«Αν ήμουν δέντρο, θα ήθελα να είχα γίνει ένα δέντρο παράξενο, ένα δέντρο-παραμυθάς. Για να σκαρφαλώνουν τα παιδιά στα κλαριά μου και ν’ ακούνε τις ιστορίες που θα τους ψιθύριζα με το φύσημα του ανέμου – ιστορίες που θα μάθαινα από τις ρίζες μου……..
Λότη Πέτροβιτς
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ξεκίνησε η δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο μας. Μέσα από τα βιβλία τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία τους, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και καλλιεργούν την αγάπη για τα βιβλία. Η δυνατότητα να δανειστούν βιβλία τους ενθαρρύνει να ασχοληθούν με την ανάγνωση, προάγει την αυτενέργεια και την κριτική τους σκέψη. Αρχικά είδαμε δραστηριότητες κι εργασίες από παλαιότερες χρονιές και θαυμάσαμε τη δουλειά των παιδιών. Ακολούθησε το συμβόλαιο της δανειστικής βιβλιοθήκης όπου όλοι υπογράψαμε ότι θα τηρούμε τους κανόνες και ζωγραφίσαμε ο καθένας από έναν κανόνα.
- Έπειτα διαβάσαμε το βιβλίο ‘’Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία’’ του κου Μόρρις Λέσμορ. Ο Μόρρις Λέσμορ αγαπούσε τις λέξεις. Αγαπούσε τις ιστορίες.
Αγαπούσε τα βιβλία.
Κάθε ιστορία, όμως, έχει τις αναποδιές της.
Παρ’ όλα αυτά, η δύναμη της ιστορίας θα σώσει την ημέρα!
- Συζητήσαμε τί μας άρεσε από το βιβλίο και στη συνέχεια φτιάξαμε τα δικά μας΄΄ ιπτάμενα βιβλία΄΄.
- Ένα εξίσου φανταστικό βιβλίο που επιλέξαμε είναι η ‘’ Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας’’. Η εισβολή στο Ιράκ έφτασε μέχρι τη Βασόρα στις 6 Απριλίου του 2003. Με τη βοήθεια φίλων και γειτόνων, η Αλία Μοχάμεντ Μπέικερ, υπεύθυνη βιβλιοθηκάριος στην κεντρική βιβλιοθήκη της Βασόρας, κατάφερε να διασώσει το εβδομήντα τοις εκατό των βιβλίων της Βιβλιοθήκης, προτού αυτή παραδοθεί στις φλόγες εννέα μέρες αργότερα. Αφού συζητήσαμε για το βιβλίο και είπαμε τί μας έκανε εντύπωση, κατασκευάσαμε τη βιβλιοθήκη με τα βιβλία και τη βιβλιοθηκάριο Αλία. Επιπλέον φτιάξαμε καρτέλες δανεισμού, βάζοντας απέξω τη βιβλιοθηκάριο που φτιάξαμε μόνοι μας και σελιδοδείκτες για να μη χάνουμε ποτέ τη σελίδα του βιβλίου μας.
- Άλλη μια δραστηριότητα που ενθουσίασε τα παιδιά ήταν αυτή στην αυλή όπου προσπαθούσαν να ταιριάξουν κάθε βιβλίο με την ίδια φωτοτυπία του εξώφυλλου που κρατούσαν και μετά να βρουν το βιβλίο και τον τίτλο.
- Φυσικά ο κουμπαράς των λέξεων γέμισε με λέξεις σχετικές με τα βιβλία κι έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιο μας.
- Τέλος σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε τη ‘’βαλίτσα του παραμυθά’’ μια βαλίτσα που περιέχει είδη χειροτεχνίας , που κάθε εβδομάδα έπειτα από κλήρωση ένα παιδί θα την παίρνει μαζί του και θα την επιστρέφει έχοντας δημιουργήσει με τη φαντασία του ό,τι του έκανε εντύπωση από το βιβλίο που δανείστηκε. Σε αυτό μας βοήθησαν κι οι γονείς που μας αγόρασαν 2 παιδικές βαλίτσες και έτσι ενίσχυσαν τη δράση μας.














