Τμήμα 2
Για τις δραστηριότητες της σχολικής χρονιάς, από το Τμήμα 2 του σχολείου μας δείτε το padlet
Για τις δραστηριότητες της σχολικής χρονιάς, από το Τμήμα 2 του σχολείου μας δείτε το padlet
Σήμερα Τετάρτη 14 Μαίου τα νήπια,επισκέφτηκαν το 6ο Δημοτικό σχολείο Αγίας Παρασκευής που είναι και το πλησιέστερο στο νηπιαγωγείο μας.
Το Νηπιαγωγείο στο πρόγραμμά του περιλαμβάνει την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο στην ενότητα προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη. Οι επισκέψεις βοηθούν στη γνωριμία των νηπίων με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού και συμβάλλουν στην καλλιέργεια της ασφάλειας, της εμπιστοσύνης και της αυτοεκτίμησης που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για το σχολείο και να αποκτήσουν όλες εκείνες τις δεξιότητες που θα τους χρειαστούν στη ζωή τους.
Τα παιδιά κι οι δασκάλες της πρώτης η κ.Ελευθερία κι η κ.Ηλιάνα ,μας υποδέχτηκαν με πολλή χαρά κι η κ.Ευγενία ,η μουσικός μας καλωσόρισε μελωδικά κι οι μαθητές τραγουδούσαν.Προσφέραμε την κάρτα που ετοιμάσαμε και δεχτήκαμε ,δωράκι έκπληξη κι ήταν πολύ ευχάριστο που συναντήσαμε και τους περσινούς συμμαθητές μας.
Καλή Πρόοδο!σε όλα τα παιδιά
Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου
και είναι η μέρα εορτασμού της μητρότητας και των ευχαριστιών προς τη μητέρα.
Διαβάσαμε το ποίημα του Γ.Βιζυηνού και ζωγραφίσαμε τη μαμά μας,
της φτιάξαμε δωράκι ,μενταγιόν κι ετοιμάσαμε την αφίσα ‘Αγαπώ τη μαμά μου’
«Η μητέρα» (Γεώργιος Βιζυηνός)
Πώς να πειράξω τη μητέρα να κάμω εγώ να λυπηθεί,
που όλη νύχτα κι όλη μέρα για το καλό μου προσπαθεί;
Πώς ν’ αρνηθώ ή ν΄ αναβάλω ό,τι ορίζει κι απαιτεί,
αφού στη γη δεν έχω άλλο κανένα φίλο σαν αυτή;

«Μητέρα, παιδιά και πορτοκάλι»
Πάμπλο Πικάσο
Αυτή στα στήθη τα γλυκά της με είχε βρέφος απαλό,
με κάθιζε στα γόνατά της και μ’ έμαθε να ομιλώ.
Αυτή με τρέφει και με ντύνει όλο το χρόνο που γυρνά,
και δίπλα στη μικρή μου κλίνη, σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.
Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω φιλά να γειάνει την πληγή.
Γεώργιος Ιακωβίδης «Μητρική στοργή».
Αυτή, τι πρέπει να αφήσω και τι να κάμω μ’΄οδηγεί.
Πώς το λοιπόν τέτοια μητέρα να κάμω εγώ να λυπηθεί,
που όλη νύχτα κι όλη μέρα για το καλό μου προσπαθεί;
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΗΤΕΡΑ
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων της Γ΄Θεματικής Ενότητας:Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία με τίτλο : Σκάκι και φαντασία ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στις νέες θεματικές και στις ήπιες δεξιότητες που καλούμαστε να αναπτύξουμε στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Λήφθηκαν υπόψη σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις για τον καθορισμό των μαθησιακών στόχων, τον ορισμό των περιεχομένων μάθησης και το σχεδιασμό των προτεινόμενων δραστηριοτήτων.
Α. Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα 4cs: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, Συνεργασία, Δημιουργικότητα
Β. Δεξιότητες ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Προσαρμοστικότητα και Υπευθυνότητα
Γ. Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης: Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων: Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού
Δ. Δεξιότητες του νου: Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, Οργανωσιακή σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων, Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές με θέμα το σκάκι
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τους βασικούς κανόνες του πνευματικού αθλήματος του σκακιού, μέσα από παιγνιώδεις και εικαστικές δράσεις και γιατί όχι να αγαπήσουν το παιχνίδι (όχι απαραίτητα να μάθουν να παίζουν). Πλήθος ερευνών σε όλο τον κόσμο έχουν καταδείξει τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την εισαγωγή του σκακιού σε μαθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες αλλά και στη συμπεριφορά, στη μνήμη, στην αυτοσυγκέντρωση και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Εισαγωγή στο θέμα μέσα από το πολύ ωραίο βιβλίο που μας παρουσιάζει με παραμυθένιο τρόπο πως σε δύο πόλεις, που ήταν σε πόλεμο , τα παιδιά κατάφεραν να σταματήσουν τη μάχη και στη θέση της να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι . Ο τίτλος του παραμυθιού: “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι” (Γιουβαντσιούδη Κώστα & Μουσιάδου Ειρήνης)
Το σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής σκέψης, έκανε την εμφάνισή του στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά μυήθηκαν στις βασικές αρχές και αρκετά το συνεχίζουν και το ζητούν επίμονα. Παρακάτω δύο συνδέσμοι, όπου με την επίβλεψη πάντα των γονέων, μπορούν να παίξουν σκάκι, μαθαίνοντας μάλιστα σε ποιες θέσεις μπορούν να κινούνται τα πιόνια. Εξασκώντας μνήμη, λογική, κριτική σκέψη, διατυπώνοντας στόχους, υποθέσεις, αναθεωρήσεις, συμπεράσματα, χτίζοντας σιγά σιγά δικές τους πρακτικές και τακτικές, βρίσκοντας δρόμους, τρόπους, διεξόδους, μαθαίνοντας πώς να μάθουν, αυτοδιδασκόμενα από τις αστοχίες, τα λάθη τους, προσπαθώντας, επιμένοντας, δοκιμάζοντας.
ΣΚΑΚΙ 1 (για αρχάριους)
ΣΚΑΚΙ 2 (επιλογή παίξε με τον υπολογιστή)
Σήμερα Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 ,στο νηπιαγωγείο μας παρουσιάστηκε ,πρόγραμμα αγωγής υγείας για τα Μικρόβια.Οι μικροί μαθητές μας,ενημερώθηκαν από τις επισκέπτριες υγείας του Κ.Υ Αγίας Παρασκευής ,κ. Ελεονώρα και κ.Λουκία με παρουσίαση σε ppt,ομιλία ,πείραμα και δημιουργικές δραστηριότητες εμπέδωσης.
Φυσικά ,οι τρόποι πρόληψης ειναι ο πυρήνας αυτών των δράσεων αγωγής υγείας και το πλύσιμο των χεριών είναι ένα από τα σημαντικότερα μέτρα πρόληψης.
Τα καθαρά χέρια αποτελούν ασπίδα προστασίας από τα νοσήματα και τους ιούς. Ειδικά τα παιδιά που βάζουν συνέχεια τα χέρια στο στόμα, λόγω της περιέργειάς τους να πιάνουν τα πάντα, θα πρέπει από μικρή ηλικία να μάθουν να έχουν χέρια καθαρά.
Το σχολείο μας συμμετέχει με εικαστική δημιουργία στη 18η Συνάντηση Μαθητικής Δημιουργίας του Δήμου μας, αφιερωμένης στην ενσυναίσθηση, τη συναισθηματική ταύτιση με την ψυχική κατάσταση του άλλου, όπου φιλοδοξεί να μας βάλει όλους, μικρούς και μεγάλους, στη διαδικασία να δούμε μέσα από τα μάτια του άλλου, να μπούμε στα παπούτσια του, να νιώσουμε τα συναισθήματά του, να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε σε βάθος τις σκέψεις του. Πόσο πιο όμορφος, στ’ αλήθεια, θα ήταν ο κόσμος, εάν δανειζόμασταν το βλέμμα του άλλου!
Το έργο των παιδιών ”Μπαίνοντας στα παπούτσια του άλλου – Μία παρέα δυνατή”
Μπράβο σε όλα τα παιδιά!
Η 18η Συνάντηση Μαθητικής Δημιουργίας θα ξεκινήσει την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025& θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 18 Μαΐου 2025.
11 ημέρες χαράς και δημιουργίας των μαθητών / τριών των σχολείων της πόλης μας.
Ακολουθούν 2 αφίσες και αναλυτικό Πρόγραμμα