Χρυσάφι του καλοκαιριού, το χιόνι του Δεκέμβρη
Καλωσορίσαμε τον πρώτο μήνα του χειμώνα με πολύ χαρά και παιχνίδι.
-
- Στις 3 Δεκεμβρίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία συζητήσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κάποιοι συνάνθρωποι μας και πόσο σημαντικό είναι να τους βοηθάμε και να τους στηρίζουμε. Παρακολουθήσαμε μια ταινία μικρού μήκους που μας δείχνει πόσο σημαντική είναι η αποδοχή και η συμπερίληψη αυτών των ατόμων. Ακόμη φτιάξαμε το αλφάβητο braille, το σύστημα ανάγνωσης και γραφής των τυφλών και μιλήσαμε για τον τρόπο που διαβάζουν τα τυφλά άτομα. Στη συνέχεια παίξαμε με το κουτί της αφής όπου προσπαθούσαμε χωρίς να βλέπουμε απλά πιάνοντας αντικείμενα να μαντέψουμε τί είναι. Έστω και για λίγο προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση αυτών των ανθρώπων. Επίσης έγινε μια παρουσίαση από την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για το σύνδρομο ντάουν κι έτσι δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να πάρουν πληροφορίες και να αναγνωρίσουν τη διαφορετικότητα.
Η αγαπημένη εποχή των παιδιών έφτασε κι έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα Χριστούγεννα ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά με απλό τρόπο το νόημα της γιορτής και να εμπεδώσουν σημαντικές αξίες όπως η αγάπη, η ελπίδα , η προσφορά για ένα καλύτερο μέλλον. Μιλήσαμε για την ιστορία της γέννησης και είδαμε σχετικό βίντεο και στη συνέχεια συζητήσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση. Φυσικά στολίσαμε το δέντρο της τάξης μας.
Αρχίσαμε τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας κι επιλέξαμε να φτιάξουμε δεντράκια από κουκουνάρια τα οποία διακοσμήσαμε με χρυσόσκονη και γκοφρέ μπαλίτσες με ρεσώ . Επίσης φτιάξαμε μια ωραία φάτνη με νερομπογιές.
- Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το σουπλά που θα αφήσουμε στον Άγιο Βασίλη και τον τάρανδό του και προετοιμάσαμε μια τρίλιζα για να παίξουμε σπίτι στις διακοπές των Χριστουγέννων. Επιπλέον φτιάξαμε μια μπάλα με πολύχρωμες ζελατίνες.
- Τις επόμενες μέρες αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον Ρούντολφ το ελαφάκι με χάρτινο πιάτο και ένα αγγελάκι με νερομπογιές. Δημιουργήσαμε όμορφες χριστουγεννιάτικες κάρτες όπου γράψαμε τις ευχές μας.
• Η εκμάθηση του αριθμού 5 έγινε παιχνίδι πολύ διασκεδαστικό. Με στεφάνια και κώνους προσπαθούσαμε να βρούμε το στόχο μας. Μετρήσαμε τόσες μπάλες όσες έλεγαν τα δεντράκια μας και δώσαμε στον Ρούντολφ να φάει μπισκοτάκια. Αντίστοιχα παίξαμε με τη βοήθεια των μπισκοτούληδων παιχνίδια γλώσσας όπου προσπαθούσαμε να βρούμε το αρχικό γράμμα της λέξης που μας έδειχναν.
• Μια ακόμη διασκεδαστική δραστηριότητα ήταν η κατασκευή χιονονιφάδας με αλάτι χοντρό και μια ομαδική εργασία ” Το χριστουγεννιάτικο στεφάνι!!!!
• Στην τάξη μας, αγαπάμε τα παραμύθια! Αυτή τη φορά, διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι «Ο Μικρός Κοκκινολαίμης», που μας ενέπνευσε να δημιουργήσουμε και να παίξουμε με τα σχήματα.
Η δασκάλα ετοίμασε ένα μαγικό γιλέκο για τον μικρό Κοκκινολαίμη.
Τα παιδιά, με ενθουσιασμό, ανέλαβαν την αποστολή να κατηγοριοποιήσουν τα σχήματα και να τα τοποθετήσαμε στο γιλέκο με προσοχή, ακολουθώντας τη συμμετρία.
• Στις 16 Δεκεμβρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας η θεατρική ομάδα ΄΄ Συγκίνησις” . Το νηπιαγωγείο μας γέμισε ερωτήματα, φαντασία και γιορτινό πνεύμα, μέσα από τη θεατρική μας παράσταση με τίτλο “Υπάρχει Άι Βασίλης;”. Το θέμα της παράστασης ήταν η αναζήτηση του Άι Βασίλη από έναν ερευνητή, ο οποίος προσπαθούσε να βρει απαντήσεις για το αν είναι πραγματικός.
Με οδηγό την περιέργεια, ο ερευνητής ξεκίνησε την αναζήτησή του, όχι για να βρει τον Άι Βασίλη.
Καθώς το ταξίδι του εξελισσόταν, ο ερευνητής ανακάλυπτε πολύτιμα “στοιχεία” που τον οδηγούσαν όλο και πιο κοντά στη μαγεία των Χριστουγέννων:
- Η πίστη
- Η οικογένεια
- Η προσφορά
Κάθε “στοιχείο” συνοδευόταν από ένα μικρό σύμβολο: φτερά σε διάφορα χρώματα. Ένα κόκκινο φτερό για την κάπα του Άι Βασίλη, ένα λευκό για τη γενειάδα του, και πράσινα και μπλε για τους αγαπημένους του ταράνδους.
Στο τέλος, ο ερευνητής κατέληξε σε ένα όμορφο συμπέρασμα: Ο Άι Βασίλης υπάρχει. Ζει στις καρδιές μας και στις πράξεις μας. Είναι η πίστη, η αγάπη, η συνεργασία και η προσφορά που μοιραζόμαστε.
Καλικάντζαροι
Οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία με τους καλικάντζαρους!
Αρχικά, τα παιδιά άκουσαν την ιστορία των καλικάντζαρων και στη συνέχεια συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα γεμάτη φαντασία και μαθηματικά. Οι καλικάντζαροι είχαν κόψει τις κάρτες σε δύο μέρη και τις είχαν τοποθετήσει σε φακέλους με λάθος μισά. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν τα σωστά κομμάτια και να τις ξαναφτιάξουν, δουλεύοντας μαζί και ανακαλύπτοντας με χαρά τις ολοκληρωμένες εικόνες.
Ακολούθησε μια ακόμα πιο συναρπαστική δραστηριότητα, όπου οι καλικάντζαροι σκόρπισαν αριθμούς σε διάφορα σημεία της τάξης. Κάθε αριθμός αντιστοιχούσε σε μια “οδό” που θα πήγαινε το γράμμα. Μια ομάδα παιδιών υποδύθηκε τους καλικάντζαρους και τοποθέτησε τους αριθμούς, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά έψαχναν στην τάξη για να τους βρουν και να τους ταυτίσουν με το πλήθος των σχεδίων στην κάρτα. Η δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να εξασκήσουν την αναγνώριση και αντιστοίχιση αριθμών, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τη συνεργασία και την επικοινωνία τους.
Mε αφορμή το τραγούδι “When Santa Stuck Up On The Chimney”, η τάξη μας ζωντάνεψε με χριστουγεννιάτικες δημιουργίες. Τα παιδιά, έφτιαξαν κατασκευές που μας μετέφεραν στον μαγικό κόσμο του Άγιου Βασίλη και της γιορτινής νύχτας.
Η αρχή έγινε με τις καμινάδες. Έπειτα, πήραν μεταλιζέ χαρτόνι και με μολύβι σχεδίασαν δέντρα. Η φαντασία απογειώθηκε όταν ζωγράφισαν τους δικούς τους Άγιους Βασίληδες. Και για το φινάλε, δημιούργησαν το φόντο της επιλογής τους.
• Την τελευταία μέρα επισκεφθήκαμε τα ΚΑΠΗ που είναι δίπλα στο σχολείο μας για να τους πούμε τα κάλαντα και να δώσουμε πολλές ευχές. περάσαμε πολύ ωραία…
Επίσης λίγο πριν το σχόλασμα ήρθαν οι γονείς να ακούσουν τα κάλαντα της Ικαρίας και της Πελοποννήσου κι ένα όμορφο αγγλικό τραγούδι . Κλείσαμε τραγουδώντας τον Ρούντολφ στη νοηματική. Ακολούθησαν ευχές από τα παιδιά και κεράσματα για όλους. Ένα γλυκό κλείσιμο πριν το νέο έτος.






























