34ο Δημοτικό Πάτρας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
04 Μαρ
Σκοπός της δράσης είναι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς που εορτάζεται στις 21.01, να μάθουμε στους μαθητές/τριες μας τη δύναμη της αγκαλιάς, να γίνουμε αυτοί που αγκαλιάζονται και όχι αυτοί που χτυπιούνται, να δράσουμε ενάντια στην ενδοσχολική βία.
Η δράση “Μια αγκαλιά για να θυμάσαι” (προτεινόμενη ιδέα: Νιούτσικου Νίκη, Δημ. Σχ. Πασίου/Περιγιαλίου) υλοποιήθηκε από τους μαθητές της τάξης μας σε συνεργασία με τους μαθητές του Γ1 και Γ2 τμήματος του σχολείου μας, υπό την εποπτεία της δασκάλας εικαστικών κας. Δουγκούρη Μυρσίνης.
Οι μαθητές μας καλούνται να φορέσουν το λευκό τους μπλουζάκι! Χρησιμοποιώντας νερομπογιές χρωματίσαμε τις παλάμες και τα χέρια των μαθητών μέχρι τους αγκώνες και ζητήσαμε να πάρουν αγκαλιά ταυτόχρονα έναν συμμαθητή / μία συμμαθήτρια τους.
Το αποτύπωμα της αγκαλιάς θα είναι αυτό που θα τους θυμίζει την όμορφη φιλία τους!
Μερικές φορές μια αγκαλιά είναι όλα όσα χρειαζόμαστε!
Τέλος, εξελίξαμε την όμορφη ιδέα της δράσης και φτιάξαμε την μπουγάδα της φιλίας σε έναν διάδρομο του σχολείου μας!! Δείτε την παρακάτω!
Μπράβο σε όλους τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στη δράση που άφησε αποτυπώματα φιλίας!
04 Μαρ
Τα “Παιχνίδια της σχολικής αυλής με ΑΓΚΑΛΙΕΣ” εντάσσονται στις δράσεις που πραγματοποιούνται τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο στο σχολείο μας, αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο με πρωτοβουλία του Δημοτικού Σχολείου Σοφικού Κορινθίας με τίτλο «Το κίνημα της αγκαλιάς». Σκοπός της δράσης είναι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς που εορτάζεται στις 21.01, να μάθουμε στους μαθητές/τριες μας τη δύναμη της αγκαλιάς, να γίνουμε αυτοί που αγκαλιάζονται και όχι αυτοί που χτυπιούνται, να δράσουμε ενάντια στην ενδοσχολική βία.
Τα παιχνίδια ενισχύουν τη συνεργασία και οι μαθητές διασκεδάζουν παράλληλα!
Τα παιδιά τρέχουν σε ένα οριοθετημένο χώρο σκορπισμένα και όπου θέλει το καθένα. Καθώς τρέχουν ο εκπαιδευτικός φωνάζει «χέρι-χέρι». Τότε τα παιδιά πρέπει να τρέξουν να βρουν ένα άλλο παιδί και να ενώσουν τα χέρια τους. Το παιχνίδι συνεχίζεται αλλάζοντας τις βασικές εντολές σε «μάγουλο-μάγουλο», «πλάτη-πλάτη» ή «αγκαλιά»
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο και στέκονται αντικριστά ο ένας στον άλλο. Ανάμεσα στα παιδιά, στην κοιλιακή χώρα, τοποθετούν ένα στεφάνι. Τότε θα προσπαθήσουν να ενώσουν τα χέρια τους πάνω από το στεφάνι, στο ύψος των ώμων και χωρίς να το αγγίζουν, παρά μόνο με την κοιλιά τους, να το μεταφέρουν ως το τέλος της διαδρομής.
Δημιουργούμε ομάδες άνω των τεσσάρων μαθητών και κάθονται σε κύκλο. Αγκαλιάζει ο ένας τον άλλον κρατώντας τον από τη μέση. Ο εκπαιδευτικός προσθέτει προκλήσεις, όπως να περπατήσουν ή να χορέψουν όλοι μαζί, να μετακινηθούν αριστερά ή δεξιά τόσα βήματα, να κάνουν πηδηματάκια στον αέρα και όλα αυτά, ΑΓΚΑΛΙΑΣΜΕΝΟΙ!
Στο πλαίσιο αυτό την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025 στους μαθητές της Ά τάξης υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας “Καλλίπολις” πρόγραμμα βραχείας παρέμβασης στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Ζωής με θέμα «Συνεργασία – Ενδυνάμωση ομάδας».
04 Μαρ
Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025 στους μαθητές της Ά τάξης υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας “Καλλίπολις” πρόγραμμα βραχείας παρέμβασης στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Ζωής με θέμα «Συνεργασία – Ενδυνάμωση ομάδας».
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε εντάχθηκε και στις δράσεις που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο με πρωτοβουλία του Δημοτικού Σχολείου Σοφικού Κορινθίας με τίτλο «Το κίνημα της αγκαλιάς». Σκοπός της δράσης είναι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς που εορτάζεται στις 21.01, να μάθουμε στους μαθητές/τριες μας τη δύναμη της αγκαλιάς, να γίνουμε αυτοί που αγκαλιάζονται και όχι αυτοί που χτυπιούνται, να δράσουμε ενάντια στην ενδοσχολική βία.
Η πρώτη δραστηριότητα που υλοποιήσαμε αφορούσε μία ιστορία έξι εικόνων με γαϊδουράκια σε κομμάτια. Τοποθετήθηκαν μπερδεμένες στον πίνακα της τάξης αναφέροντας ότι χρειάζεται οι ομάδες να συνεργαστούν προκειμένου να βάλουν τις εικόνες σε μια σωστή σειρά.
Στόχος είναι να δημιουργήσουν με τις εικόνες μια ιστορία, η οποία έχει αρχή, μέση και τέλος. Καλούνται σαν ομάδα να σκεφτούν, να επικοινωνήσουν μέσα από διάλογο, να σεβαστούν τις απόψεις που θα ακουστούν και να συνεργαστούν όλοι μαζί για το αποτέλεσμα.
Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν ένα βιωματικό παιχνίδι. Στους μαθητές αναφέρθηκε ότι θα παίξουν ένα παιχνίδι στο οποίο θα υποκριθούν όλοι πως δεν μπορούν να λυγίσουν τους αγκώνες τους. Στο δεξί χέρι όλων των παιδιών τους δόθηκε από μια καραμέλα. Τονίστηκε ότι το αριστερό χέρι παραμένει πίσω από την πλάτη τους σαν να έχουμε βάλει κόλλα. Το ερώτημα, το οποίο τους δίνεται είναι: «Πώς θα καταφέρετε να φάτε την καραμέλα σας χωρίς να λυγίσετε τους αγκώνες σας;»
Όλη η ομάδα θα πρέπει να βρει τρόπο να φάει τις καραμέλες. Η λύση είναι να τεντώσουν όλοι το χέρι που έχει την καραμέλα και με αυτόν τον τρόπο να «ταΐσουν» το διπλανό τους ή αυτόν που είναι απέναντί τους.
Την εκπαίδευση την υλοποίησε το Επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», Μπεκίρη Σπυριδούλα – Κοινωνιολόγος MSc, την οποία την ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία μας.
Μπορείτε να δείτε τις παραπάνω δράσεις υλοποιημένες από τους μαθητές της Στ1 τάξης κατά την περσινή σχολική χρονιά :
04 Μαρ