Κατά την διάρκεια των τελευταίων 2 μηνών, Απριλίου και Μαΐου, είχαμε την χαρά να ασχοληθούμε εκτενώς με ένα θέμα που διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μας μαθητών με πολλαπλά οφέλη.
Μπήκαμε στον κόσμο του Δάσους με πάρα πολλές απορίες αλλά και πρότερες εμπειρίες και αναμνήσεις που εμπλουτίστηκαν με πάρα πολλούς διαφορετικούς τρόπους καθώς θελήσαμε τα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις που σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον, να κατανοήσουν την αξία του φυσικού πλούτου, να αναπτύξουν αισθήματα φροντίδας, υπευθυνότητας και προστασίας του φυσικού πλούτου ώστε ως μελλοντικοί πολίτες να είναι πιο ευαισθητοποιημένοι ώστε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και δράσεις για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Μάθαμε για το πως γεννιούνται και αναπτύσσονται τα φυτά και τα δέντρα του δάσους ,
Γνωρίσαμε τί μας προσφέρει τόσο σε μας τους ανθρώπους αλλά και στα ζώα που φιλοξενεί και τί μπορούμε να κάνουμε για να το προστατεύουμε απ’ όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Συμμετείχαμε με πολλή όρεξη σε Πανελλήνια πρωτοβουλία για κατασκευή φωλιάς πουλιών με μια εκτός συναγωνισμού δημιουργία των παιδιών με επαναχρησιμοποίηση υλικών για κατασκευή ταΐστρας για τους φτερωτούς φίλους μας…
Με την επίσκεψή μας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή ήρθαμε σε απόσταση αναπνοής από εντυπωσιακούς εκπροσώπους του ζωικού βασιλείου και μάθαμε για τις συνήθειες τους και την ζωή τους..
Όμως, η επίσκεψή μας στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Λαύριο και στο γειτονικό δάσος του Αγίου Κωνσταντίνου μας έφερε σε επαφή με τις μυρωδιές και τους ήχους του, αγκαλιάσαμε τα δέντρα, σεβαστήκαμε τα μικρά πλάσματα που ζουν μέσα του και περιηγηθήκαμε στα μονοπάτια του ,παρατηρώντας , συγκρίνοντας ,και καταγράφοντας με την βοήθεια των εξαιρετικών συνεργατριών του Κέντρου.
Καθημερινά ,αξιοποιούσαμε ποικίλες μαθησιακές ευκαιρίες με βιωματικό τρόπο ώστε τα παιδιά να αντιλαμβάνονται έννοιες όπως ” αντιπυρική ζώνη’ , δασοπροστασία , εθελοντισμός και υπευθυνότητα..
Σε όλη την διάρκεια του προγράμματος συνειδητοποιούσαμε την αλλαγή στάσεων και ιδεών των παιδιών και υιοθέτηση νέων συμπεριφορών που προέκυπταν κατά το αυθόρμητο παιχνίδι τους αλλά και στην ενασχόληση τους στις ελεύθερες γωνιές.. Ξαναέβλεπαν τον εξωτερικό χώρο του σχολείου τους με ένα καινούργιο βλέμμα και μια νέα περιέργεια που είχε πολύ ενδιαφέρον στην έκφραση της.. Καθώς το σχολείο μας γειτονεύει με δασική έκταση μια τέτοια αλλαγή δεν μπορεί παρά να μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον!