Erasmus+KA3 PROW Αξία Υπευθυνότητα/Διατηρώ τον χώρο μου καθαρό Β’ Μέρος

Συνεχίζουμε με την αξία Υπευθυνότητα/Διατηρώ τον χώρο μου καθαρό.
Τα παιδιά παρατηρούν τους οπτικοποιημένους πίνακες με τα βήματα που χρειάζονται
για να διατηρούν το χώρο τους καθαρό. Σίγουρα θα τους βοηθήσει να καταφέρουν την αποστολή της νεράιδας “Καθαρούλας.” Οι πίνακες επιθυμητής συμπεριφοράς αλλά και
τα κουδουνάκια της νεράιδας, χρησιμοποιούνται ως υπενθύμιση κάθε φορά που χρειάζεται. 

Γίνονται “ηθοποιοί” και παρουσιάζουν τα βήματα της επιθυμητής συμπεριφοράς.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργήθηκαν και κάρτες με τα βήματα της επιθυμητής συμπεριφοράς για όλα τα πλαίσια. Τα παιδιά βρίσκουν τα τις κάρτες με τα βήματα και τις αντιστοιχίζουν με τους αναρτημένους οπτικοποιημένους πίνακες.

Προσπαθούν να βάλουν  στη σωστή σειρά τις ανακατεμένες κάρτες των
κανόνων που ορίσαμε.

  Συμβουλεύονται τους οπτικοποιημένους πίνακες κάθε φορά που χρειάζεται.

Ανακαλύπτουν την λέξη Υπευθυνότητα

Δημιουργήσαμε και ψηφιακό παιχνίδι.
Για να το παίξετε μπορείτε να πατήσετε πάνω στην εικόνα.

Ενθαρρύνουμε την επιθυμητή συμπεριφορά, δίνουμε θετική ενίσχυση με “βραβεία” επιλογής των παιδιών, αλλά και με θετικά σχόλια που εξηγούν το λόγο και την αξία στην οποία αναφέρεται.

Μαμά μπαμπά έχεις μήνυμα από τη νεραϊδούλα της καθαριότητας μια αποστολή
για το σπίτι…..

 

Τα παιδιά παρουσιάζουν στην ολομέλεια, την αποστολή του σπιτιού και επιβραβεύονται. 
“Είσαι αστέρι στην καθαριότητα”

Στην συνέχεια επεκτείναμε το σύστημα επιβράβευσης στο επίπεδο της ομάδας και της τάξης. Προσφέραμε επιβραβεύσεις σε ολόκληρη την τάξη όταν τα παιδιά επιδείκνυαν την αναμενόμενη συμπεριφορά ως σύνολο.
Ορίσαμε το σύστημα επιβράβευσης της ομάδας.

Έτσι κάθε φορά που η ομάδα παρουσίαζε την επιθυμητή συμπεριφορά χρωμάτιζαν ένα τετραγωνάκι στην καρτέλα. Όταν συμπλήρωναν ως τάξη τον προκαθορισμένο αριθμό  από τετραγωνάκια και το αστέρι, τα παιδιά επέλεγαν μια έξτρα επιβράβευση από
το μενού ανταμοιβών,(παιχνίδι με όργανα γυμναστικής, παρακολούθηση ενός
παραμυθιού στον υπολογιστή, επιπλέον ώρα για διάλειμμα, κουκλοθέατρο, επιπλέον
ώρα για παιχνίδι στις γωνιές)  που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό, σε επίπεδο ομάδας και τα αντάλλασσαν μέσα από ψηφοφορία.

Τα παιδιά με δημοκρατικές διαδικασίες επιλέγουν την επιβράβευσή τους, μια και κατάφεραν να συμπληρώσουν τα τετραγωνάκια της καρτέλας τους.

Ο νικητής ήταν το παιχνίδι στην αυλή με τα όργανα γυμναστικής.

Στην συνέχεια όταν τα παιδιά μάθαιναν την επιθυμητή συμπεριφορά, σταδιακά ελαττώναμε τις ανταμοιβές για την αξία Υπευθυνότητα/Διατηρώ τον χώρο μου καθαρό και συνεχίζαμε με λεκτικές ενισχύσεις. Παράλληλα εισάγουμε και την επόμενη αξία “Είμαι ευγενικός-ή /Χρησιμοποιώ ευγενικές λέξεις” (ευχαριστώ παρακαλώ ορίστε, συγγνώμη, με συγχωρείτε)

Κατηγορίες: 2021-2022 “Συμμετοχή σε σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus ΚΑ3”, ERASMUS, Ενίσχυση της Ευζωίας των Εκπαιδευτικών μέσω της Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *