Απρ 10
Δράσεις ενεργού πολίτη με τη Β’ ΓεΛ
Ερευνητική προσέγγιση στο μάθημα της Πληροφορικής, από τα τμήματα Β1, Β2, Β3 και Β4 και Παρουσίαση σε διοργάνωση (Σάββατο 29/3/20025), με την εκπ/κό MSc Άννα-Μαρία Παναγιωτίδου
Οι μαθητές παράλληλα με το μάθημα της Πληροφορικής, αφού οι ίδιοι μελετούσαν για τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους, τα κριτήρια λειτουργίας και σκέψης στο Διαδίκτυο, με καταιγισμό ιδεών, συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες, καθόρισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, στις ενότητες Διαδίκτυο (Β1), Κοινωνικά Δίκτυα (Β2), Κινητό τηλέφωνο (Β3) και Ψευδή δημοσιεύματα (Β4)
Το ερωτηματολόγιο έλαβε 98 απαντήσεις, από: 5 γονείς, 4 εκπαιδευτικούς και 89 μαθήτριες και μαθητές από την Β και Α λυκείου.
Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης που εξυπηρετήθηκαν, είναι:
Η όλη δράση είχε διπλή εφαρμογή της έννοιας του ενεργού συμμετέχοντα:
- Μαθαίνοντας βιωματικά για… (γνώσεις)
- Ενεργώντας για την διάδοση αυτό που έμαθα …(δεξιότητες)
Έτσι, οι μαθητές και μαθήτριες, ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες, μέσα σε 10+ διδακτικές ώρες και πολλές εθελοντικές ώρες εκτός ωρών μαθημάτων, έκαναν όλα τα παρακάτω αξιόλογα:
1-Παράλληλα με το μάθημα της Πληροφορικής, αφού οι ίδιοι μελετούσαν στο μάθημα για τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους, τα κριτήρια λειτουργίας και σκέψης στο Διαδίκτυο, με καταιγισμό ιδεών και συζήτηση, καθόρισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, στις ενότητες Διαδίκτυο (Β1), Κοινωνικά Δίκτυα (Β2), Κινητό τηλέφωνο (Β3) και Ψευδή δημοσιεύματα (Β4)
2- οργάνωση ερωτηματολογίου σε google forms
3-σύνθεση παρουσίασης 105 διαφανειών με συμπεράσματα και μελέτη ενδεικτικών περιπτώσεων
4-Οργάνωση της συνάντησης-παρουσίασης στο σχολείο, ημέρα ΣΑΒΒΑΤΟ 29/3 και ώρα 17:30
5.1-Συντονιστές, παρουσιαστές, τεχνικοί, φωτογράφοι της ημερίδας
5.2-Υπεύθυνοι βιωματικών δραστηριοτήτων με το κοινό
6-Προετοιμασία για τις παρουσιάσεις και την όλη εκδήλωση
7-Φωτοτυπίες τις 3 ιστορίες στα fakes & κουτιά για τις επιλογές ΨΕΥΔΗΣ/ΑΛΗΘΗΣ
8-Δημιουργία προσκλήσεων, αφίσας με χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης
9-Καλέσματα (διανομή προσκλήσεων και συλλογή συμμετοχών (google drive))
10-Δημιουργία καρτελών μαθητών-“συνέδρων”
11-Τοποθέτηση καθισμάτων
12-Laptop, ρεύμα, οθόνη προβολής σε ετοιμότητα
13-Κόμβο Υποδοχής
14-Σήμανση (οπτική καθοδήγηση) επισκεπτών στο χώρο
15-Κόμβο Μπουφέ με γεύματα από το σπίτι, καφέ, τσάι, Νερό
16-Διαδικασία σερβιρίσματος με φιλικότητα προς το περιβάλλον: γραφή ονόματος στο ποτήρι, κάδοι διαχωρισμού απορριμάτων
17-Διαδικασία βιωματικής αξιολόγησης από το κοινό
18-Τακτοποίηση του χώρου μετά την συνάντηση, σκούπισμα, μεταφορές
19-Αποτίμηση της όλης δράσης με μία ακόμη βιωματική δραστηριότητα μεταγνωστικής έκφρασης
Απρ 04
Επιτυχίες του σχολείου μας στον στίβο
Στις 28/3/25 πραγματοποιήθηκε η A΄ φάση των αγώνων στίβου των λυκείων στο δημοτικό στάδιο του Κιλκίς, όπου οι μαθητές του σχολείου μας διακρίθηκαν και είχαν σημαντικές επιτυχίες. Συγχαρητήρια!
