Όταν γίνεται σεισμός, μη σε πιάνει πανικός!!

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος προβλέπονται κάποιες μέρες όπου γίνονται ασκήσεις σεισμού στα σχολεία με ο.τι αυτό συνεπάγεται. Συγκεκριμένα, τα παιδάκια ενημερώθηκαν για τον σεισμό, για τις σωστές κινήσεις που πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που είμαστε στο σχολείο και ποιες όχι, ενώ η θεωρία συμπληρώθηκε και σε πρακτικό επίπεδο πρώτα στο ανάλογο φύλλο εργασίας, και στη συνέχεια κάνοντας την άσκηση σεισμού (ποιες κινήσεις κάνουμε εντός της τάξης και ποιες όταν βγαίνουμε στον  προαύλιο χώρο). Ανάλογα videos βοήθησαν αρκετά στην εκπαιδευτική διαδικασία..

Δανειστήκαμε υλικό απο την συνάδελφο Έλενα Γιαννακοπούλου..παρακολουθήστε το!


Μετάβαση στο sway.office.com.

Posted by: Christina Kounnama

Απεργία Δευτέρα 11 Οκτωβρίου!

Την Δευτέρα 11 Οκτωβρίου το Νηπιαγωγείο μας θα παραμείνει κλειστό λόγω απεργίας.

Ακολουθεί το ανάλογο έγγραφο αποτ η ΔΟΕ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Αγαπητοί γονείς,
Απευθυνόμαστε σε εσάς γιατί έχουμε τις ίδιες αγωνίες και το ίδιο αίσθημα ευθύνης απέναντι
στη μόρφωση των μαθητών μας.
Όπως ίσως θα έχετε πληροφορηθεί, η κυβέρνηση το καλοκαίρι ψήφισε έναν νόμο, τον
4823/2021, με τίτλο «Για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη στήριξη
των εκπαιδευτικών». Ο τίτλος παραπέμπει σε στήριξη της πολιτείας των μορφωτικών
δικαιωμάτων των μαθητών και του έργου των εκπαιδευτικών.
Όμως αντί για την αναγκαία ενίσχυση και θωράκιση του δωρεάν δημόσιου
σχολείου:
 Σχεδόν ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, υπάρχουν χιλιάδες κενά
εκπαιδευτικών.
 Χιλιάδες παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες βρίσκονται αστήριχτα από
ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη
στήριξη και καλείστε πάλι εσείς οι γονείς, αν και όσοι μπορείτε, να βάλετε το χέρι στην
τσέπη.
 Τα παιδιά μας στοιβάζονται ανά 25 σε κοντέινερς ή σε κτίρια δεκαετιών, έρμαια στη
φθορά του χρόνου, αντί για το ρεαλιστικό και παιδαγωγικά αναγκαίο αίτημα για 15
μαθητές/τριες ανά τάξη.
 Οι μαθητές μας, σε πολλές περιπτώσεις, αλλάζουν εκπαιδευτικό/-κούς κάθε χρόνο ή
πολλές φορές και μέσα στο χρόνο, εξαιτίας της επιλογής όλων των προηγούμενων
κυβερνήσεων να μη διορίζουν όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, που είναι
προϋπόθεση για την παιδαγωγική σχέση και συνέχεια.
 Οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, συναντούν τον «κόφτη» της
Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός Α.Ε.Ι. 40.000 μαθητές και της Τράπεζας
Θεμάτων και μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολλέγια, που εκδίδουν
αμφίβολης ποιότητας πτυχία τα οποία, όμως, η κυβέρνηση της Ν.Δ., αναγνώρισε
επαγγελματικά δικαιώματα εξισώνοντάς τα με αυτά των πανεπιστημιακών τίτλων
σπουδών.
 Μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, βιώνοντας το πιο παρατεταμένο κλείσιμο σχολείων
σε όλη την Ευρώπη, αντί να υπάρξει μείωση της σχολικής ύλης και αναπροσαρμογή
των αναλυτικών προγραμμάτων, δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο από την
πλευρά της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Δεν μεριμνούν ούτε για την
αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων
που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της δικής τους διαχείρισης, ούτε για το ασφαλές
άνοιγμα των σχολείων, με προσωπικό καθαριότητας, μείωση μαθητών στις τάξεις,
μείωση μαθητών στα σχολικά μέσα μεταφοράς, δωρεάν τεστ με ευθύνη του Ε.Ο.Δ.Υ.
για όλους.
Αυτά έπρεπε να είναι στο επίκεντρο της προσοχής όσων έχουν τη θεσμική ευθύνη
και μάλιστα όταν από πέρυσι, ως εκπαιδευτική κοινότητα αναδεικνύουμε σχεδόν
καθημερινά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο μέσα
στις νέες συνθήκες της πανδημικής κρίσης.
Αντί γι’ αυτά, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. φέρνει νόμους που δυσχεραίνουν το
έργο των εκπαιδευτικών (αύξηση μαθητών στα τμήματα, αυξημένο γραφειοκρατικό
περιβάλλον σε βάρος της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας κ.α.), δημιουργούν
συνθήκες εντατικοποίησης και πίεσης στους μαθητές καθώς και στιγματισμού τους
από μικρή ηλικία με την εισαγωγή των εξετάσεων εθνικού επιπέδου, στην ΣΤ΄ Δημοτικού
και στην Γ΄ Γυμνασίου, χωρίς παιδαγωγικό όφελος αλλά με μαθησιακές συνέπειες στους
μαθητές, ιδιαίτερα των μεσαίων και χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων. Αυτό
αποδεικνύεται από τη διεθνή εμπειρία στις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται εδώ και πολλές
δεκαετίες αυτή η εκπαιδευτική πολιτική, που έχει ως αποτέλεσμα την κατηγοριοποίηση των
σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης
αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του
κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά. Στο τέλος
θα μας μιλούν πάλι για ατομική ευθύνη και στην εκπαίδευση και ο κάθε γονιός θα καλείται να
επιλέγει εάν θα βάλει ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τη στοιχειώδη εκπαίδευση των
παιδιών του.
Η κυβέρνηση εμπεδώνει, λοιπόν, στο σχολείο μέσω νόμων την απόσυρση του κράτους από
την υποχρέωση της κρατικής χρηματοδότησης και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το
σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες. Εισάγουν τα εργαστήρια
δεξιοτήτων που δεν έχουν καμία σχέση με τις γνώσεις που απελευθερώνουν τον άνθρωπο
αλλά εστιάζουν σε θέματα που η πολιτική ηγεσία με τις ιδεολογικές και πολιτικές της επιλογές
καθορίζει κάθε φορά.
Τελικά η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως αποκλειστικό στόχο να μεταφερθούν
οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι
εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, που
στην ουσία αποτελούν πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων οι οποίες αντί να επιλέγουν να
χρηματοδοτούν τα σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού επιλέγουν να
ρίχνουν εκατομμύρια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Έχει ως στόχο να αποδεχθούμε ένα
σχολείο που δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, στις ανάγκες των μαθητών
μας, το οποίο, αντίθετα, οργανώνεται και λειτουργεί στη λογική των επιχειρήσεων. Ένα
σχολείο που αντιμετωπίζει τους μαθητές ως προϊόντα, τους γονείς ως πελάτες και τους
εκπαιδευτικούς ως διεκπεραιωτές τυποποιημένων «γνώσεων».
Αγαπητοί γονείς,
Η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ. προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που
αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Αυτή είναι η
πραγματικότητα. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών τους δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες, γι’ αυτό
επιλέγουν τον δρόμο του αυταρχισμού, της καταστολής και της συκοφαντίας. Δεν δίστασαν
ακόμα και να μας οδηγήσουν στα δικαστήρια για να βγάλουν παράνομες και καταχρηστικές τις
απεργίες μας, αξιοποιώντας ψέματα στο δημόσιο λόγο, όπως ότι δεν έχουμε προτάσεις τη
στιγμή που αρνούνται το δημόσιο διάλογο μαζί μας γιατί προφανώς δεν θα μπορούν να
αντικρούσουν τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις μας και θα εκτεθούν
ανεπανόρθωτα. Δε μας φοβίζουν όμως. Μένουμε όρθιοι και αγωνιζόμαστε. Αυτό το οφείλουμε
στους μαθητές μας και στις μελλοντικές γενιές στις οποίες θέλουμε να τους παραδώσουμε ένα
ισχυρό δημόσιο δωρεάν σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων:
 Καθημερινά οργανώνουν, σχεδιάζουν, αποτιμούν και αναπροσαρμόζουν το μάθημά
τους!
 Καθημερινά εξετάζουν κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά τους, με πενιχρά μέσα και
χωρίς καμία επιμόρφωση (μιας και τέτοια έχει να γίνει 12 χρόνια), προσπαθούν να
δώσουν ό,τι καλύτερο στους μαθητές τους!
 Βιώνουν μαζί σας κοινά άγχη και αγωνίες για την πρόοδο των παιδιών. Για τις δυσκολίες
που συναντάνε σε μια σειρά από διδακτικά αντικείμενα. Για τις ανισότητες που
οξύνονται χρόνο με τον χρόνο.
Σε τίποτα από όλα τα παραπάνω δε συμβάλουν οι ρυθμίσεις του Υπουργείου
Παιδείας.
Γι’ αυτό δίνουμε, ως εκπαιδευτικοί, δυναμικό αγώνα αυτές τις μέρες με απεργίες και
κινητοποιήσεις και υπάρχει η ανάγκη να βρεθούμε και πάλι μαζί. Σε κοινό αγώνα!
Ενάντια στο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν. Το σχολείο του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας
και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας.
Έχουμε κοινό συμφέρον να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα
με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους, το χρώμα ή τη φυλή! Θα
παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Για ένα σχολείο
πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του
κάθε μαθητή. Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
μας.
Όλα τα παιδιά, μπορούν και πρέπει να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας
καλύτερης κοινωνίας και σε αυτή την υπόθεση οφείλουμε όλοι, εκπαιδευτικοί και
γονείς, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας!
Για το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών ενάντια στο σχολείο
επιχείρηση, της κατηγοριοποίησης και του ανταγωνισμού!

Το συμβόλαιο της τάξης μας!

Οι μέρες έχουν προχωρήσει και τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με τις δραστηριότητες ροής προγράμματος και την καθημερινή ρουτίνα του Νηπιαγωγείου. Μετά απο συζήτηση στην παρεούλα, αποφασίστηκαν απο κοινού οι κανόνες που θα διέπουν την καθημερινή ζωή του σχολείου, οι οποίες και αποδώθηκαν ποικιλοτρόπως σε κάθε τμήμα.. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση όλων να τηρηθούν αυτοί οι κανόνες καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

 

 

Posted by: Christina Kounnama

Χρώματα, χρώματα παντού!!!

Τα χρώματα είναι παντού στην καθημερινότητα μας…γι’ αυτό κι εμείς στο Νηπιαγωγείο εστιάζουμε στην εκμάθηση αυτών με πολλούς δημιουγικούς τρόπους.

Αρχικό βήμα, ήταν η εκμάθηση των βασικών χρωμάτων (θερμά-ψυχρά) και στη συνέχεια προχωρήσαμε με διάφορες μίξεις και τις παραγωγές χρωμάτων που προκύπτουν από αυτά. Τα παιδιά στην διαδικασία αυτή, ήρθαν σε επαφή με ποικίλα υλικά, όπως τέμπερες και παστέλ.. γνώρισαν ζωγράφους όπως τον Paul Klee » Το κάστρο και ο ήλιος » και τον Πιτ Μοντριάν και τα έργα τέχνης τους και προσπάθησαν να τα αποδώσουν με τον δικό τους τρόπο.

Ιδού οι δημιουργίες των μικρών ζωγράφων… 

και σειρά έχουν οι παλέτες τους…

Τέλος, ένα παραμύθι διαχρονικά αγαπημένο είναι «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», το οποίο αποτελεί αφετηρία για συζήτηση σχετικά με τα χρώματα, αλλά και τη μοναδικότητα-διαφορετικότητα.

Μπορείτε κ σεις να το ακούσετε σπίτι σας με το παιδάκι σας.. Καλή ακρόαση~!

Posted by: Christina Kounnama

Τρόποι συμπεριφοράς..

Ο Οκτώβρης έχει κάνει την εμφάνιση του και αφού ολοκληρώθηκαν τα πρώτα βήματα εξοικείωσης των παιδιών με το σχολείο, τη σκυτάλη παίρνουν οι τρόποι συμπεριφοράς των παιδιών…τρόποι που μας συντροφεύουν όλη μας τη ζωή και είναι σημαντική η διδασκαλία τους ήδη απο την πρώιμη παιδική τους ηλικία. Όσο σημαντική είναι η γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, άλλο τόσο είναι κ η κοινωνική τους ανάπτυξη και αυτό εμπερικλείει την συμπεριφορά τους αρχικά στο σχολικό πλαίσιο και κατ’ επέκταση στο ευρύτερο πλαίσιο.

Παραμύθια ενδεικτικά που βοήθησαν σε αυτό είναι: » Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», » Τα λόγια δεν είναι για να πληγώνουμε»..

Ενδεικτική κατασκευή ομαδική πάνω σε αυτή τη θεματική μπορείτε να δείτε παρακάτω..

 

Posted by: Christina Kounnama

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια μέρα των ζώων

Ο δεύτερος μήνας του Φθινοπώρου έρχεται να μας θυμίζει και τους φίλους μας τους αγαπημένους, που δεν είναι άλλοι απο τα ζωάκια!

Τα περισσότερα παιδάκια τρέφουν μια αγάπη προς τα ζωάκια και έχουν μία προσωπική εμπειρία, όπως μας μαρτύρησαν, είτε έχοντας σπίτι τους σκυλάκι, γατάκι, ψαράκι, χελωνίτσα, πουλάκια!

Την μέρα γιορτάσαμε με την επίσκεψη ενός μικρού φίλου, ονόματι Blossom!! Ένα παπαγαλάκι χρώματος γαλάζιου που έκανε τη βόλτα του και στα 3 τμήματα, γνώρισε τα παιδάκια και ήταν η αφετηρία για συζήτηση αναφορικά με το πώς συμπεριφερόμαστε στα ζωάκια, καθώς έχουν και αυτά δικαιώματα, τα οποία προσεχώς θα αναλυθούν και εκτενέστερα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων..

 

Posted by: Christina Kounnama

Το όνομα μου αρχίζει από..

Το όνομα μας, μας ακολουθεί όλη μας τη ζωή και αποτελεί την ταυτότητα του καθενός μας..τόσο η σωστή προφορά αυτού, όσο και η σωστή γραφή του παίζουν σημαντικο ρόλο. Γι ‘ αυτό κι εμείς στο νηπιαγωγείο ξεκινήσαμε να ακούμε με τα παιδάκια το φώνημα του αρχικού γράμματος του ονόματος τους και στη συνέχεια με τη βοήθεια μουσικοκινητικών παιχνιδιών το αναγνώρισαν και το ζωγράφισαν.

Ας απολαύσουμε μερικές απο τις δημιουργίες των παιδιών!!

Το όνομα μας αποτελείται απο γραμματάκια.. Τα γραμματάκια πρέπει να μπαίνουν στη σωστή σειρά για να αποδίδουν το σωστό φώνημα. Η κατανόηση αυτού θα βοηθήσει τα παιδιά στην κατάκτηση της φωνολογικής επίγνωσης, απαραίτητο σκαλοπάτι για τη μετέπειτα εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Επιπρόσθετα, μέτρησαν από πόσα γραμματάκια αποτελείται το όνομα τους, το οποίο είναι κομμάτι των μαθηματικών.

Σας παρουσιάζουμε το ονοματόδεντρο μας και τα πορτρέτα του εαυτού μας…

 

Posted by: Christina Kounnama

Εβδομάδες προσαρμογής!!

Οι πρώτες εβδομάδες κύλισαν όμορφα, καθώς οι μικροί μας πρωταγωνιστές ήταν αρκετά εξοικειωμένοι με τη χρήση μάσκας απο την περσινή χρονιά, γεγονός πολύ σημαντικό για την ομαλή προσαρμογή τους.

Κύριο μέλημα των πρώτων εβδομάδων, είναι η ξενάγηση των παιδιών στον χώρο του σχολείου και η γνωριμία τους με τις τάξεις τους, τις γωνιές της τάξης, τις εκπαιδευτικούς, καθώς και τους κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία τόσο εντός όσο και εκτός τάξης.

Σειρά πήρανε τα παιχνίδια γνωριμίας, τα οποία συνετέλεσαν για να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους, να νιώσουν μέρος του συνόλου και κατ’ επέκταση συναισθηματική ασφάλεια ώστε να εκφραστούν ελεύθερα εν καιρώ.

Posted by: Christina Kounnama

Καλώς ορίσατε στο 2ο Νηπιαγωγείο Ταύρου *Σχ. έτος 2021-2022*

Αγαπητοί μας γονείς και παιδιά, μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021 κι όπως συνηθίζεται παραδοσιακά, ξεκινά με τον αγιασμό.

Οι φετινές συνθήκες λόγω του covid 19, όπως και πέρυσι, έφεραν κάποιες αλλαγές, που απαιτούν ο αγιασμός να γίνει τηρώντας τα πρωτόκολλα ασφαλείας προκειμένου να προστατευτεί η υγεία όλων των παρευρισκόμενων.

Τα παιδάκια θα προσέλθουν στο σχολείο στις 8:30 φορώντας τη μασκούλα τους, ενώ ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στις 9:00 στον προαύλιο χώρο του όμορου δημοτικό σχολείου.

 

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά με υπευθυνότητα εκ μέρους όλων!

Όμορφες εμπειρίες να είναι μέρος της καθημερινότητας με πρωταγωνιστές τα παιδάκια σας!

Posted by: Christina Kounnama