Καλοκαίρι-Λήξη σχολικού έτους-Κατασκευές
Ήρθες ξανά…Γλυκό καλοκαιράκι!!!
Το καλοκαίρι έφτασε και τα παιδιά το υποδέχθηκαν φτιάχνοντας αναμνηστικές κατασκευές με καλοκαιρινά θέματα και επιδόθηκαν σε πρόβες για την καλοκαιρινή μας γιορτή , η οποία είχε άμεση σχέση με τα τελευταία εργαστήρια δεξιοτήτων. Ο τίτλος της γιορτής μας ήταν «Θάλασσα…θάλασσα» με θέμα τη μόλυνση των θαλασσών και την κακή ανθρώπινη επίδραση που οδηγεί στην καταστροφή του φυσικού της πλούτου.
Παρακάτω σας παραθέτουμε τα έργα των παιδιών του 1ου πρωινού και του ολοήμερου τμήματος:
Τα έργα των παιδιών για τη Γιορτή του Πατέρα:
Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες αποχαιρέτησαν το νηπιαγωγείο με την καλοκαιρινή γιορτή λήξης. Καλή πρόοδο στα παιδιά που προχωρούν στο Δημοτικό Σχολείο και ραντεβού το Σεπτέμβρη στη νέα μας σχολική χρονιά! Σας ευχαριστούμε όλους για τη συνεργασία…
Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Αιγίου εύχονται σε όλους καλό, ξεκούραστο, υπέροχο καλοκαίρι!!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
4ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποενότητα: Οικολογική συνείδηση
Θέμα: Θαλάσσια χελώνα: Νιρέττα η Καρέτα
1ο Εργαστήριο
Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη θαλάσσια χελώνα καταγράφοντας τις πρότερες γνώσεις τους για το θέμα και τι θα ήθελαν να μάθουν, συλλέγοντας πληροφορίες για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Παρακολουθήσαμε ενημερωτικό βίντεο:”Εγώ, η θαλάσσια χελώνα Καρέτα-Καρέτα”
Στη συνέχεια φτιάξαμε την ταυτότητα της χελώνας καταγράφοντας όλες τις πληροφορίες που συλλέξαμε παρακολουθώντας το προηγούμενο βίντεο σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, τα μέρη που ζει, με τι τρέφεται, πως γεννάει τα αυγά της, καθώς και τους κινδύνους που την απειλούν.
Τέλος, χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες: η 1η ομάδα εντόπισε στο χάρτη της Ελλάδας τις περιοχές που γεννιούνται οι θαλάσσιες χελώνες και τις αντιστοίχισε με τις ονομασίες τους.
Η 2η ομάδα εκφράστηκε δημιουργικά ζωγραφίζοντας την παραλία που γεννάει τα αυγά της η θαλάσσια χελώνα:
Η 3η ομάδα ζωγράφισε τους κινδύνους που την απειλούν τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα.
Η 3η ομάδα απάντησε σε ερωτήσεις παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια:
2ο Εργαστήριο
Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που απειλούν την καρέτα-καρέτα και για το πως μπορούμε να τη βοηθήσουμε ώστε να μην κινδυνεύει.
https://youtu.be/vo5x-DwILLo?t=1
https://youtu.be/V-4XuhS7o3U?t=1
Γνωρίσαμε την ομάδα εθελοντών προστασίας της θαλάσσιας χελώνας «ΑΡΧΕΛΩΝ» και είδαμε σχετικές εικόνες και βίντεο συζητώντας για το τι κάνει η ομάδα αυτή για να την προστατεύσει.
Φύλλα εργασίας για τους εχθρούς της θαλάσσιας χελώνας:
Τέλος, ώρα και για λίγο παιχνίδι:
Φανταζόμαστε ότι είμαστε μικρά χελωνάκια που βγαίνουμε σιγά σιγά από το αυγό και με μικρά αλλά γρήγορα βήματα περπατάμε πάνω στην άμμο, για να φτάσουμε στη θάλασσα.
Μετά είμαστε μεγάλες χελώνες που βγαίνουμε από τη θάλασσα, γεννάμε τα αυγά μας και τα σκεπάζουμε για να βγουν τα μικρά χελωνάκια.
3ο Εργαστήριο
Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι “Που πας χελωνάκι;” και ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε περισσότερο.
Αντιστοιχίσαμε, με τους σωστούς αριθμούς, τις χελώνες με τα αυγά τους και παίξαμε με τη Bee-Bot.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τους αριθμούς 1-10, βοηθώντας το χελωνάκι να φτάσει με ασφάλεια στη θάλασσα:
4ο Εργαστήριο
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας στις 23 Μαΐου, εκφραστήκαμε δημιουργικά μέσα από τα εικαστικά.
Κατασκευή χελώνας με πλαστελίνη από τα παιδιά:
Κατασκευή χελώνας με Cd και χρωματιστά χαρτάκια:
Κατασκευή από το τμήμα του Ολοήμερου:
Μάθαμε το τραγούδι της Νιρέττας:
5ο Εργαστήριο
Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της θαλάσσιας χελώνας και βάλαμε τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά:
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας: τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν εικόνες φτιάχνοντας τον κύκλο ζωής της καρέτα-καρέτα
Φύλλα εργασίας: τα παιδιά ζωγράφισαν τους εχθρούς της χελώνας καρέτα-καρέτα, αλλά και το πως πρέπει να είναι η παραλία για να είναι χαρούμενη η χελώνα.
Τέλος, καταλήξαμε σε συμπεράσματα και καταγράψαμε στο διάγραμμα KWLH όλα τις πληροφορίες που συλλέξαμε σχετικά με το θέμα αλλά και πως αντλήσαμε αυτές τις γνώσεις.
Γιορτή της Μητέρας 2025
Χρόνια Πολλά, μανούλα!!!
Δεύτερη Κυριακή του Μάη, και οι μανούλες σε όλο τον κόσμο γιορτάζουν.
Πριν πολλά χρόνια και συγκεκριμένα στις 9 Μαΐου του 1914 καθιερώθηκε στην Αμερική η ημέρα της μητέρας, ως εθνική εορτή και αποφασίστηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή του Μάη.
Παρατηρώντας εικόνες, φωτογραφίες και πίνακες αναφοράς, τα παιδιά προβληματίστηκαν, απάντησαν σε σχετικές ερωτήσεις και κατέληξαν σε συμπεράσματα.
Τι κάνει η μαμά για εμάς και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι’αυτήν:
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο από το διαδίκτυο:
https://youtu.be/RyEko_HXFmM?t=3
Η μητέρα μέσα από έργα τέχνης
Μιλήσαμε για τη μητέρα του χθες και του σήμερα,είδαμε εικόνες με μητέρες από διάφορα μέρη του κόσμου εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές.
Μητρότητα και θρησκεία
Διαπιστώσαμε, παρατηρώντας τις αντίστοιχες εικόνες, ότι το ένστικτο της μητρότητας υπάρχει και στα ζώα.
Συνθέσαμε τη λέξη “μητέρα” και “μαμά”, τοποθετώντας τα γράμματα στη σωστή σειρά:
Διαβάσαμε το παραμύθι “Θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει”:
Ακούσαμε το ρυθμικό τραγούδι “Η καλύτερη μαμά του κόσμου” και το αφιερώσαμε στη δική μας μανούλα.
Τέλος, φτιάξαμε κατασκευές και δωράκια για να τα χαρίσουμε στις μανούλες μας.
Τμήμα 1ο Πρωινό:
Καρτούλες με τα χεράκια των παιδιών:
Μπρελόκ καρδούλες από θερμοσυρρικνούμενο χαρτί, το οποίο χρωμάτισαν τα παιδιά και στη συνέχεια ψήθηκε στο φούρνο:
Φτιάξαμε για την μαμά μας τα πιο όμορφα μπουκέτα με λουλούδια:
Δωράκια για τη μαμά μας από τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος:
Κάρτα-τσαντάκι:
Ζωγράφισαν τη μαμά τους φτιάχνοντας όμορφα καδράκια:
Χρόνια πολλά στις πιο γλυκιές μανούλες του 2ου Νηπιαγωγείου
Πρωτομαγιά
Ο Μάιος μας έφτασε…!!!Μέσα από εικόνες, και βίντεο αναφερθήκαμε στην πρώτη ημέρα του Μαΐου, την Πρωτομαγιά και τη διπλή σημασία της γιορτής αυτής.
