Παιχνίδι με τα σχήματα

Αυτή την εβδομάδα τα σχήματα είχαν την τιμητική τους. Μέσα από τα μαθηματικά, την ζωγραφική, την αρχιτεκτονική, την γλυπτική και πάντα μέσα από το βιωματικό παιχνίδι, τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.

Γνωριμία με τον κύκλο

Μιλήσαμε για τον κύκλο και το ξαδερφάκι του την σφαίρα. Είπαμε για τους κύκλους που έχουν διαφορετικό κέντρο (π.χ. Ολυμπιακοί Κύκλοι) αλλά και για τους ομόκεντρους κύκλους του Καντίνσκι. Στην συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους ομόκεντρους κύκλους επάνω σε χάρτινα πιάτα.

Δείτε το εδώ.

Γνωριμία με το τρίγωνο.

1 2Στην αρχή διαβάσαμε οικογένεια Τριγώνου και διασκεδάσαμε πολύ!

Μετά, μιλήσαμε  για τα χαρακτηριστικά του, καθώς και για το ξαδερφάκι του, την πυραμίδα.

2 2

 

 

 

Προσπαθήσαμε να το σχεδιάσουμε και στην συνέχεια να το κατασκευάσουμε, συμμετέχοντας σε ένα παιχνίδι ταχύτητας ανάμεσα σε 5 ομάδες παιδιών. Ποια ομάδα θα καταφέρει να συνεργαστεί αποδοτικά ώστε να φτιάξει πρώτη το δικό της τρίγωνο;

4 2 5 2

 

 

 Γνωριμία με το τετράγωνο.

Αφού αναζητήσαμε πράγματα στην τάξη ή στο σπίτι που μας θυμίζουν το σχήμα του τετραγώνου, τα παιδιά είχαν μία αποστολή να ολοκληρώσουν: Να αναζητήσουν τα τετραγωνάκια που είχαν επάνω τα αρχικά του ονόματός τους, και αφού τα βρουν, να τα τοποθετήσουν μέσα στα τετράγωνα πλαίσια μιας λευκής σελίδας, και να προσπαθήσουν να ξαναγράψουν από κάτω το όνομά τους. Ουφ!  Κουραστική δουλίτσα, μεγάλη η χαρά και η ανταμοιβή όμως όταν ολοκληρώθηκε!

6 2

Γνωριμία με το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο.

Το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο το ανακαλύψαμε μέσα από τις τέχνες. Μέσα από7 2 την γλυπτική, τα παιδιά δημιούργησαν  και χρωμάτισαν κορνίζες χειροποίητες σ’ αυτό το σχήμα.

Έπειτα, με την βοήθεια ενός παλιού μικρού γυάλινου πιάτου, τα παιδιά έδωσαν τρισδιάστατη υφή και σχήματα στην κορνίζα και τέλος την έβαψαν. Οι κορνίζες ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τα πορτρέτα των παιδιών.

8 1

 

 

Την επόμενη μέρα γνωρίσαμε τα έργα του ζωγράφου Μοντριάν και αφού τα αγαπήσαμε, προσπαθήσαμε να μιμηθούμε την τεχνική του. Έτσι, τα παιδιά με την βοήθεια της Νηπιαγωγού κόλλησαν ταινία επάνω σε λευκό Α4 σχηματίζοντας έτσι ορθογώνια παραλληλόγραμμα, έπειτα χρωμάτισαν το κάθε σχήμα που προέκυψε με ένα χρώμα (κίτρινο/κόκκινο/μπλε). Τέλος, τραβήξαμε τις ταινίες, συμπληρώσαμε τα λευκά πλαίσια με μαύρο χρώμα και αποκαλύφθηκαν τα έργα τους, πιστά αντίγραφα του Μοντριάν!

9 1 10 1

11 1

Ακολούθησαν διάφορα παιχνίδια, με όλα τα σχήματα, αφενός για να διασκεδάσουμε και αφετέρου για να αξιολογήσουμε την επιτυχία των στόχων μας!

12

14   13

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση