28η Οκτωβρίου 1940- Ψηφιακή αφήγηση

Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά του τέταρτου τμήματος του σχολείου μας σε συνεργασία με τους μαθητές του πρώτου τμήματος του 27ου Νηπιαγωγείου Αθηνών, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης  των βασικών γεγονότων του έπους του ’40.

Η προσπάθεια είχε ως αφετηρία τον πίνακα του Picasso, “Peace betweenpeace between people picasso people”  και στηρίχθηκε, κυρίως, στον προσωπικό τρόπο αντίληψης των γεγονότων της ιστορίας, από το κάθε παιδί.

Το αποτέλεσμα αποτελεί ένα αυθόρμητο αφήγημα των ίδιων των παιδιών, των όσων είδε το περιστέρι του πίνακα στο μεγάλο του ταξίδι για την αναζήτηση της “χαμένης” ειρήνης.

I’m happy today!

Μετά την εκμάθηση των χρωμάτων στα Αγγλικά σειρά είχαν τα συναισθήματα.20221026 111158 Αφού παρουσιάσαμε τις λέξεις, ακούσαμε τραγούδια και παίξαμε παιχνίδια. Ξεκινήσαμε με την παντομίμα. Το παιδί που έπαιζε κάθε φορά έπρεπε μόνο με κινήσεις και τις εκφράσεις του προσώπου να περιγράψει ένα συναίσθημα. 

Έπειτα φτιάξαμε τέσσερις σταθμούς όπου στον καθένα είχε τοποθετηθεί μια κάρτα, ενώ η  μουσική έπαιζε τα παιδιά περπατούσαν ή χόρευαν στη τάξη, μόλις η μουσική σταματούσε έπρεπε να τρέξουν σε ένα ¨σταθμό¨ και να πουν πως ένιωθαν αναλόγως την κάρτα στην οποία στέκονταν κάθε φορά.20221025 103526 Ακόμη, τα παιδιά διασκέδασαν με το παιχνίδι ¨grab it¨. Αφού χωριστήκαμε σε 20221024 103448δύο ομάδες , βάλαμε στο τραπέζι ένα αρκουδάκι και αφού μετρήσαμε μέχρι το τρία  το παιδί απο κάθε ομάδα έπρεπε να πιάσει το αρκουδάκι και έπειτα να πει τη λέξη  η οποία υπήρχε στην κάρτα που έδειχνε ο δάσκαλος τον Αγγλικών.

Επιπλέον, είδαμε διάσημους πίνακες και περιγράψαμε στα Αγγλικά τα συναισθήματα.

20221031 115100

 

Τέλος, τα παιδιά, σε ομάδες, συνεργάστηκαν για να φτιάξουν τα συναισθήματα στις κάρτες χρησιμοποιώντας πλαστελίνη.

 

 

 

20221031 123559 20221031 123614

Εργαστήρια δεξιοτήτων: “Το ανθρώπινο σώμα”

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα», τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα το μυϊκό μας σύστημα. Αφού είχαμε ήδη συζητήσει και γνωρίσει καλύτερα  τον σκελετό μας, αναρωτηθήκαμε τι βρίσκεται πάνω αυτόν  και μας βοηθάει στην κίνηση του σώματός μας. Ακολούθησε αναζήτηση σε  βιβλία που είχαμε στην τάξη. Όταν τα παιδιά εντόπισαν σχετικές εικόνες, κλήθηκαν να συνεργαστούν για να συμπληρώσουν τα κομμάτια του παζλ, τοποθετώντας τον κάθε μυ στην σωστή θέση!

Παιχνίδι με τις σημαίες και τα χρώματα!

Με αφορμή την επέτειο της 28 ης Οκτωβρίου του 1940, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τόσο την ελληνική σημαία, όσο και τις σημαίες άλλων χωρών.
Αφού μιλήσαμε για τη ελληνική σημαία και την συνθέσαμε,1 2επικεντρωθήκαμε στην αναγνώριση των χρωμάτων της κάθε σημαίας και παίξαμε 3ένα παιχνίδι  αντιστοίχισης χρωμάτων. Δώσαμε στα παιδιά καρτέλες με διαφορετικές σημαίες και χρωματιστές ξύλινες μπάλες και τους ζητήσαμε να αντιστοιχίσουν τα σωστά χρώματα. 4

 

5

Σύνθεση και εικονογράφηση παραμυθιού με αφορμή έναν πίνακα του Πικάσο.

Με αφορμή τον πίνακα του Πικάσο «Το κοριτσάκι και το περιστέρι», τα παιδιά συνέθεσαν και εικονογράφησαν το δικό τους παραμύθι, δουλεύοντας σε ομάδες. Το σενάριο ήταν το εξής: ο εν λόγω πίνακας του Πικάσο ήταν η τελευταία σελίδα ενός παραμυθιού, αλλά δυστυχώς είχαμε χάσει τις υπόλοιπες 5. Τα παιδιά θα  έπρεπε να συνεργαστούν, ώστε να συμπληρώσουν και την ιστορία και τις εικόνες. Η ομάδα που είχε κάθε φορά την ιδέα για την συνέχιση της ιστορίας, αυτή και αναλάμβανε να εικονογραφήσει την εκάστοτε σελίδα. Η Νηπιαγωγός κατέγραψε την ιστορία, όπως την σκέφτηκαν τα παιδιά και στο τέλος τα βοήθησε να την ηχογραφήσουν. Έτσι, προέκυψε το παρακάτω βίντεο:

 

Από το STEM στο STEAM…

STEAM
Πηγή: www.breteaufoundation.org

Το STEAM είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που ενσωματώνει τις τέχνες στο γνωστό μοντέλο STEM, το οποίο περιλαμβάνει την επιστήμη , την τεχνολογία  , τη μηχανολογία και τα μαθηματικά . Τα προγράμματα και οι δραστηριότητες STEAM περιλαμβάνουν οποιαδήποτε από τις εικαστικές ή παραστατικές τέχνες, όπως είναι ο χορός , η τέχνη, η ζωγραφική , η φωτογραφία και η συγγραφή .

Οι μαθητές, εμπλεκόμενοι σε προσεγγίσεις STEAM, συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τις Επιστήμες των μηχανικών, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά. Μέσα από καταστάσεις επίλυσης προβλήματος και υπό κατάλληλη καθοδήγηση οι μαθητές αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, ενθαρρύνονται να παρατηρούν, να υποθέτουν, να πειραματίζονται, να μην απογοητεύονται όταν κάνουν λάθη, να είναι δημιουργικοί και να συνεργάζονται. Αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει μόνο μία λύση σε ένα πρόβλημα αλλά περισσότερες καθώς και διαφορετικές οπτικές μιας κατάστασης. Η προσέγγιση STEAM είναι μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε από τη σχολή σχεδιασμού του Rhode Island College. Σύμφωνα με τη σχολή σχεδιασμού του Rhode Island College: “Στόχος είναι να προωθηθεί η πραγματική καινοτομία που συνδυάζει το νου ενός επιστήμονα ή τεχνολόγου με εκείνο ενός καλλιτέχνη ή σχεδιαστή“. Συνεχίστε την ανάγνωση του “Από το STEM στο STEAM…”

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Μέρος 2ο)

Tα παιδιά του κεντρικού κτηρίου του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μέσα από μία δραστηριότητα συγγραφής αλλά και εκτέλεσης κώδικα.

Τα παιδιά σε δυάδες κλήθηκαν να πάρουν τους εξής ρόλους: το ένα παιδί έδενε τα μάτια του με ένα μαντήλι και προσποιούνταν το ρομπότ που περίμενε εντολές. Το δεύτερο παιδί είχε τον ρόλο του προγραμματιστή και έπρεπε με τις σωστές εντολές αφής ( σύμφωνα με το σενάριο, το παιδί δε μπορούσε να δει ούτε να ακούσει) να οδηγήσει το «ρομπότ» από την αρχή στο τέλος μίας μικρής διαδρομής. Απαραίτητο συστατικό ήταν να χρησιμοποιήσουν ως κώδικα, τον κώδικα αφής που είχαν αποφασίσει πριν αρχίσει η δραστηριότητα, ώστε να ξέρει το ρομπότ τι εντολές θα πρέπει να ακολουθήσει.

1     2 1 Συνεχίστε την ανάγνωση του “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Μέρος 2ο)”

Happy Birthday Code Week…

Codeweek2022 1Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, οι ημέρες δηλαδή που μικροί και μεγάλοι με ή χωρίς γνώσεις προγραμματισμού μπορούμε να βάλουμε την υπολογιστική σκέψη στη ζωή μας, φέτος πραγματοποιήθηκε για 10η χρονιά και αφορούσε στο διάστημα 5 έως 23 Οκτωβρίου 2022.
Είναι μια πρωτοβουλία βάσης, που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Εβδομάδα Κώδικα με
διάφορες δραστηριότητες (plugged και unplugged), χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα που διαθέτει η σχολική μονάδα, με μεγάλο ενθουσιασμό τόσο από τους μικρούς μας μαθητές όσο και από τις εκπαιδευτικούς !

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις διοργανώτριες συναδέλφους των δραστηριοτήτων, κ. Ζαχαρία, κ. Παπουτσάκη και κ. Γιαγκόγλου,  για τη δυνατότητα που μας έδωσαν να φέρουμε τον προγραμματισμό στις τάξεις μας.

Τα χρώματα στα Αγγλικά

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στα χρώματα, έτσι για να τα μάθουμε στα Αγγλικά ακούσαμε τραγούδια, χορέψαμε και παίξαμε παιχνίδια. 

20221018 111629 1

Αρχικά παίξαμε με κάρτες. Ξεκινήσαμε με το Pass the Flashcard . Ενώ έπαιζε η μουσική, το κάθε παιδί έδινε την κάρτα στον διπλανό του. Μόλις η μουσική σταματούσε, το παιδί που είχε την κάρτα έπρεπε να πει το χρώμα που κρατούσε στα χέρια του. 

Άλλο ένα παιχνίδι που αγαπήθηκε πολύ ήταν το Colour Scavenger Hunt. Ενώ τα παιδιά άκουγαν ένα τραγούδι για το ουράνιο τόξο, περπατούσαν ή χόρευαν στην τάξη και μόλις σταματούσε η μουσική έπρεπε να τρέξουν να βρουν ένα αντικείμενο με αυτό το χρώμα. Συνεχίστε την ανάγνωση του “Τα χρώματα στα Αγγλικά”

Παιχνίδι με τα σχήματα

Αυτή την εβδομάδα τα σχήματα είχαν την τιμητική τους. Μέσα από τα μαθηματικά, την ζωγραφική, την αρχιτεκτονική, την γλυπτική και πάντα μέσα από το βιωματικό παιχνίδι, τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.

Γνωριμία με τον κύκλο

Μιλήσαμε για τον κύκλο και το ξαδερφάκι του την σφαίρα. Είπαμε για τους κύκλους που έχουν διαφορετικό κέντρο (π.χ. Ολυμπιακοί Κύκλοι) αλλά και για τους ομόκεντρους κύκλους του Καντίνσκι. Στην συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους ομόκεντρους κύκλους επάνω σε χάρτινα πιάτα.

Δείτε το εδώ. Συνεχίστε την ανάγνωση του “Παιχνίδι με τα σχήματα”

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση