Εξεταστικά κέντρα μουσικών μαθημάτων

ΔΕΛΤΙΟ_ΤΥΠΟΥ_ΓΙΑ_ΕΚ_ΜΟΥΣΙΚΩΝ_ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ_2024

ΕΞΕ – 52524 – 2024 – Εξεταστικά κέντρα μουσικών μαθημάτων «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» και «Μουσική Αντίληψη- Θεωρία και Αρμονία» έτους 2024.

Για τους υποψηφίους των ΤΕΦΑΑ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΦΑΑ ΕΤΟΥΣ 2024

ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΩΝ ΤΕΦΑΑ

Έκθεση υλοποίησης δράσης καινοτομίας 2023-2024, MSc Άννα-Μαρία Παναγιωτίδου



Λήψη αρχείου

Έκθεση υλοποίησης ομίλου “Δεξιότητες ετοιμότητας για τη ζωή μετά το σχολείο” – MSc Άννα Μαρία Παναγιωτίδου



Λήψη αρχείου

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΕΦΑΑ 2024

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΕΦΑΑ 2024

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΕΦΑΑ 2024



Λήψη αρχείου

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ



Λήψη αρχείου

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΟΜΙΛΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ κ. Κωνσταντίνου Μυρωνίδη MSc Φυσικού

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΟΜΙΛΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ

Πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων 2024

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ 2024

Αιτήσεις για την Α΄ λυκείου 2024-25

Σας ενημερώνουμε πως έχουμε δεχθεί τις παρακάτω αιτήσεις με τους αντίστοιχους εξαψήφιους κωδικούς, σύμφωνα με τον παρακάτω προσωρινό πίνακα:

Στοιχεία Αίτησης
Αναγνωριστικό Αίτησης 6ψήφιος κωδικός
221659NWHKKSQT 596813
230220AEZRNBHE 246708
113546TPGQUPPQ 763804
121433TSIWOLVT 705286
135806TPMYKKDL 710695
133613YYFFDOXQ 516847
123208ORFMLWOL 943507
194435NCINWEAE 274610
210920GNJVXYMU 509341
120350JDQGMBAD 712058
192228ZFWJNCSI 806753
095148RKVIADMZ 927560
202037JICCAVVY 754269
232753OTBQZAJY 413627
150403UWFSWLLC 174295
220046PXDXANCA 075163
171255AWZNHOQG 468239
151313OWGBODYT 751340
190808UDJWULSN 486037
230450LFZNOEWQ 579428
215218XDOZVGXV 935678
094202QIVIMUOH 128473
220334HZCKPSMK 847196
211710EMLBGOCS 614803
192549AZRFENIG 542896

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Την Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024, υλοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο 1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, στην οδό Βασιλίσσης Όλγας. Στην επίσκεψη συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στα εξής:

  1. Όμιλος δημιουργικότητας και καινοτομίας με τίτλο: “Η εκπαίδευση των Εβραιοπαίδων της Θεσσαλονίκης πριν και μετά το Ολοκαύτωμα”, του κ. Κωνσταντίνου Μυρωνίδη, MSc Φυσικού
  2. Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων με τίτλο: “Το Ολοκαύτωμα μέσα από τις τέχνες του λόγου και της εικόνας, της κ. Άννας Μπαδήλα, Φιλολόγου
  3. Όμιλος καινοτομίας και δημιουργικότητας με τίτλο: “Θεατρική Αγωγή”, της κ. Ελένης Λιαρετίδου, Φιλολόγου.

Στόχος της επίσκεψης ήταν να δουν τα παιδιά τις αναθηματικές πλάκες που είναι τοποθετημένες έξω από το 1ο Γυμνάσιο και είναι αφιερωμένες στην μνήμη των μαθητών του σχολείου που συνελήφθησαν από τους Γερμανούς στις   8 Απριλίου 1943 και οδηγήθηκαν στο Άουσβιτς.

Η συνοδός εκπαιδευτικός κ. Σοφία Μεσίγκου, Φιλόλογος και Πολιτική Επιστήμονας, ενημέρωσε τα παιδιά για τα ιστορικά δεδομένα αναφέροντας τα εξής:

Το κτίριο, στο οποίο στεγάζεται του 1ο Γυμνάσιο, χτίστηκε μεταξύ 1890-1896, για τον Βούλγαρο έμπορο Θεόδωρο Χατζημήσεφ, αδελφό του Ιωσήφ Χατζημήσεφ. Το 1921, μεταφέρεται εκεί το 1ο  Γυμνάσιο Αρρένων και το κτίριο από το 1928 ανήκει στο Δημόσιο. Το 1934 περνάει στην ιδιοκτησία του Σχολικού Ταμείου του Γυμνασίου και το 1960 το Γυμνάσιο επεκτείνεται και στο διπλανό κτίριο, του Ιωσήφ Χατζημήσεφ. Το 1978, μετά τον σεισμό της Θεσσαλονίκης, κρίνεται ακατάλληλο και εγκαταλείπεται για τουλάχιστον 20 χρόνια. Το 1997, με την ευκαιρία της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας αποκαθίσταται και επαναλειτουργεί.

Το 1ο  Γυμνάσιο Αρρένων είναι το παλαιότερο γυμνάσιο της πόλης, αφού ιδρύθηκε το 1760 ως το “Ελληνικόν Γυμνάσιον” της Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο κτίριο όμως κρύβει και μια συγκλονιστική ιστορία. Στις 8 Απριλίου 1943, 149 Εβραίοι μαθητές του Γυμνασίου  συνελήφθησαν και μεταφέρθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ναζί. Από τους 149, μόνο 4 κατάφεραν να σωθούν παραμένοντας κρυμμένοι στην Θεσσαλονίκη και μόλις 2 επέστρεψαν από τα στρατόπεδα.

Έξω από το Γυμνάσιο τοποθετήθηκαν οι λεγόμενες Stolperstein, μπρούτζινες πλάκες που αναγράφουν τα ονόματα των δολοφονηθέντων μαθητών, αλλά και όσων επέζησαν. Οι Stolperstein σχεδιάστηκαν από τον Γερμανό καλλιτέχνη Gunter Demnig.

Επίσης, μπροστά στο 1ο  Γυμνάσιο Αρρένων, δολοφονήθηκε τον Μάρτιο του 1913, ο βασιλιάς Γεώργιος ο Α΄. Ο βασιλιάς διέμενε την εποχή εκείνη, στην έ17134160273831713416027424παυλη Χατζηλαζάρου   και καθημερινά έκανε την βόλτα του πεζός.

Τα παιδιά, με ιδιαίτερη συγκίνηση, μελέτησαν τις αναθηματικές πλάκες στις οποίες αναγράφονται και τα Τμήματα που φοιτούσαν οι μαθητές.

Συνοδοί καθηγητές/-τριες: Κωνσταντίνος Μυρωνίδης, Ελένη Λιαρετίδου, Σοφία Μεσίγκου.

1713416027341 1713416027357 1713416027373

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΤΟΥ 2ΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΟΥΣ 5ους ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

Στους 5ους αγώνες Δημιουργικού  Λόγου 2024 συμμετείχε ο Όμιλος Ρητορικής του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς με διαδικτυακή παρουσία την Κυριακή 10 Απριλίου. Στους αγώνες συμμετείχαν οι μαθήτριες του σχολείου μας Κυριακίδου Μαρία, Χουρχούλη Βαρβάρα- Ευθαλία, Τσιρτσίδου Ραφαηλία, Ραφαηλίδου Σοφία, Εύα Φίστι, Ταχτσίδου Καλλιόπη, Τσιτλακίδου Κυριακή και Σεφερίδου Νικολέτα με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριας φιλολόγου του Ομίλου Ρητορικής, κας  Παρθένας Κυριακίδου. Οι μαθήτριες διαγωνίστηκαν στο αγώνισμα της Εκφραστικής Ανάγνωσης, στο οποίο κατέλαβαν την 3η θέση, καθώς και στο αγώνισμα του Αυθόρμητου Λόγου, όπου κατέλαβαν την 6η θέση μεταξύ 67 σχολείων από όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Οι Πανελλήνιοι Αγώνες διοργανώθηκαν από το 1ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών, συνοδών ομάδων, φοιτητών και φοιτητριών, αποφοίτων του ΠΜΣ “Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση”, μελών της Ρητορικής Ομάδας Εκπαιδευτικών, του Ρητορικού Ομίλου Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ, και του προγράμματος Γέφυρες Δημοκρατίας του European Solidarity Corps Greece – INEDIBIΜ που στελέχωσαν τις κριτικές επιτροπές και ενθάρρυναν τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Στους αγώνες συμμετείχαν διά ζώσης και εξ αποστάσεως 67 σχολεία, 350 μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων  από πόλεις της Ελλάδας αλλά και από ελληνικά σχολεία των Βρυξελλών και του Παρισίου, καθώς και 70 κριτές. Οι τελικές αναμετρήσεις έγιναν με ταυτόχρονη συμμετοχή όλων των  σχολείων που συμμετείχαν διά ζώσης και διαδικτυακά. Θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές της σπουδαίας αυτής εκδήλωσης. Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν οι μαθήτριες του Ομίλου Ρητορικής του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς που αφιέρωσαν μια ολόκληρη Κυριακή για να δώσουν με τον τρόπο τους το μήνυμα ότι η φωνή τους έχει δύναμη και πρέπει να ακούγεται δυνατά!

Η επιστημονική Επιτροπή των Αγώνων απαρτιζόταν από τους/τις εξής:

Δημήτρης Αγγελάτος, Καθηγητής  Νεοελληνικής Φιλολογίας και Θεωρίας της Λογοτεχνίας, Τμήμα Φιλολογίας-Ε.Κ.Π.Α

Ευριπίδης Γαραντούδης, Καθηγητής  Νεοελληνικής Φιλολογίας, Τμήμα Φιλολογίας-Ε.Κ.Π.Α

Γεωργία Καλογήρου, Καθηγήτρια Διδακτικής της Λογοτεχνίας-ΕΚΠΑ

Γραμματική Κάρλα, επίκ. Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας και Ρητορικής, Τμήμα Φιλολογίας-ΕΚΠΑ

Σταύρος Κωτσάκης, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής

Διονύσιος Αναστασόπουλος, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

Νικόλαος Μποζίνης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02 ΔΔΕ Δυτικής Αττικής

Παναγιώτης Κωσταρίδης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ04 ΔΔΕ Δυτικής Αττικής

Αναστασία  Παπαδοπούλου, Δρ Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης.

Βασίλειος  Τσατήρης, Διευθυντής 1ου Γυμνασίου Ασπροπύργου

Δρ Στέλιος Πελασγός, αφηγητής

Αγγελική Πεχλιβάνη, Φιλόλογος-Ποιήτρια, MSc Δημιουργική Γραφή

Θεοφανή Σκληρού, Δρ Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

Ξανθίππη Φουλίδη, Δρ Πολιτισμικών Σπουδών

Ελένη Ρήγα, MSc Συγκριτική Φιλολογία

IMG 20240407 111213 IMG 20240407 183214 IMG 20240407 185041 IMG 8218f1f2db708dc8a7ce7beab0bba36a V

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ του 2ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΔΕ ΗΜΑΘΙΑΣ, ΠΕΛΛΑΣ, ΠΙΕΡΙΑΣ, ΚΙΛΚΙΣ

IMG 81b40fdf1134b1f8f6d400756e6d1ed5 V 1 IMG 675f3f0ea83751baee0ad63cc1bdaeb5 V 1 IMG 69218c3d7b510d2a08b3f8257dcde24d V 1 IMG b65d90e030f70bbf9b30a7aa6b59c714 V 1Στους αγώνες Επιχειρηματολογίας που διοργανώθηκαν από τις ΔΔΕ Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας και Κιλκίς με τη συμμετοχή  Γενικών  Λυκείων των Διευθύνσεων συμμετείχε ο όμιλος Ρητορικής του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς με την υπεύθυνη καθηγήτρια φιλόλογο κυρία Παρθένα Κυριακίδου. Οι αγώνες διεξήχθησαν σε δύο φάσεις, στις 3 και 10 Απριλίου, με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών αρχικά σε επίπεδο Νομού Κιλκίς και ακολούθως μεταξύ των νομών Ημαθίας, Πιερίας, Πέλλας και Κιλκίς. Κατά την πρώτη φάση το 2ο Πειραματικό Λύκειο Κιλκίς προκρίθηκε πρώτο μεταξύ των σχολείων του νομού Κιλκίς κατά την προημιτελική φάση που διοργανώθηκε στον χώρο του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς με τη συμμετοχή της διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Κιλκίς, κυρίας Λαμπρινής Φρόση, του συμβούλου Φιλολόγων ν. Κιλκίς, κυρίου Κοσμά Τουλούμη καθώς και  κριτών από τα λύκεια Γουμένισσας, Αξιούπολης και Κιλκίς. Στην τελική φάση των αγώνων που πραγματοποιήθηκαν στο 1ο ΓΕΛ Ημαθίας, το 2ο Πειραματικό Λύκειο κατέλαβε την 7η θέση μετά από δύο 16λεπτούς αγώνες επιχειρηματολογίας. Η ομάδα κατάφερε να πραγματοποιήσει μια νίκη, ενώ στον δεύτερο γύρο έχασε στις λεπτομέρειες γεγονός που της στέρησε την πρόκριση στην τελική φάση των αγώνων. Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο διευθυντής Εκπαίδευσης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κύριος Α. Κόπτσης, οι διευθυντές ΔΔΕ Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας και Κιλκίς, σύμβουλοι εκπαίδευσης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες καθώς και οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων.