Την Πρωτομαγιά, την πρώτη ημέρα του Μαΐου γιορτάζουμε δυο γεγονότα.
Πρώτα απ΄ όλα είναι μια ημέρα αφιερωμένη στους αγώνες των εργατών για αξιοπρεπή εργασία.
Γιορτάζουμε λοιπόν τη μέρα των εργατών και είναι αφιερωμένη στην εξέγερση των εργατών στις Η.Π.Α το 1886, η οποία έχει καθιερωθεί επίσημα πλέον σαν Ημέρα της Εργασίας και των Εργαζομένων .
Γιορτάζουμε επίσης τη μέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης, μια αρχαία εορτή, την οποία τιμούμε και σήμερα φτιάχνοντας στεφάνια.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Μια φορά την Πρωτομαγιά…»
Μάθαμε το τραγούδι «Ο Λουλουδόκοσμος» με τη βοήθεια εικονόλεξου:
Τέλος, εκφραστήκαμε δημιουργικά φτιάχνοντας μαγιάτικα στεφάνια και ομαδικές εργασίες:
Πασχαλινό Bazaar 2025
3ο Πασχαλινό Παζάρι
Την Παρασκευή, 11 Απριλίου 2025, συμμετείχαμε στο 3ο Πασχαλινό Παζάρι, που διοργανώθηκε από το Δήμο Αιγιαλείας και την Ένωση Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας.
Μέσω αυτής της δράσης προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε τη δημιουργικότητα των παιδιών και κυρίως το αίσθημα αλληλεγγύης και προσφοράς, αφού τα έσοδα θα δοθούν στο ΕΚΑΜΕ Αιγίου και στο “Χαμόγελο του Παιδιού”.
Παράλληλα, συνδέσαμε τη συμμετοχή μας στη συγκεκριμένη εκδήλωση με το πρόγραμμα “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”, που εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο από τη φετινή σχολική χρονιά 2024-25, με τίτλο “Ευχές και δώρα από καρδιάς”, όπου τα παιδιά με τη βοήθεια των νηπιαγωγών τους και τη συμβολή των γονέων τους, είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν όμορφες πασχαλινές δημιουργίες για μικρούς και μεγάλους.
Πάσχα 2025
Ξεκινήσαμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες βλέποντας εικόνες και βίντεο και διαβάζοντας βιβλία σχετικά με την ιστορία του Πάσχα, τα πασχαλινά ήθη και έθιμα, τα πάθη και τη ζωή του Χριστού.
Γνωρίσαμε τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας μέσα από εικόνες και έργα τέχνης, τα οποία τοποθετήσαμε σε σωστή χρονική ακολουθία.
Διασκεδάσαμε παίζοντας πασχαλινά παιχνίδια
Κάναμε τις πασχαλινές μας κατασκευές…
4 AΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ
Η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους καθιερώθηκε ως «Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας» και είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.
Μιλήσαμε γι’αυτό το τόσο ευαίσθητο και σημαντικό θέμα και είδαμε σχετικό φωτογραφικό υλικό και βίντεο,που μας ευαισθητοποίησαν και μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τα συναισθήματα και τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων και να υιοθετήσουμε σωστούς τρόπους συμπεριφοράς απέναντι τους.
Μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας και τις σκέψεις μας μιλώντας για τα αδέσποτα ζώα. Αν ένα αδέσποτο σκυλάκι μιλούσε…..τι θα μας έλεγε;
Τα αδεσποτάκια μας….
Η Δανειστική μας Βιβλιοθήκη
Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 2ου Νηπιαγωγείου Αιγίου για το σχολικό έτος 2024-2025 είναι “Οργάνωση και Λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης”.
