34ο Δημοτικό Πάτρας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
04 Απρ
Την Τετάρτη 5 Μαρτίου στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος διδαχθήκαμε την ενότητα “Ποια φυτά ζουν στον τόπο μου”. Μπορείτε να δείτε την παρακάτω ανάρτηση με ένα προτεινόμενο σχέδιο διδασκαλίας.
Οι επόμενες δύο δραστηριότητες επεξεργασίας, εμβάθυνσης κι εφαρμογής της νέας γνώσης που υλοποιήσαμε εντάσσονται μέσω διαθεματικής προσέγγισης στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στο διεθνές δίκτυο των «Οικολογικών Σχολείων» και στη «Δράση Πρασίνου στα σχολεία της πόλης» σε συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων με βιωματική και συμμετοχική δράση των μαθητών.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κο. Κουτρούμπα Διονύσιο, ιδιοκτήτη του Ανθοπωλείου Κουτρούμπας, για τη θετική ανταπόκρισή του στην πρόσκληση μου για συνεργασία ως επαγγελματίας κι ειδικός στο μάθημα για την υλοποίηση των δύο παρακάτω δραστηριοτήτων.
Η επίσκεψη του ειδικού επιστήμονα κου. Κουτρούμπα στη σχολική τάξη αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για βιωματική μάθηση, εμπλουτίζοντας τη διδακτική εμπειρία και ενισχύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών, καθώς εργάζεται καθημερινά με φυτά και λουλούδια και φέρνει στην τάξη πραγματικές γνώσεις και εμπειρίες.
Οι μαθητές δεν μαθαίνουν μόνο από τα βιβλία, αλλά έρχονται σε επαφή με αυθεντικές πληροφορίες που τους βοηθούν να κατανοήσουν καλύτερα τη νέα γνώση. Η μάθηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, καθώς οι μαθητές βλέπουν και αγγίζουν λουλούδια και φυτά, συνδέοντας τις γνώσεις τους με την καθημερινότητα. Αυτή η προσέγγιση ευνοεί τη διαφοροποιημένη μάθηση, καθώς κάθε παιδί μαθαίνει μέσα από εμπειρία και πρακτική εφαρμογή.
Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι μαθητές αναμένεται να:
Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι μαθητές αναμένεται να:
Η δραστηριότητα περιλαμβάνει μια βιωματική εμπειρία φύτευσης λουλουδιών με την καθοδήγηση του κου. Κουτρούμπα και της εκπαιδευτικού.
Ο κος. Κουτρούμπας εξήγησε στα παιδιά:
Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες και φυτεύουν λουλούδια σε γλάστρες με σκοπό τον καλλωπισμό της αυλής του σχολείου. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα διαφορετικό είδος φυτού.
Κατόπιν, κάθε ομάδα δίνει όνομα στο λουλούδι της και δημιουργεί μια μικρή καρτέλα με το όνομα του φυτού και μία οδηγία φροντίδας (π.χ. «Μας ποτίζετε κάθε δύο μέρες!»).
04 Απρ
Η Παγκόσμια Ημέρα του Νερού γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου και είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι το νερό για τη ζωή μας και για τον πλανήτη μας.
Η δράση εντάσσεται στο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη στον 4ο στόχο “Ποιοτική Εκπαίδευση” και στον 6ο στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) “Καθαρό Νερό και Αποχέτευση” .
Το νερό είναι απαραίτητο για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς:
Ο κύκλος του νερού μέσα από μια ιστορία με κεντρικό ήρωα την “Σταγόνα” που ξεκινάει ένα ταξίδι. Φτιάχτηκε από την ομάδα παιδιών που ασχολήθηκαν με τη θεματική ενότητα “Ο κύκλος του νερού” με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού. Συνεργάστηκαν για την δημιουργία της ιστορίας και την εικονογράφηση ( που έγινε σε χαρτόνι). Εδώ έχουμε την ψηφιακή αφήγηση.
Δείτε στιγμιότυπα από το θεατρικό παιχνίδι στην τάξη μας
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και το επόμενο τραγούδι μουσικοκινητικής αγωγής με θέμα το νερό και τη σπουδαιότητα του στον πλανήτη μας . Πλένουμε το σώμα μας, τσαλαβουτάμε στις λακούβες, γινόμαστε κύματα ψηλά , ψαράκια που κολυμπούν αλλά και λουλουδάκια που μαραίνονται χωρίς νερό.
Μπορούμε να το σπαταλάμε;
Δυστυχώς, το καθαρό νερό δεν είναι άπειρο. Σε πολλά μέρη του κόσμου, οι άνθρωποι δεν έχουν αρκετό νερό. Γι’ αυτό, πρέπει να το χρησιμοποιούμε με προσοχή!
Τα Hahana Kids και ο Τάσος Ιωαννίδης, σε συνεργασία με την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου, παρουσιάζουν το “Το Νερό… Νεράκι” από το άλμπουμ “Λάχανα και Χάχανα – Ο Καλός Μου Εαυτός”.
Κλείνουμε τη βρύση όταν βουρτσίζουμε τα δόντια μας.
Κάνουμε γρήγορο ντους αντί για μπάνιο.
Ποτίζουμε τα φυτά με νερό που έχει περισσέψει από το πλύσιμο των φρούτων.
Δεν πετάμε σκουπίδια σε ποτάμια και λίμνες!
Φτιάξαμε μία χειροτεχνία που απεικονίζει τον κύκλο του νερού και οι μαθητές εμπέδωσαν όσα έμαθαν.
Η Παγκόσμια Ημέρα Νερού είναι μια ξεχωριστή μέρα για να μάθουμε για το πιο πολύτιμο αγαθό του πλανήτη μας, το νερό!
04 Απρ
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου με το Α2 τμήμα του σχολείου μας και τα δύο τμήματα της Β τάξης στο πλαίσιο του 4ου κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων στη θεματική “Δημιουργώ και καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία” με υποθεματική: STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική και τίτλο “Γινόμαστε μικροί φυσικοί” επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο της Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ προκειμένου να υλοποιήσουμε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους μαθητές:
Η επιστήμη γεννήθηκε από την ανάγκη του ανθρώπου να βρίσκει απαντήσεις στις απορίες του και να εξελίσσεται διαρκώς μέσα από τα ατέρμονα ερωτήματά του. Οι σύγχρονοι «μικροί εξερευνητές» που αποζητούν ενστικτωδώς τη γνώση, εξοικειώνονται ολοένα με τελευταίας λέξης τεχνολογίες και αναζητούν ευκαιρίες για να έρχονται σε επαφή με την επιστήμη και την έρευνα. Αυτή η ανάγκη για διαδραστική, εμπνευσμένη και καινοτόμα προσέγγιση των σημερινών δεδομένων τους, γίνεται η βάση για το συναρπαστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδίασε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» σε συνεργασία με τον όμιλο ΤΙΤΑΝ.
Ήταν ένα ολοκληρωμένο και ηλικιακά στοχευμένο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα από παιχνίδια, πειράματα και πληροφορίες διάρκειας 90 λεπτών. Περάσαμε τη λευκή πόρτα και αντικρίσαμε μία υπέροχη αίθουσα!!
Αρχικά, οι τρεις εκπαιδευτές εξήγησαν στα παιδιά κάποιες βασικές αρχές για το πώς οικοδομείται η ύλη από τα άτομα που σχηματίζουν μόρια (μεγάλες καρτέλες δείχνουν άτομα και μόρια με απλό τρόπο).
Στη συνέχεια, έδωσαν στους μαθητές πλαστελίνες με διαφορετικά χρώματα. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό χημικό στοιχείο. Τα παιδιά κάθισαν γύρω από το τραπέζι με το επιτραπέζιο παιχνίδι τύπου Trivial και χωρίστηκαν σε ομάδες.
Τους μοιράστηκαν (σαν σε επιτραπέζιο παιχνίδι) καρτέλες με διαφορετικούς στερεοχημικούς τύπους (σαν τρισδιάστατα γλυπτά) και κλήθηκαν να σχηματίσουν με πλαστελίνη τα άτομα και χρησιμοποιώντας οδοντογλυφίδες να τα ενώσουν σχηματίζοντας μόρια. Η ομάδα που τελειώνει πρώτη, κερδίζει τον γύρο του παιχνιδιού.
Σκοπός ήταν οι μαθητές να οπτικοποιήσουν ορισμένες χημικές ουσίες τις οποίες συναντάμε στην καθημερινότητα, όπως το νερό, το οινόπνευμα, το ξύδι και ο γύψος, η βανίλια, η μέντα, η ζάχαρη.
Οι μικροί εξερευνητές ακολουθούν τον ΝΤΟΚΤΟΡ ΓΟΥΑΪ σε ένα κυνήγι θησαυρού. Λάφυρά τους τα χημικά μόρια, οι χημικές ενώσεις, τα στερεά, τα υγρά και τα αέρια. Μέσα από ένα διασκεδαστικό και ευφάνταστο επιτραπέζιο παιχνίδι γνώρισαν τα χημικά μόρια, έμαθαν για τα μείγματα και τις διαφορετικές καταστάσεις της ύλης και έφτιαξαν χημικές ενώσεις.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την μικροσκοπία και παρατήρησαν βιολογικά δείγματα στο μικροσκόπιο.
Στη συνέχεια, ακολούθησε διάλειμμα όπου προσφέρθηκαν δωρεάν στους μαθητές και στις εκπαιδευτικούς σάντουιτς και χυμοί.
Τέλος, ακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ασφάλεια στο Σπίτι» με διάρκεια 30-40 λεπτά.
Σας ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία στον υπέροχο χώρο σας και για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε!
Από το έτος ίδρυσής του το 1960 μέχρι σήμερα, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» αναζητά την αλήθεια μέσα από την επιστημονική ανακάλυψη. Σε κάθε βήμα της επιτυχημένης του αποστολής ο Δημόκριτος πρωτοπορεί σε έρευνες αιχμής στις Φυσικές Επιστήμες.
Σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο πολυεπιστημονικό ερευνητικό κέντρο της Ελλάδας με περίπου 200 μόνιμους ερευνητές και περισσότερους από 500 επιστήμονες που απασχολούνται σε έργα χρηματοδοτούμενα από κρατικά κονδύλια, την Ευρωπαϊκή Ένωση, διεθνείς οργανισμούς και την ελληνική και διεθνή βιομηχανία. Η μεγάλη πορεία του ιστορικού αυτού ερευνητικού κέντρου ξεδιπλώνεται στην έκθεση μέσα από την παρουσίαση των επιτευγμάτων του μεγάλης επιστημονικής και τεχνολογικής αξίας.
Το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» είναι Δημόσιο, Διεπιστημονικό Ερευνητικό Κέντρο στις Φυσικές Επιστήμες, με παράλληλες δραστηριότητες στην Εκπαίδευση, την Επικοινωνία της Επιστήμης και την Υποστήριξη της Καινοτομίας. Περιλαμβάνει πέντε Ινστιτούτα: Νανοεπιστήμης & Νανοτεχνολογίας – Πυρηνικών & Ραδιολογικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Ενέργειας & Ασφάλειας – Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής – Βιοεπιστημών και Εφαρμογών – Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
Με στόχο τη γνωριμία διαφορετικών ηλικιακών και κοινωνικών ομάδων με την επιστήμη, το
«ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» υποστηρίζει και συμμετέχει στη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων, ανοικτών στο ευρύ κοινό, όπως η «Βραδιά Ερευνητή», το «Αthens Science Festival», κλπ.
Με έναυσμα το τεράστιο ενδιαφέρον των σχολείων, των οικογενειών αλλά και των ίδιων των μαθητών να συμμετέχουν σε τέτοιου τύπου διαδραστικές εκπαιδευτικές δράσεις και με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα φυσικών επιστημών, έρευνας και τεχνολογίας, το ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» αναπτύσσει νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου έχοντας και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (αρ. Πρωτ. Φ.1/ΔΝ/ 19606/Δ7).
Η συνεργασία με τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ ενισχύει την προσπάθεια του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» για την επαφή των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την επιστήμη, με έμφαση στην πρακτική τους ενασχόληση (hands on) με πειράματα μέσα σε περιβάλλον εργαστηρίου, στο χτίσιμο συνείδησης (awareness) σε θέματα έρευνας και επιστημονικών εξελίξεων και στη δημιουργική τους έκφραση. Ταυτόχρονα, δίδεται η μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν οι μαθητές απομακρυσμένων από το κέντρο περιοχών, τις δραστηριότητες του μεγαλύτερου Ερευνητικού Κέντρου της Ελλάδας.
02 Απρ
Στις 6 Μαρτίου συμμετείχαμε σε δράσεις πανελλήνιου επιπέδου στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης καθώς αυτή η μέρα καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών. Η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση στην κοινωνία, πολλώ δε μάλλον στο σχολικό περιβάλλον.
Αρχικά, ενημερωθήκαμε για τις μορφές εκφοβισμού σύμφωνα με την παρακάτω ανάρτηση:
Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος της εβδομάδας πραγματοποιήσαμε αρκετές δράσεις με στόχο οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.
Αρχικά, φτιάξαμε μία κατασκευή με τίτλο “Το λουλούδι της φιλίας” μαθαίνοντας ένα εύκολο δίστιχο:
Στο σχολείο αυτό που πάμε, καθόλου δε φοβάμαι
5 πράγματα κρατώ, για να προστατευτώ.
1.Λέω stop
2.εξηγώ
3.απομακρύνομαι τελείως από ‘δω
4.κυρία..έλα να σου πω
5. στους γονείς μου αμέσως θα το πω
Η εξαιρετική ιδέα είναι από το blog thaliaskinderstories.blogspot.com. Πολλά μπράβο στη δημιουργό για την έμπνευσή της!
Στη συνέχεια, μπορείτε να δείτε τα λουλούδια της φιλίας!
Η δράση συνδυάστηκε διαθεματικά με το μάθημα της μελέτης περιβάλλοντος στην ενότητα “Τα φυτά του τόπου μας” που διδαχθήκαμε και εντάχθηκε στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων του τρίτου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ: Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» στη θεματική “Ανθρώπινα δικαιώματα” με τίτλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων « Είμαι παιδί κι έχω δικαιώματα»
Μπράβο παιδιά για τις υπέροχες δημιουργίες σας!
Και μη ξεχνάτε λέμε “Ναι στη φιλία και όχι στη βία”
27 Μαρ
27 Μαρ
23 Μαρ
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια οι μαθητές της Δ ´ τάξης του σχολείου μας εξοικειώθηκαν με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, έμαθαν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να αντιδρούν σωστά. Έγιναν υπεύθυνοι πεζοί και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για την ασφαλή μετακίνηση και την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά. Η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Πάνος Μυλωνάς» ήταν ένα μάθημα ζωής που θα θυμόμαστε για πάντα!
13 Μαρ
Την Πέμπτη στις 6 και Παρασκευή 7 Μαρτίου οι μαθητές Β τάξης παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα τη σχολική βία , εξέφρασαν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους , διάβασαν το μύθο του Αισώπου από το ανθολογιο με τίτλο : Το μυρμήγκι και το περιστέρι με ηθικό διδαγμα τη σημασία της αλληλεγγύης, της αλληλοβοήθειας και της φιλίας.Στη συνέχεια κατασκεύασαν και ζωγράφισαν το κουτί της φιλίας για να το αξιοποιήσουμε για σκέψεις και συναισθήματα μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και έφτιαξαν σελιδοδείκτες με μηνύματα κατά της βίας “.
06 Μαρ
Εγγραφή Μαθητών στην Α ́ τάξη σχ. Έτους 2025-2026
Οι εγγραφές αρχίζουν την Πέμπτη 06 Μαρτίου 2025 έως και Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025
Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Από τη φετινη χρονιά οι εγγρφές θα γίνονται ηλεκτρονικα από τον ένα εκ των δύο γονέων που έχει την επιμέλεια στην παρακατω , όπου θα μπαίνουν με τους κωδικούς του taxis : https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr
Η διαδικασία είναι η εξης:
Α) Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων.
β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.
γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.
Για παραπάνω οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας επισκεφτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Η προσκόμιση των δικαιολογητικών θα γίνονται με ραντεβού στο τηλέφωνο 2610420954 και με mail στο mail@34dim-patron.ach.sch.gr
Το ιστολόγιο του σχολείου είναι στη διεύθυνση: https://blogs.sch.gr/34dimpat/
Πρόγραμμα εγγραφών: Δευτέρα- Παρασκευή 10 πμ-11.30 πμ
Η Διευθύντρια
Πεσματζόγλου Ευανθία