Ο νέος χρόνος έρχεται φορτωμένος με ευχές, δώρα και όνειρα!
Ο Σύλλογος Γυναικών Μητρόπολης “ΓΑΙΑ”, γνωρίζοντας και τηρώντας τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις έκανε έκπληξη σήμερα το πρωί στους μικρούς μαθητές μας, φέρνοντάς τους το πρώτο δώρο ως γούρι για το 2025, δύο βιβλία και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για ατέλειωτες ώρες διασκέδασης, κάτι που χαροποίησε και ευχαρίστησε ιδιαίτερα τα παιδιά!
Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γυναικών Μητρόπολης “ΓΑΙΑ” για την προσφορά και το ενδιαφέρον στη σχολική μας μονάδα και σας ευχόμαστε καλοτάξιδο και δημιουργικό να είναι το 2025 με επίτευξη όλων των στόχων σας!!!
Πρώτη μέρα σήμερα στο νηπιαγωγείο μας , ακολουθήσαμε όλα τα έθιμα και καλωσορίσαμε το 2025 με χειροτεχνία ροδιού, παρασκευή και κόψιμο βασιλόπιτας. Τυχερή στάθηκε μετά από κλήρωση η Παναγιώτα μας με τον αριθμό 6. Της ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερή στη ζωή της!
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΟ 2025 ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ!!!
Στα πλαίσια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” για φέτος ασχοληθήκαμε με την Συμπερίληψη, τον Αλληλοσεβασμό και την Διαφορετικότητα. Τίτλος του Εργαστηρίου: “Νηπίων Παιδεία- το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία”.
Στόχος μας ήταν τα νήπια να αποκτήσουν δεξιότητες σεβασμού, κριτικής σκέψης, συνεργασίας, και ενσυναίσθησης σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας.
Ορίζεται η μουσική του εργαστηρίου που θα οριοθετεί την έναρξη και τη λήξη του.
Παιχνίδια ενεργοποίησης δέσιμο της ομάδας.
Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής
τα παιδιά γνωρίζονται, δένονται και συνεργάζονται.
Ένα μπουκέτο με λουλούδια.
Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία και το όνομα τους στο κέντρο. Σχεδιάζουν τα φύλλα του λουλουδιού και ζωγραφίζουν μέσα σε αυτό το αγαπημένο τους παιχνίδι.
Η «επισκέπτης».
Μια κούκλα, μια ξεχωριστή φίλη, επισκέπτεται την τάξη μας και ζητάει την βοήθειά μας. Η Δώρα και ο αδερφός της μετακόμισαν πρόσφατα και δεν έχουν κανένα φίλο- Τα παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδερφό της γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι).
Συζητάμε για τα συναισθήματα της Δώρας και του αδερφού της , πως αισθάνονται, τι θα κάναμε εμείς αν είμασταν στη θέση τους, αν τα ίδια είχαν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά. Τα παιδιά πρότειναν λύσεις για να βοηθήσουν την Δώρα να νιώσει καλύτερα και ζωγράφισαν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Μαθαίνουν τα συναισθήματα και στην Beebot.
Παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας για την διαχείριση των συναισθημάτων από το ΙΕΠ.
Τα παιδιά σημειώνουν στον πίνακα τον τρόπο που επιλέγουν τα ίδια για να ξεπεράσουν τον θυμό τους, την αναστάτωσή τους και γενικά μια δύσκολη κατάσταση που βιώνουν. Δημιουργούν το θυμόμετρο και το φανάρι του θυμού.
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού.
Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια» , Pennart , 2000. ( θίγονται ζητήματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας)
«Συνεχίζω το παραμύθι»:
Τα παιδιά ακούνε την ιστορία μέχρι ενός σημείου. Καλούνται στις ομάδες τους να δώσουν τη δική τους συνέχεια.
«Θερμόμετρο συναισθημάτων»
Τα παιδιά καταγράφουν αναπαριστώντας με παγωμένες εικόνες τα πιθανά συναισθήματα που βιώνει η Σοφία μέσα από την ιστορία.
«Εσύ και εγώ μαζί»
Δημιουργούν ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σε κάθε τουβλάκι κολλούν χαρτάκια με το αρχικό γράμμα κάθε συμμαθητή τους. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος. Συνειδητοποιούν ότι όλοι είμαστε απαραίτητοι και πως όλοι μαζί είμαστε πάντα ποιο δυνατοί. Δίνεται ως φύλλο εμπέδωσης να φτιάξουν πύργους από τουβλάκια με τα ονόματα των φίλων τους.