Η προσπάθεια θα επικεντρωθεί τόσο στην προμήθεια νέων βιβλίων όσο και στην καλλιέργεια φιλαναγνωσίας και διαμόρφωσης αναγνωστικής κουλτούρας .
Μέσα από την ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των βιβλίων και τον εβδομαδιαίο δανεισμό τους από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας στοχεύουμε στη δημιουργία μελλοντικών αναγνωστών.
Με την αλλαγή των βιβλίων στη γωνιά της βιβλιοθήκης δημιουργήθηκαν καταστάσεις προβληματισμού στην ομάδα όσον αφορά τα βιβλία που δεν ήταν σε καλή κατάσταση από λάθος χειρισμούς, που μας οδήγησαν στη δημιουργία συμβολαίου με κανόνες για τη σωστή χρήση των βιβλίων στο σχολείο αλλά και το σπίτι.
Μιλήσαμε με τα παιδιά και τους γονείς για τον τρόπο λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης, και τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται, υπογράφοντας το παρακάτω συμβόλαιο:
Καλέσαμε τους γονείς να συμπληρώσουν τα παρακάτω ερωτηματολόγια:
Τα παιδιά μέσα από κατάλληλες δράσεις σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου γνώρισαν τα μέρη του βιβλίου(εξώφυλλο, συγγραφέα ,εικονογράφηση ,κείμενο, τίτλο).
Στη συνέχεια οργανώθηκε η βιβλιοθήκη του σχολείου και έγινε διαχωρισμός των βιβλίων σε παραμύθια και βιβλία γνώσεων και ταξινόμησή τους. Αποσύρθηκαν τα κατεστραμμένα βιβλία και αναζητήθηκαν πρόσφοροι τρόποι ανανέωσής τους.
Μετά την οργάνωση ακολούθησε η λειτουργία της Δανειστικής βιβλιοθήκη σε συνεργασία με τους γονείς. Μετά την υπογραφή σχετικού συμβολαίου δανεισμού από όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία , καθορίστηκε ο τρόπος επιλογής των βιβλίων, συντάχθηκε κατάλογος δανεισμού ,δημιουργήθηκαν ατομικές καρτέλες δανεισμού για κάθε παιδί και ξεκίνησε έτσι η διαδικασία δανεισμού.
Φτιάξαμε τις ατομικές ταυτότητες δανεισμού, κάναμε σμίκρυνση τα εξώφυλλα των βιβλίων, τα πλαστικοποιήσαμε και το κάθε παιδί επιλέγει το ανάλογο βιβλίο και τοποθετεί το εξώφυλλό του δίπλα στην ατομική κάρτα δανεισμού. Η διαδικασία αυτή γίνεται κάθε Παρασκευή, ενώ τη Δευτέρα έρχονται στο νηπιαγωγείο, παρουσιάζουν το βιβλίο που διάβασαν, το φύλλο αξιολόγησης του βιβλίου, το οποίο ζωγραφίζουν και συμπληρώνουν στο σπίτι και ακολουθεί η επεξεργασία του με ερωτήσεις κατανόησης.
Eπίσκεψη φιλόλογου στο σχολείο μας
Την Παρασκευή, 28 Μαρτίου, προσκαλέσαμε στο χώρο του νηπιαγωγείου , στέλνοντας πρόσκληση, την οποία έφτιαξαν τα παιδιά, τη φιλόλογο, κα Κατερίνα Μαρινοπούλου, γιαγιά του μικρού μας μαθητή Ανδρέα, η οποία μας αφηγήθηκε το βιβλίο “Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί”, της Βασιλικής Κάργα. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου συζητήσαμε, διασκεδάσαμε και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα όμορφα δωράκια που ετοίμασαν γι’αυτά ο Ανδρέας με τη γιαγιά του. Τους ευχαριστούμε πολύ για τις όμορφες στιγμές που μας χάρισαν και ιδιαίτερα την κα Κατερίνα για το χρόνο που μας αφιέρωσε!!!
Η πρόσκληση των παιδιών:
Θελήσαμε κι εμείς να την ευχαριστήσουμε, χαρίζοντάς της μία όμορφη καρτούλα, ως ενθύμιο, φτιαγμένη από τα χεράκια των παιδιών.
Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από την Ι.Β.Β.Υ. -τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα- με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Αφού γνωρίσαμε τον σπουδαίο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και τα παραμύθια του, καταγράψαμε σε λίστα το αγαπημένο μας παραμύθι και παρακολουθήσαμε στο you tube το αγαπημένο μας παραμύθι ”Το ασχημόπαπο” του Άντερσεν και βίντεο σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
https://youtu.be/0MSZyoKj8Ew?t=2
https://youtu.be/i1Z2gp0Eiyw?t=1
Φτιάξαμε σελιδοδείκτες, τους οποίους πήραμε στο σπίτι, ώστε να μη χάνουμε τη σελίδα που σταματήσαμε το διάβασμα και μιλήσαμε για τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη.
Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας
Συνδέσαμε την ημέρα αυτή με το Σχέδιο Δράσης “Οργάνωση και Λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης” και επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου “Γεώργιος Παναγόπουλος”, ξεναγηθήκαμε στους χώρους της από τις βιβλιοθηκονόμους, οι οποίες μας ενημέρωσαν για τον τρόπο λειτουργίας της και άλλα θέματα σχετικά με τα βιβλία. Διαβάσαμε το βιβλίο “Το ψηλότερο βουνό βιβλίων στον κόσμο”, ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή από το παραμύθι και παίξαμε προσπαθώντας να βρούμε τις απαντήσεις στα αινίγματα γνωστών παραμυθιών.
Παιχνίδι με αινίγματα παραμυθιών
Ψηφιακό παιχνίδι: Βρες το παραμύθι
Φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι
Μία από τις αγαπημένες μας δράσεις φιλαναγνωσίας ήταν η δημιουργία ιστορίας με τους ήρωες των παραμυθιών της δανειστικής βιβλιοθήκης. Ζωγραφίσαμε τους ήρωες των βιβλίων που διαβάσαμε σε ομαδική εργασία και εμπνευστήκαμε από αυτούς για να δημιουργήσουμε το δικό μας παραμύθι, το οποίο στη συνέχεια εικονογραφήθηκε από τα παιδιά και μετατράπηκε σε ψηφιακό βιβλίο.
Γνωριμία με συγγραφέα.
Η συγγραφέας Σταυρούλα Βενιέρη βρέθηκε κοντά μας διαδικτυακά και αφηγήθηκε στα παιδιά το βιβλίο της «Ο φύλακας των παραμυθιών». Ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις, συναισθήματα και τις απόψεις τους. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τους ήρωες του παραμυθιού και δημιούργησαν υπέροχες ζωγραφιές, για τις οποίες επιβραβεύτηκαν με επαίνους.
Τέλος ζητήθηκε από τους γονείς να συμπληρώσουν το τελικό ερωτηματολόγιο αποτίμησης της δράσης και καταγραφής τυχόν δυσκολιών και προτάσεων για βελτίωσή της.
25η Μαρτίου 1821 (Σχ. χρονιά 2024-25)
Με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 αναφερθήκαμε στα γεγονότα την περίοδο της Τουρκοκρατίας με τη βοήθεια ποικίλου εποπτικού υλικού, εικόνων, φωτογραφιών και βίντεο από το διαδίκτυο και γνωρίσαμε τη διπλή διάσταση της γιορτής, θρησκευτική και εθνική. Μιλήσαμε, επίσης, για τους ήρωες της επανάστασης και την προσφορά τους στον αγώνα, παρακολουθώντας σχετικά βίντεο.
Γνωρίσαμε τις ενδυμασίες της εποχής, τις παρατηρήσαμε ονομάζοντας τα μέρη από τα οποία αποτελούνται και έπειτα φτιάξαμε τα δικά μας τσολιαδάκια και ελληνοπούλες!
Ομαδική κατασκευή και φύλλα εργασίας από το τμήμα του Ολοήμερου.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και δημιουργήσαμε τη δική μας κατασκευή.
Ακούσαμε τραγούδια και μάθαμε το “Θούριο” του Ρήγα Φεραίου με τη βοήθεια εικονόλεξου.
Στιγμιότυπα από τη γιορτή μας, την παραμονή της 25ης Μαρτίου.
1ο Πρωινό τμήμα
2ο Πρωινό τμήμα
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποενότητα:
«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική
μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
Τοποθετήσαμε τις εικόνες του παραμυθιού σε σωστή χρονική σειρά και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας ζωγραφίζοντας την ιστορία του Σταγονούλη.
Παρακολουθήσαμε βίντεο, όπου απεικονίζεται παραστατικά Ο Κύκλος του Νερού.
2ο Εργαστήριο: Παίζοντας με τον κύκλο του νερού
Τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο “Ο κύκλος του νερού”, εντόπισαν τα χαρακτηριστικά στοιχεία σε κάθε στάδιο του κύκλου και ήρθαν σε επαφή με σχετικούς όρους (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση).
Στη συνέχεια, τοποθέτησαν εικόνες με τις αντίστοιχες έννοιες σε χρονική ακολουθία , αναπαριστώντας τον κύκλο του νερού και αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με αριθμούς και λέξεις.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας σχηματίζοντας τον κύκλο του νερού.
Τέλος, τα παιδιά απάντησαν σε κουίζ παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια.
3ο Εργαστήριο: Κατασκευάζοντας τον κύκλο του νερού
Τα παιδιά συμπληρώνουν ατομικό φύλλο εργασίας για τον κύκλο του νερού. Ζωγραφίζουν τα φαινόμενα σε κάθε στάδιο, κόβουν και κολλούν τις αντίστοιχες έννοιες.
“Από που είσαι ποταμάκι;”
Τα παιδιά μαθαίνουν το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου, συζητάμε για το περιεχόμενό του και συμπληρώνουν με λέξεις τις εικόνες του ποιήματος, καθώς και φύλλα εργασίας.
4ο Εργαστήριο: Τα οφέλη και οι συνέπειες της χρήσης του νερού
Παρατηρήσαμε εικόνες, φωτογραφίες και βίντεο αναζητώντας πληροφορίες για το που υπάρχει νερό, τα οφέλη του και τις συνέπειες από την αλόγιστη χρήση τους από τους ανθρώπους.
Τα παιδιά, αφού αντάλλαξαν απόψεις, τις κατέγραψαν με ζωγραφιές συνθέτοντας ομαδικά κολάζ και συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας.
5o Εργαστήριο: Πειράματα διαλυτότητας και το φαινόμενο τήξης-πήξης
Τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πειράματα διαλυτότητας διαφόρων υλικών στο νερό κάνουν υποθέσεις, συμμετέχουν στη διαδικασία, καταγράφουν τα δεδομένα που προκύπτουν και οδηγούνται σε διαπιστώσεις εξάγοντας συμπεράσματα.
Στη συνέχεια, καταγράφουν σε φύλλα εργασίας τα συμπεράσματά τους σχετικά με τη διαλυτότητα των υλικών στο νερό.
60 Εργαστήριο:«Τήξη-Πήξη»
Τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πειράματα ώστε να κατανοήσουν το φαινόμενο της εξάτμισης.
Μέσα από πίνακες αναφοράς και σχετικά βίντεο, ανακαλύπτουν τις τρεις μορφές του νερού (υγρό,στερεό και αέριο) και το φαινόμενο της τήξης και της πήξης βιωματικά, ανταλλάζοντας απόψεις και εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους στις φυσικές επιστήμες.
Τα παιδιά συμπληρώνουν φύλλα εργασίας σχετικά με τις τρεις μορφές του νερού αφού συμβουλευτούν τον πίνακα αναφοράς:
70 Εργαστήριο: Εκπαιδευτική Ρομποτική-Bee Bot
Αρχικά, τα παιδιά χρησιμοποιούν το σώμα τους πηγαίνοντας από το κάθε στάδιο του κύκλου του νερού στο επόμενο. Στη συνέχεια τοποθετούν βελάκια ακολουθώντας τα στάδια στον κύκλο του νερού.
Τέλος, προγραμματίζουμε τη μελισσούλα Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω στο χαρτόνι.