Η Ημέρα Υπαίθριας Τάξης είναι μια παγκόσμια καμπάνια που ενθαρρύνει τους μαθητές να μάθουν και να παίξουν έξω από την αίθουσα του σχολείου και το δικό μας νηπιαγωγείο δεν μπορούσε να απέχει απ΄αυτή την τόσο όμορφη πρόκληση!
Βγήκαμε λοιπόν στην αυλή μας…γίναμε μικροί ντετέκτιβ και αναζητήσαμε θησαυρούς του Φθινοπώρου. Φύλλα, κλαδάκια, κουκουνάρια, κάστανα..….. Τα καταμετρήσαμε , τα αντιστοιχήσαμε, κόψαμε φύλλα από τα δέντρα με φιγουροκόπτη και τα φυλακίσαμε στο φθινοπωρινό μας βάζο αφού πρώτα προσθέσαμε νερό και πολλά πολλά γκλίτερ….
παίξαμε φθινοπωρινό κυνήγι θησαυρού…
μαζέψαμε φύλλα διαφόρων χρωμάτων και σχημάτων, τα σειροθετήσαμε, τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα…
φτιάξαμε σπίτια με αυτά…
ντύσαμε σκαντζόχοιρους και σαλιγκάρια με υλικά της φύσης…
ψάξαμε για φωλιές…
μυρίσαμε το βρεγμένο χώμα, βρήκαμε μανιτάρια και σαλιγκάρια
και συνειδητοποιήσαμε πως το φθινόπωρο είναι ακόμη εδώ και η σημερινή ημέρα ήταν μια υπέροχη μέρα στο σχολείο μας!!!
Η 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους είναι αφιερωμένη παγκοσμίως στην αποταμίευση, που συμβάλλει στο ατομικό και γενικό «καλό».
Έτσι σήμερα στο νηπιαγωγείο μας όλες μας οι δραστηριότητες κινήθηκαν σε αυτό το πνεύμα.
Με αφορμή το παρακάτω βίντεο..
μιλήσαμε για το νόμισμα της Ελλάδας, από πού πήρε το όνομά του, διαχωρίσαμε κέρματα και χαρτονομίσματα, γιατί χρειαζόμαστε τα χρήματα, από πού τα εξασφαλίζουμε, πώς πρέπει να τα ξοδεύουμε…
Με πίνακες αναφοράς έκαναν αναγνώριση και ταύτιση σχετικών λέξεων,
έψαξαν στην αίθουσα και βρήκαν τα χαμένα γράμματα της αποταμίευσης και συνέθεσαν τη λέξη..
Έμαθαν παροιμίες για την αποταμίευση…
Έλυσαν το αίνιγμα του κουμπαρά, άκουσαν το τραγούδι του…
και σε πίνακα διπλής εισόδου σημείωσαν αν έχουν ή όχι κουμπαρά στο σπίτι τους και το λόγο που αποταμιεύουν…
Έπαιξαν το παιχνίδι του τραπεζίτη, όπου έπρεπε να αντιστοιχίζουν το χαρτονόμισμα ή το κέρμα με το αντίστοιχο καρτελάκι…..και στον διαδραστικό πίνακα..
Συζητήσαμε και διαχωρίσαμε τις ανάγκες από τις ευθυμίες μας….και καταλήξαμε ότι η αποταμίευση δεν είναι μόνο νομίσματα που κάνουν θόρυβο μέσα στους κουμπαράδες, ούτε άλλωστε τα πολλά χρήματα φέρνουν την ευτυχία.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Αν κάθε μέρα…»
κι ανακαλύψαμε πως είναι η δύναμη που μας δίνει ο χρόνος να κάνουμε πράγματα μεγάλα και σημαντικά για τον εαυτό μας και τους άλλους! Και αυτό το κάναμε ομαδική αφίσα «Το κουβαδάκι της αγάπης και της καλοσύνης».
Η αυτοσχέδια ιστορία τους «Ο κ. Τσιγγούνης κι η κ. Σπάταλη» έγινε έναυσμα για να μιλήσουμε για κάποια πράγματα που ούτε αγοράζονται, ούτε πουλιούνται, αλλά κοστίζουν περισσότερο από όλου του κόσμου τους θησαυρούς! Έτσι φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα με «όσα αξίζουν και όσα κοστίζουν».
Παίξαμε σε ομάδες το επιτραπέζιο παιχνίδι “Ο κουμπαράς της καλοσύνης”, όπου έπρεπε σε 5 γύρους να ολοκληρώσουν 5 αποστολές (Να βοηθήσουν την ηλικιωμένη γειτόνισσά τους να καθαρίσει τον κήπο, να βοηθήσουν τον παππού τους να κουβαλήσει τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, να φροντίσουν ένα αδέσποτο ζωάκι στη γειτονιά, να καθαρίσουν την αυλή του νηπιαγωγείου και τέλος να πάνε τα ρούχα και τα παιχνίδια τους στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης).
Στον απόηχο της ημέρας φτιάξαμε τους κουμπαράδες μας…
με την υπενθύμιση «Δεν ξεχνώ να αποταμιεύω αγάπη κι όμορφες σκέψεις!»
Το νηπιαγωγείο μας, συμμετείχε στις εορταστικές εκδηλώσεις της τοπικής κοινότητας Μητρόπολης για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, με κατάθεση στεφάνου στο Ηρώο από μαθητές /τριες του νηπιαγωγείου μας
και παρέλαση από τα νήπια.
Χίλια μπράβο και συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την άψογη εμφάνισή τους που μας γέμισαν περηφάνια!
Στο ρυθμό της επετείου του ΟΧΙ κύλησε η εβδομάδα που πέρασε στο Νηπιαγωγείο μας. Τα νήπια έμαθαν μέσα από βίντεο, παραμύθια, τραγούδια, πίνακες αναφοράς και πλούσιο εποπτικό υλικό για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου του 1940…
έμαθαν να τα αφηγούνται σαν ταινία παλιά..
εντόπισαν τη θέση των κρατών που ενεπλάκησαν στον πόλεμο στο χάρτη της Ευρώπης…
άκουσαν το πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν και χαρακτηριστικά τραγούδια της Σοφίας Βέμπο…
Παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο και το δραματοποίησαν… γίγαντας και νάνος… Ιταλία και Ελλάδα…
είδαν πρωτοσέλιδα τύπου εκείνης της εποχής… και έφτιαξαν την δική τους τετρασέλιδη εφημερίδα… βάζοντας τον τίτλο “Η εφημερίδα των γενναίων”
συνέθεσαν , βροντοφώναξαν κι αντέγραψαν τις λέξεις που χαρακτηρίζουν την επέτειο…
τις ζωγράφισαν..
έκαναν σειροθετήσεις…
έσπασαν κώδικες
έκαναν προγραμματισμό..
έπαιξαν παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα..
δραματοποίησαν τους ρόλους των φαντάρων και των γυναικών (Ηπειρώτισσες και νοσοκόμες) στο μέτωπο…
παρέλαβαν ένα δέμα από το στρατιώτη του 1940.. το άνοιξαν είδαν τι περιείχε(φωτογραφίες, εικόνα της Παναγίας, ένα ζευγάρι κάλτσες, μια φανέλα, την ελληνική σημαία, ένα γράμμα)…καθώς και το σακίδιο του στρατιώτη… συγκινήθηκαν με το γράμμα στη μητέρα του…
έμαθαν για την ελληνική σημαία, την αναγνώρισαν μέσα σε τόσες άλλες, ξεχώρισαν τις σημαίες των κρατών που ενεπλάκησαν στον πόλεμο του 1940, τη ζωγράφισαν και την κατασκεύασαν,
παρέλασαν με αυτήν σαν στρατιωτάκια….
προβληματίστηκαν για τον πόλεμο και τα δεινά του, είδαν εικόνες ΕΙΡΗΝΗΣ και ΠΟΛΕΜΟΥ, αναγνώρισαν τα αγαθά της ΕΙΡΗΝΗΣ, είδαν τα σύμβολά της
και με αυτά έκαναν ομαδικές κατασκευές…
την τραγούδησαν, την κάλεσαν να έρθει στη γη…
προβληματίστηκαν ακούγοντας το τραγούδι “Αν” , το οπτικοποίησαν και το σειροθέτησαν…
έφτιαξαν με τα έργα τους το σκηνικό για τη γιορτή του σχολείου…
είπαν ποιήματα και τραγούδια…
κρατώντας το σήμα της ΕΙΡΗΝΗΣ στα χέρια τους φώναξαν το σύνθημα:
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Έτσι τoΝηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (codeweek) με ποικίλες δραστηριότητες κωδικοποίησης που συνδυάζουν αλγοριθμική σκέψη, δημιουργικότητα και συνεργασία, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία με παιγνιώδη τρόπο να «σπάσουν τον κώδικα» και να ανακαλύψουν πως ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο γνώσης κι έκφρασης!
Η ΒΕΕΒΟΤ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ
Τα νήπια στα πλαίσια της θεματικής “ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ -ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ” τοποθετούν στο πλέγμα τις χαμένες λωρίδες του ουράνιου τόξου και με τις κατάλληλες εντολές οργανώνουν διαδρομές ώστε η ΒΕΕΒΟΤ να φτάσει στα σωστά χρώματα , με τη σωστή σειρά(κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, γαλάζιο, μπλε, μωβ).
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΣΕ..!!!
Τα νήπια στα πλαίσια της θεματικής «ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ» και μαθαίνοντας το τραγούδι του φθινοπώρου(Ααα φύλλα στη σειρά…Εεε αγέρα φθινοπωρινέ…Ηηη στάλες και βροχή…Οοο μήλα στο βουνό…Ουουου ανάβουμε φου φου..), αφού συνδέουν τα λόγια που ακούνε με την αντίστοιχη εικόνα, τοποθετούν τις φθινοπωρινές εικόνες στο πλέγμα, οργανώνουν διαδρομές και οδηγούν τη ΒΕΕΒΟΤ στην αντίστοιχη εικόνα.
ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ!!!
Τα νήπια στα πλαίσια της θεματικής “28η Οκτωβρίου 1940-Πόλεμος και Ειρήνη” αναγνωρίζουν εικόνες που απεικονίζουν τον πόλεμο ή την ειρήνη. Οι ίδιες εικόνες τοποθετούνται στο πάτωμα και τα νήπια καλούνται να οργανώσουν τέτοιες διαδρομές, ώστε να περάσουν μόνο από τις εικόνες της ΕΙΡΗΝΗΣ ή μόνο του ΠΟΛΕΜΟΥ και να οδηγηθούν στο τέλος, που είναι το περιστέρι(σύμβολο ΕΙΡΗΝΗΣ).
“Θα πάω για αρκούδες”
Τα νήπια στα πλαίσια της Εβδομάδας Προγραμματισμού και της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, παίζοντας και δραματοποιώντας το παιχνιδοτράγουδο “Θα πάω για αρκούδες” τοποθετούν στο πλέγμα εικόνες αριθμημένες και αντιπροσωπευτικές με τους σταθμούς του παιχνιδιού, οργανώνουν διαδρομές και οδηγούν την BEEBOT με την σωστή σειρά στους σταθμούς. Μέσα από αυτή την δραστηριότητα τα παιδιά μαθαίνουν τους αριθμούς και έρχονται σε επαφή με την ρομποτική και τον προγραμματισμό με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο
Μαθαίνω τις γραμμές στην BEEBOT
Στα πλαίσια της θεματικής ΓΡΑΜΜΕΣ-ΣΧΗΜΑΤΑ, τα νήπια τοποθετούν στο πλέγμα σε διάφορα τυχαία σημεία εικόνες από διάφορες γραμμές(ευθεία, καμπύλη, σπειροειδής, ζικ ζακ, κυματιστή, κλπ.)και οι ίδιες εικόνες σε μικρογραφία υπάρχουν σε ζάρι. Οργανώνουν διαδρομές και οδηγούν την BEEBOT στην αντίστοιχη γραμμή που φέρει το ζάρι κάθε φορά.
Για τη συμμετοχή τους αυτή έλαβαν και τα αντίστοιχα ατομικά πιστοποιητικά!
Χίλια μπράβο σε όλα τους για τον ενθουσιασμό τους και την ενεργό συμμετοχή τους!!!
Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής η σημερινή και δικαιωματικά όλες μας οι δραστηριότητες ήταν αφιερωμένες σ’αυτή, με στόχο τα νήπια- μέσα από βίντεο, τραγούδια και παιχνίδια -να αντιληφθούν την αξία της σωστής διατροφής στη ζωή όλων μας.
Παρακολούθησαν βίντεο….
είδαν εκπαιδευτικό υλικό, μίλησαν για τις διατροφικές τους συνήθειες και τα είδη των γευμάτων, διέκριναν τις τροφές σε υγιεινές και μη…
άκουσαν τραγούδια…
έγιναν μικροί ντετέκτιβ κι ανακάλυψαν τα κομμάτια της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής και τη συνέθεσαν…
διάβασαν κι αντέγραψαν τη συνταγή της μηλόπιτας….
έφτιαξαν μηλοπιτάκια με τα χεράκια τους και πολύ το καταχάρηκαν, ενώ συγχρόνως αναγνώριζαν αριθμούς, ποσότητες, υλικά!
Έτοιμα και μοσχομυριστά τα πήραν στο σπίτι τους μαζί με το ποιηματάκι που “σκαρώσαμε” βιαστικά, καθώς και με το δεκάλογο της υγιεινής διατροφής,
και τα σουπλά που δημιούργησαν επιλέγοντας τρόφιμα που προάγουν την υγεία τους!!!
Όμορφες και δημιουργικές στιγμές μοιραστήκαμε στο νηπιαγωγείο την Δευτέρα 13 Οκτωβρίου, μέσα από φθινοπωρινές εργασίες κηπουρικής. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος πότισαν και σκάλισαν τα λουλούδια, φυτέψανε νέα στις κενές γλάστρες , ξεβοτάνισαν τον βοτανόκηπο . Πολύτιμος βοηθός υπήρξε η κ. Σωτηρία, μητέρα της Ευαγγελίας που μας βοήθησε στην φύτευση των λουλουδιών, τα οποία έφερε η ίδια και την ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά της!!!
Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε συναφή ζητήματα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο, μεταξύ άλλων, αναγνωρίζει τις ικανότητές του, αντιμετωπίζει τις πιέσεις της ζωής και συνεισφέρει δημιουργικά στην κοινωνία.
Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης, ενισχύει την ψυχική ανθεκτικότητα, καλλιεργεί γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες αναγκαίες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης μελλοντικών δυσκολιών.
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας με ποικίλες δραστηριότητες, με σκοπό τα νήπια να αντιληφθούν τα συναισθήματά τους, να τα αποδεχτούν, καθώς και να μιλήσουν για τους φόβους τους και να προσπαθήσουν να απελευθερωθούν από αυτούς.
Έπαιξαν παζλ για τα συναισθήματα, έβγαλαν από το κουτί των συναισθημάτων εικόνες , μάντεψαν τα εικονιζόμενα συναισθήματα, τα μιμήθηκαν και έφτιαξαν με αυτά το δέντρο των συναισθημάτων. Είδαν ψηφιακό παραμύθι για το φόβο και στη συνέχεια μίλησαν για τους φόβους τους το καθένα, έγιναν μικρά φαντασματάκια, τους ζωγράφισαν σε bubble wrap (νάυλον με φυσαλίδες) και στη συνέχεια «τους πήραν τον αέρα» πατώντας τις φυσαλίδες…μέχρι που τους εξαφάνισαν. Τέλος, σύμφωνα με ένα κινέζικο έθιμο, έφτιαξαν τις ασπίδες τους (όπου ζωγράφιζαν το φόβο τους και τον τρόπο αντιμετώπισής του) και τις έδωσαν στο δράκο να τους πάει μακριά(ομαδικό κολλάζ), κρατώντας μόνο τη χαρά! Και αφού έδιωξαν μακριά τους φόβους τους και χόρεψαν μόνο χαρούμενα τραγούδια πήγανε να συναντήσουνε τα λιοντάρια και τις αρκούδες μέσα από τα παιχνιδοτράγουδα “θα πάω για αρκούδες” και “ψάχνω το λιοντάρι” και να τα συστήσουν στην Bee-bot.
Αγαπητοί γονείς, σας προσκαλούμε στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 12:00 μ.μ. για να ενημερωθείτε για τα παρακάτω θέματα: 1.Αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. 2.Σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας. 3.Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Δράσεις Ενεργού Πολίτη. 4.Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας και βασικά λειτουργικά θέματα. Η παρουσία όλων σας κρίνεται απαραίτητη και σημαντική! Με εκτίμηση Οι εκπαιδευτικοί
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου και θυμίζει σε όλους μας πόσο σημαντικά είναι τα ζώα για τη ζωή μας και για τον πλανήτη. Στο Νηπιαγωγείο μας, μέσα από συζητήσεις, βίντεο,
παιχνίδια,
τραγούδια,
μιμήσεις, φωνές και κινήσεις, των ζώων του τραγουδιού,
«απρόσμενες επισκέψεις», τραγούδια, δημιουργίες και παιχνίδια, μάθαμε για τα βασικά δικαιώματα των ζώων: τροφή, καθαρό νερό, στέγη, φροντίδα κι αγάπη, κάτι που το κάναμε αφίσες με την τεχνική του κολλάζ,
καθώς και εντοπίσαμε σωστές και λάθος συμπεριφορές των ανθρώπων απέναντί τους.
Μέσω εφαρμογής μας «επισκέφτηκαν» λιοντάρια, λύκοι, τίγρεις, ρακούν, γάτες, κατσίκες, σκαντζόχοιροι κι αρκούδες, έκατσαν ανάμεσά μας, περπάτησαν δίπλα μας, μερικά τα κρατήσαμε στα χέρια μας και μας μίλησαν για τις έννοιες σπίτι-ελευθερία, καθώς για κάποια ζώα σπίτι σημαίνει ζούγκλα-φύση.
Έτσι μάθαμε πως πρέπει να σεβόμαστε, να προστατεύουμε και να αγαπάμε όλα τα ζώα-μικρά και μεγάλα, άγρια και κατοικίδια- γιατί κι αυτά έχουν τη θέση τους στη γη μας.
Δώσαμε λοιπόν όλοι μας υπόσχεση πως θα υποστηρίζουμε τα δικαιώματα των ζώων,
γιαυτό και στο τέλος της ημέρας πήραμε δίκαια και το βραβείο μας..
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή