποδέχτηκε το κοινό που έσπευσε σε μια παράσταση χωρίς εισητήριο και με δυνατότητα ενίσχυσης της με ότι προαιρείται ο καθένας. Καθίσαμε κατάχαμα σε ανατολίτικα χαλιά, με θέα τις ανατολίτικες καμάρες και τα οθωμανικά σύμβολα, αφεθήκαμε σε ένα ταξίδι στην ιστορία, στο ταξίδι των προσφύγων που δεν σταμάτησε ποτέ στην πραγματικότητα. Από τους Έλληνες της Σμύρνης το 1922 που έφτασαν απελπισμένοι στις ακτές της καλής μεριάς της Σαλονίκης, μέχρι τους καταραμένους των Βαλκανίων, τους απόκληρους μιας μεγάλης ουτοπίας που κράτησε επτά δεκαετίες για να καταρρεύσει μετά με κρότο, διώχνοντας τα αποσβολωμένα παιδιά της όπου γης και βέβαια τις καθημερινές Οδύσσειες των βασανισμένων του κόσμου που μαρτυρούν στα βράχια των ελληνικών ακτών, στους δρόμους του δουλεμπορίου ή τα σκοτεινά στενά των φασιστικών περιπόλων, τα πρόσωπα των διωγμένων είναι πάντα ίδια.
Αφήγηση και κίνηση, μια διαρκής πορεία χωρίς τέλος, σώματα που συναντιούνται και χάνονται πάλι, επτά πρόσφυγες-προσκυνητές καταφθάνουν στο Γενί Τζαμί και μέσα από την πορεία τους προς την προσευχή, μας αφηγούνται ο καθένας τη δική του ιστορία. Ένας τόπος ιερός που υποδέχεται, ένας τόπος ανίερος που αποδιώχνει. Μια πόλη φιλόξενη και ανοιχτόκαρδη και ταυτόχρονα φοβική και αφιλόξενη.


Και όλο αυτό ντυμένο με μουσικές, ήχους και εξαιρετικά visual arts, μια παράσταση που είναι κρίμα που παίχτηκε μονάχα δυο νύχτες. Βγαίνοντας στην ομίχλη της Δελφών σκεπτόμουν πως θα μπορούσε να είναι ένα μάθημα για σχολεία, ένας τρόπος να εξοικειωθείς με αυτό που λέγεται Άλλος. Σπουδαία δουλειά.

http://perasma1912-2012.blogspot.gr

Ιδέα-Σύλληψη: Κορίνα Βασιλειάδου, Χάρης Πεχλιβανίδης Συντελεστές: Κορίνα Βασιλειάδου (σκηνοθεσία), Ιωάννα Μήτσικα (performer), Στάθης Μήτσιος (εικονικό περιβάλλον, σχεδιασμός φωτισμού, visual art), Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη (σκηνικά-κοστούμια), Έλενα Μουδίρη-Χασιώτου (performer) Χρήστος Μπάρμπας (μουσικός), Χάρης Πεχλιβανίδης (performer), Ziad Rajab (μουσικός), Πόπη Σφήκα (performer), Δημήτρης Σωτηρίου (performer), Γεωργία Τέντα (performer), Μαριάνθη Ψωματάκη (performer).
*Φωτογραφίες: Ελευθερία Καλπενίδου
πηγές http://www.parallaximag.gr
http://perasma1912-2012.blogspot.gr/

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , , , , , | Σχολιάστε

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

Τι σοι προσενέγκομεν Χριστέ
ότι ώφθης επί γης ως άνθρωπος δι’ημας;
έκαστον γαρ των υπό σου γενομένων κτισμάτων
την ευχαριστίαν σοι προσάγει
οι άγγελοι τον ύμνον
οι ουρανοί τον αστέρα
οι Μάγοι τα δώρα
οι Ποιμένες το θαύμα
η γη το σπήλαιον
η έρημος τη φάτνην
ημείς δε Μητέρα Παρθένον
ο προ αιώνων Θεός ελέησον ημάς.

΄Ενα από τα ωραιότερα τροπάρια της υμνογραφίας μας είναι αυτό που ακούγεται κατά τη διάρκεια του εσπερινού των Χριστουγέννων. Το τροπάριο είναι ιδιόμελο , έχει δηλ.δική του μελωδία και οι στίχοι του εκφράζουν την ευγνωμοσύνη που αισθάνεται ο πιστός για το μοναδικό γεγονός της ενανθρώπησης του Θεού – Λόγου που έγινε για τη σωτηρία της ανθρωπότητας. Οι υπέροχοι στίχοι του σε μετάφραση :
Τι να σου προσφέρουμε Χριστέ που φανερώθηκες στη γη σαν άνθρωπος για χάρη μας;
Καθένα από τα δημιουργήματα που εσύ έπλασες, σου εκφράζει με δικό του τρόπο την ευχαριστία και την ευγνωμοσύνη του.
Οι άγγελοι σε υμνολογούν, οι ουρανοί δίνουν τον αστέρα(που οδηγοί τους μάγους)
οι μάγοι σου προσφέρουν τα δώρα,οι βοσκοί δείχνουν θαυμασμό,
η γη σου προσφέρει το σπήλαιο, η έρημος τη φάτνη,
εμείς δε οι άνθρωποι(σου δίνουμε)μια Μητέρα Παρθένο.
Εσύ που είσαι ο προαιώνιος Θεός , ελέησέ μας.

Σας εύχομαι, η γέννηση του Χριστού να φέρει πάλι την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο για όλο τον κόσμο.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

΄Ολγα Παπαργυρίου

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Παράσταση στο Γενί Τζαμί “Πέρασμα” http://perasma1912-2012.blogspot.gr

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

εκδήλωση-αφιέρωμα στον Αλ.Παπαδιαμάντη

</a
Η εκδήλωση αποτελεί μέρος του project που δουλέψαμε με τα παιδιά της ΣΤ΄τάξης με στόχο να έρθουν πιο συστηματικά σε επαφή με το παπαδιαμαντικό έργο και να ανακαλύψουν τα ίδια τη γοητεία της γλώσσας του.
Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλύτερο από το αναμενόμενο. Τα παιδιά κατάφεραν όχι μόνο να διαβάσουν άνετα αποσπάσματα έργων του μεγάλου μας λογοτέχνη, αλλά και να τα αποστηθίσουν , πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο.
Η εκδήλωση των παιδιών ήταν σε μορφή θεατρικού δρώμενου.
Στη συνέχεια της εκδήλωσης , ο καθηγητής κ. Στέλιος Παπαθανασίου , μίλησε για τη ζωή και το έργο του Παπαδιαμάντη και αμέσως μετά προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ της ΕΤ3 , το οποίο γυρίστηκε στην Σκιάθο και στο ΄Αγιο ΄Ορος.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 3 σχόλια

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε’ ΤΑΞΗΣ

Οι μαθητές της Ε’ τάξης σας προσκαλούν την Τετάρτη 19  Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 6 μ.μ. στο σχολείο μας για να παρακολουθήσετε την χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση

Πώς βρήκε τη δουλεία του ο Αϊ Βασίλης ” .

Το έργο είναι βασισμένο στο βιβλίο της Stefen Krensky με τον ομώνυμο τίτλο .

Η δασκάλα της Ε’ τάξης

Ερασμία Πουτούρογλου

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

11 Δεκεμβρίου Παγκόσμια ημέρα παιδιού

Το 1945 τελείωσε ένας φοβερός πόλεμος . Εκατομμύρια παιδιά στην Ευρώπη δεν είχαν αρκετό νερό και φαγητό , ρούχα και παπούτσια , είδη Α’ Βοηθειών . Πολλά απ’ αυτά κρύωναν , πεινούσαν και ήταν άρρωστα .

Έτσι τα Ηνωμένα Έθνη έφτιαξαν τη UNICEF για να βοηθήσουν αυτά τα παιδιά .

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Έχω δικαίωμα στην τρυφερότητα , στο χάδι την αγάπη.

Έχω δικαίωμα να ρωτάω πολλά γιατί είμαι παιδί και πρέπει να μάθω.

Έχω ανάγκη εσάς . Έχω ανάγκη την προσοχή σας.

Μην με αντιμετωπίζεται σαν να είμαι χαζός . Μικρός είμαι.

Έχω δικαίωμα να μην ακούω τις φωνές σας και τους τσακωμούς σας. Με αναστατώνουν.

Το 1959 οι λαοί των Ηνωμένων Εθνών , ψήφισαν τη

Διακήρυξη για τα δικαιώματα του παιδιού ”

΄Όλα τα παιδιά είναι ίσα , ανεξάρτητα από το φύλο , το χρώμα και τη θρησκεία τους.

Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώσουν , σωματικά και ψυχικά , με τρόπο φυσιολογικό και υγιεινό .

Κάθε παιδί δικαιούται να έχει ένα όνομα ακι μια εθνικότητα.

Το κάθε παιδί πρέπει να τρέφεται ικανοποιητικά , να χει σπίτι και ιατρική φροντίδα.

Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση .

Τουλάχιστον η στοιχειώδης εκπαίδευση να είναι δωρεάν και υποχρεωτική .

Τα παιδιά χρειάζονται μια οικογένεια . Αν δεν έχουν οφείλει να τα φροντίσει το κράτος.

Κανένα παιδί δεν πρέπει να εργάζεται , αν δεν έχει την κατάλληλη ηλικία.

Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν μέσα σ ένα πνεύμα φιλίας , ειρήνης και παγκόσμιας αδελφοσύνης .


Ερασμία  Πουτούρογλου

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Σμύρνη

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΤο μακ. μουσείο σύγχρOLYMPUS DIGITAL CAMERAονης τέχνης επισκέφτηκαν τα παιδιά της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του σχολείουμας όπου και ξεναγήθηκαν μέσω ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τα 100 από την απελευθέρωση της πόλης μας και στη συνέχεια παρακολούθησαν το ντοκιμαντερ για την Σμύρνη. ΄Αριστες ήταν οι εντυπώσεις όλων και σωστά τοποθετημένο από παιδαγωγικής άποψης το πρόγραμμα.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 4 σχόλια