Στα πλαίσια του Γ΄ Θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, STEM – πειράματα φυσικής, αποτέλεσαν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της επιστήμης για τους μικρούς μας φίλους. Μέσα από απλά και διασκεδαστικά πειράματα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν βασικές αρχές της φυσικής, όπως τα μόρια του νερού, πήξη, τήξη, καλοί και κακοί αγωγοί θερμότητας, βύθιση και επίπλευση, διαλυτότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα την κριτική τους σκέψη, την παρατηρητικότητα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
• Πείραμα ( τήξη – πήξη):Τοποθετήσαμε τους χιονάνθρωπους σε διαφορετικά σημεία (μέσα στην τάξη, κοντά στο παράθυρο και στην αυλή), κάναμε υποθέσεις και καταγραφές για το ποιος θα λιώσει πιο γρήγορα και στο τέλος σημειώσαμε τα συμπεράσματα μας
• Πείραμα με ζελατίνη ( τήξη- πήξη)
• Καλοί και κακοί αγωγοί της θερμότητας.Ποιά σώματα είναι καλοί και κακοί αγωγοί θερμότητας; Πειραματιστήκαμε με υλικά όπως ξύλο,μέταλλο, πλαστικό αλλά και με τα σώματα μας.
• Χιονονιφάδες STEM
Φτιάξαμε χιονονιφάδες με διάφορους τρόπους που επέλεξαν τα παιδιά και στην συνέχεια δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι μνήμης
• Μόρια νερού παιχνίδι
Γίναμε τα μόρια του νερού που ανάλογα με την θερμοκρασία μετακινούμασταν ή κινούμασταν αργά ή γρήγορα
• Το ταξίδι της σταγόνας με αφορμή το παραμύθι ” Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”
Μάθαμε για τον κύκλο του νερού μέσα από δραματοποιήσεις.
• Βύθιση – επίπλευση
Με αφορμή τον μύθο του Αισώπου ” ο τζίτζικας και ο μέρμυγκας” γίναμε μυρμιγκάκια που κουβαλούν την τροφή τους στις μυρμιγκοφωλιές.Ε΄πρεπε, όμως, να περάσουν ένα ποτάμι..Τι επέπλευσε και τι βυθίστηκε;
Πειραματιστήκαμε και καταγράψαμε τα συμπεράσματα μας.
• Διαλυτότητα
Ο Έλμερ ήθελε να φτιάξει το Σαρακοστιανό τραπέζι και μάζε ψε με την προβοσκίδα του διάφορα υλικά.
όμως στην προβοσκίδα είχε και νερό.. Ανακαλύψαμε ποια διαλύθηκαν και ποια όχι μέσα από πειράματα.






















