Στα πλαίσια του πρώτου κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων ” Ευ ζην- ζω καλύτερα, ασφάλεια και πρόληψη επιλέξαμε το θέμα ” Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, μεγάλη αγκαλιά απλώνω”, διαβάσαμε το παραμύθι “το μπαλόνι του θυμού’‘ το οποίο μας βοήθησε να κατανοήσουμε τι συμβαίνει όταν θυμώνουμε και πώς μπορούμε να διαχειριστούμε αυτό το συναίσθημα. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον τρόπο που θα μπορούσαν να διώξουν μακριά το μπαλόνι του θυμού. Μίλησαν για αυτό το συναίσθημα και βρήκαν τρόπους αντιμετώπισης του. Επίσης διαβάσαμε το βιβλίο ”Προσοχή, το πρόβατο δαγκώνει” ένα ακόμη εξαιρετικό βιβλίο που μας βοήθησε να καταλάβουμε πώς ο θυμός μπορεί να οδηγήσει σε λάθος επιλογές. Γι αυτό κάνω τη σωστή επιλογή και 3 βήματα κάνω στη στιγμή 1. ΣΤΑΜΑΤΩ 2. ΛΕΩ 3. ΕΞΗΓΩ.
Ακολούθησαν και ομαδικές εργασίες.

- Μιλήσαμε για τη φιλία και την ομαδικότητα και πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε ο ένας τον άλλον . Αυτό το κάνουμε άλλωστε και πράξη κάθε μέρα βοηθώντας έναν φίλο μας. Σε αυτό μας βοήθησε και το βιβλίο ‘Ένας σκίουρος μια μέρα”. Στη συνέχεια φτιάξαμε ομαδική κατασκευή τα βελανίδια της φιλίας και αντίστοιχα βραχιολάκια φιλίας.

- Επίσης φτιάξαμε έναν φανταστικό φίλο με σχήματα πολύχρωμα.
- Δύο ακόμη βιβλία που διαβάσαμε είναι “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” και “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε” που αγγίζουν με πολύ εύστοχο τρόπο το θέμα της βίας . Αυτά τα χέρια δίνουν απλόχερα την αγάπη τους κι ανοίγουν παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

- Με τη μέθοδο stem προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τις σημαντικές έννοιες της φιλίας της αγάπης κ.α με διαφορετικά υλικά και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό. Τα παιδιά προβληματίστηκαν πώς θα καταφέρουν να το πραγματοποιήσουν αλλα τελικά τα κατάφεραν.
Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το αγαπημένο μας βιβλίο “ΜΗΛΑ ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ,ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ” που σε συνδυασμό με το υπέροχο τραγούδι που το συνοδεύει μας έδωσε το έναυσμα να δραματοποιήσουμε τον αποκλεισμό του διαφορετικού και του μη οικείου, να βρούμε τις λέξεις που ενδυναμώνουν τους γύρω μας και που τους συμπεριλαμβάνουν και δημιουργήσαμε ομαδική χειροτεχνία .
Ένα ακόμη ξεχωριστό βιβλίο για τον σχολικό εκφοβισμό που διαβάσαμε είναι το ΚΟΚΚΙΝΟ ή ΓΙΑΤΙ Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟ, μια ιδιαίτερη ιστορία για παιδιά που δεν τους αρέσει να τα κοροϊδεύουν και για την σημαντικότατη δύναμη του αυτόπτη μάρτυρα, του “περαστικού”. Μιλήσαμε για τον θύτη και το θύμα, και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις αντίστοιχες κούκλες με τις οποίες παίξαμε κουκλοθέατρο. Το βιβλίο αποτυπώθηκε και σε ομαδική εργασία- αφίσα την οποία διακοσμήσαμε στην τάξη μας.















