34ο Δημοτικό Πάτρας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
Το ιστολόγιο του σχολείου μας
04 Δεκ
Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR), τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή καμπάνια του είδους, οι μαθητές της Α και Γ τάξης έγιναν δημιουργικοί και έφτιαξαν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των Εικαστικών κα. Δογκούρη μία πόλη από ανακυκλώσιμα υλικά.
Επίσης, κατασκεύασαν ταΐστρες πουλιών από πλαστικά μπουκάλια οι οποίες θα τοποθετηθούν στα δέντρα της σχολικής μας αυλής. Η δράση συνδυάζεται με τη συμμετοχή μας στο Διεθνές δίκτυο Οικολογικών Σχολείων (ecoschools) με εθνικό χειριστή του Προγράμματος για την Ελλάδα την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης με θέμα “Σχολική αυλή” και με τη συμμετοχή μας στη Διεθνή Ημέρα Δράσης “Έξυπνα Σχολεία χωρίς Πλαστικά” που διοργανώνεται από την οργάνωση Common Seas στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού της προγράμματος Plastic Clever Schools.
Τέλος, κατασκεύασαν και πανέμορφα φαναράκια. συμπληρωματικά της πόλης!
Μπράβο σε όλους σας για τις υπέροχες δημιουργίες!!
04 Δεκ
Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου η συγγραφέας Γκοτσίνου Τζένη επισκέφθηκε το σχολείο μας για να παρουσιάσει στους μαθητές της Α και της Γ τάξης το αξιόλογο διδακτικό παραμύθι της, “Η σκουπιδοπαρέα και το εργοστάσιο ανακύκλωσης”, το οποίο βραβεύτηκε με έπαινο στον διαγωνισμό παραμυθιού της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών (2021).
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων (EWWR), τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή καμπάνια του είδους και στο πλαίσιο συμμετοχής μας στο Διεθνές δίκτυο Οικολογικών Σχολείων (ecoschools) με εθνικό χειριστή του Προγράμματος για την Ελλάδα την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
26 Νοέ
Την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024 επισκεφθήκαμε με το Α2 τμήμα του σχολείου μας το Archaeolab, το οποίο είναι ένα εργαστήριο αρχαιολογίας και τέχνης που σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα με αντικείμενο την αρχαιολογία και την τέχνη. Κεντρική δράση του εργαστηρίου είναι η προσομοίωση ανασκαφής.
Υλοποιήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παλαιοντολογίας με θέμα “Η Εποχή των Δεινοσαύρων”. Το πρόγραμμα είναι εστιασμένο στην εποχή των δεινοσαύρων και τον Μεσοζωικό Αιώνα. Διαρθρώνεται σε 4 στάδια.
Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ προς υλοποίηση του στις σχολικές μονάδες.
Ο ενθουσιασμός των μικρών μαθητών ήταν μεγάλος όταν “έφεραν στο φως” τα πρώτα ευρήματα, κατανοώντας με βιωματικό τρόπο τη συμβολή τους στην ιστορική γνώση. Κλείνοντας την δημιουργική αυτή επίσκεψη, κατασκεύασαν τα δικά τους απολιθώματα με γύψο με την καθοδήγηση της κας Αλεξάνδρας, αρχαιολόγου και υπεύθυνης του εργαστηρίου.
Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία! Οι μικροί μαθητές πέρασαν ένα υπέροχο, δημιουργικό πρωινό καθώς έγιναν για λίγο παλαιοντολόγοι!!
26 Νοέ
Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου σε συνεργασία με το Α2 τμήμα του σχολείου μας και το 39ο Νηπιαγωγείο Πατρών υλοποιήσαμε μία βιωματική δράση κομποστοποίησης στο προαύλιο του σχολείου μας χρησιμοποιώντας τον κάδο κομποστοποίησης που διαθέτει το σχολείο μας. Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων (EWWR), τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή καμπάνια του είδους και στο πλαίσιο συμμετοχής μας στο Διεθνές δίκτυο Οικολογικών Σχολείων (ecoschools) με εθνικό χειριστή του Προγράμματος για την Ελλάδα την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
Η κομποστοποίηση είναι η διαδικασία της αποσύνθεσης και της φυσικής ανακύκλωσης των οργανικών υλικών που καταλήγει στη δημιουργία μιας μάζας που μοιάζει με χώμα, η οποία μάζα ονομάζεται κομπόστ και είναι πολύ θρεπτική για τα φυτά. Ό,τι ακριβώς κάνει η φύση για εκατομμύρια χρόνια, το ίδιο ακριβώς γίνεται με την κομποστοποίηση, η οποία είναι ένας άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος πρόληψης και ανακύκλωσης των προϊόντων που δέχεται ο κάδος της κομποστοποίησης.
Οποιοδήποτε φυτικό υλικό μπορεί να τοποθετηθεί στον κάδο κομποστοποίησης. Τα υλικά, που δεν πρέπει να τοποθετούμε στον κάδο μας, είναι τα ζωικά υπολείμματα. Πιο συγκεκριμένα, μπορούν να κομποστοποιηθούν:
Ο κάδος μας χρειάζεται την κατάλληλη αναλογία από υλικά πλούσια σε άνθρακα – «καφέ» υλικά – όπως ξερά φύλλα, άχυρα και κομμάτια ξύλου και υλικά πλούσια σε άζωτο – «πράσινα» υλικά – όπως φρέσκα κλαδέματα φυτών και φυτικά υπολείμματα από την κουζίνα. Ανακατεύοντας διάφορα είδη υλικών ή αλλάζοντας τις αναλογίες, μπορεί να αλλάξει η ταχύτητα της αποσύνθεσης. Η ιδανική αναλογία είναι περίπου 1 μέρος υλικών πλούσιο σε άζωτο προς 2-4 μέρη υλικών πλούσια σε άνθρακα. Υπερβολική ποσότητα άνθρακα επιβραδύνει την αποσύνθεση, ενώ τα πολλά αζωτούχα μπορεί να προκαλέσουν οσμές. Ο άνθρακας προμηθεύει τους μικροοργανισμούς με ενέργεια και το άζωτο με πρωτεΐνες.
Οι μαθητές έφεραν από το σπίτι τους υλικά για να κομποστοποιηθούν. Στη συνέχεια είτε σε ομάδες είτε ατομικά έριχναν τα υλικά στον κάδο.
Απαιτείται να οξυγονώνεται ο κάδος, γιατί όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί στον κάδο κομποστοποίησης χρειάζονται αέρα για να επιβιώσουν. Η ανάδευση και η ανάμιξη θα συμβάλει στην εισαγωγή αέρα. Εξίσου σημαντικό είναι να υπάρχει υγρασία στον κάδο κομποστοποίησης. Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό για τη διαδικασία αυτή, είναι η ζέστη, διότι κατά
τη διαδικασία της αποσύνθεσης αναπτύσσεται θερμότητα από τη δράση των μικροοργανισμών. Όσο πιο υψηλή είναι η θερμοκρασία στο κέντρο του κάδου, τόσο πιο σωστά γίνεται η διαδικασία της κομποστοποίησης.
Ο χρόνος που απαιτείται για την κομποστοποίηση εξαρτάται από τα υλικά που προστίθενται και από τη διαδικασία που ακολουθείται. Κάτω από ιδανικές συνθήκες, η θερμοφιλική κομποστοποίηση με συχνή ανάμειξη μπορεί να παράγει ωφέλιμο λίπασμα μέσα σε δύο ή τρεις μήνες, εφόσον οι συνθήκες είναι οι κατάλληλες. Οπότε περίπου τον Μάρτιο θα έχουμε το οργανικό λίπασμά μας για τα φυτά και τα δέντρα του σχολείου μας!
Η κομποστοποίηση είναι μια διαδικασία που είναι εύκολη και αναγκαία για το περιβάλλον μας.
Η δράση του σχολείου μας και του 39ου Νηπιαγωγείου αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για άλλους οργανισμούς και φορείς για τη μεγιστοποίηση του αποτελέσματος που η κομποστοποίηση επιφέρει στο περιβάλλον και στην κοινωνία κατ’ επέκταση.
Μπράβο σε όλους τους μαθητές που έφεραν οργανικά απορρίμματα και τα εναπόθεσαν στον ειδικό κάδο! Επίσης, η δράση πέτυχε τον στόχο της αφού οι μαθητές στα διαλείμματα χρησιμοποιούν τον κάδο κομποστοποίησης για τα οργανικά απορρίμματα που προέρχονται από το πρωινό τους!
26 Νοέ
Η οργάνωση Common Seas στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού της προγράμματος Plastic Clever Schools μας απένειμε δίπλωμα επιτυχίας. Συγκεκριμένα στο email που μας έστειλε μας αναφέρει:
Εξετάσαμε παραπάνω τα στοιχεία σας και ενθουσιαστήκαμε από τις ενέργειες του σχολείου σας πάνω στην ευαισθητοποίηση για την πλαστική ρύπανση. Η δουλειά σας κάνει την διαφορά – είστε πραγματικοί changemakers! Είμαστε τόσο εντυπωσιασμένοι από αυτό που έχετε κάνει μέχρι τώρα, και ανυπομονούμε να δούμε τη συνέχεια των δράσεων σας στο Στάδιο 2. Συνεχίστε την εξαιρετική δουλειά!
Μπορείτε να δείτε τις δράσεις μας στην εκπαιδευτική πλατφόρμα της οργάνωσης πατώντας εδώ.
26 Νοέ
Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR), τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή καμπάνια του είδους,
οι μαθητές της Α τάξης έγιναν δημιουργικοί και έφτιαξαν μία αφίσα από ανακυκλώσιμα υλικά. Χρησιμοποίησαν ρολά από χαρτί υγείας και πλαστικά καπάκια από μπουκάλια για να φτιάξουν λουλούδια. Η αφίσα είχε ως σύνθημα το κεντρικό μήνυμα της φετινής καμπάνιας “Μη δίνεις τροφή στη σπατάλη”.
12 Νοέ
Στο πλαίσιο του μαθήματος των θρησκευτικών της Γ τάξης με θέμα την Κυριακή και τη Θεία Λειτουργία, επισκεφθήκαμε τον Ιερό Ναό του Προφήτη Ηλία Ανθούπολης στις 8 Νοεμβρίου, ημέρα της γιορτής των Ταξιαρχών Μιχαήλ και Γαβριήλ
Όλα τα παιδιά παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία και οι περισσότεροι από μας μεταλάβαμε τη Θεία Κοινωνία. Τελειώνοντας πήραμε όλοι αντίδωρο και άρτο.
Πριν φύγουμε ο ιερέας μας μίλησε για τα μέρη του ναού καθώς και για τον τρόπο που γίνεται η προσευχή και η Θεία Λειτουργία.
Η επίσκεψη αυτή ήταν ξεχωριστή και μας άρεσε πολύ.
12 Νοέ
Την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024 η Α τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε πικ νικ στην αυλή του σχολείου μας. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR), τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή καμπάνια του είδους και για τη Διεθνή Ημέρα Δράσης “Έξυπνα Σχολεία χωρίς Πλαστικά” που διοργανώνεται από την οργάνωση Common Seas στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού της προγράμματος Plastic Clever Schools.
12 Νοέ
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες μέσα στις σχολικές τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων.
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® ενθαρρύνουν τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία στο σχολείο, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Τους προσφέρει την επιλογή να δανειστούν βιβλία στο σπίτι και να χαράξουν έτσι την προσωπική τους αναζήτηση, καθώς το ένα βιβλίο τους δημιουργεί το ενδιαφέρον να διαβάσουν το άλλο. Έτσι, σταδιακά αντιλαμβάνονται πως για κάθε θέμα υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις και πως ένα βιβλίο μπορεί να γίνει συνοδοιπόρος σε διαφορετικές αναγνωστικές διαδρομές και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη.
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® φθάνουν στο σχολείο μέσα σε ένα σάκο με ρόδες, ώστε να μεταφέρονται εύκολα. Σε κάθε θεματικό σάκο συνδυάζονται 25 περίπου βιβλία γνώσεων, μυθοπλασίας, λογοτεχνίας, εικονογραφημένα, που καλύπτουν τρία επίπεδα αναγνωστικής ικανότητας. Παραμένουν στη σχολική τάξη επί τέσσερις εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για παράλληλες δράσεις.
Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® δημιουργήθηκε το 2012 από τη μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ, με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβαλλοντικής Aγωγής της Α΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών. Η εφαρμογή του ξεκίνησε από την Αθήνα, με τη συνεργασία της Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δήμου Αθηναίων και επεκτάθηκε με μεγάλο δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® έχουν στόχο:
Η άφιξη της βαλίτσας στην τάξη την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου ήταν ένα ευχάριστο γεγονός για τους μαθητές και ένιωσαν μεγάλη έκπληξη κι ενθουσιασμό!
Οργανώσαμε μια μικρή τελετή υποδοχής και προβληματιστήκαμε κάνοντας υποθέσεις για το περιεχόμενο της βαλίτσας. Στη συνέχεια, ανοίξαμε τη βαλίτσα και τα βιβλία αποκαλύφθηκαν!!! Πατήστε εδώ για να δείτε τα βιβλία που περιέχονται στη βαλίτσα.
Τα βιβλία της ενότητας αυτής επιθυμούν να λειτουργήσουν ως σύντροφοι, συνοδοιπόροι και συνεργάτες στο έργο του εκπαιδευτικού, αλλά και ως διαβεβαίωση προς τους μικρούς αναγνώστες ότι όλα θα πάνε καλά!
Με πολύχρωμες εικόνες και ευχάριστο λόγο, θέλουν να τους μιλήσουν για τη χαρά της προσφοράς και της προσπάθειας και, μέσα από καθημερινά γεγονότα, να τους μυήσουν στην τέχνη του ευ ζην. Ακόμα, επιδιώκουν να τους ανακουφίσουν από τις εκρήξεις και το φορτίο έντονων συναισθημάτων φόβου, θλίψης, θυμού και άγχους, να συμβάλουν στην εξοικείωσή τους μ’ αυτά και να τους απενοχοποιήσουν, προσφέροντας συντροφιά και στήριξη.
Μέσα από τις ιστορίες, τους μύθους και τα παραμύθια, οι μικροί μαθητές θα ταυτιστούν με τους ήρωες που μπορεί να αντιμετωπίζουν καταστάσεις ανάλογες με τις δικές του, θα βρουν απαντήσεις σε απορίες και αμφιβολίες, θα εκφράσουν αγωνίες και συναισθήματα. Τα βιβλία θα τους παρακινήσουν να πιστέψουν στη δύναμη της θέλησής τους, να δώσουν τα χέρια, μια αγκαλιά, και να βιώσουν, ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί, την αγάπη, τη φιλία, την ειρήνη, την αποδοχή και την αξία του να είναι ο καθένας μοναδικός, ο εαυτός του.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες δανείστηκαν βιβλία αρκετές φορές ο καθένας και γνώρισαν τις διαφορετικές οπτικές των συγγραφέων για την απόδοση και την έκφραση των συναισθημάτων. Στην εκπαιδευτική δράση “Βιβλία σε Ρόδες” συμμετείχαν και οι μαθητές του Α2 με τη δασκάλα τους Μαρία Μίχου.
Οι μαθητές αφού διάβαζαν το βιβλίο που είχαν επιλέξει έβαζαν μέσα στον παρακάτω φάκελο μια ζωγραφιά που απευθύνεται στα παιδιά της επόμενης τάξης, η οποία θα υποδεχθεί τη βαλίτσα, με θέμα την εμπειρία τους από τη φιλοξενία ή κάποιο από τα βιβλία που διάβασαν.
Μέσα από το φάκελο “Ένα γράμμα από την τάξη μας στην τάξη σας” παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας θα επικοινωνήσουν μεταξύ τους και θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε πόλεις, χωριά ,βουνά και νησιά ανά την Ελλάδα, πάνω στο δρομολόγιο της βαλίτσας τους! Στη συνέχεια, μπορείτε να δείτε μερικές από τις ζωγραφιές των μαθητών.
Κατόπιν, δημιουργήσαμε δύο βιβλία με τις ζωγραφιές μας. Το ένα το αποστείλαμε συνεργατικά με τους μαθητές του Α2 τμήματος για το επόμενο σχολείο που θα υποδεχθεί την βαλίτσα και το δεύτερο βιβλίο το τοποθετήσαμε στη βιβλιοθήκη της τάξης ως αναμνηστικό από τη συμμετοχή μας στη δράση.