Το Φθινόπωρο μπήκε για τα καλά και τα παιδιά το υποδέχτηκαν όπως του αρμόζει. Αν και την καρδιά τους έχει κλέψει το Καλοκαίρι, εμείς τραγουδήσαμε το τραγούδι του Φθινοπώρου και σιγά-σιγά αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε τα «δώρα» του Φθινοπώρου και να τα εκτιμούμε περισσότερο.
Τα παιδιά έφεραν διάφορα φθινοπωρινά φύλλα στο σχολείο και αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε γιατί κάποια έχουν χρώμα πράσινο, ενώ άλλα κίτρινο, πορτοκαλί ή καφέ. Μιλήσαμε έτσι για τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή δέντρα αλλά και την χλωροφύλλη.
Στην συνέχεια αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τα φύλλα, και δουλεύοντας σε 2 διαφορετικές ομάδες, τα παιδιά έφτιαξαν μία «ηλιοπροστασία» – την οποία τοποθετήσαμε στο τζάμι της τάξης (για να μην μας τυφλώνει ο πρωινός ήλιος) – και ένα «mobile» για να στολίσουμε την τάξη μας.
Φτιάξαμε παζλ, συνθέτοντας πίνακες ζωγραφικής σε Φθινοπωρινά χρώματα.
Μιλήσαμε για τη βροχή, για τις σταγόνες που πέφτουν πλάγια και τις περπατήσαμε.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Το μήλο του Μαγκρίτ», που μας παρουσιάζει τα έργα του σουρεαλιστή ζωγράφου, που στα παιδιά φάνηκαν πολύ αστεία. Στην συνέχεια, εμπνευσμένοι από τον πίνακά του με την ανθρωποβροχή, τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους περίεργες βροχές, φτιάχνοντας σύνθετες λέξεις (π.χ. μπαλοβροχή, λουλουδοβροχή, καρδουλοβροχή).
Μιλήσαμε για τον «κύκλο του νερού» και τα παιδιά πήραν τα ψαλίδια τους και έφτιαξαν τα δικά τους σύννεφα βροχής, τα οποία τοποθετήσαμε στον πίνακα της τάξης, πάνω από τα σπιτάκια, συνθέτοντας έτσι τον φθινοπωρινό μας πίνακα αναφοράς.
Τέλος, διαβάσαμε ένα ποίημα για τον Οκτώβρη και κλείνοντας τα μάτια μας
προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς θα ήταν εάν ήταν άνθρωπος. Αφού το συζητήσαμε, ξεκινήσαμε να το αποτυπώνουμε σε μία ομαδική ζωγραφιά στον διαδραστικό πίνακα. Το ανθρωπάκι του Οκτώβρη ήταν έτοιμο!








