Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου οι μαθητές της Α τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο εικαστικό, βιωματικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Δομής Προώθησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Δήμου Πατρέων και της ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας στο χώρο των Παλαιών Σφαγείων.
Οι μαθητές/-τριες αρχικά παρακολούθησαν ένα βίντεο για την ιστορία του Θεάτρου Σκιών και του Καραγκιόζη, όπως και για το καρναβάλι και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται.
Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στην έκθεση των έργων που δημιουργήθηκαν κατά την διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του προηγούμενου έτους η οποία λαμβάνει χώρα στην αίθουσα Κ4. Η συγκεκριμένη έκθεση συστήνεται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και εγκαινιάζεται στο μαθητικό φεστιβάλ Ιουνίου έτσι ώστε να επιτευχθεί η διάχυση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων.
Ύστερα τα παιδιά, υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: “Υπερρεαλιστικό θέατρο σκιών”. Είναι ένα εργαστήριο δημιουργικής κατασκευής και εικονοποίησης σεναρίων τα οποία παράχθηκαν με την τεχνική της συνειρμικής αφήγησης μέσω του παιχνιδιού σκιών.
Οι σκιές δημιουργούνται από τυχαία ανακυκλώσιμα αντικείμενα πίσω από ένα όρθιο φωτιστικά ημιπερατό ταμπλό. Οι μαθητές δημιούργησαν και παρατήρησαν σκιές, σώματα και αντικείμενα πίσω και μπροστά από το ταμπλό αντίστοιχα.
Το ταμπλό λειτουργούσε σαν το φίλτρο όπου οι μαθητές απέδωσαν τους δικούς τους συμβολισμούς σε αυτό που έβλεπαν και κλήθηκαν να δώσουν τις δικές τους ερμηνείες σύμφωνα με τις προσωπικές τους προσλαμβάνουσες. Κατόπιν, δημιούργησαν ένα σενάριο τριών σκηνών προοδευτικά εξελισσόμενου.
Μετά την ευαισθητοποίηση με τα παιχνίδια σκιών εικονογράφησαν το σενάριο που δημιούργησαν παραπάνω!
Οι μαθητές της Α1 τάξης στις 31 Οκτωβρίου στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Αποταμίευσης συμμετείχαν ενεργά σε ομαδικές δραστηριότητες και κατασκευές που ενίσχυσαν την κατανόηση της αποταμίευσης, την υπευθυνότητα και την αίσθηση διαχείρισης πόρων. Προβλήθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο, τραγούδια και αναγνώστηκαν εκπαιδευτικά βιβλία.
Στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με τη δράση του συλλογικού κουμπαρά της τάξης κατά την οποία τοποθετήθηκε σε εμφανές σημείο της τάξης ένας άσπρος κουμπαράς αυτοκίνητο και συμφωνήθηκε να συνεισφέρουν οι μαθητές όποτε θέλουν από τις οικονομίες τους με στόχο την ενίσχυση της έννοιας της ομαδικής αποταμίευσης για έναν κοινό σκοπό, π.χ., μια μελλοντική δραστηριότητα ή μικρό έπαθλο για την τάξη.
Κατόπιν, με αφορμή την έκφραση για την αποταμίευση “Φασούλι το Φασούλι γεμίζει το σακούλι” που σημαίνει ότι όταν αποταμιεύεις τακτικά, ακόμη και μικροποσά, στο τέλος μαζεύεται σημαντικό ποσό οι μαθητές έφτιαξαν το δικό τους σακούλι γεμάτο φασόλια!!
Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν μία ομαδική αφίσα με θέμα “Αποταμιεύω για το μέλλον μου”. Ζωγράφισαν και κόλλησαν εικόνες με ό,τι θα ήθελαν να αποταμιεύσουν για να αγοράσουν στο μέλλον.
Η Α τάξη του σχολείου μας στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR), τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή καμπάνια του είδους, πραγματοποίησε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου εργαστήριο ανακύκλωσης.
Το εργαστήριο είχε ως στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία και την αξία της ανακύκλωσης και να μάθουν να μην καταναλώνουν άσκοπα πολύτιμους φυσικούς πόρους, αλλά να συμμετέχουν στη διαδικασία της ανακύκλωσης στην πράξη, καλλιεργώντας με αυτό τον τρόπο την οικολογική τους συνείδηση.
Επίσης, το εργαστήριο είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των μαθητών στην πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, για ένα κόσμο με λιγότερα απόβλητα, εστιάζοντας στο τρίπτυχο “Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση” (Reduce-Reuse-Recycle).
Αρχικά, οι μαθητές είδαν στον διαδραστικό πίνακα εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και τη σημασία της, την κομποστοποίηση, ενημερώθηκαν για την ανακύκλωση χαρτιού στον κίτρινο κάδο του σχολείου μας, έμαθαν με διαδραστικό τρόπο για την ανακύκλωση μπαταριών, ώστε ευσυνείδητα να συλλέγουν χρησιμοποιημένες μπαταρίες στους κάδους ΑΦΗΣ και πληροφορήθηκαν για την πρώτη ελληνική εταιρεία ολοκληρωμένης διαχείρισης μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης και υπόδησης “Recycom” με σκοπό την ανακύκλωση χιλιάδων τόνων ρούχων σε όλη τη χώρα.
Τέλος, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική δράση για τη Διεθνή Ημέρα Δράσης “Έξυπνα Σχολεία χωρίς Πλαστικά” που διοργανώνεται από την οργάνωση Common Seas στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού της προγράμματος Plastic Clever Schools.
Οι μαθητές της Δ’ τάξης σήμερα, με την όμορφη γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μας συγκίνησαν και μας μετέφεραν ενδοξες στιγμές με ένα μοναδικό και πρωτότυπο τρόπο. Συγχαρητήρια στις δασκάλες τους κ. Σταθοπούλου Δήμητρα και κ. Μαντελου Νανσυ υπεύθυνες για αυτό το πολύ ωραίο αποτέλεσμα και τη μουσικό μας κ. Ρουμελιωτη Βάσω.
Παράκληση των παιδιών, όπως ανέφεραν τα ίδια , αλλά και όλων μας οι Δυνατοί αυτού του κόσμου να αγαπήσουν την ειρηνη και να επικρατήσει όλον τον κόσμο!!
Την Πέμπτη στις 31 Οκτωβρίου οι μαθητές Β τάξης επισκέφτηκαν το ΜΕΤ Πανεπιστημίου Πατρών και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: “Πέτρα, μολύβι, ψαλίδι, χαρτί, στης γεωλογίας το κουτί”. Οι μαθητές γνώρισαν τα ορυκτά , τι υλικά παράγονται προς καθημερινή χρήση από αυτά και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες τα ταξινομησαν με βάση τα χαρακτηριστικά τους
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του 12ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων η Γ΄ τάξη του σχολείου μας είχε την δυνατότητα να παρακολουθήσει την προβολή ενός ντοκιμαντέρ μέσα από την πλατφόρμα του Φεστιβάλ στις 24 Οκτωβρίου 2024.
«Με το Ντοκιμαντέρ μου Ταξιδεύω»
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την ταινία και τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι τη δημιούργησαν παιδιά δημοτικού σχολείου. Σχολίασαν και συζήτησαν τόσο τα θέματα του ντοκιμαντέρ όσο και το γεγονός ότι μικρά παιδιά συμμετείχαν σε κάτι τόσο σοβαρό που απαιτεί προσοχή, συλλογική δουλειά και υπευθυνότητα.
Σήμερα Τετάρτη 16-10-24 οι μαθητές Β τάξης συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήρι με θέμα Πρώτες Βοήθειες που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Β τάξης από υπεύθυνο απο τον Ερυθρό Σταυρό.Οι μαθητές ενημερώθηκαν σε θέματα που αφορούν την παροχή πρώτων βοηθειών σε περιπτώσεις απλων τραυματισμών τους και την παροχή βοήθειας σε συμμαθητή τους.Σκοπος είναι η ευαισθητοποίηση τους στο εθελοντισμό και την επιτακτική ενίσχυση της αξίας του στον καθημερινό τρόπο ζωής
Στον πρώτο κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχολούμαστε με τον θεματικό άξονα ” Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” με υποθεματική “Υγεία: Αυτομέριμνα” με τίτλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Τα δόντια μου προσέχω, μικρόβια να μην έχω”. Στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων του παραπάνω θεματικού άξονα με τίτλο ” Σωστή διατροφή για τα δοντάκια μας! ”, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν ποιες τροφές είναι ευεργετικές και ποιες βλαβερές για την υγεία των δοντιών τους. Οι δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα που καλλιεργούνται είναι η συνεργασία, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα.
Το εργαστήριο υλοποιείται σε συνεργασία με τους μαθητές του Α2 τμήματος του σχολείου μας και στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας διατροφής που εορτάζεται σήμερα, γνωστή και ως Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού («World Food Day»). Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου και καθιερώθηκε το 1945 όπου και ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.
Στόχοι:
Να κατανοήσουν οι μαθητές ποιες τροφές είναι υγιεινές για τα δόντια και ποιες προκαλούν φθορά.
Να αναπτύξουν δεξιότητες επιλογής υγιεινών τροφών για την καθημερινή τους διατροφή.
Να κατανοήσουν τη σημασία της στοματικής υγιεινής και της προστασίας των δοντιών.
Στάδια Διδασκαλίας:
Ξεκινήσαμε με μια σύντομη συζήτηση ρωτώντας τα παιδιά: “Τι σας αρέσει να τρώτε;”.
Εξηγήσαμε στους μαθητές ότι μερικές τροφές μας βοηθούν να έχουμε υγιή δόντια, ενώ άλλες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα, όπως πονόδοντο ή τερηδόνα.
Εμφανίσαμε εικόνες από τρόφιμα που καταναλώνουν συχνά (π.χ., γάλα, καραμέλες, φρούτα) και ρωτήσαμε τους μαθητές αν νομίζουν ότι κάνουν καλό ή κακό στα δόντια.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για το γεγονός ότι κάποιες τροφές (π.χ., γλυκά, αναψυκτικά) μπορούν να βλάψουν τα δόντια, και πώς άλλες (π.χ., φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά) βοηθούν στην καλή υγεία των δοντιών. Ορισμένες τροφές (όπως τα γλυκά και τα αναψυκτικά) μπορούν να προκαλέσουν τερηδόνα ενώ οι υγιεινές τροφές (όπως τα φρούτα και τα λαχανικά) βοηθούν τα δόντια να παραμείνουν δυνατά.
Κατόπιν, είδαμε δύο κατασκευές όπου απεικόνιζαν τις τροφές που κατανάλωσαν το αστραφτερό και το πονεμένο δοντάκι.
Βιβλία για τη στοματική υγιεινή και τη σωστή διατροφή
Ξεφυλλίσαμε τα παρακάτω σχετικά με το θέμα μας βιβλία, τα οποία θα τα διαβάσουμε και θα τα επεξεργαστούμε στα επόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων με περισσότερες λεπτομέρειες. Διαβάσαμε και στη συνέχεια ακολούθησε η προβολή του παραμυθιού “Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”.
Κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» .
Η μέρα για την τρίτη ηλικία υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ πριν από 32 χρόνια, το 1990, για να αποτίσει φόρο τιμής στους ηλικιωμένους, αλλά και να επισημάνει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν.
Στην τάξη μας μιλήσαμε για τη συνεισφορά των παππούδων στη ζωή μας, ακούσαμε τραγουδάκια και φτιάξαμε μία όμορφη καρτούλα για να τους την προσφέρουμε με πολλή αγάπη!