Συμφιλίωση – Α2′

Στις 6 Νοεμβρίου οι μαθητές Α2 τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες και με αφορμή την ιστορία που διαβάσαμε με θέμα τη διαχείριση του θυμού ,συζήτησαν σε ομάδες τι θα έπρεπε να κάνει ο πρωταγωνιστής της ιστοριας για να διαχειριστεί τον θυμό του .Οι απόψεις κάθε ομάδας καταγράφτηκαν στον διαδραστικό και  όλες οι προτάσεις των μαθητών γράφτηκαν πάνω στα πέταλα ενός λουλουδιού το οποίο ονομάσαμε “λουλούδι της συμφιλιωσης”.Κάθε μαθητής δημιουργησε τη δική του κάρτα με περιεχόμενο την ιστορια και το λουλουδι της συμφιλίωσης και ζωγράφισε στο εξώφυλλο της κάρτας τη λύση που θα έδινε στο πρόβλημα δημιουργήθηκε .Η δράση ολοκληρώθηκε στις 10 Νοεμβρίου.

1000028828 1000028822 1000028798 1000028825

Συμφιλίωση: Ιστορία του Έλμερ – Α2′

Στις 5 Νοεμβρίου διάβασαμε την ιστορία του Έλμερ του David McKee.Μιλησαμε για τη διαφορετικότητα και για τα συναισθήματα που ένιωθε ο ίδιος και οι γύρω του για αυτόν.Μπηκαμε στη θέση του Έλμερ.”Πως θα μπορούσε να ένιωθε ο Ελμερ;”Συζητήσαμε για το συναίσθημα του θυμού και πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε.Παρουσιαση έντυπου υλικού με απεικόνιση βημάτων διαχείρισης θυμού.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες ,ομάδα παύσης ,ομάδα σκέψης και ομάδα δράσης.
Με αφορμή ενός περιστατικού θυμού που διαβάσαμε στην τάξη, οι μαθητές σε ομάδες συνέχισαν την ιστορία  εκφράζοντας υποθετικά τις σκέψεις τους  για το πώς εξέφρασε ο πρωταγωνιστής της ιστορίας τον θυμό του. Παρουσίαση απόψεων κάθε ομάδας από εκπρόσωπο.
1000028780 1000028785

“Περπατώ στα παπούτσια του Λουίς ” – Α2′

Στις 30 Οκτωβρίου ημέρα Πεμπτη πραγματοποιήθηκε η δράση από τους μαθητές Α2 τάξης: “Περπατω στα παπούτσια του Λουίς ”

Οι μαθητές άκουσαν σε τριτοπροσωπη αφήγηση την ιστορία του Λουίς .
Στη συνέχεια περπάτησαν στο χώρο με διαφορετικους τρόπους( βαριά βήματα ,ελαφριά ,πολύ προσεκτικά ).
Κινηθηκαν ελεύθερα στον χώρο με συγκεκριμενες φράσεις από την αφήγηση. Στο τέλος σχημάτισαν κύκλο και καθένας στο κέντρο του κύκλου με μια  κίνηση αναπαρεστήσε τρεις σκηνές από την ιστορία .
1000028759 1000028736 1000028753 1000028757 1000028735

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής: «Τρώω σωστά, νιώθω καλά!» – Β1′

Η 16η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, μια ημέρα που μας θυμίζει τη σημασία της σωστής, ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής για το σώμα και το πνεύμα μας.
Στο σχολείο μας, με αφορμή αυτή τη μέρα, μιλήσαμε για τη σημασία του πρωινού γεύματος, των φρούτων, των λαχανικών, των δημητριακών ολικής άλεσης και του νερού στη διατροφή μας.

Στη Β1΄ Δημοτικού, το θέμα της υγιεινής διατροφής είναι βίωμα και χαρά!

 

Κάθε εβδομάδα πραγματοποιούμε μια ξεχωριστή δράση υγιεινού πρωινού στην τάξη μας.
Κάθε Πέμπτη, ένας μαθητής φέρνει ζυμωτό ψωμί, που έχει ετοιμάσει με τη βοήθεια της οικογένειάς του, και όλοι μαζί μοιραζόμαστε ένα πρωινό με φυσικά, θρεπτικά προϊόντα: ψωμί, ελαιόλαδο, μέλι, τυρί, ελιές, φρούτα.

 

Η δράση αυτή έχει γίνει αγαπημένη συνήθεια των παιδιών, γιατί δεν είναι απλώς ένα γεύμα, αλλά μια στιγμή συνεργασίας, γεύσης και επικοινωνίας. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι το ψωμί που τρώμε έχει ιστορία, κόπο και φροντίδα πίσω του· πως το φαγητό μας ενώνει και μας διδάσκει ευγνωμοσύνη για όσα μας προσφέρει η γη.

 

Μέσα από τη συγκεκριμένη βιωματική δράση τα παιδιά καλλιεργούν υγιείς διατροφικές συνήθειες, κατανοούν την αξία των φυσικών τροφών και μαθαίνουν να επιλέγουν τοπικά, παραδοσιακά προϊόντα με σεβασμό στο περιβάλλον και στο σώμα τους.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο συνεργασίας μας με τη WWF υλοποιώντας την καινοτόμα εκπαιδευτική εμπειρία το «Καλάθι του Πικνίκ» σχεδιασμένη για να αλλάξει με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, μέσω της βιωματικής μάθησης και του παιχνιδιού.

Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής μάς υπενθυμίζει πως η υγεία ξεκινά από το πιάτο μας, αλλά και από τη στάση μας απέναντι στο φαγητό – με μέτρο, ποικιλία, χαρά και ευγνωμοσύνη.

 

Online προβολή ταινίας στην τάξη μας του 13ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων – B1′

Το 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων διεξάγεται φέτος από τις 15 έως τις 26 Οκτωβρίου κι έχει ετοιμάσει ένα πλούσιο πρόγραμμα με προβολές, εκθέσεις, masterclasses, εκδόσεις, αφιερώματα και ένα πλούσιο κατάλογο ταινιών και εργαστηρίων για την Εκπαιδευτική Κοινότητα. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ online προβολές στην Εκπαιδευτική Κοινότητα. Μετά από σχετική αίτηση μας δόθηκε πρόσβαση στις ταινίες.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, στην 7η ενότητα όπου οι μαθητές διδάχθηκαν το κείμενο “Στο σινεμά” και της Μελέτης Περιβάλλοντος.

Στην τάξη μας επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε την ταινία κινουμένων σχεδίων (animation) FAMU!

 

 

Κατάλληλο για ηλικιακές ομάδες: 4 έως 10 ετών
Γλώσσα: Χωρίς λόγια

Η σχολή κινηματογράφου FAMU της Πράγας FAMU, το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων παρουσιάζουν μια σειρά από της καλύτερες ταινίες μικρού μήκους, που γυρίστηκαν από τους φοιτητές της FAMU τα τελευταία δέκα χρόνια με τίτλο “FAMU για παιδιά”.

Επίσης, είδαμε από τις “Ιστορίες για να ακουστούν” του φεστιβάλ, την ταινία “Η Ασπρούλα του σχολείου μας” που φτιάχτηκε από τους μαθητές της ΣΤ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μαυροματάκη.

 

Περί Σκιών «Το ιστορικό ΟΧΙ και ο Καραγκιόζης στον πόλεμο του 40» – B1′

Την Τρίτη 21 Οκτωβρίου επισκεφθήκαμε το Θέατρο Σκιών Χρήστος Πατρινός για να παρακολουθήσουμε την επετειακή παράσταση θεάτρου σκιών “ Το ιστορικό ΟΧΙ και ο Καραγκιόζης στον πόλεμο του 1940 στα πλαίσια του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου.

 

Μια παράσταση για να θυμηθούν να μάθουν οι νεότεροι τα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην πόλη, τους βομβαρδισμούς των Ιταλών, τη δύσκολη καθημερινότητα των κατοίκων και τον ξεσηκωμό των Πατρινών τις πρώτες ώρες του πολέμου.

 

Οι ήρωες του θεάτρου σκιών, ο Καραγκιόζης λοχίας, ο Μπαρμπαγιώργος δεκανέας, ο Χατζηαβάτης, ο Σιορ-Διονύσιος και όλη η διμοιρία με τους λαϊκούς ήρωες παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις, ντύνονται στο χακί και συμμετέχουν στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν το 1940.

 

Μια παράσταση με το τελεσίγραφο του Ιταλού πρέσβη στον Μεταξά και το ιστορικό ΟΧΙ, το έκτακτο ανακοινωθέν, με αναφορές στο πολεμικό καταφύγιο στα Ψηλαλώνια, το βομβαρδισμό της συνοικίας του Αγίου Διονυσίου στην Αγγλικανική Εκκλησία και στην Τριών Ναυάρχων. Τα ηχητικά ντοκουμέντα της Εθνικής Επετείου πλαισιώνουν την φωνή του καραγκιοζοπαίχτη Χρήστου Πατρινού.

Περί Σκιών

Αέρα στους μακαρονάδες, αέρα και στην φασολάδα!

Η Γ’ τάξη στην Achaia Claus

Η Γ΄ τάξη επισκέφθηκε την Achaia Claus, όπου τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του ιστορικού οινοποιείου. Είδαν τα μεγάλα ξύλινα βαρέλια, παλιά εργαλεία και έμαθαν ενδιαφέροντα πράγματα για την παράδοση της οινοποιίας. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε παιχνίδια και σκυταλοδρομίες μέσα στον όμορφο χώρο, γεμίζοντας τη μέρα με γέλια και χαρά. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που συνδύασε γνώση και διασκέδαση.
IMG 7785 1 IMG 7787 1 IMG 7788 1 IMG 7789 IMG 7790 IMG 7794 IMG 7796 IMG 7801

Συμμετοχή του σχολείου μας στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Από τις 15 έως τις 26 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε το 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά γεγονότα της πόλης.

Το φεστιβάλ πρόσφερε ένα πλούσιο πρόγραμμα με προβολές, εκθέσεις, masterclasses, αφιερώματα, εκδόσεις και πλήθος δράσεων που απευθύνονταν και στην Εκπαιδευτική Κοινότητα.

Οι μαθητές της Δ΄ και της Β΄ τάξης είχαν  την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  την ταινία FAMU!, μια ιδιαίτερη παρουσίαση που προετοίμασαν η Σχολή Κινηματογράφου FAMU της Πράγας, το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων.

Στο πλαίσιο της προβολής με τίτλο «FAMU για παιδιά», παρουσιάστηκαν μερικές από τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους των φοιτητών της FAMU των τελευταίων δέκα ετών — ταινίες γεμάτες φαντασία, ευαισθησία και δημιουργικότητα.

Παράλληλα, παρακολουθήσαμε και την ταινία μικρού μήκους «Η Ασπρούλα του σχολείου μας», που δημιουργήθηκε από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μαυροματάκη, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ιστορίες για να ακουστούν» του φεστιβάλ.

Η προβολή αυτή ενθουσίασε όλους τους μαθητές και ανέδειξε τη δύναμη της μαθητικής δημιουργίας και συνεργασίας.

Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που μας έφερε πιο κοντά στην τέχνη του κινηματογράφου και μας έδωσε έμπνευση για μελλοντικές δημιουργικές δράσεις!

Εντυπώσεις των μαθητών μας:

«Μου άρεσε πολύ που είδαμε ταινίες από παιδιά και νέους δημιουργούς. Κατάλαβα ότι με φαντασία μπορείς να πεις μια μεγάλη ιστορία!»

«Η Ασπρούλα του σχολείου μας με έκανε να σκεφτώ πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε και να πιστεύουμε στις ιδέες μας.»

«Μάθαμε ότι ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο ψυχαγωγία, αλλά και τρόπος να εκφράζεσαι και να επικοινωνείς συναισθήματα.»

Screenshot 2 Screenshot 5 CHania

Βιωματικό Εργαστήρι – Α2′

Στις 24 Οκτωβριου ,ημέρα Παρασκευή η εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κυρία Σοφία Κραββαρη και γονέας της Α2 τάξης , πραγματοποίησε στην τάξη μας βιωματικό εργαστήρι με θέμα τη διαφορετικότητα. Μέσα από μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση σε power point οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα χαρακτηριστικά ατόμων με ιδιαιτεροτητες και πόσο σημαντικό είναι να αγκαλιαζουμε ,να κατανοούμε τη διαφορετικότητα σε όλους μας.

Μας διάβασε το βιβλίο : “Το κάτι ‘Αλλο” της Καθριν Κέιβ και Κρις Ριντελ . Επακολούθησε συζήτηση γύρω από τη διαφορετικότητα και περιέγραψε κάθε μαθητής τη σκηνή που του άρεσε περισσότερο.
Στο τέλος παίξαμε ένα διαδραστικό επιτραπέζιο παιχνίδι με σκοπό την αποδοχή της διαφορετικότητας ,την ενίσχυση της συνεργασίας και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης χρησιμοποιώντας για τις ανάγκες του παιχνιδιού τα διαφορετικά μας πιόνια .Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Σοφία Κραββαρη για την πολύτιμη συμβολή της!
1000028656 1000028658 1000028662 1000028667 1000028668 1000028670 1000028676

“Συν-Αισθάνομαι τον άλλον” – Α2′

Στις 22 Οκτωβρίου οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες.Σε κάθε ομάδα δίνονται φύλλα εργασίας όπου καλείται κάθε μαθητής να παρατηρήσει και να ονομάσει τα συναισθήματα που απεικονίζουν τα πρόσωπα .Εντοπίζουν το συναίσθημα της ενοχής .Απαντούν σε ερωτήματα : Τι είναι ενοχή;” ” Πώς το συναίσθημα αυτό μπορεί να με οδηγήσει στο να διορθώσω τα λάθη μου;” “Τι μπορώ να κάνω;”
Επακολουθεί συζήτηση .
Στη συνέχεια μοιράζονται φύλλα εργασίας ένα σε κάθε ομάδα.Συζητουν ανά ομάδα ποια χαρακτηριστικά της ιδιαιτερότητας απεικονίζονται στα πρόσωπα .Εκπρόσωπος παρουσιάζει τις σκέψεις της ομάδας του.
Δίνουν τίτλο – διατυπώνουν μήνυμα γύρω από τη διαφορετικότητα .
1000028594 1 1000028596 1 1000028597