Στις δύο φάσεις των αγώνων συμμετείχαν οι  μαθήτριες: Γαβριηλίδου Μαρία,  Μαρία Κυριακίδου, Καλύβα Νεκταρία Καλλιρόη, Μαρινίδου Γεωργιάννα, Μιζούρη Μαρία, Ραφαηλίδου Σοφία, Σεφερίδου Νικολέτα και Ευθαλία Βαρβάρα Χουρχούλη. Τις μαθήτριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Άννα Μπαδήλα, Παρθένα Κυριακίδου, Ισαάκ Παπαδόπουλος και Κωστής Μυρωνίδης. Τις μαθήτριες ενθάρρυναν και συνεχάρηκαν για τη συμμετοχή και την αξιόλογη εμφάνισή τους η διευθύντρια της ΔΔΕ Κιλκίς, κυρία Λαμπρινή Φρόση, ο σύμβουλος φιλολόγων ν. Κιλκίς, κύριος Κοσμάς Τουλούμης καθώς και η διευθύντρια του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς, κυρία Ρώσσιου Αικατερίνη.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΤΗ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΠΠΟΥ

Τη φιλόλογο και συγγραφέα Μαρία Κάππου φιλοξένησε το 2ο Πειραματικό Λύκειο Κιλκίς στο πλαίσιο της επιμορφωτικής ημερίδας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, την Πέμπτη 14 Μαρτίου. Η εκπαιδευτικός παρουσίασε στα τμήματα  Α3 και Β4 της Α΄ και Β΄ τάξης του Λυκείου αναλυτικά σχέδιο διδασκαλίας μαθήματος, στο οποίο εφάρμοσε τεχνικές πύκνωσης, συνοχής και συνεκτικότητας. Ξεκινώντας από το θεωρητικό πλαίσιο κανόνων απέδειξε ότι οι θεωρητικές γνώσεις δεν αξιοποιούνται απλώς και μόνο στο πλαίσιο ελέγχου της θεωρίας, αλλά εφαρμόζονται έμπρακτα κατά τη συγγραφή τόσο μιας περίληψης, όσο και ενός κειμένου επιχειρηματολογίας, πολύ περισσότερο βέβαια στην κατανόηση κειμένων στα οποία οι μαθητές/τριες εξετάζονται. Η κυρία Κάππου μέσω του διδακτικού σεναρίου παρουσίασε ενδεικτικά κείμενα επιχειρηματολογίας και τον τρόπο ανάγνωσης και κατανόησης αυτών μέσα από κειμενικούς δείκτες και ακολούθως με κειμενοκεντρική προσέγγιση ενέπλεξε τους μαθητές σε ασκήσεις εμπέδωσης της θεωρίας με τρόπο που τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν ότι η γνώση των κανόνων αυτών είναι απαραίτητη για την καλλιέργεια της αναγνωστικής τους ικανότητας καθώς και για την κατανόηση και συγγραφή κειμένων. Κυρία Κάππου, σας ευχαριστούμε πολύ για την παρουσίασή σας στο σχολείου μας.Screenshot 4 2 Screenshot 9 2 Screenshot 10 ΚΑΠΠΟΥ 2 2

Πληροφορική Β΄ λυκείου στο 2ο Πειραματικό ΓεΛ Κιλκίς

Θεματικά πεδία Ψηφιακός Γραμματισμός, Ψηφιακές τεχνολογίες και κοινωνία.

Θεματικές ενότητες: Ψηφιακή κουλτούρα κ πολιτειότητα, Επίδραση των αλγορίθμων, της επιστήμης των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης στη σύγχρονη κοινωνία

Η σειρά μαθημάτων περιλαμβάνει:

  • Τι είναι Τεχνητή Νοημοσύνη, βασικές έννοιες και ορολογία
  • Πώς οι υπολογιστές μαθαίνουν από τα Δεδομένα (Μηχανική όραση, μοντέλα Μηχανικής μάθησης, τι ζητήματα εγείρονται;)
  • Γνωριμία με το ChatGPT: ποια κείμενα είναι από άνθρωπο; επιχειρήματα;
  • Προβληματισμοί κ Ηθικά διλήμματα: Καλή ή κακή η ΤΝ; Εμπιστοσύνη; Deep Learning; Deep Fakes;
  • Ατομική Εργασία: διαλέγω ένα ελεύθερο εργαλείο ΤΝ ή μία θεματική ΤΝ και παρουσιάζω!

Τα τμήματα της Β΄ τάξης, που συμμετέχουν στα συγκεκριμένα μαθήματα, συμπληρώνουν αντίστοιχα έντυπα ψηφοφορίας:

1η πληροφ

Στη συνέχεια εκτελούν μοντέλο αυτόματου αυτοκινήτου, εφαρμόζοντας ανθρώπινα κριτήρια επιλογής-κρίσης για το αυτοκίνητο:

2η πληροφ

Παράλληλη μάθηση συντελείται στο διάδρομο του σχολείου, έξω από το εργαστήριο πληροφορικής αναρτώνται σε έντυπη μορφή στοιχεία του μαθήματος, καλώντας τους μαθητές (όλους) σε συμμετοχή σε ανώνυμη ψηφοφορία:

3η πληροφ

Ποια από αυτά τα κείμενα είναι γραμμένα από άνθρωπο και ποια από αλγόριθμο ΤΝ;

Βάλε τη γνώμη σου με + σε ό,τι επιλέγεις!

Οι μαθητές στα διαλείμματα, ασχέτως της τάξης που φοιτούν συμμετέχουν ενεργά, προβληματίζονται, ρωτούν να μάθουν την απάντηση…

4η πληροφ

Εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρναία Χαλκιδικής 8-9 Απριλίου 2024

Μαθητές που συμμετέχουν στους ομίλους «Για το Περιβάλλον και την αειφορία» και «Δεξιότητες ετοιμότητας για τη ζωή μετά το σχολείο» του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Κιλκίς, παρακολούθησαν ένα διήμερο πρόγραμμα δραστηριοτήτων στην Αρναία της Χαλκιδικής. Φιλοξενηθήκαμε στον ξενώνα της Μαθητικής Εστίας της Αρναίας και υλοποιήσαμε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο ΚΕΠΕΑ της Αρναίας με θέμα «Ανακαλύπτοντας το δάσος του Χολομώντα» στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στην αειφορία.
Την 1η μέρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να κάνουν παιχνίδια ομάδας, και συγκεκριμένα δραστηριότητες ενεργοποίησης αισθήσεων, εμπιστοσύνης αλλά και δημιουργικότητας και έκφρασης συναισθημάτων στον καταπράσινο αύλειο χώρο του ΚΕΠΕΑ. Η βιωματική μάθηση στηρίχθηκε στα ακόλουθα παιχνίδια/δραστηριότητες: 1) Γνωρίζω τον άλλο 2) Αναζητώ το ταίρι μου 3) Κάρτες αυτοπεποίθησης -Φτιάχνω τον ήλιο μου 4) Παγωμένες εικόνες 5) Ο James Bomd, ο ελέφαντας και το τραπέζι. Οι δραστηριότητες πιο αναλυτικά έχουν ως εξής:
1. Γνωριμία με το 1-2-3: οι μαθητές κινούνται στο χώρο και στον ήχο «1» σταματούν, γίνονται ζεύγη και ανταλλάσσουν απαντήσεις στην 1η ερώτηση που ακούν. Συνεχίζουν την κίνηση, μέχρι το «2», κοκ. Μετά την 3η ερώτηση και απαντήσεις, σε κυκλική ολομέλεια ο καθένας ανακοινώνει κάτι που έμαθε για έναν από τα άλλα μέλη.
2. Βρες το ταίρι σου: οι μαθητές οργανώνονται σε δυάδες. Κάθε δυάδα, κρυφά από τους άλλους επιλέγει έναν ήχο κοινό, όπως π.χ ήχο ζώου. Κλείνουν τα μάτια και ο εκπαιδευτής τους οδηγεί σε νέες θέσεις μετακινώντας τους. Με τη λήψη του κατάλληλου σήματος όλοι, με κλειστά τα μάτια, αναπαράγουν συνεχόμενα τον ήχο της δυάδας τους, έως ότου να «βρεθούν» και να αναγνωρίσουν το ταίρι τους!
3. Κάρτες αυτοπεποίθησης: Ο καθένας επιλέγει τυχαία μία κάρτα που έχει γραμμένες φράσεις, όπως : «κάτι που με θύμωνε παλαιότερα είναι…» , «αυτό που θέλω να κάνω όταν τελειώσω το σχολείο, είναι…» και οι μαθητές πρέπει να συμπληρώσουν. Ο καθένας συμπληρώνει την πρόταση που του έτυχε και την ανακοινώνει στην ολομέλεια. Η ομάδα ακούει, παρατηρεί. Στο τέλος ο καθένας επιλέγει 3 άτομα για τα οποία έχει να πει κάτι θετικό, μετά την φράση που άκουσε. Ο καθένας συμπληρώνει στον ήλιο του (ακτίνες) τα θετικά στοιχεία που άκουσε από τους άλλους. Ο ήλιος συνοδεύει τον καθένα σπίτι του, για τις δύσκολες ημέρες που μπορεί να του τύχουν, ώστε να θυμάται διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά, τις δεξιότητες, τις ικανότητες που παρουσίασε στην ομάδα.
4. Παγωμένες εικόνες: Οι μαθητές χωρίζονται τυχαία σε ομάδες. Κάθε ομάδα απομονώνεται και σκέφτεται μία εικόνα που θα παρουσιάσουν τα μέλη της ως γλυπτά. Ο καθένας μπορεί να πει μια ιστορία. Οι υπόλοιπες ομάδες μαντεύουν το θέμα που απεικονίζεται.
5. Δραστηριότητα κλεισίματος: James Bond, ελέφαντες και τραπεζοκαθίσματα για πολύ γέλιο!
Το απόγευμα της ίδιας μέρας, ακολούθησε ξενάγηση στον οικισμό της Αρναίας από συνάδελφο του ΚΕΠΕΑ. Περιδιαβήκαμε τα σοκάκια της παλιάς πόλης με τα όμορφα διατηρημένα και ανακαινισμένα μακεδονίτικα και νεοκλασικά σπίτια, παρατηρήσαμε τις φαλτσογωνιές των σπιτιών στα καλντερίμια, θαυμάσαμε τους ξενώνες αλλά και την κεντρική πλατεία της κωμόπολης με τον περίφημο πλάτανο μέσα από τον οποίο περνά τρεχούμενο νερό πηγής. Ξεναγηθήκαμε στο Λαογραφικό Μουσείο της Αρναίας με τα όμορφα υφαντά και τις παραδοσιακές φορεσιές, τις πινακωτές και τα μελίσσια, τις κόσες και τις αντλίες και λοιπά εργαλεία που κάποτε χρησιμοποιούσαν.
Την επόμενη μέρα, οι μαθητές ενημερώθηκαν από την κα Μπίνιου Ευαγγελία (υπεύθυνη του ΚΕΠΕΑ Αρναίας) για τα δασικά οικοσυστήματα και πιο συγκεκριμένα για το δάσος του Χολομώντα, ενώ με τη μέθοδο των ερωτοαπαντήσεων συμμετείχαν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γνώρισαν πώς εξελίσσονται τα δάση είτε με την παρέμβαση είτε χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπου. Ακολούθησε συζήτηση για τις δραστηριότητες στα δάση αλλά και για τον τρόπο διαχείρισης των δασών.
Το δεύτερο μέρος του προγράμματος έγινε στο δάσος του Χολομώντα κάνοντας πεζοπορία μέσα στο δάσος περίπου 3 χλμ. Ακολουθώντας περιβαλλοντικό μονοπάτι, είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε με όλες τις αισθήσεις μας την επαφή με την πανέμορφη φύση της περιοχής μαθαίνοντας να αναγνωρίζουμε είδη δέντρων όπως βελανιδιές, οξυές και μαύρη πεύκη. Οι μαθητές αναζήτησαν τους καρπούς και τα σπέρματα των φυτών αυτών, τα συνέκριναν και παρατήρησαν τον τρόπο λειτουργίας ενός φυσικού οικοσυστήματος (πώς επιβιώνουν μετά από πυρκαγιά, πώς εξαπλώνονται και αναπτύσσονται τα δέντρα, τους διάφορους ορόφους των δέντρων και πώς αυτοί επηρεάζουν την υπόλοιπη βλάστηση). Κατά τη διαδρομή, απολαύσαμε τις μυρωδιές από θυμάρι και λαδανιές, είδαμε ανεμώνες, βρύα, λειχήνες, κρανιές, λεύκες, κερασιές και πράσινους ελλέβορες. Μετρήσαμε την ηλικία των δέντρων και αναζητήσαμε ίχνη ζώων, αφουγκραστήκαμε τους ήχους του δάσους και δημιουργήσαμε τα δικά μας μικροέργα τέχνης με άνθη και φυτά του δάσους τοποθετώντας τα σε εκπαιδευτικά slides.Ο καιρός επέτρεψε να παρατηρήσουμε τις κορυφές του Ολύμπου, να ατενίσουμε το βόρειο αιγαίο, και χρησιμοποιώντας πυξίδα και χάρτη να εντοπίσουμε το Άγιο Όρος, την Αμμουλιανή και τη Σιθωνία Χαλκιδικής. Αυτό που ζήσαμε στα μονοπάτια του δάσους του Χολομώντα ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Η φιλοξενία του ΚΕΠΕΑ επίσης θα μας μείνει αξέχαστη.

laograf3

kpe

mazi

kiklos

spiti3

pezoporia1

pezoporia

balkoni

Προετοιμασία για e-εγγραφές σχολικού έτους: 2024-25

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ 2024-25

Υπεύθυνη_Δήλωση_e-εγγραφές_Α

Υπεύθυνη _Δήλωση_e-εγγραφές_Β

ΤΟ 2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΚΙΛΚΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ BORN in EU

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ BORN in EU

https://www.eidisis.gr/ekpaideysi/to-2o-peiramatiko-gel-kilkis-sto-eyropaiko-koinoboylio.html

https://gnomikilkis.blogspot.com/2024/03/2_28.html

1711459588268171145958807017114804499571711480450012IMG 66db199b980129748f0a66102255b3aa V1711480168014

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης 20240327 104401 11711701313814 1

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ

Εκπαιδευτική εκδρομή του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς στην Πολωνία

Μια αξέχαστη εμπειρία βίωσαν οι μαθητές του 2ου Πειραματικού λυκείου, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική εκδρομή στη Βαρσοβία και Κρακοβία της Πολωνίας από τις 22 έως τις 26 Φεβρουαρίου.

Οι μαθητές/τρεις του ομίλου «Η εκπαίδευση των Εβραιοπαίδων της Θεσσαλονίκης»  και του πολιτιστικού προγράμματος «Το ολοκαύτωμα μέσα από τις τέχνες του λόγου και της εικόνας» είχαν την ευκαιρία να βγουν από τη σχολική αίθουσα και να βιώσουν όσα διδάχτηκαν σε θεωρητικό πλαίσιο στη διάρκεια των συναντήσεων τους.

Κατά την πενθήμερη εκδρομή μας επισκεφθήκαμε τη Βαρσοβία και την Κρακοβία.

Η ξενάγησή  μας στην  Πολωνική πρωτεύουσα ξεκίνησε από τους Βασιλικούς Κήπους, με τα θερινά ανάκτορα , την πλούσια χλωρίδα και πανίδα και τις τεχνητές λίμνες. Περπατήσαμε στην πλατεία της Παλιάς πόλης και θαυμάσαμε τον αρχιτεκτονικό πλούτο του ιστορικού κέντρου  με τα πολύχρωμα κτίρια και τα παραδοσιακά μαγαζάκια και φυσικά το Βασιλικό Κάστρο, στην είσοδο της Παλιάς πόλης. Συνεχίσαμε στο ‘Κέντρο Επιστημών του Κοπέρνικου’΄. Τα ιδιαίτερα τεχνολογικά εκθέματα προκάλεσαν την περιέργεια των μαθητών/τριών που συμμετείχαν σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και αποκόμισαν τεχνικές γνώσεις για την εξέλιξη και την προοπτική της τεχνολογίας. Τελευταίος σταθμός της ημέρας στο εβραϊκό κέντρο της Βαρσοβίας αποτέλεσε το εβραϊκό μουσείο, στο οποίο ζήσαμε μια συγκλονιστική εμπειρία. Αναβιώνοντας το παρελθόν με τρόπο διαδραστικό, γνωρίσαμε την ιστορία της εβραϊκής κοινότητας που άκμασε στην Πολωνία για χίλια χρόνια μέχρι και το Ολοκαύτωμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Την επόμενη μέρα η εμπειρία ήταν συγκλονιστική καθώς στη διαδρομή μας προς την Κρακοβία  επισκεφθήκαμε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς και του Άουσβιτς ΙΙ Μπίρκεναου τον μεγαλύτερο χώρο συγκέντρωσης και εξόντωσης Εβραίων στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, ο οποίος συγκαταλέγεται στα Μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουμε τα συναισθήματά μας μέσα στους χώρους αυτούς, όπου  τόσοι αθώοι άνθρωποι κρατήθηκαν φυλακισμένοι σε άθλιες συνθήκες, βασανίστηκαν  και εξοντώθηκαν.

Την τελευταία μέρα της παραμονής μας η  ξενάγηση στην Κρακοβία ξεκίνησε από την μνημειώδη πλατεία της Κρακοβίας, στην οποία είχαμε τη δυνατότητα να δούμε την επιβλητική «Βασιλική της Κοιμήσεως της Θεοτόκου» και να μάθουμε τον μύθο πίσω από την μελωδία της σάλπιγγας που αντηχεί κάθε μία ώρα σε όλη την πόλη. Συνεχίσαμε την περιήγηση με επόμενο σταθμό το περίφημο ‘Κάστρο Wawel’, με τον θρυλικό δράκο της Κρακοβίας, όπου εμπλουτίσαμε το φωτογραφικό μας άλμπουμ με μερικές από τις πιο ωραίες φωτογραφίες με θέα την πόλη ή το κάστρο. Η  πρωινή μας βόλτα μας τελείωσε  με επίσκεψη στην Εβραϊκή συνοικία «Kazimierz», την παλαιότερη εβραϊκή συνοικία της Πολωνίας στην οποία γυρίστηκε η γνωστή ταινία «Η Λίστα του Σίντλερ», του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Τελευταίος προορισμός υπήρξε η κοντινή περιοχή της Βιελίτσκα, για να επισκεφθούμε το αλατωρυχείο της, που αποτελεί μοναδικό μνημείο στην ιστορία των ορυχείων. Περπατώντας στις υπόγειες στοές, ανακαλύψαμε μια ολόκληρη υπόγεια πόλη σε απόσταση περίπου 3 χιλιομέτρων και βάθος 327 μέτρων. Θαυμάσαμε τα έργα τέχνης και τα μοναδικά δημιουργήματα από αλάτι και ξύλο. Φύγαμε γοητευμένοι από την ιδιαιτερότητα του μουσείου.

Το ταξίδι αυτό στην ιστορία στάθηκε αφορμή για να επαναπροσδιορίσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση τους με την ιστορία καθώς βίωσαν την ιστορική αλήθεια με τρόπο μοναδικό και συνειδητοποίησαν τη σημασία της ιστορικής γνώσης στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης. Παράλληλα επιβεβαίωσε την αλήθεια σε μας τους μεγαλύτερους ότι η ιστορία δεν αποτελεί το κεφάλαιο ενός εγχειριδίου αλλά  είναι ζωντανή και έτσι πρέπει να διδάσκεται

Είμαστε ευγνώμονες που καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα και να μυήσουμε με τρόπο ουσιαστικό και βιωματικό τα παιδιά μας στο ιστορικό παρελθόν της ανθρωπότητας που στιγμάτισε το μέλλον της και ευχαριστούμε όσους βοήθησαν στην υλοποίησή του και ιδιαίτερα τα παιδιά μας που αποτελούν για μας πηγή έμπνευσης.

Ευχόμαστε πολλά ακόμη μεγάλα διδακτικά ταξίδια!!

Οι Συντονιστές και Συνοδοί καθηγητές

Μπαδήλα Άννα Φιλόλογος
Μυρωνίδης Κωνσταντίνος Φυσικός
Καρακάσης Νικόλαος Φυσικός

20240223 110644

20240225 0941261709189463706 1

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση