Η βαλίτσα μας

Η βαλίτσα μας στο 2ο Νηπιαγωγείο Γαστούνης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α τάξης  συμμετείχαν σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες μέσα στις σχολικές τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων.

Αφού δανείστηκαν τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο βιβλία αρκετές φορές ο καθένας γνώρισαν τις διαφορετικές οπτικές των συγγραφέων για την απόδοση και την έκφραση των συναισθημάτων.

Οι μαθητές αφού διάβαζαν το βιβλίο που είχαν επιλέξει έβαζαν μέσα στον παρακάτω φάκελο μια ζωγραφιά που απευθύνεται στα παιδιά της επόμενης τάξης, η οποία θα υποδεχθεί τη βαλίτσα, με θέμα την εμπειρία τους από τη φιλοξενία ή κάποιο από τα βιβλία που διάβασαν.

Μέσα από το φάκελο “Ένα γράμμα από την τάξη μας στην τάξη σας” παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας θα επικοινωνήσουν μεταξύ τους και θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε πόλεις, χωριά ,βουνά και νησιά ανά την Ελλάδα, πάνω στο δρομολόγιο της βαλίτσας τους!

Είμαστε πολύ χαρούμενοι καθώς οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές που παρέλαβαν τη βαλίτσα μας ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρότασή μας για να έρθουμε σε επαφή!! Το 2/θ Νηπιαγωγείο Γαστούνης μας έστειλε το παρακάτω email.

 

Καλησπέρα σας!
Είμαστε οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Γαστούνης και έχουμε  υποδεχθεί στο σχολείο μας την βαλίτσα για τα συναισθήματα.
Είδαμε τις όμορφες ζωγραφιές σας και σας στέλνουμε φωτογραφίες!
Ελπίζω τα παιδάκια σας να χαρούν!
Καλή δύναμη στο έργο σας!

 

 

Η αυλή του σχολείου μας

«Η αυλή του σχολείου μας» από τους μαθητές του Ε2 τμήματος

Την Τρίτη 13 και την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 οι μαθητές του Ε΄2 τμήματος με υπεύθυνο τον κο. Καραμπούλη Παναγιώτη υλοποίησαν μέσα στην τάξη άλλη μία δράση σχετικά με την αυλή του σχολείου μας,

ως φυσικού χώρου ο οποίος αφ’ ενός μεν αναπαύει ψυχικά μικρούς και μεγάλους, αφ’ ετέρου δε προσφέρει ευκαιρίες υγιούς επικοινωνίας μεταξύ προσώπων.

 

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και τα μέλη καθεμίας συσκέφθηκαν και συνέταξαν ένα σύντομο κείμενο με θέμα «Η αυλή του σχολείου μας».

 

Στο τέλος, έγινε σύνθεση των τεσσάρων κειμένων, από την οποία, με κάποιες προσθήκες λέξεων και φράσεων, προέκυψε ένα πιο εμπλουτισμένο κείμενο, τόσο ως προς τα νοήματά του όσο και ως προς τη διατύπωσή τους.

 

Η εν λόγω δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ».

ΒΙΒΛΙΟΛΑΤΡΕΣ ΕΝΩΘΕΙΤΕ

1 31210 71189 6 5 4 2

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Σήμερα , Τρίτη 6 Μάιου, στην ΑΓΟΡΑ ΑΡΓΥΡΗ, και ώρα 7 μ.μ, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια έκθεσης ζωγραφικής,  όπου  η εκπαιδευτικός Εικαστικών, κ. Μερσίνη Δογκούρη, συμμετέχει με έργο ζωγραφικής που δημιούργησαν μαθητές του σχολείου μας.
Η έκθεση έχει θέμα ” Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΖΩ, Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ”
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 6 έως και τις 16 Μάϊου.
Ωράριο έκθεσης καθημερινά εκτός Σαββατοκύριακου:  9 π. μ – 1 μ. μ και 5 μ. μ – 9 μ.μ.
Σας περιμένουμε όλους.
Με εκτίμηση
Η Διευθύντρια του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Ε’ τάξη

Την Τετάρτη, 30 Απριλίου 2025, οι μαθητές της Ε΄ τάξης επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κλειτορίας – Ακράτας στην Άνω Ακράτα, όπου συμμετείχαν στο μονοήμερο πρόγραμμα «Το ποτάμι μας ο Κράθης». Κατά το πρώτο μέρος του προγράμματος τα παιδιά πήραν πολύτιμες γνώσεις για το νερό στη φύση και τη ζωή στα υδάτινα οικοσυστήματα, μέσα από πληροφορίες και οπτικοακουστικό υλικό που επιμελήθηκαν οι υπεύθυνοι του κέντρου. Το δεύτερο μέρος προέβλεπε βιωματικές δραστηριότητες. Οι μαθητές, συνοδευόμενοι από τους υπευθύνους του κέντρου και από τους δασκάλους τους, κατηφόρισαν ως τις όχθες του ποταμού Κράθη, όπου μέτρησαν τη θερμοκρασία του νερού. Κατά την πορεία τους μέσα από το όμορφο φυσικό τοπίο, συνέλεξαν καθ’ ομάδες δείγματα από φυτά και δέντρα της περιοχής, με τα οποία έφτιαξαν ένα μικρό φυτολόγιο μόλις επέστρεψαν στο περιβαλλοντικό κέντρο. Όλες οι δραστηριότητες εντάσσονται στο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά σχολεία», καθώς και στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη με θέμα «Δέντρα, πολύτιμοι φύλακες του κλίματος».

32 33

31

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΒΙΟΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ Β’ ΤΑΞΗ

Φωτογραφίες από τη σημερινή επίσκεψη και παρουσίαση στην Β τάξη της βιολόγου κα Ιωάννα Γεωργα η οποία μας μίλησε με το τι ασχολείται η επιστήμη της βιολογίας για το τι είναι κύτταρο ,για τη δομή του κυττάρου ,για τη λειτουργία των κυττάρων στα φυτά και στα ζώα και για τα βασικά όργανα πεπτικού συστήματος .Μέσω του διαδραστικού πίνακα προβλήθηκαν διαφάνειες, βίντεο και χρήσιμο υλικό ενώ οι μαθητές σε έντυπο υλικό αξιολόγησαν τη νέα γνώση.Στο τέλος με αφορμή τα επαγγέλματα από το μάθημα της γλώσσας ,η μαθήτρια της Β τάξης Μ.Μπερτσια πήρε συνέντευξη από τη κα Ιωάννα . Ευχαριστούμε θερμά το γονέα και βιολογία κα Ιωάννα για την πολύτιμη συμβολή της και τον ενεργητικό της ρόλο και φυσικά για την ενδιαφέρουσα παρουσίαση.

100002713510000271381000027143

ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ

Stigmiotypo sto 2025 04 30 11 04 20

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου, σας εύχονται Χρόνια Πολλά, ευτυχία και καλή πρόοδο.

                                                        CHoris titlo                                                               

επίσκεψη της Γ τάξης στο Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων

7 Απριλίου 2025: επίσκεψη της Γ τάξης στο Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων 

Λα λα λα λάπατα

Ζο ζο ζο ζοχοί

Πρα πρα πρα αγριόπρασο

Μα μα μα μάραθο

Ρα ρα ρα ραδίκι

Πι πι πι πικραλήθρα

Αυτά ήταν τα χόρτα που συναντήσαμε στο πάρκο και τα ξεδιαλέξαμε και μάθαμε γι’ αυτά πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας, πώς να τα ξεχωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε με αυτά. Από βραστά χόρτα μέχρι νοστιμότατες χορτόπιτες!

eikona Viber 2025 04 07 20 38 25 188 eikona Viber 2025 04 07 21 19 35 3811111 eikona Viber 2025 04 07 21 19 57 370 eikona Viber 2025 04 07 20 38 25 637 eikona Viber 2025 04 07 20 38 25 471

Φυτεύω φακή – Α1′

Φυτεύω φακή, παρατηρώ και μαθαίνω!

Σε συνέχεια του μαθήματος της μελέτης περιβάλλοντος που είχαμε υλοποιήσει

οι μαθητές έμαθαν τα βασικά μέρη του φυτού (ρίζα, βλαστός, φύλλα) και τις απαραίτητες συνθήκες ανάπτυξής τους (ήλιος, νερό) και στη συνέχεια τους δόθηκε το παρακάτω φύλλο εργασίας:

 

Οι εποχές και τα φυτά

Κατόπιν, συζητήσαμε τις αλλαγές που βιώνει ένα φυτό κατά την εναλλαγή των εποχών και υλοποίησαν σχετικό φύλλο δραστηριότητας:

 

Φύτευση φακής

Ακολούθησε η πειραματική δραστηριότητα φύτευσης φακής και φασολιών. Η δραστηριότητα εντάσσεται μέσω διαθεματικής προσέγγισης στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στο διεθνές δίκτυο των «Οικολογικών Σχολείων» και στη «Δράση Πρασίνου στα σχολεία της πόλης» σε συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων με βιωματική και συμμετοχική δράση των μαθητών.

Η φύτευση φακής στην τάξη είναι μια υπέροχη, απλή και παιδαγωγικά πλούσια δραστηριότητα, ιδανική για το Δημοτικό (ειδικά για τις μικρές τάξεις όπως η Α΄ Δημοτικού).

Γνωστικοί στόχοι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τη διαδικασία ανάπτυξης ενός φυτού από σπόρο.
  • Να παρατηρούν και να καταγράφουν αλλαγές στο φυτό τους.
  • Να χρησιμοποιούν βασικές μονάδες μέτρησης (π.χ. εκατοστά, ημέρες).

Κοινωνικοσυναισθηματικοί στόχοι:

  • Να καλλιεργήσουν υπευθυνότητα, φροντίδα και υπομονή.
  • Να συνεργαστούν με συμμαθητές σε μικρές ομάδες ή ζευγάρια.

Ψυχοκινητικοί στόχοι:

  • Να εκτελούν σωστά τη διαδικασία φύτευσης.
  • Να αποτυπώνουν δημιουργικά την εμπειρία τους με ζωγραφική ή λόγο.

 

Διαδικασία φύτευσης

  • Οι μαθητές στρώνουν βαμβάκι στο ποτηράκι, το βρέχουν και ρίχνουν φακές.
  • Γράφουν το όνομά τους στην ετικέτα και τοποθετούν τα ποτηράκια κοντά στο φως (π.χ. στο περβάζι).

 

Τα παιδιά φροντίζουν καθημερινά το φυτό τους και παρακολουθούν την ανάπτυξή του.

Οι φακές μετά από 1 εβδομάδα

 

Οι φακές μετά από 2 εβδομάδες

 

Και τα φασόλια της Μαρίας

 

Οφέλη από τη φύτευση φακής στην τάξη

  1. Καλλιέργεια υπευθυνότητας
    Τα παιδιά φροντίζουν καθημερινά το φυτό τους (πότισμα, παρακολούθηση ανάπτυξης).
  2. Επαφή με τη φύση και κατανόηση του κύκλου ζωής
    Μαθαίνουν πώς από ένα σπόρο προκύπτει ένα φυτό — ιδανικό για τη βιωματική κατανόηση του κύκλου ζωής των φυτών.
  3. Ανάπτυξη παρατηρητικότητας
    Οι μαθητές καταγράφουν αλλαγές, παρατηρούν τη βλάστηση, συγκρίνουν τα φυτά τους.
  4. Ενίσχυση της συνεργασίας
    Δουλεύουν και σε ομάδες οπότε καλλιεργείται η συνεργασία και η επικοινωνία.
  5. Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης
    Αναπτύσσεται η αγάπη και ο σεβασμός για τη φύση και τη ζωή.