ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ”

Κατά τη διάρκεια του δίμηνου Οκτώβριος – Νοέμβριος στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε ποικίλες δράσεις στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θεματική “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”. Συγκεκριμένα, προσεγγίσαμε θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (ενσυναίσθηση, σεβασμός και ευαισθησία).

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1ο Εργαστήριο

  • Συζητήση με τα παιδιά για την δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι όταν αποκόπτονται από τον υποστηρικτικό κλοιό της οικογένειας αλλά και για το περιοδικό ΣΧΕΔΙΑ και τον ρόλο που επιτελεί όλα αυτά τα χρόνια στην υποστήριξη των παραπάνω περιπτώσεων παραγωγή εικαστικής αφίσας για την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό του περιοδικού με θέμα “Το σπίτι”

2ο Εργαστήριο

  • εικαστική αποτύπωση της οικογένειας κάθε παιδιού οικογενειακές φωτογραφίες των παιδιών και συμπλήρωση πίνακα διπλής
    εισόδου αναφορικά με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους

3ο Εργαστήριο

  • δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» σε σχέση με
    την παρουσίαση ομότιτλου τραγουδιού «ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ,ΝΑ
    ΓΙΑΤΙ:»

 

  • επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσα από διάσημους
    πίνακες ζωγραφικής με τη χρήση του εκπαιδευτικού ρομπότ Bee – bot

ERGASTHRIO 3
4ο Εργαστήριο

  • διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι.
    Μανάφη
  • δραματοποίηση παραμυθιού
  • Δημιουργία ομαδικής εικαστικής κατασκευής

 

5ο Εργαστήριο

  • πρόγραμμα «ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ» που έχει σαν στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών στην άμεση ανιχνευση ενδεικτικών συμπτωμάτων εγκεφαλικών επεισοδείων στα ηλικιωμένα μέλη της άμεσης οικογένειας τους.

6ο Εργαστήριο

  • ενημέρωση των παιδιών με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο αναφορικά με τις
    ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ από τη διασώστρια Ειρήνη Νικάκη, τη νεράιδα των
    Πρώτων Βοηθειών

 

7ο Εργαστήριο

  • αποτίμηση του προγράμματος και των γνώσεων που έλαβαν οι μαθητές