Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2026

tns

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2026 (Safer Internet Day – SID 2026),

γιορτάστηκε την Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2026 σε περισσότερες από 180 χώρες παγκοσμίως.

Με βασικό Σύνθημα: «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»,

η φετινή διοργάνωση έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επιρροή και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI)

στην καθημερινή ζωή των παιδιών και των εφήβων.

 Στόχος: Η ευαισθητοποίηση για την καλλιέργεια υγιών ψηφιακών συνηθειών

και η προστασία των ανηλίκων από διαδικτυακούς κινδύνους.

 

 Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου,

μέσω της πλατφόρμας του SaferInternet4Kids.

 

Πραγματοποιήθηκαν ειδικά διαδικτυακά σεμινάρια, ενημερωτικές ομιλίες και διαδραστικές εργασίες

 σε σχολεία όλων των βαθμίδων και οι δράσεις εντάχθηκαν στις πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού

και υποστηρίχθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 

Τα νήπια, παρόλο που ακούγεται υπερβολικό για την ηλικία τους,

κατέχουν ήδη εξοικείωση με βασικές δεξιότητες χρήσης κινητών και τάμπλετς.

Επειδή συχνά η στάση των ενηλίκων για διάφορους λόγους είναι επιτρεπτική,

τα νήπια και τα μικρά παιδιά ενδέχεται να έρθουν σε επαφή με ακατάλληλο περιεχόμενο για την ηλικία τους

και όχι μόνο με παιχνίδια και  προσαρμοσμένο πληροφοριακό υλικό.

 

Λαμβάνοντας υπ όψη μας και τη ραγδαία εξάπλωση της Τεχνητής Νοημοσύνης(Τ.Ν.) ή Α.Ι (Artificial Intelligence),

με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2026,

επιχειρήσαμε να εξηγήσουμε απλά,

ότι πρόκειται για ένα ακόμα εξελιγμένο εργαλείο τεχνολογίας,

που όπως όλα τα εργαλεία, δεν μπορεί να είναι «καλό ή κακό»,

αλλά εξαρτάται από εμάς πως θα το χρησιμοποιήσουμε και για ποιους σκοπούς.

 

TNNN

 

Μέσα από τη συζήτησή μας  καταλήξαμε, ότι θα χρησιμοποιούμε «κάθε εργαλείο» με πολλή προσοχή,

μόνο για καλό και για βοήθεια…!

Screenshot 2 1

 

Όταν μεγαλώσουμε θα μάθουμε σίγουρα πολύ περισσότερα!!!

 

 

Η ΦΕΤΙΝΗ ΑΦΙΣΑ ΜΑΣ 

TN

 

 

 

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 2026

ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 2026,

ΣΤΟ 2ο ΝΗΠ.ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

(υπολειπόμενη ανάρτηση)

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας,

 γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή, Διονυσίου Σολωμού.

GL1

Η ημερομηνία αυτή καθιερώθηκε επίσημα το 2017, 

για να αναδείξει τη διαχρονική προσφορά της ελληνικής γλώσσας στον παγκόσμιο πολιτισμό.

Η Ελληνική Γλώσσα αποτελεί τη βάση για τις δυτικές γλώσσες και θεμέλιο λίθο της επιστήμης, της φιλοσοφίας και της δημοκρατίας.

Το 2026, η ημέρα αυτή αποτέλεσε ένα ιδιαίτερο ορόσημο, καθώς εορτάστηκε για πρώτη φορά ως επίσημη Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας , υπό την αιγίδα της UNESCO.

Σχολεία, πρεσβείες, πανεπιστήμια και φορείς στην Ελλάδα και στον απόδημο ελληνισμό, πραγματοποίησαν  εκπαιδευτικές δράσεις, εκθέσεις και αφιερώματα για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας.

Εμείς στο 2ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου, φανταστήκαμε την ημέρα πολύ πολύ γιορτινή, στολίσαμε με γιρλάντα την αφίσα μας, φορέσαμε καπελάκια στα ελληνικά γράμματα και τα βάλαμε να χορεύουν χαρούμενα και περήφανα, γύρω από τον εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό!!!

GL2 GL3

GL4

 

Όλα όσα μάθαμε για τον ποιητή μας και τον εορτασμό της ημέρας,

θελήσαμε να τα μεταφέρουμε στους συμμαθητές μας του 1ου Δημοτικού σχολείου Κερατσινίου,

κάνοντας μια όμορφη παρουσίαση, έστω κι αν είμαστε μικρότεροι.

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

 GL6 GL7

GL8

Η δράση πραγματοποιήθηκε σε (άτυπη) συνέχεια και του περσινού μας σχεδίου δράσης αυτοαξιολόγησης σχ. Μονάδας,

που αφορούσε τη «Μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο».

 

GL5

Η Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού σχολείου Κερατσινίου, 

μας παραχώρησε ένα μέρος στον πολυχώρο του Δημοτικού Σχολείου,

γεγονός που ενθουσίασε τα νήπια!!! 

GL9

 

Η Ελληνική Γλώσσα αξίζει την ανάδειξή αυτή!!!!!

 

 

 

 

ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣ

ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣ

(υπολειπόμενη ανάρτηση)

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς, 

που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Ιανουαρίου δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη στο 2ο

 Νηπιαγωγείο Κερατσινίου και φέτος και μπορεί να πέρασε, αλλά θέλουμε να τη θυμόμαστε κάθε μέρα.

 Είναι λοιπόν μια συμβολική ημέρα που γιορτάσαμε,

 αφιερωμένη στην ανθρώπινη επαφή και στα πολλαπλά οφέλη της αγκαλιάς,

η οποία μειώνει το στρες, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βελτιώνει τη διάθεση.

 Ξεκίνησε το 1986 στο Μίσιγκαν των Η.Π.Α. από τον Kevin Zaborney,

ο οποίος ήθελε να ενθαρρύνει τον κόσμο να εκφράζει πιο ελεύθερα τα συναισθήματά του δημόσια

και πράγματι οι  επιστήμονες λένε ότι μια αγκαλιά δεν είναι μόνο ένδειξη στοργής,

αλλά ένα “φάρμακο” για το σώμα και το μυαλό, καθώς συμβάλλει στη

μείωση άγχους, αρτηριακής πίεσης και κορτιζόλης (ορμόνης του στρες).

Συμβάλλει  επίσης στην έκκριση ωκυτοκίνης, της ορμόνης της αγάπης και της εμπιστοσύνης,

προάγοντας το αίσθημα της ασφάλειας! 

Η αγκαλιά διώχνει το φόβο για κάθε τι που μας τρομάζει, μας κάνει ανθεκτικούς και νιώθουμε πιο δυνατοί.

Δεν είναι τυχαίο που σε χαρές αγκαλιαζόμαστε. Δεν είναι τυχαίο που στη μοναξιά και τον τρόμο ζητάμε την αγκαλιά.

 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ

 APAGK AGKAL  PAGK AGKAL

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΟΥΛΑ: ΑΓΚΑΛΙΤΣΑ

 

PAGK HM AGKAL

 

Screenshot 2

 

ΑΦΙΣΑ:  “Η ΑΓΚΑΛΙΑ ΕΧΕΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ”

 


HMERA AGKALIAS

 

AGK

Μην ξεχνάτε να κάνετε αγκαλιές… και να πίνετε νερό!

Είναι το ίδιο πολύτιμα για τη ζωή μας!!!

 

 

 

ΣΕΙΣΜΟΣ και τώρα τι κάνω;

  • ΕΡΓ.ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “Σεισμός και τώρα τι κάνω”;
  • ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ: α)”Εργαλειοθήκη(Τoolkit) για περίπτωση ανάγκης”,
  • β) “Γίνομαι Υπεύθυνος Πολίτης: Ενημερώνομαι για τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, παίρνω μέτρα και προστατεύομαι”.
  • ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ 2025-26: Σχέδιο Δράσης: “Προετοιμαζόμαστε στο Νηπιαγωγείο για τον σεισμό και τις λοιπές φυσικές καταστροφές, ως μικροί και ενεργοί πολίτες”

 

Το 2ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου, προκειμένου να καλύψει τις απαιτήσεις των επίσημων προγραμμάτων της για το σχ. έτος 2025-26 και πιστεύοντας στην ενοποίηση και όχι στον κατακερματισμό της γνώσης, επέλεξε και υλοποίησε τα ανωτέρω σχέδια, τα οποία συνδέονται αρμονικά μεταξύ τους και επιτυγχάνουν την ολόπλευρη θεώρηση του φυσικού και καταστροφικού φαινομένου του Σεισμού. Κατά τον ίδιο τρόπο επεξεργαστήκαμε και το φαινόμενο των Πλημμυρών και των Πυρκαγιών, που θα ακολουθήσουν σε επόμενες αναρτήσεις, γνωρίζοντας την ενεργό πολιτειότητα και τους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

 


Λήψη αρχείου

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ

 

Επισκεφθείτε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας για την “Οικογένεια”

 


Λήψη αρχείου