Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά του τέταρτου τμήματος του σχολείου μας σε συνεργασία με τους μαθητές του πρώτου τμήματος του 27ου Νηπιαγωγείου Αθηνών, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης των βασικών γεγονότων του έπους του ’40.
Η προσπάθεια είχε ως αφετηρία τον πίνακα του Picasso, “Peace between people” και στηρίχθηκε, κυρίως, στον προσωπικό τρόπο αντίληψης των γεγονότων της ιστορίας, από το κάθε παιδί.
Το αποτέλεσμα αποτελεί ένα αυθόρμητο αφήγημα των ίδιων των παιδιών, των όσων είδε το περιστέρι του πίνακα στο μεγάλο του ταξίδι για την αναζήτηση της “χαμένης” ειρήνης.
Μετά την εκμάθηση των χρωμάτων στα Αγγλικά σειρά είχαν τα συναισθήματα. Αφού παρουσιάσαμε τις λέξεις, ακούσαμε τραγούδια και παίξαμε παιχνίδια. Ξεκινήσαμε με την παντομίμα. Το παιδί που έπαιζε κάθε φορά έπρεπε μόνο με κινήσεις και τις εκφράσεις του προσώπου να περιγράψει ένα συναίσθημα.
Έπειτα φτιάξαμε τέσσερις σταθμούς όπου στον καθένα είχε τοποθετηθεί μια κάρτα, ενώ η μουσική έπαιζε τα παιδιά περπατούσαν ή χόρευαν στη τάξη, μόλις η μουσική σταματούσε έπρεπε να τρέξουν σε ένα ¨σταθμό¨ και να πουν πως ένιωθαν αναλόγως την κάρτα στην οποία στέκονταν κάθε φορά.Ακόμη, τα παιδιά διασκέδασαν με το παιχνίδι ¨grab it¨. Αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες , βάλαμε στο τραπέζι ένα αρκουδάκι και αφού μετρήσαμε μέχρι το τρία το παιδί απο κάθε ομάδα έπρεπε να πιάσει το αρκουδάκι και έπειτα να πει τη λέξη η οποία υπήρχε στην κάρτα που έδειχνε ο δάσκαλος τον Αγγλικών.
Επιπλέον, είδαμε διάσημους πίνακες και περιγράψαμε στα Αγγλικά τα συναισθήματα.
Τέλος, τα παιδιά, σε ομάδες, συνεργάστηκαν για να φτιάξουν τα συναισθήματα στις κάρτες χρησιμοποιώντας πλαστελίνη.
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα», τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα το μυϊκό μας σύστημα. Αφού είχαμε ήδη συζητήσει και γνωρίσει καλύτερα τον σκελετό μας, αναρωτηθήκαμε τι βρίσκεται πάνω αυτόν και μας βοηθάει στην κίνηση του σώματός μας. Ακολούθησε αναζήτηση σε βιβλία που είχαμε στην τάξη. Όταν τα παιδιά εντόπισαν σχετικές εικόνες, κλήθηκαν να συνεργαστούν για να συμπληρώσουν τα κομμάτια του παζλ, τοποθετώντας τον κάθε μυ στην σωστή θέση!
Με αφορμή την επέτειο της 28 ης Οκτωβρίου του 1940, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τόσο την ελληνική σημαία, όσο και τις σημαίες άλλων χωρών.
Αφού μιλήσαμε για τη ελληνική σημαία και την συνθέσαμε,επικεντρωθήκαμε στην αναγνώριση των χρωμάτων της κάθε σημαίας και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης χρωμάτων. Δώσαμε στα παιδιά καρτέλες με διαφορετικές σημαίες και χρωματιστές ξύλινες μπάλες και τους ζητήσαμε να αντιστοιχίσουν τα σωστά χρώματα.
Με αφορμή τον πίνακα του Πικάσο «Το κοριτσάκι και το περιστέρι», τα παιδιά συνέθεσαν και εικονογράφησαν το δικό τους παραμύθι, δουλεύοντας σε ομάδες. Το σενάριο ήταν το εξής: ο εν λόγω πίνακας του Πικάσο ήταν η τελευταία σελίδα ενός παραμυθιού, αλλά δυστυχώς είχαμε χάσει τις υπόλοιπες 5. Τα παιδιά θα έπρεπε να συνεργαστούν, ώστε να συμπληρώσουν και την ιστορία και τις εικόνες. Η ομάδα που είχε κάθε φορά την ιδέα για την συνέχιση της ιστορίας, αυτή και αναλάμβανε να εικονογραφήσει την εκάστοτε σελίδα. Η Νηπιαγωγός κατέγραψε την ιστορία, όπως την σκέφτηκαν τα παιδιά και στο τέλος τα βοήθησε να την ηχογραφήσουν. Έτσι, προέκυψε το παρακάτω βίντεο:
Το STEAM είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που ενσωματώνει τις τέχνες στο γνωστό μοντέλο STEM, το οποίο περιλαμβάνει την επιστήμη , την τεχνολογία , τη μηχανολογία και τα μαθηματικά . Τα προγράμματα και οι δραστηριότητες STEAM περιλαμβάνουν οποιαδήποτε από τις εικαστικές ή παραστατικές τέχνες, όπως είναι ο χορός , η τέχνη, η ζωγραφική , η φωτογραφία και η συγγραφή .
Οι μαθητές, εμπλεκόμενοι σε προσεγγίσεις STEAM, συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τις Επιστήμες των μηχανικών, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά. Μέσα από καταστάσεις επίλυσης προβλήματος και υπό κατάλληλη καθοδήγηση οι μαθητές αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, ενθαρρύνονται να παρατηρούν, να υποθέτουν, να πειραματίζονται, να μην απογοητεύονται όταν κάνουν λάθη, να είναι δημιουργικοί και να συνεργάζονται. Αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει μόνο μία λύση σε ένα πρόβλημα αλλά περισσότερες καθώς και διαφορετικές οπτικές μιας κατάστασης. Η προσέγγιση STEAM είναι μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε από τη σχολή σχεδιασμού του Rhode Island College. Σύμφωνα με τη σχολή σχεδιασμού του Rhode Island College: “Στόχος είναι να προωθηθεί η πραγματική καινοτομία που συνδυάζει το νου ενός επιστήμονα ή τεχνολόγου με εκείνο ενός καλλιτέχνη ή σχεδιαστή“.Συνεχίστε την ανάγνωση του “Από το STEM στο STEAM…”
Tα παιδιά του κεντρικού κτηρίου του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μέσα από μία δραστηριότητα συγγραφής αλλά και εκτέλεσης κώδικα.
Τα παιδιά σε δυάδες κλήθηκαν να πάρουν τους εξής ρόλους: το ένα παιδί έδενε τα μάτια του με ένα μαντήλι και προσποιούνταν το ρομπότ που περίμενε εντολές. Το δεύτερο παιδί είχε τον ρόλο του προγραμματιστή και έπρεπε με τις σωστές εντολές αφής ( σύμφωνα με το σενάριο, το παιδί δε μπορούσε να δει ούτε να ακούσει) να οδηγήσει το «ρομπότ» από την αρχή στο τέλος μίας μικρής διαδρομής. Απαραίτητο συστατικό ήταν να χρησιμοποιήσουν ως κώδικα, τον κώδικα αφής που είχαν αποφασίσει πριν αρχίσει η δραστηριότητα, ώστε να ξέρει το ρομπότ τι εντολές θα πρέπει να ακολουθήσει.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, οι ημέρες δηλαδή που μικροί και μεγάλοι με ή χωρίς γνώσεις προγραμματισμού μπορούμε να βάλουμε την υπολογιστική σκέψη στη ζωή μας, φέτος πραγματοποιήθηκε για 10η χρονιά και αφορούσε στο διάστημα 5 έως 23 Οκτωβρίου 2022. Είναι μια πρωτοβουλία βάσης, που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Εβδομάδα Κώδικα με διάφορες δραστηριότητες (plugged και unplugged), χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα που διαθέτει η σχολική μονάδα, με μεγάλο ενθουσιασμό τόσο από τους μικρούς μας μαθητές όσο και από τις εκπαιδευτικούς !
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις διοργανώτριες συναδέλφους των δραστηριοτήτων, κ. Ζαχαρία, κ. Παπουτσάκη και κ. Γιαγκόγλου, για τη δυνατότητα που μας έδωσαν να φέρουμε τον προγραμματισμό στις τάξεις μας.
Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στα χρώματα, έτσι για να τα μάθουμε στα Αγγλικά ακούσαμε τραγούδια, χορέψαμε και παίξαμε παιχνίδια.
Αρχικά παίξαμε με κάρτες. Ξεκινήσαμε με το Pass the Flashcard . Ενώ έπαιζε η μουσική, το κάθε παιδί έδινε την κάρτα στον διπλανό του. Μόλις η μουσική σταματούσε, το παιδί που είχε την κάρτα έπρεπε να πει το χρώμα που κρατούσε στα χέρια του.
Άλλο ένα παιχνίδι που αγαπήθηκε πολύ ήταν το Colour Scavenger Hunt. Ενώ τα παιδιά άκουγαν ένα τραγούδι για το ουράνιο τόξο, περπατούσαν ή χόρευαν στην τάξη και μόλις σταματούσε η μουσική έπρεπε να τρέξουν να βρουν ένα αντικείμενο με αυτό το χρώμα.Συνεχίστε την ανάγνωση του “Τα χρώματα στα Αγγλικά”
Αυτή την εβδομάδα τα σχήματα είχαν την τιμητική τους. Μέσα από τα μαθηματικά, την ζωγραφική, την αρχιτεκτονική, την γλυπτική και πάντα μέσα από το βιωματικό παιχνίδι, τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.
Γνωριμία με τον κύκλο
Μιλήσαμε για τον κύκλο και το ξαδερφάκι του την σφαίρα. Είπαμε για τους κύκλους που έχουν διαφορετικό κέντρο (π.χ. Ολυμπιακοί Κύκλοι) αλλά και για τους ομόκεντρους κύκλους του Καντίνσκι. Στην συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους ομόκεντρους κύκλους επάνω σε χάρτινα πιάτα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή