Tσικνοπέμπτη σήμερα 20 Φεβρουαρίου και γιορτάστηκε στο Νηπιαγωγείο μας , όπως ακριβώς της άξιζε…και τι δεν είχε..διαγωνισμό ευφάνταστου αυτοσχέδιου αποκριάτικου καπέλου, κατασκευές, κέφι, χορό, τραγούδια, αλλά και σουβλάκια, χυμούς και κοπή βασιλόπιτας.
Έλαβαν όλα τους από ένα ΒΡΑΒΕΙΟ για τη συμμετοχή τους…
Ευχαριστούμε θερμά το Μορφωτικό Σύλλογο του χωριού για την προσφορά του σε χυμούς και σουβλάκια, καθώς και για το δώρο της βασιλόπιτας, την οποία προσέφερε ο κ. Βάιος Κωτούλας, επιχειρηματίας του χωριού μας. Θερμές ευχαριστίες και στους γονείς-κηδεμόνες των παιδιών μας για την πολύτιμη συμβολή τους τη μέρα αυτή. Το φλουρί κέρδισε ο Στέλιος μας…του ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερός στη ζωή του!
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, οδοντιατρικός έλεγχος από τον οδοντίατρο του Κέντρου Υγείας Μουζακίου κ. Μαχαιρά στους μαθητές του νηπιαγωγείου, δράση που υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο οδοντίατρος συνομίλησε με τα παιδιά, τους έδειξε τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών, αναφέρθηκε στις ασθένειες των δοντιών, τερηδόνα και ουλίτιδα. Και αφού έδωσε πολύτιμες συμβουλές για μια άριστη στοματική υγιεινή στη συνέχεια εξέτασε τα νήπια. Ήταν μια σημαντική εμπειρία και μια ξεχωριστή μέρα η σημερινή, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα των παιδιών.
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στον θεματικό κύκλο Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην καθώς υλοποιούμε το πρόγραμμα «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό», την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο και συνεργαστήκαμε με τον γυμναστή του σχολείου κ. Τασιούλη Αλκιβιάδη, όπου ενημέρωσε τους μαθητές για τα οφέλη της άσκησης. Τόνισε, ότι για σώμα γερό και μυαλό δυνατό χρειαζόμαστε σωστή και ισορροπημένη διατροφή, πολύ νερό και άσκηση. «Νους υγιής, εν σώματι υγιεί» όπως έλεγαν και οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Στην συνέχεια περάσαμε στην πράξη, βγήκαμε στην αυλή και με την δική του καθοδήγηση και την βοήθεια των παιδιών της δευτέρας δημοτικού τα νήπια γυμναστήκανε παίζοντας διάφορα συνεργατικά παιχνίδια. Επιστρέφοντας στην τάξη αποτύπωσαν εικαστικά την εμπειρία τους αυτή.
Ευχαριστούμε από καρδιάς την διευθύντρια του δημοτικού σχολείου κ. Ιωάννα Φλώρου για την ευγενική υποδοχή και τον γυμναστή κ. Αλκιβιάδη Τασιούλη για την ενημέρωση, τις συμβουλές και την αμεσότητα επικοινωνίας του με τα νήπια.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε στο χάρτη με τους υποστηρικτές της Ημέρας, που έμπρακτα ενώνουν τις φωνές τους μαζί μας για ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο διαδίκτυο για εμάς και τα παιδιά μας και το 2ο Νηπιαγωγείο Μητρόπολης Καρδίτσας.
Την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου και ώρα 10:00-11:00 π.μ., τα νήπια παρακολούθησαν διαδικτυακό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από το Saferinternet4kids. Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση και παρακολούθηση παραμυθιού ενημερώθηκαν για τα προσωπικά τους δεδομένα, πως πρέπει να τα προστατεύουμε, πως να επικοινωνούμε μέσω διαδικτύου με ασφάλεια, για τον διαδικτυακό εκφοβισμό, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πως πρέπει να αντιδρούν εάν δουν κάτι στο διαδίκτυο που τους τρομάζει, αναστατώνει, ανησυχεί! Το σύνθημα που κράτησαν είναι ότι “τα δεδομένα είναι προσωπικά και τα κρατάμε μυστικά”.
Δημιουργήσανε την παρακάτω αφίσα η οποία στάλθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.
Τα παιδιά και η εκπαιδευτικός λάβανε βεβαιώσεις για την συμμετοχή τους
Τιμήσαμε σήμερα Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, τους προστάτες της παιδείας, των γραμμάτων, της γνώσης και του φωτός, τους τρεις Ιεράρχες με εκκλησιασμό στον ιερό ναό Αγίου Γεωργίου της κοινότητάς μας καθώς και με διάφορες δραστηριότητες στην τάξη. Ακούσαμε το απολυτίκιό τους, παρακολουθήσαμε οπτικοποιημένο παραμύθι για τους τρεις μεγάλους Αγίους και προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, όπου με απλό και κατανοητό τρόπο δόθηκαν πληροφορίες για την ζωή και το έργο τους ,ακολούθησε παιχνίδι ερωτήσεων κατανόησης. Δείξαμε την εικόνα των τριών Ιεραρχών, μάθανε τα ονόματα τους τα οποία και αντιστοιχίσανε, την προσευχή τους και φτιάξανε χειροτεχνίες. Ακολούθησε παιχνίδι ρόλων, όπου ορισμένοι μαθητές κάνανε τον δάσκαλο και άλλοι τους μαθητές. Αναπαραστήσανε μια μέρα στο σχολείο και τις δραστηριότητες που γίνονται.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Οι τρεις Ιεράρχες να μας προστατεύουν, να μας ευλογούν και να φωτίζουν κάθε μας βήμα.
Ο νέος χρόνος έρχεται φορτωμένος με ευχές, δώρα και όνειρα!
Ο Σύλλογος Γυναικών Μητρόπολης “ΓΑΙΑ”, γνωρίζοντας και τηρώντας τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις έκανε έκπληξη σήμερα το πρωί στους μικρούς μαθητές μας, φέρνοντάς τους το πρώτο δώρο ως γούρι για το 2025, δύο βιβλία και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για ατέλειωτες ώρες διασκέδασης, κάτι που χαροποίησε και ευχαρίστησε ιδιαίτερα τα παιδιά!
Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γυναικών Μητρόπολης “ΓΑΙΑ” για την προσφορά και το ενδιαφέρον στη σχολική μας μονάδα και σας ευχόμαστε καλοτάξιδο και δημιουργικό να είναι το 2025 με επίτευξη όλων των στόχων σας!!!
Πρώτη μέρα σήμερα στο νηπιαγωγείο μας , ακολουθήσαμε όλα τα έθιμα και καλωσορίσαμε το 2025 με χειροτεχνία ροδιού, παρασκευή και κόψιμο βασιλόπιτας. Τυχερή στάθηκε μετά από κλήρωση η Παναγιώτα μας με τον αριθμό 6. Της ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερή στη ζωή της!
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΟ 2025 ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ!!!
Στα πλαίσια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” για φέτος ασχοληθήκαμε με την Συμπερίληψη, τον Αλληλοσεβασμό και την Διαφορετικότητα. Τίτλος του Εργαστηρίου: “Νηπίων Παιδεία- το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία”.
Στόχος μας ήταν τα νήπια να αποκτήσουν δεξιότητες σεβασμού, κριτικής σκέψης, συνεργασίας, και ενσυναίσθησης σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας.
Ορίζεται η μουσική του εργαστηρίου που θα οριοθετεί την έναρξη και τη λήξη του.
Παιχνίδια ενεργοποίησης δέσιμο της ομάδας.
Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής
τα παιδιά γνωρίζονται, δένονται και συνεργάζονται.
Ένα μπουκέτο με λουλούδια.
Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία και το όνομα τους στο κέντρο. Σχεδιάζουν τα φύλλα του λουλουδιού και ζωγραφίζουν μέσα σε αυτό το αγαπημένο τους παιχνίδι.
Η «επισκέπτης».
Μια κούκλα, μια ξεχωριστή φίλη, επισκέπτεται την τάξη μας και ζητάει την βοήθειά μας. Η Δώρα και ο αδερφός της μετακόμισαν πρόσφατα και δεν έχουν κανένα φίλο- Τα παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδερφό της γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι).
Συζητάμε για τα συναισθήματα της Δώρας και του αδερφού της , πως αισθάνονται, τι θα κάναμε εμείς αν είμασταν στη θέση τους, αν τα ίδια είχαν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά. Τα παιδιά πρότειναν λύσεις για να βοηθήσουν την Δώρα να νιώσει καλύτερα και ζωγράφισαν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Μαθαίνουν τα συναισθήματα και στην Beebot.
Παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας για την διαχείριση των συναισθημάτων από το ΙΕΠ.
Τα παιδιά σημειώνουν στον πίνακα τον τρόπο που επιλέγουν τα ίδια για να ξεπεράσουν τον θυμό τους, την αναστάτωσή τους και γενικά μια δύσκολη κατάσταση που βιώνουν. Δημιουργούν το θυμόμετρο και το φανάρι του θυμού.
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού.
Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια» , Pennart , 2000. ( θίγονται ζητήματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας)
«Συνεχίζω το παραμύθι»:
Τα παιδιά ακούνε την ιστορία μέχρι ενός σημείου. Καλούνται στις ομάδες τους να δώσουν τη δική τους συνέχεια.
«Θερμόμετρο συναισθημάτων»
Τα παιδιά καταγράφουν αναπαριστώντας με παγωμένες εικόνες τα πιθανά συναισθήματα που βιώνει η Σοφία μέσα από την ιστορία.
«Εσύ και εγώ μαζί»
Δημιουργούν ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σε κάθε τουβλάκι κολλούν χαρτάκια με το αρχικό γράμμα κάθε συμμαθητή τους. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος. Συνειδητοποιούν ότι όλοι είμαστε απαραίτητοι και πως όλοι μαζί είμαστε πάντα ποιο δυνατοί. Δίνεται ως φύλλο εμπέδωσης να φτιάξουν πύργους από τουβλάκια με τα ονόματα των φίλων τους.
Παίζουν το συνεργατικό παιχνίδι «Σου δίνω την καρδιά μου», όπου το κάθε παιδί πρέπει να πιάσει μια χάρτινη καρδιά με το μανταλάκι και να την δώσει στον διπλανό του χωρίς να πέσει κάτω.
Δίνουν το σύνθημα της τάξης που είναι « Μ+Α+Ζ+Ι μας κάνει το ΜΑΖΙ για μια τάξη δυνατή».
Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος»
Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο να μην κοιτάς κανέναν/καμία και να μη σε
βλέπει και κανείς/καμία». Με συνοδεία μουσικής
τα παιδιά κινούνται στην τάξη. Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν το/τη διπλανό/η τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά. Ακολουθεί συζήτηση με βάση τις παρατηρήσεις τους.
«Ο εαυτός μου»
Ακούμε το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ»
Διαβάζουμε το παραμύθι «Μέλπω η μοναδική» και ακολουθεί συζήτηση.
κατασκευή «Ο εαυτός μου»
Με τις εφημερίδες, οι φιγούρες, τοποθετούνται σε κύκλο σε εμφανές σημείο της τάξης «χέρι-χέρι». Κάνουν χειροτεχνία καθρέφτη, όπου ζωγραφίζουν τον μοναδικό τους εαυτό. Δημιουργία κολλάζ ( ο ένας και μοναδικός εαυτός μου) με τις εικαστικές δημιουργίες των παιδιών.
Με τέμπερα σε χαρτί φτιάχνουν αποτύπωμα της παλάμης τους, το κόβουν και το δίνουν στην μητέρα τους όπου σε κάθε δαχτυλάκι εκείνη, πρέπει να γράψει ένα προτέρημα, ένα θετικό στοιχείο του παιδιού της. Την επόμενη ημέρα τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Δημιουργούν μια ανθοδέσμη.
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα»
Ακολουθεί συζήτηση και προφορική επεξεργασία. Σε ζευγάρια καταγράφουν με όποιο τρόπο μπορούν (εικονικά, συμβολικά), τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά. Τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια.
με το τι μας κάνει χαρούμενους στην τάξη και για τους τρόπους επίλυσης των διαφορών /συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν. Εκτυπώνονται και αναρτώνται σε εμφανές σημείο την τάξη για να τους συμβουλεύονται.
Θεατρικό παιχνίδι. Σε τυχαία ζευγάρια επιλέγουν μια κάρτα με μία κατάσταση διένεξης. Συμβουλεύονται τον εννοιολογικό χάρτη με τις προτάσεις επίλυσης και συναποφασίζουν την πρόταση και την παρουσιάζουν.
Ομαδική κατασκευή «Η κουρτίνα της αγάπης»
« Η πίτα της φιλίας»
Σε μικρές ομάδες αποφασίζουν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας, καταγράφεται σε χαρτί(αγάπη, χαρά, γέλιο, καλοσύνη, βοήθεια, φροντίδα, ξενοιασιά, κ.α. )και την φτιάχνουν ομαδικά με φυσικά υλικά από την αυλή μας και σε χαρτόνι. Δίνεται ως εμπέδωση αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Αφήγηση του παραμυθιού «Έλμερ»
συζήτηση, προβληματισμός, εικαστική δράση σε ζευγάρια (ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του παζλ- ελέφαντα και δημιουργούν ομαδικά τον έλμερ.
«Όλοι είμαστε διαφορετικοί»
Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από: α) διαφορετικές ηλιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετική ενδυμασία, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος). Ομαδοποιούν τις φωτογραφίες με βάση το φύλο.
«Ταυτότητες»
Σε ζευγάρια αναζητούν στο διαδίκτυο με την επίβλεψη της νηπιαγωγού σε επιλεγμένους ιστότοπους πληροφορίες για τα στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα και δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες.
ομαδικό παιχνίδι «Το παζλ της γνωριμίας»
Τα νήπια κάθονται σε κύκλο χωρισμένα σε πέντε ομάδες, ρίχνουν το ζάρι και απαντούν σε ότι φέρνει το ζάρι κάθε φορά (αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, χρώμα, φίλος …)
Κουκλοθέατρο «Το Ζαμπντερφίλιο»( Zabderfilio).
Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους , αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο. Ακολουθεί συζήτηση και επεξεργασία. Τι θα συνέβαινε αν ένα …Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας.
Καταγραφή των ιδεών των παιδιών σε ένα ψηφιακό νοητικό χάρτη.
Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας κατά την σχολική χρονιά 2024-25 συμμετέχουν στο σχολικό δίκτυο νηπιαγωγείων “Δίαυλος επιμόρφωσης και συνεργασίας”, προκειμένου να προωθηθεί η συνεργασία, η αλληλοϋποστήριξη, η ανταλλαγή καλών πρακτικών και ιδεών μεταξύ των μελών του, καθώς και η ενδοσχολική επιμόρφωση.
Στο σχολικό δίκτυο συμμετέχουν τα εξής νηπιαγωγεία: 6ο, 10ο, 23ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας, 2ο Νηπιαγωγείο Μητρόπολης, Νηπιαγωγείο Παλαιοκκλησίου, 1ο Νηπιαγωγείο Προαστίου, Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας, Νηπιαγωγείο Ανθηρού.
Η πρώτη μας Ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο 6ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας από την νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής και πτυχιούχο Εικαστικής Τέχνης Μουτσανίδου Δέσποινα με τίτλο: Τεχνικές ζωγραφικής «Φροτάζ». Η θεωρία έγινε πράξη και η συνεργασία οδήγησε σε δράση ενεργού πολίτη: Η τεχνική «Φροτάζ» ήρθε στις τάξεις μας, οι μαθητές μας εμπνεύστηκαν και οι καρτούλες τους στάλθηκαν από το δίκτυό μας στο Επισκεπτήριο της αγάπης – Win Cancer.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή