2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη ( Δεκέμβριος-Ιανουάριος).
1ο και 2ο τμήμα: Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα. Τίτλος: « Μαθαίνω εμένα μέσα από σένα»
1o Εργαστήριο
Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους συμμαθητές μου.
Η αυτεπίγνωση είναι προϋπόθεση ενσυναίσθησης. Τα παιδιά διερευνούν την αυτοεικόνα τους, ανακαλύπτουν και εξωτερικεύουν στοιχεία της προσωπικής και κοινωνικής τους ταυτότητας. Πόσο καλά ξέρουμε τους φίλους μας; Παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων. Μαθαίνουμε για τους φίλους μας μέσα από τις ζωγραφιές τους.

Μαθαίνουμε και ζωγραφίζουμε το τραγούδι των συναισθημάτων
2ο Εργαστήριο
Γνωρίζω τα συναισθήματα.
Η κατανόηση των συναισθημάτων και η γνωριμία των άλλων αποτελεί βασική προϋπόθεση ενσυναίσθησης. Αφού συζητήσαμε τι σημαίνει η λέξη συναίσθημα διαβάσαμε το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων».

Φωτοτυπήσαμε εικόνες του κειμένου και μιλήσαμε για το πώς αισθάνεται η συναισθηματικούλα σε κάθε μια από αυτές (λύπη,χαρά, φόβο κ.α.). Αντιστοιχίσαμε τις λέξεις με τις εικόνες του παραμυθιού.
Αλήθεια τι μας κάνει χαρούμενους;

και τι μας κάνει να νιώθουμε λύπη;

Κάθε παιδί έφτιαξε την δική του παλέτα, βάφοντας κάθε συναίσθημα με το χρώμα που πιστεύει ότι ταιριάζει

3ο Εργαστήριο
Παρακολουθούμε και διαβάζουμε το υπέροχο παραμύθι Το νησί των Συναισθημάτων του Μάνου Χατζιδάκι
παίζουμε κουκλοθέατρο και ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε

Και δεν έλειψαν και τα σχετικά παιχνίδια στον υπολογιστή σχετικά με το θέμα
Αντιστοίχιση



Ερωτήσεις εμπέδωσης


και φυσικά λαβύρινθος

Τα online παιχνίδια τα βρήκαμε ΕΔΩ
Πώς νιώθω σήμερα και γιατί;

Μέσα από το παραμύθι “Ο Πάνω και ο Κάτω” μαθαίνουμε για την συνύπαρξη και την ενσυναίσθηση

4ο Εργαστήριο
Συνέχεια συναισθημάτων με πρωταγωνιστή το ΦΟΒΟ. Τι είναι φόβος;; πότε φοβόμαστε;;; τι κάνουμε όταν φοβόμαστε ;;; παρατηρούμε πώς αλλάζουν τα χαρακτηριστικά μας όταν φοβόμαστε!!!
Φόβος και τέχνη. Παρατηρούμε τον πίνακα του Έντβαρτ Μουνκ “Η Κραυγή” “..Ένα βράδυ περπατούσα σε ένα μονοπάτι, η πόλη ήταν από τη μία πλευρά και το φιόρδ από κάτω. Ένιωσα κουρασμένος και άρρωστος. Σταμάτησα και κοίταξα πάνω από το φιόρδ – ο ήλιος έδυε και τα σύννεφα έγιναν κόκκινα σαν αίμα. Ένιωσα μια κραυγή που διαπερνούσε τη φύση, μου φάνηκε ότι άκουσα την κραυγή. Ζωγράφισα αυτή την εικόνα, ζωγράφισα τα σύννεφα σαν πραγματικό αίμα. Το χρώμα στρίγγλισε. Αυτό έγινε Η Κραυγή.”



Συζητήσαμε για στιγμές που είχαμε φοβηθεί και ζωγραφίσαμε τους φόβους μας.

Ζωγραφίσαμε και παίξαμε τον “τροχό των συναισθημάτων”. Λέμε μια ιστορία για το συναίσθημα που μας δείχνει το βελάκι.

5ο Εργαστήριο
Συνέχεια των συναισθημάτων και πως αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας…
Διαβάσαμε και σχολιάσαμε το παραμύθι “ο θυμός”

Θυμός. Είναι καλό να θυμώνουμε; Υπάρχει καλός και κακός θυμός; Συμφωνούμε πως ναι. Πότε νιώθουμε θυμό;

Τι κάνει κακό όμως; Ο θυμός ή οι συνέπειές του; Πως μπορούμε να ελέγχουμε το θυμό μας; Θυμόμετρο μαγνητικό για να το βλέπουμε συχνά

Στάσου…….Σκέψου και μέτρα εως το 10……Μίλα σε αυτόν για αυτό που σε ΘΥΜΩΝΕΙ.
Κάναμε εργασία αντιστοίχισης εικόνων και συναισθημάτων

6ο Εργαστήριο
Ενσυναίσθηση συνέχεια…..
Σήμερα διαβάσαμε το παραμύθι

Διηγείται την ιστορία πως βλέπει το αγόρι το παπάκι που βρήκε και πως βλέπει το παπάκι το αγόρι που βρήκε. Αφού συζητήσαμε το παραμύθι ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε

Διαβάσαμε και συζητήσαμε το παραμύθι “Έλμερ”

Κάναμε μια ομαδική εργασία

και βοηθήσαμε τον Έλμερ να φτάσει στους υπόλοιπους ελέφαντες μέσα από τον λαβύρινθο

7ο Εργαστήριο
Κουκλοθέατρο συνέχεια για αξιολόγηση της 2ης θεματικής.

Στη σκηνή εμφανίστηκε η Χαρούλα, η Αγάπη, Η Ντροπαλούλα, Η Λύπη και ο Θυμός. Τα παιδιά συζήτησαν με τους ήρωες του κουκλοθέατρου, ανέφεραν τις δικές τους στιγμές χαράς, λύπης, αγάπης, ντροπής και θυμού.
Παίξαμε memory με φιγούρες συναισθημάτων




