2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ & ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ: “Κι αν ήμουν εγώ”

Ξεκινώντας το δεύτερο Εργαστήριο Δεξιοτήτων στις αρχές του Φλεβάρη, διαβάσαμε τα παραμύθια  “Ο Γλεντζοφλέβαρος”, της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη και το “Κάτι άλλο”, της Κάθριν Κέιβ. Μέσα από συζητήσεις στην ολομέλεια, προσπαθήσαμε να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με την έννοια της ενσυναίσθησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Προσπαθήσαμε “να μπούμε στα παπούτσια του άλλου” και να περιγράψουμε πως πιστεύουμε ότι οι ήρωες των βιβλίων βιώνουν κάποιες καταστάσεις, τα συναισθήματά τους και πως αυτοί τελικά ενδυναμώνονται για να μπορέσουν να ενταχθούν ομαλά στον κοινωνικό τους περίγυρο. 

33845 1      08746

Μέσα από τις μικροδιαφορές και τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο, στο παιχνίδι και στην προσπάθειά τους να συνεργαστούν, ξαναθυμηθήκαμε τους κανόνες της τάξης μας και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας γράψουν μαζί με τους γονείς τους, τους κανόνες που υπάρχουν στο σπίτι τους. Στη συνέχεια τους συζητήσαμε και ψάξαμε να βρούμε ομοιότητες με τους κανόνες της τάξης μας. Θέσαμε λοιπόν τους κανόνες της τάξης σε νέα βάση και συμφωνήσαμε να φτιάξουμε το συμβόλαιο της τάξης μας. Έτσι το κάθε τμήμα δημιούργησε το δικό του συμβόλαιο, με τους δικούς του κανόνες που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία της ομάδας. Τα παιδιά στη μία περίπτωση υπέγραψαν το συμβόλαιο:

IMG 20250221 132552  IMG 20250219 232510 IMG 20250219 232426

και στη δεύτερη ζωγράφισαν τους κανόνες και δημιούργησαν ένα βιβλιαράκι με αυτούς:

 

1000001484 1000001485 IMG 5a3b006f5f90f0168de9bb334483869a V

IMG 3f8a3531bb89e95b46f45bafad09ff76 V

 

Στη συνέχεια του Εργαστηρίου, μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και τις υποχρεώσεις τους. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=4434n3xeLWw&ab_channel=AnnaVrettou , ακούσαμε τραγούδια https://www.youtube.com/watch?v=1WhcIhsqDfw&ab_channel=Thaliav , τα ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τον χαρταετό των δικαιωμάτων.