Στα πλαίσια του Δ΄ θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων επιλέξαμε τη θεματική ενότητα ” Φροντίζω το Περιβάλλον”
Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά.
• Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη
Η επίσκεψη στη βιβλιοθήκη συνδυάστηκε με το εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας, με θέμα “Η Μέλισσα” . Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, τα παιδιά γνώρισαν τον κόσμο των εντόμων, έμαθαν για τη ζωή τους, τις συνήθειες τους και τη σημασία τους για το περιβάλλον. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία, είδαμε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση του βιβλίου “Το μεγάλο βιβλίο των Ζουζουνιών”, ανακαλύψαμε πολλές πληροφορίες για τον συναρπαστικό κόσμο τους και είχαμε την ευκαιρία να δούμε μια υπέροχη συλλογή με έντομα του κόσμου.
• Το σχολείο μας είχε τη χαρά να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό – βιωματικό πρόγραμμα ” Ήλιδα” και συγκεκριμένα τη θεματική ” Το πέταγμα της μέλισσας”.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους γύρω από τη μοναδική κοινωνία των μελισσών, το μέλι και τα πολύτιμα φυσικά προϊόντα που μας προσφέρουν. Μέσα από βιωματικά παιχνίδια και θεατρικές δραστηριότητες, εξερεύνησαν τη ζωή στην κυψέλη, γνώρισαν τα διαφορετικά είδη μελισσών και έμαθαν για τους φυσικούς τους κινδύνους. Ήρθαν επίσης σε επαφή με το επάγγελμα του μελισσοκόμου, παρατηρώντας τα απαραίτητα εργαλεία και εξοπλισμό του.
• Επίσκεψη στο Βοτανικό Πάρκο Κορωπίου όπου τα παιδιά γνώρισαν διάφορα φυτά και βότανα της φύσης κι έμαθαν για τη μέλισσα και τη σημασία της.
• Συνεργασία We4all για εμπλουτισμό παρτεριού με πιο πολλά φυτά κι άνθη για τη μέλισσα.
• Η ιστορία της Μάγιας της μέλισσας, συζήτηση για τη ζωή της μέλισσας, την κοινωνία τους και τον τρόπο που δουλεύουν. Μια πολύ ωραία ιστορία που εξηγεί με απλό τρόπο τον θαυμαστό κόσμο των μελισσών. Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μικρό βίντεο και σχολίασαν με τον δικό τους τρόπο την ιστορία.
Παιχνίδι στην αυλή μαζεύω τη γύρη και το νέκταρ. Τα παιδιά έγιναν μέλισσες και μάζεψαν το νέκταρ και τη γύρη από τα λουλούδια .
• Μελισσομαθηματικά με παιχνίδι και ο χορός της μέλισσας το” 8 ”του χορού τους. Ένα παιδί κάνει τη μέλισσα – ανιχνευτή και κάνει το χορό μπροστά στα άλλα παιδιά, έπειτα πετούν όλα μαζί προς την κατεύθυνση που έχει δείξει η μέλισσα. Μια δραστηριότητα που αναπτύσσει δεξιότητες προσανατολισμού και σωματικής έκφρασης και ταυτόχρονα μία ευκαιρία για την εκμάθηση του αριθμού 8 μέσα από παιχνίδι.
• Κατασκευή κυψέλης με bubble wrap και μανταλάκια ( ομαδική). Φτιάξαμε μία μεγάλη κυψέλη με bubble wrap και με τα μανταλάκια κατασκευάσαμε τη δική μας μέλισσα όπου την τοποθετήσαμε πάνω στην κυψέλη. Η κυψέλη μας διακόσμησε την τάξη μας.
• Ανατομία της μέλισσας ομαδική κατασκευή κολάζ. Τα παιδιά κόλλησαν τα μέρη του σώματος της μέλισσας κι έπειτα τοποθέτησαν τα καρτελάκια ονοματίζοντας το αντίστοιχο μέρος.
• Bee bot ” ο κύκλος ζωής της μέλισσας”. Με τη βοήθεια του bee bot μας, μάθαμε τον κύκλο ζωής της μέλισσας.
Περνά Περνά η μέλισσα, παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι απαντώντας σε αινίγματα για τη μέλισσα. ( 1η εκδοχή)
• Περνά περνά η μέλισσα παιχνιδοτράγουδο και δραματοποίηση ” η κυψέλη σε συναγερμό”. Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι όπου τα παιδιά μαθαίνουν να περιμένουν τη σειρά τους , να ακολουθούν τους κανόνες και να παίζουν ομαδικά. Στη συνέχεια παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με τη σφήκα που κυνηγάει τις μέλισσες και προσπαθεί να ” εισβάλει” στην κυψέλη. Τότε όλες οι μέλισσες προσπαθούν να προστατεύσουν την κυψέλη . Όποια μέλισσα πιαστεί γίνεται σφήκα και το παιχνίδι ξεκινάει από την αρχή.
• Ατομική κατασκευή- κυψέλη με χάρτινο πιάτο και ποτήρι. Με τέμπερες τα παιδιά ζωγράφισαν τα ποτήρια και τα πιατάκια τους, κόλλησαν και τη μέλισσα κι η κυψέλη μας είναι έτοιμη να την πάρουμε στο σπίτι μας.
• Διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι ΄΄ Το κάτι τί ΄΄ της Τρισεύγενης Παπαϊωάννου που μιλάει για τη μοναδικότητα , την αυταξία και τη συμβολή του καθενός στο σύνολο. Συζητήσαμε το πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε έστω κι αυτό το λίγο ,είναι πολύτιμο γιατί συμπληρώνει το παζλ της κυψέλης.
• Ατομική κατασκευή με πιάτο κυψέλη με τα είδη μέλισσας
• Μαθηματικά παιχνίδια με το 10 με μέλισσες και λουλούδια.
• Μαθηματικά παιχνίδια με τη βοήθεια του beebot και του τροχού της τύχης.
• Δημιουργία εξάγωνου με μαρκαδόρους όπου βάλαμε μέσα τις μέλισσες.
• Ατομική κατασκευή στα αγγλικά ΄΄ beehive” και τραγούδι μουσικοκινητική με την κυψέλη και της μέλισσες.
• Ομαδική εργασία – αφίσα” Οι φίλες μας οι μέλισσες απειλούνται από”. Συζητήσαμε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι μέλισσες και δημιουργήσαμε μια υπέροχη αφίσα όλοι μαζί.
