Διακρίθηκαν οι:
lόλη Σαμοθρακίτη 1η, 1500μ.
Άννα Καρτσόγλου 1η, 200μ.
Σάββας Χνιτίδης 1oς, 800μ.
Ιωσήφ Λουνής 1ος, σφαίρα
Αναστασία Ξοπλίδou 1η, σφύρα
Παναγιώτης Κακαβίτσας 1ος, 1500μ.
Mαγδαληνή Koλιαδήμα 1η, 3000μ.
Χριστίνα Ξοπλίδου 2η, 3000μ.
Άννα Διαμαντοπούλου 2η, 1500μ.
Pαφαέλα Καράμπαγλη 2η, μήκος
Γιώργος Ευθυμίου 2ος, 800μ.
Διανύσης Καρανικόλας 3ος, σφαίρα
Mαρκέλο Καμόλλι 3ος, 1500μ.
Φώτης Φωτιάδης 2ος, 400μ.
Νίκος Ναούμης 2ος, 3000μ.
Απρ 02
Εξωραϊσμός του σχολείου, Με εμάς: Re-Using-2
Σήμερα Τετάρτη αντί για την αυριανή συνάντηση της Πέμπτης, κάναμε mobilo και στολίσαμε το εργαστήριο πληροφορικής, το Α1 και το Α4.
Πώς; Εξαρτήματα από χαλασμένο πορτατίφ, ξυλάκια για αριθμητική νηπιαγωγείου, κομμάτια από χαλασμένα παιδικά παιχνίδια, υπολείμματα πολύχρωμων χαρτιών χειροτεχνίας (ευγενική παραχώρηση από την Ένωση Ποντίων Ν. Κιλκίς “οι Αργοναύτες”), κομματιασμένα χαρτονακια από delivery καφέδων, υπολείμματα από νήματα πλεξιματος, κακής ποιότητας μολύβια, παλιές κορνίζες (συναδελφισσας), και άλλα πολλά, όλα άχρηστα αντικείμενα από τα σπίτια μας. Ιδού:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Αν έχετε και εσείς τέτοια περισσεύματα στο σπίτι, τα καλοδεχόμαστε!
Ακόμη, μετά από έκφραση θαυμασμού για φωτογραφία από τη φωτογραφική ομάδα Κιλκίς, ο δημιουργός της. μας χάρισε αντίγραφο το οποίο κορνιζάραμε στο εργαστήριο πληροφορικής: 
ΥΓ: το επόμενο έργο μας σύντομα θα “φυτρώσει” στην είσοδο του σχολείου!
Μαρ 25
Εξωραϊσμός του σχολείου, Με εμάς: Re-Using!
Καθώς συνεχίζουμε να φτιάχνουμε παζλ και να διακοσμούμε τις αίθουσες, χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερα από τα υλικά που βρήκαμε στην αρχική τακτοποίηση της αποθήκης:
![]() |
Ζωγραφιές μαθητών από τα περσινά ημερολόγια, έγιναν μικροί πίνακες στο διάδρομο, με τη βοήθεια κορνιζών που περίσσευαν στο σπίτι συναδέλφου μας! |
Παλιά καλώδια και διακοσμημένες πατάτες, βρήκαν και αυτά τη θέση τους!![]() |
![]() |
Η συνέχεια περιλαμβάνει εκτός από παζλ και καθαριότητες, κάτι καινούργιο….
Μαρ 05
7+ Δράσεις & νεότερα από τον όμιλο εξωραϊσμού με εμάς!
Από την τελευταία μας ανάρτηση μέχρι και 27/2/2025 έχουν γίνει πολλά – πάρα πολλά από τον όμιλό μας!!!
1ο – Μετά από τη συνεργασία μας με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και την εμπλοκή τους στα ζητήματα που καταγράψαμε στο σχολείο μας, έχουν διενεργηθεί πολλές αποκαταστάσεις, όπως:
- Βαφή, αντικατάσταση πλακιδίων, αποκατάσταση παροχής νερού, συντήρηση ηλεκτρολογικών συνδέσεων στα εργαστήρια Φυσικής και Χημείας (!!!)
- Αντικατάσταση καμένων λαμπτήρων σε όλο το κτήριο (!!!)
- Συντήρηση ηλεκτρολογικών συνδέσεων ηλεκτρονικών υπολογιστών στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών (!!!)
- Μερική (αναμένονται τα επόμενα σχετικά ανταλλακτικά) συντήρηση παραθύρων στο κτήριο που δεν έκλειναν (!!!)
- Συντήρηση συστήματος θέρμανσης με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον όντως ζέστη στο σχολείο (!!!)
- Αντικατάσταση επικίνδυνα διαβρωμένου μεταλλικού καλύμματος σημείου ύδρευσης στην αυλή, με καινούργιο (!!!)
- Αντικατάσταση και τοποθέτηση νέων πλεγμάτων προστασίας στα ρολόγια παροχής ρεύματος στο πίσω μέρος του κτηρίου (!!!)
- Συγκόλληση σπασμένων μεταλλικών ράβδων στη σκάλα εντός του κτηρίου και στην περίφραξη της αυλής (!!!) Δυστυχώς και οι δύο επεμβάσεις είχαν διάρκεια μίας μόλις εβδομάδας ☹ κάποιοι φρόντισαν να τα επαναφέρουν στην πρότερη κατάσταση φθοράς!!!
Σχετικές φωτογραφίες:
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Τα παραπάνω εκτελέστηκαν από τους εργαζόμενους του Δήμου Κιλκίς με τις κατάλληλες καθοδηγήσεις και εξηγήσεις που τα μέλη του ομίλου μας δίναμε !
2ο – Η ομάδα μας έχει πάρει φωτιά με τα πάζλ και μας έχουν μείνει ελάχιστα!!! Δε θα μπορούσαμε να έχουμε χώρο για αυτήν την λεπτοδουλειά, χωρίς την προσφορά του κατάλληλου χώρου του βεστιαρίου του ομίλου Θεάτρου – ιδέα της εκπ/κού κ.Λιαρετίδου Ελένης (cooperation !)
3ο – Μετά την προσφορά των απαραίτητων πλαισίων από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, μπορέσαμε να διακοσμήσουμε αίθουσες με τα έτοιμα παζλ. Δίπλα ακριβώς στο καθένα αναρτήσαμε και μικρογραφίες των πάζλ, αξιοποιώντας τα κουτιά συσκευασίας των παζλ και φθαρμένα καλώδια που βρήκαμε στο εργαστήριο η/υ καθώς, πλαστικά πλαίσια αφισών που βρέθηκαν στο εργαστήριο Χημείας (ευγενική παροχή της εκπ/κού κ.Πολυμέρου Ιφιγένειας) (re-cycle & re-use !!!)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4ο – Συνεχίζουμε να αναλαμβάνουμε τις εργασίες ανακύκλωσης στο σχολείο μας, σε ό,τι αφορά χαρτί, πλαστικά και χρησιμοποιημένα τόνερ (!!!)
![]() ![]() |
5ο – Μετά την αποκατάσταση ηλεκτρολογικών συνδέσεων, αλλαγή λαμπτήρων φωτισμού και το συμμάζεμα καλωδίων από την ομάδα ηλεκτρολόγων του Δήμου (ο υπεύθυνος ηλεκτρολόγος, και γονέας παιδιού του σχολείου μας!), ο όμιλός μας ξεσκόνισε, μετακίνησε έπιπλα ανοίγοντας χώρο, έξυσε κολλημένες μαστίχες, απολύμανε πληκτρολόγια-ποντίκια και σφουγγάρισε με τη βοήθεια του προσωπικού καθαριότητας το εργαστήριο η/υ. Έλαμψε το εργαστήριο Πληροφορικής!
![]() |
![]() |
![]() |
6ο – Αναλαμβάνουμε έκτακτες ανάγκες φροντίδας και αποκαταστάσεων, όπως την ημέρα απόδοσης βαθμολογιών, όταν διαπιστώσαμε βανδαλισμούς στην πρόσοψη της εισόδου του κτιρίου μας.
![]() |
![]() |
7o – Αναρτήσαμε τη φόρμα δήλωσης ζητημάτων που μπορεί να εντοπίζουν μαθητές, εκπαιδευτικοί γονείς στο σχολικό μας κτήριο (!!!)
Η φόρμα συμπληρώνεται επώνυμα και βρίσκεται εδώ
+ Συζητάμε αιτήματα που μας θέτουν συνάδελφοι, άλλοι μαθητές εκτός ομίλου, προσωπικό του σχολείου και σκεφτόμαστε πώς να ανταποκριθούμε.
Φεβ 17
Πρωταθλητές!
Φεβ 13
Όμιλος εξωραϊσμού….διακόσμηση με συνεργασία
Ιαν 31
Όμιλος εξωραϊσμού: ΦΟΡΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ
Ο όμιλος δημιούργησε μία βοηθητική φόρμα για την καταγραφή ζητημάτων που διαπιστώνονται στο σχολικό κτίριο.
Η φόρμα συμπληρώνεται επώνυμα και βρίσκεται εδώ
Ιαν 29
Σχολείο – Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα EPAS – σχολεία πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου!
Περισσότερα στον σύνδεσμο:
https://sites.google.com/view/epas2opeigelkilkis/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE
Ειδικότερα, την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 στις 10.30πμ, στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς θα έχουμε εκδήλωση με ομιλίες, παρουσιάσεις, θεατρικά, μουσική και δραστηριότητες, οι οποίες στόχο έχουν να ενισχύσουν τη συνείδηση της κοινωνίας μας στην καταπολέμηση κάθε μορφής βίας κατά των γυναικών.
Θα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες και θα συμμετέχουν ευρωβουλεύτριες, γυναίκες, οι οποίες έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στον πολιτικό και καλλιτεχνικό χώρο, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και οργανώσεων, που ασχολούνται με τα δικαιώματα των γυναικών, αστυνομικοί, καθώς και ψυχολόγοι, οι οποίοι θα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές, αλλά και σχολεία της πόλης μας.
Σας προσκαλούμε να συνδεθείτε, να παρακολουθήσετε τη δράση μας και όλοι μαζί να σπάσουμε τη σιωπή απέναντι στη βία.
Την εκδήλωση μπορείτε να την παρακολουθήσετε ζωντανά στο youtube
https://www.youtube.com/live/tFLeryMV3ts?si=g0mVPsHEOxeSE5eA
Ιαν 12
Διευθύνσεις Webex εκπαιδευτικών
Ιαν 10
Πρόγραμμα μαθημάτων
Δεκ 19
Όμιλος αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας …και βάψιμο
Όμιλος αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας που στοχεύει να καλλιεργήσει στους μαθητές την ανάληψη ευθύνης και φροντίδας του χώρου που βρίσκονται καθημερινά.
Την Πέμπτη 19/12/2024 η ομάδα ξεκίνησε με σύντομη συνάντηση συντονισμού μας: συγκεντρώσαμε τα αρχεία μας, τα έργα που δημιουργήθηκαν με εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (…θα σας φανερωθούν αργότερα…). Μετά αναλάβαμε δράση στην αίθουσα του Β3 και ιδού το αποτέλεσμα:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
πώς;;;![]() |
Χλωρίνη, οινόπνευμα, ξεσκονόπανα, νερό, σφουγγάρια με σύρμα, ξύστρα, σακούλες σκουπιδιών, καθαριστικό τζαμιών, χαρτί κουζίνας, νερό, κουβάς, σκούπες,
πινέλα και βαφές και πολύ μεράκι ! |
|
![]() |
Δεκ 13
Όμιλος αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας …συνέχεια
Όμιλος αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας που στοχεύει να καλλιεργήσει στους μαθητές την ανάληψη ευθύνης και φροντίδας του χώρου που βρίσκονται καθημερινά.
Οι εργασίες συνεχίζονται…
Στην τελευταία συνάντησή μας, μαζί με 16 μαθητές από το Β1 εξωραΐσαμε την αίθουσα του Β1.
| Πριν | Μετά |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ενδιάμεσα:
![]() |
|
![]() |














































































