Παίζουν το συνεργατικό παιχνίδι «Σου δίνω την καρδιά μου», όπου το κάθε παιδί πρέπει να πιάσει μια χάρτινη καρδιά με το μανταλάκι και να την δώσει στον διπλανό του χωρίς να πέσει κάτω.
Δίνουν το σύνθημα της τάξης που είναι « Μ+Α+Ζ+Ι μας κάνει το ΜΑΖΙ για μια τάξη δυνατή».
Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος»
Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο να μην κοιτάς κανέναν/καμία και να μη σε
βλέπει και κανείς/καμία». Με συνοδεία μουσικής
τα παιδιά κινούνται στην τάξη. Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν το/τη διπλανό/η τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά. Ακολουθεί συζήτηση με βάση τις παρατηρήσεις τους.
«Ο εαυτός μου»
Ακούμε το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ»
Διαβάζουμε το παραμύθι «Μέλπω η μοναδική» και ακολουθεί συζήτηση.
κατασκευή «Ο εαυτός μου»
Με τις εφημερίδες, οι φιγούρες, τοποθετούνται σε κύκλο σε εμφανές σημείο της τάξης «χέρι-χέρι». Κάνουν χειροτεχνία καθρέφτη, όπου ζωγραφίζουν τον μοναδικό τους εαυτό. Δημιουργία κολλάζ ( ο ένας και μοναδικός εαυτός μου) με τις εικαστικές δημιουργίες των παιδιών.
Με τέμπερα σε χαρτί φτιάχνουν αποτύπωμα της παλάμης τους, το κόβουν και το δίνουν στην μητέρα τους όπου σε κάθε δαχτυλάκι εκείνη, πρέπει να γράψει ένα προτέρημα, ένα θετικό στοιχείο του παιδιού της. Την επόμενη ημέρα τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Δημιουργούν μια ανθοδέσμη.
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα»
Ακολουθεί συζήτηση και προφορική επεξεργασία. Σε ζευγάρια καταγράφουν με όποιο τρόπο μπορούν (εικονικά, συμβολικά), τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά. Τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια.
με το τι μας κάνει χαρούμενους στην τάξη και για τους τρόπους επίλυσης των διαφορών /συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν. Εκτυπώνονται και αναρτώνται σε εμφανές σημείο την τάξη για να τους συμβουλεύονται.
Θεατρικό παιχνίδι. Σε τυχαία ζευγάρια επιλέγουν μια κάρτα με μία κατάσταση διένεξης. Συμβουλεύονται τον εννοιολογικό χάρτη με τις προτάσεις επίλυσης και συναποφασίζουν την πρόταση και την παρουσιάζουν.
Ομαδική κατασκευή «Η κουρτίνα της αγάπης»
« Η πίτα της φιλίας»
Σε μικρές ομάδες αποφασίζουν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας, καταγράφεται σε χαρτί(αγάπη, χαρά, γέλιο, καλοσύνη, βοήθεια, φροντίδα, ξενοιασιά, κ.α. )και την φτιάχνουν ομαδικά με φυσικά υλικά από την αυλή μας και σε χαρτόνι. Δίνεται ως εμπέδωση αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Αφήγηση του παραμυθιού «Έλμερ»
συζήτηση, προβληματισμός, εικαστική δράση σε ζευγάρια (ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του παζλ- ελέφαντα και δημιουργούν ομαδικά τον έλμερ.
«Όλοι είμαστε διαφορετικοί»
Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από: α) διαφορετικές ηλιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετική ενδυμασία, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος). Ομαδοποιούν τις φωτογραφίες με βάση το φύλο.
«Ταυτότητες»
Σε ζευγάρια αναζητούν στο διαδίκτυο με την επίβλεψη της νηπιαγωγού σε επιλεγμένους ιστότοπους πληροφορίες για τα στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα και δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες.
ομαδικό παιχνίδι «Το παζλ της γνωριμίας»
Τα νήπια κάθονται σε κύκλο χωρισμένα σε πέντε ομάδες, ρίχνουν το ζάρι και απαντούν σε ότι φέρνει το ζάρι κάθε φορά (αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, χρώμα, φίλος …)
Κουκλοθέατρο «Το Ζαμπντερφίλιο»( Zabderfilio).
Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους , αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο. Ακολουθεί συζήτηση και επεξεργασία. Τι θα συνέβαινε αν ένα …Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας.
Καταγραφή των ιδεών των παιδιών σε ένα ψηφιακό νοητικό χάρτη.
Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας κατά την σχολική χρονιά 2024-25 συμμετέχουν στο σχολικό δίκτυο νηπιαγωγείων “Δίαυλος επιμόρφωσης και συνεργασίας”, προκειμένου να προωθηθεί η συνεργασία, η αλληλοϋποστήριξη, η ανταλλαγή καλών πρακτικών και ιδεών μεταξύ των μελών του, καθώς και η ενδοσχολική επιμόρφωση.
Στο σχολικό δίκτυο συμμετέχουν τα εξής νηπιαγωγεία: 6ο, 10ο, 23ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας, 2ο Νηπιαγωγείο Μητρόπολης, Νηπιαγωγείο Παλαιοκκλησίου, 1ο Νηπιαγωγείο Προαστίου, Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας, Νηπιαγωγείο Ανθηρού.
Η πρώτη μας Ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο 6ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας από την νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής και πτυχιούχο Εικαστικής Τέχνης Μουτσανίδου Δέσποινα με τίτλο: Τεχνικές ζωγραφικής «Φροτάζ». Η θεωρία έγινε πράξη και η συνεργασία οδήγησε σε δράση ενεργού πολίτη: Η τεχνική «Φροτάζ» ήρθε στις τάξεις μας, οι μαθητές μας εμπνεύστηκαν και οι καρτούλες τους στάλθηκαν από το δίκτυό μας στο Επισκεπτήριο της αγάπης – Win Cancer.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με ενθουσιασμό στη δράση που διοργάνωσε το ELNIPLEX για δεύτερη χρονιά, με τίτλο “Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως!” η οποία τελεί υπό την Αιγίδα του Ελληνικού και Κυπριακού Υπουργείου Πολιτισμού, την υποστήριξη του Ελληνικού και Κυπριακού Τμήματος της IBBY.
Η21η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, η μέρα του χειμερινού ηλιοστασίου για το βόρειο ημισφαίριο, η μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου, είναι πια ΗΜΕΡΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ με τους αγαπημένους μας, τους φίλους μας, τους μαθητές μας, τα παιδιά μας.
Σύνθημα της δράσης ήταν:
Αγόρασε ένα βιβλίο και χάρισέ το σε ένα παιδί.
Κι αν δεν μπορείς να αγοράσεις, αντάλλαξε, χάρισε ένα βιβλίο που ήδη έχεις και δυνάμωσε το φως σε νου και καρδιά!
Έμπνευσή τους αποτέλεσε το ισλανδικό έθιμο, Jolabokaflod, της Χριστουγεννιάτικης Βιβλιοπλημμύρας, όπου οι Ισλανδοί εδώ και 80 χρόνια περίπου την παραμονή των Χριστουγέννων, αγοράζουν, ανταλλάσσουν και διαβάζουν βιβλία.
Μετά από συνεννόηση με τους γονείς των μαθητών μας , αποφασίστηκε να αγοράσουν οι ίδιοι βιβλία για τα παιδιά τους, τα οποία θα τα έφερνε ως δώρο ο Άγιος Βασίλης την ημέρα της Χριστουγιαννιάτικης εκδήλωσης. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα δώρα του Άγιου Βασίλη, βιβλία και σελιδοδείκτες , και μάλιστα του ζήτησαν να τους τα διαβάσει. Εκείνος, επέλεξε ένα στην τύχη γιατί δεν είχε τον χρόνο να τα διαβάσει όλα !
Αλλά η βιβλιοδράση δεν σταμάτησε στο σχολείο…..! Συνεχίστηκε και στο σπίτι όπου τα παιδιά διάβασαν το αγαπημένο τους βιβλίο με τους γονείς τους!!!!
Ελπίζουμε να βοηθήσαμε κι εμείς στο να δυναμώσει το φως των βιβλίων και να φτάσει μέχρι τον ουρανό!!!
Στο χριστουγιαννιάτικο εργαστήρι, που πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, τα παιδιά φτιάξανε με τους γονείς τους σε ομάδες συνεργατικά κάρτες, οι οποίες στάλθηκαν στη παιδιατρική κλινική του νοσοκομείου Καρδίτσας,
στο ΚΕΠΕΠ (Κέντρο Περίθαλψης Παίδων) Ν. Καρδίτσας,
στο γηροκομείο Καρδίτσας και στα δημοτικά σχολεία Τελένδου και Αρκιών Δωδεκανήσου που έχουν ένα μαθητή.
Μικρές πράξεις εθελοντισμού, που ενστερνίζονται ιδιαίτερες αξίες όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη, και η συλλογική συμμετοχή.
Τελευταίες μέρες του 2024 πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων και είπαμε να κάνουμε για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο πάρτι πιτζάμας. Ως ημέρα, ορίστηκε η Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου. Αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε ζεστή σοκολάτα, να φέρουμε κουλουράκια και μπισκότα και να παρακολουθήσουμε χριστουγιαννιάτικη ταινία. Για να είμαστε άνετα, ήρθαμε στο σχολείο το πρωί φορώντας πιτζάμες και παντόφλες. Μετά από μια μικρή πασαρέλα και την καθιερωμένη φωτογράφιση, διαμορφώσαμε την παρεούλα σε χουχουλιάρικη γωνιά και τα παιδιά παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την χριστουγιαννιάτικη ταινία Grinch. Ήταν μια ξεχωριστή, ιδιαίτερη και απολαυστική μέρα που μας άρεσε πολύ πολύ!!!
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη δράση «Κανένα μικρό σχολείο δεν είναι μόνο του!» του HUMANSTORIES.GR ενόψει της γιορτής των Χριστουγέννων. Στείλαμε ευχετήριες χειροποίητες κάρτες που δημιούργησαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μαζί με τους γονείς τους, στο εργαστήρι κατασκευής Χριστουγιαννιάτικης κάρτας που διοργανώσαμε στο σχολείο μας, στον μοναδικό μαθητή του δημοτικού σχολείου Τελένδου, τον Σάββα και στον μοναδικό μαθητή του Δημοτικού σχολείου Αρκιών , τον Άγγελο.
«Πού βρίσκονται οι Αρκιοί και η Τέλενδος;» ρώτησαν τα παιδιά;
“Πώς περνούν τη μέρα τους;”
«Για να απαντήσουμε στις απορίες τους, ανοίξαμε το χάρτη της τάξης και με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Earth εντοπίσαμε τα μικρά νησάκια.
Με την συμμετοχή μας σε αυτή την δράση επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά την εν συναίσθηση, να προβληματιστούν , να μπουν στην θέση του άλλου και να αναρωτηθούν πως μπορεί να είναι η ζωή σε ένα σχολείο που φοιτά ένας μαθητής, τις δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει, την μοναξιά και την απομόνωση που μπορεί να αισθάνεται. Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τον δικό μας σχολείο.
Τα παιδιά με μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό γράψανε τις ευχές τους στις κάρτες, κάνανε ομαδικά ζωγραφιές και πρότειναν να τους στείλουμε και εμείς μια φωτογραφία -καρτ ποστάλ της λίμνης Πλαστήρα, του πιο όμορφου και χαρακτηριστικού αξιοθέατου της περιοχής μας.
Φτιάξαμε δύο δέματα γεμάτα αγάπη και τα στείλαμε με το ταχυδρομείο. Μικρές πράξεις από τους μαθητές μας που κρύβουν μεγάλη αγάπη, αλληλεγγύη και ευαισθησία!
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Δεκέμβρη στις 11 το πρωί στο νηπιαγωγείο, η Χριστουγιαννιάτικη γιορτή που φέτος με την συμμετοχή των γονέων ήταν πιο διαδραστική. Αρχικά, τα μικρά ξωτικά του νηπιαγωγείου τραγούδησαν τα κάλαντα και διασκέδασαν τους γονείς τους με τραγούδια, γέλια, χορό, ευχές και σκανδαλιές.
Στην συνέχεια, δημιούργησαν συνεργατικά τα παιδιά με τους γονείς τους χριστουγιαννιάτικες κάρτες στο εργαστήρι που στήθηκε.
Παιδιά και γονείς γράψανε τις ευχές τους και τις κρεμάσανε στο δέντρο των ευχών.
Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε μικρούς και μεγάλους καθώς ήρθε ξαφνικά ο Άγιος Βασίλης , έφερε δώρα στα παιδιά, βιβλία και σελιδοδείκτες και πραγματοποίησε την επιθυμία τους, να τους διαβάσει ο ίδιος ένα βιβλίο.
Οι γονείς είχανε ετοιμάσει πλούσιο μπουφέ, με γλυκές και αλμυρές γεύσεις και στο τέλος της γιορτής όλοι δοκιμάσαμε τα πλούσια εδέσματα, τσουγκρίσαμε τα ποτήρια μας, ήπιαμε χυμό και ανταλλάξαμε ευχές.
Ομολογουμένως, ήταν μια όμορφη και ζεστή εκδήλωση που μας έφερε κοντά και έκανε τους γονείς για λίγο παιδιά. Επιθυμία όλων είναι να επαναληφθεί!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή