34ο Δημοτικό Πάτρας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
08 Δεκ
Στα πλαίσια Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου η Α τάξη με το Γ1 ενημερώθηκε μέσα από μια παρουσίαση power point της Εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και γονέα Σ.Κραββαρη για τις μορφές Αναπηρίας και για την Αποδοχή της Διαφορετικότητας. Οι μαθητές στην συνέχεια συμμετείχαν σε διαδραστικό παιχνίδι wordwall με θέμα την αναπηρία ,μέσα από το οποίο αξιολογήθηκαν στάσεις και γνώσεις. Στο τέλος παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο με τη ζέβρα το οποίο μιλάει για την Αποδοχή της Διαφορετικότητας.
04 Δεκ
«Ζωντανεύοντας το ποίημα “Κορίτσι” του Οδυσσέα Ελύτη:
Μια συνάντηση Ποίησης, Ζωγραφικής και
Τεχνητής Νοημοσύνης»
Οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού γνώρισαν το ποίημα «Κορίτσι» του Οδυσσέα Ελύτη και εμπνεύστηκαν για να δημιουργήσουν τις δικές τους ζωγραφιές.
Με οδηγό τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, αποτύπωσαν με χρώμα και γραμμή τις εικόνες που γεννήθηκαν από τους στίχους.
Στη συνέχεια, αξιοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, δώσαμε κίνηση και ζωή στις ζωγραφιές τους, μετατρέποντάς τες σε ένα μικρό εικαστικό βίντεο όπου η παιδική ματιά συναντά τη σύγχρονη τεχνολογία.
Η δραστηριότητα συνδύασε λογοτεχνία, εικαστικές τέχνες και ψηφιακό γραμματισμό, προσφέροντας στους μαθητές μια πρωτότυπη και βιωματική μαθησιακή εμπειρία.
Ο Οδυσσέας Ελύτης (λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Οδυσσέα Αλεπουδέλη, Ηράκλειο Κρήτης, 2 Νοεμβρίου 1911 – Αθήνα, 18 Μαρτίου 1996) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, μέλος της λογοτεχνικής γενιάς του ’30.
Βραβεύτηκε το 1960 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης και το 1979 με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, ο δεύτερος μέχρι σήμερα Έλληνας που τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Γνωστότερα ποιητικά του έργα είναι τα Άξιον εστί, ο Ήλιος ο πρώτος και οι Προσανατολισμοί. Θεωρείται ένας από τους ανανεωτές της ελληνικής ποίησης.
Πολλά ποιήματά του μελοποιήθηκαν, ενώ συλλογές του έχουν μεταφραστεί μέχρι σήμερα σε πολλές ξένες γλώσσες.
https://tamolivia.blogspot.com/2025/11/blog-post_26.html
04 Δεκ
Η Γ2′ τάξη γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με δημιουργικότητα και αγάπη! Συζητήσαμε για τον σεβασμό, τη συμπερίληψη και τη σημασία του να αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα. Τα παιδιά έγραψαν λέξεις-μηνύματα πάνω σε χριστουγεννιάτικες μπάλες και στόλισαν με αυτές το δέντρο της τάξης μας. Με αυτόν τον συμβολικό τρόπο, οι μαθητές έστειλαν τις δικές τους ευχές για έναν κόσμο πιο δίκαιο, ανθρώπινο και φωτεινό.
01 Δεκ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού εικαστικών κας. Δογκούρη, με στόχο να γνωρίσουν, να κατανοήσουν και να τιμήσουν τα θεμελιώδη δικαιώματα όλων των παιδιών σε όλο τον κόσμο.

Αφού συζητήσαμε στην τάξη τι σημαίνει «δικαίωμα» και ποια από αυτά προστατεύει η Σύμβαση του ΟΗΕ, τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες, παραδείγματα και καθημερινές καταστάσεις. Έπειτα, με πολλή δημιουργικότητα, συνεργασία και διάθεση για έκφραση, δημιούργησαν το δικό τους “Λουλούδι των Δικαιωμάτων”.

Κάθε πέταλο του λουλουδιού αντιπροσώπευε και ένα σημαντικό δικαίωμα:
Τα παιδιά ζωγράφισαν κάθε πέταλο με τα δικά τους χρώματα και σύμβολα. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα πολύχρωμο, χαρούμενο και γεμάτο νοήματα λουλούδι που στολίζει πλέον τον χώρο της τάξης μας.

Η δράση υλοποιήθηκε στη σχολική μας αυλή στο πλαίσιο συμμετοχής μας στο Διεθνές δίκτυο Οικολογικών Σχολείων (ecoschools) με εθνικό χειριστή του Προγράμματος για την Ελλάδα την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης με θέμα “Σχολική αυλή” και στο πλαίσιο υλοποίησης περιβαλλοντικού προγράμματος του Εθνικού Θεματικού Δικτύου ΠΕ ”Εν τω Δάσει το ευ: Υπαίθριες τάξεις, Σχολεία του δάσους, Παιδαγωγική της φύσης” με συντονιστή το ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου.
Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές μας όχι μόνο έμαθαν τα δικαιώματά τους, αλλά μίλησαν και για το πώς μπορούν να τα σέβονται και να τα υπερασπίζονται στην καθημερινή τους ζωή. Έμαθαν πως όλα τα παιδιά, παντού στον κόσμο, αξίζουν να μεγαλώνουν με ασφάλεια, σεβασμό, χαρά και ίσες ευκαιρίες.

Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα μικρό «κύκλο της φιλίας», όπου τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις και συναισθήματα, επιβεβαιώνοντας πως η τάξη μας είναι μια ομάδα όπου ο καθένας έχει αξία και ακούγεται.
01 Δεκ
Στα πλαίσια Παγκόσμιας Ημέρας Δικαιωμάτων Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου με αφορμή το ποίημα ” Γάλα με κακάο” της Φ.Νικολουδη το οποίο βασίζεται στη διαφορετικότητα, οι μαθητές Α2 τάξης παρακολουθησαν την ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους με τίτλο” Ειρήνη- Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” .Συζητήσαμε για το τι σημαίνει πρόσφυγας και εκφράσαμε τους λόγους για τους οποίους κάνεις αναγκάζεται να γίνει κανείς πρόσφυγας Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με ήλιο την Ειρήνη και ακτίνες τα δικαιώματα του παιδιού.Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από την ιστορία.Σε χαρτί του μέτρου έγραψαν τα δικαιώματα της Ειρήνης ,τη ζωγράφισαν και δημιούργησαν μια σύνθεση από τις ζωγραφιές ,από εικόνες και άρθρα που βασίζονται στη Σύμβαση Δικαιωμάτων Παιδιού.Τελος την αναρτήσαμε στο διάδρομο του κτιρίου με σκοπό τη διάχυση.
25 Νοέ
Την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε με ιδιαίτερη χαρά στον Παγκόσμιο Εθελοντικό Καθαρισμό Ακτών 2025, μια παγκόσμια περιβαλλοντική δράση που διοργανώνεται από τη HELMEPA για 35η συνεχή χρονιά, ως Εθνικός Συντονιστής στο πλαίσιο του προγράμματος της HELMEPA “Experiential Marine Cleanup”.

Η δράση αυτή αποτελεί μια όμορφη ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν στην πράξη την αξία της προστασίας του περιβάλλοντος, της συνεργασίας και της υπευθυνότητας. Συμμετείχαν σχεδόν όλες οι τάξεις του σχολείου μας από τη Δευτέρα έως την Πέμπτη Δημοτικού με συνολικό αριθμό ατόμων συμμετοχής τα 120 άτομα.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, των εργαστηρίων δεξιοτήτων, των δράσεων Ενεργού Πολίτη, της συμμετοχής μας για 2η σχολική χρονιά στο διεθνές δίκτυο “Οικολογικών Σχολείων” και της συμμετοχής μας στη Διεθνή Ημέρα Δράσης 2025, στη διεθνή κοινότητα Plastic Clever Schools, θέτοντας τους μαθητές μας στο επίκεντρο της δράσης προς την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης.


Η βιωματική δράση καθαρισμού της Πλαζ Πατρών είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την προστασία των θαλασσών και των ακτών μας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί, με ενθουσιασμό και αίσθημα ευθύνης, συμμετείχαν στον καθαρισμό της επιλεγμένης ακτής, συλλέγοντας απορρίμματα, καταγράφοντας τα ευρήματα και συζητώντας για τα αίτια και τις συνέπειες της θαλάσσιας ρύπανσης.





Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να καταγράφουν την τοποθεσία (GPS), το είδος και την ποσότητα των θαλάσσιων απορριμμάτων που εντοπίζουν. Αυτά τα δεδομένα συμβάλλουν σε μια ανοιχτή πλατφόρμα ανοιχτών δεδομένων, η οποία χρησιμοποιείται από ερευνητές και πολίτες για την κατανόηση της ρύπανσης από πλαστικά και την ενημέρωση πολιτικών. Δημιουργεί μια πλατφόρμα ανοιχτών δεδομένων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ερευνητές και το κοινό.
Αποτελεί κοινή προσπάθεια του NOAA Marine Debris Program και της Southeast Atlantic Marine Debris Initiative (SEA-MDI).
Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές μας συγκέντρωσαν 37 κιλά απορριμμάτων από την ακτή. Από αυτά:
Στις σακούλες μας βρέθηκαν αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια, καλαμάκια, καπάκια, αναπτήρες, σπάγκοι, καλώδια, κομμάτια από σακούλες, πλαστικά θραύσματα που προέρχονταν από σπασμένα αντικείμενα και περιτυλίγματα τροφίμων. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν στα παιδιά πιο ασυνήθιστα ευρήματα, όπως ένα παλιό σκουριασμένο κλειδί, τελάρα, κάλτσες, σκουφάκι, αναπτήρες και παιδικά παιχνίδια.
Η ανακάλυψη αυτών των απορριμμάτων αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση σχετικά με την προέλευση των σκουπιδιών, τον χρόνο που χρειάζονται για να διαλυθούν στο περιβάλλον και τη σημασία του να μειώνουμε, να επαναχρησιμοποιούμε και να ανακυκλώνουμε.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα της HELMEPA αποτελεί μέρος της συνεχούς προσπάθειας του σχολείου μας να προάγει την περιβαλλοντική συνείδηση, να καλλιεργήσει ενεργούς πολίτες και να ενισχύσει την υπευθυνότητα απέναντι στη φύση.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν στη δράση. Με συλλογική προσπάθεια μπορούμε να προστατεύσουμε τις ακτές μας και να διαφυλάξουμε το φυσικό περιβάλλον για τις γενιές που έρχονται.
Μαζί μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά ότι η φροντίδα της φύσης είναι χαρά, όχι υποχρέωση!
25 Νοέ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες που αναδεικνύουν τη σημασία της αγάπης, της ισότητας και του σεβασμού. Μέσα από παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές δράσεις, γνώρισαν τα δικαιώματά τους και εξέφρασαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τι σημαίνει για κάθε παιδί να μεγαλώνει με ασφάλεια, χαρά και φροντίδα.
19 Νοέ
Την Τρίτη στις 11 Νοεμβρίου το προσωπικό της ΕΔΥ του σχολείου μας, κος Θεοδόσιος Πιλήσης, κοινωνικός λειτουργός και η κα. Τσώλη Ευαγγελία, ψυχολόγος , πραγματοποίησε μία βιωματική δράση προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας μαθητών/μαθητριών. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων “Ψυχική και συναισθηματική υγεία- Πρόληψη” με τίτλο “Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων’’.
Η ΕΔΥ είναι η Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης, ένας θεσμός που λειτουργεί στα σχολεία και αποτελείται συνήθως από:
Η ΕΔΥ έχει ως στόχο να υποστηρίζει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, να προάγει την ψυχοκοινωνική ευημερία των παιδιών και να συμβάλλει στη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.


Η δράση αξιοποιεί την Κλίμακα Αναγνώρισης και Ρύθμισης Συναισθημάτων (Affective Self-Report Scale), ένα ψυχοεκπαιδευτικό εργαλείο που βοηθά τους μαθητές να εκφράζουν και να αναγνωρίζουν το πώς νιώθουν. Το εργαλείο βασίζεται σε σύγχρονα μοντέλα συναισθηματικής αγωγής, όπως το Mood Meter και το Affect Grid, και ενισχύει τη συναισθηματική επίγνωση και την αυτορρύθμιση των παιδιών.


Στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη της συναισθηματικής επίγνωσης και της ικανότητας των μαθητών να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους. Μέσα από τη χρήση της Κλίμακας Αναγνώρισης και Ρύθμισης Συναισθημάτων, οι μαθητές εξασκούνται στη λεκτική διατύπωση συναισθημάτων, στην κατανόηση της επίδρασης που έχουν αυτά στη συμπεριφορά τους και στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης μέσα στην ομάδα.



Το εργαλείο βασίζεται σε επιστημονικά μοντέλα όπως το Mood Meter (Yale Center for Emotional Intelligence) και το Affect Grid, τα οποία οργανώνουν τα συναισθήματα με βάση δύο άξονες: α) ευχαρίστηση–δυσφορία (valence), β) χαμηλή–υψηλή ενεργοποίηση (arousal).
Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά:


Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ΕΔΥ για τη συνεργασία και την όμορφη δράση που υλοποιήσαμε μαζί στην τάξη! Η κα. Τσώλη και ο κος. Πιλήσης προσέφεραν στα παιδιά έναν ασφαλή χώρο να εκφραστούν και να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους, βοηθώντας τα να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους. Η παρουσία και η καθοδήγησή τους ενίσχυσαν ουσιαστικά το παιδαγωγικό έργο και προσέφεραν πολύτιμα εφόδια στους μαθητές, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη των κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων τους. Ευχαριστούμε πολύ για τη στήριξη και την όμορφη παρουσία σας στο σχολείο μας.
19 Νοέ
Την Παρασκευή στις 14 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο στους μαθητές Α2 τάξης με θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας ,από την κοινωνική λειτουργό MSc κ.Βικυ Κυρίτση ,του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε.Αχαιας “Καλλίπολις”.
13 Νοέ
Την Τρίτη στις 11 Νοεμβριου το προσωπικό της ΕΔΥ του σχολείου μας ,πραγματοποιησε παιχνίδια γνωριμίας με τους μαθητές της Α2 τάξης με σκοπό την υλοποίηση βιωματικού εργαστηρίου με περιεχόμενο τη διαχείριση συναισθημάτων και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Στα πλαίσια γνωριμίας, οι μαθητές μίλησαν για τους κανόνες της τάξης και εξέφρασαν την προσωπική τους προτίμηση για το αγαπημένο τους χρώμα ,το αγαπημένο τους φαγητό και το συναίσθημα που ένιωθαν εκείνη τη στιγμή .