Νοέ 26

Πρόγραμμα μαθημάτων

 

 

29 Νοε έως 3 Δεκ (μαθητών)

Το πρόγραμμα παραμένει το ίδιο με την εβδομάδα 22 – 26 Νοε., εκτός από λίγες αλλαγές που έχουν γίνει για την ημέρα Πέμπτη.

 

Νοέ 23

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ-ΠΟΙΗΤΡΙΑ κ. ΦΡΕΓΓΙΔΟΥ ΕΛΛΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

1

42ΜΕΣΙΓΚΟΥ3 1 259794800 435370231378932 1398895863343797850 n

Νοέ 21

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ Ν. ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Από το Φάκελο Υλικού

                      1ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                                   ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ    

                                H ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗΣ   ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 136

  1. Να αποδώσετε συνοπτικά με 70-80 λέξεις τις δυσκολίες αποκατάστασης της σχέσης του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
  2. Ο συγγραφέας επιδιώκει να προσδώσει στο κείμενο αντικειμενικότητα. Να εντοπίσετε τρεις γλωσσικές επιλογές που επιστρατεύει για να υπηρετήσει το σκοπό του.
  3. Κυρίαρχος τρόπος οργάνωσης του λόγου στην 4η παράγραφο είναι η αιτιολόγηση. Να σχολιάσετε με συγκεκριμένη αναφορά τον τρόπο που εξυπηρετεί την υποστήριξη της βασικής του θέσης.
  4. Να σχολιάσετε τη σκοπιμότητα της χρήσης του ερωτήματος ως προς τη διαμόρφωση του ύφους του κειμένου και την αποτελεσματικότητά του στην επικοινωνία με τον αναγνώστη.
  5. Να αιτιολογήσετε τη χρήση των σημείων στίξης α) των εισαγωγικών στη 2η παράγραφο και β) της διπλής παύλας στην 5η παράγραφο.
  6. Να αντικαταστήσετε τις παρακάτω λέξεις, χωρίς να στρεβλώνετε το περιεχόμενο τους, καθιστώντας το ύφος απλό και οικείο: αλόγιστη, έγκειται, μετασχηματισμός.

ΣΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ E. HOBSBAWM ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 138

  1. Να συγκρίνετε τα δύο κείμενα ως προς α) τον κειμενικό τύπο και β) το περιεχόμενο του προβληματισμού που αναπτύσσουν. Να απαντήσετε αιτιολογημένα.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 141

  1. Αφού παρατηρήσετε προσεκτικά τις γελοιογραφίες α) να αποδώσετε το μήνυμά τους β) να συσχετίσετε το μήνυμά τους με τα προηγούμενα κείμενα και γ) να αναπτύξετε το δικό σας προβληματισμό επιλέγοντας μια από αυτές.
  2. Να εξηγήσετε ποιον τρόπο θα επιλέγατε-γραπτό λόγο ή εικόνα- για να ενημερώσετε για την οικολογική κρίση τους συμμαθητές σας.

 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Αποφασίζετε να στείλετε μια επιστολή σε μια οικολογική οργάνωση της χώρας σας, με σκοπό να γνωστοποιήσετε την απόφασή σας να συμμετέχετε  στις δράσεις των ομάδων της . Για να υποστηρίξετε την επιλογή σας αναπτύσσετε τον προβληματισμό σας για την οικολογική κρίση και παρουσιάζετε  τις προτάσεις σας για περιβαλλοντικές δράσεις στο πλαίσιο της οργάνωσης.350-400 λέξεις.

 

            2ο    ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                    ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

                                    ΤΑ  ΧΑΜΕΝΑ ΜΑΣ  ΠΑΙΔΙΑ, POLONY N.  ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 36 

  1. Να χωρίσετε την 1η παράγραφο του κειμένου « Το να φτιάξουμε ένα σχολείο αληθινά δημοκρατικό … και να το κάνουμε χωρίς αυτό» σε δύο επιμέρους παραγράφους και να δώσετε πλαγιότιτλο στην καθεμία, ώστε να αποδίδεται το νόημά της.
  2. Να μεταφέρετε το παρακάτω απόσπασμα της 1ης παραγράφου του Κειμένου στην ενεργητική σύνταξη. Ποιες αλλαγές επιφέρει στο ύφος του κειμένου και το επικοινωνιακό αποτέλεσμα αυτή η αλλαγή;

    «Αρκεί όμως να οριστεί στους κόλπους του σχολείου, να επιβεβαιωθεί η κυριαρχία των γνώσεων πάνω στις υποθετικές «δεξιότητες»,        πρέπει να προταχθεί η αξία αυτών που επιφορτίζονται με τη μετάδοση των γνώσεων, πρέπει να εξυψώνεται η προσπάθεια και                  επιτυχία σε οποιοδήποτε τομέα.»

  1. Στη 2η παράγραφο του κειμένου η δημοσιογράφος αξιοποιεί τη μέθοδο του ορισμού. Να εντοπίσετε τα δομικά του στοιχεία: την οριστέα έννοια, το γένος και την ειδοποιό διαφορά και να αιτιολογήσετε την πρόθεση της χρήσης του.
  2. Να εντοπίσετε στο κείμενο παραδείγματα τροπικότητας που δηλώνουν: δυνατότητα, αναγκαιότητα, βεβαιότητα, υπόθεση.
  3. Στο παρακάτω απόσπασμα της 2ης παραγράφου να μετατρέψετε τους ρηματικούς τύπους σε ουσιαστικά της ίδιας ρίζας. Ποιες συνέπειες επιφέρει αυτή η γραμματική μετατόπιση στο ύφος και το περιεχόμενο του κειμένου; «Το να σκεφτούμε μια αληθινά ανθρώπινη κοινωνία απαιτεί να στοχαστούμε τις συνθήκες με τις οποίες οι άνθρωποι μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους».

 

            ΟΤΑΝ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΒΟΗΘΑ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ ΝΑ ΔΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, Α. ΖΗΡΑΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 38

  1. .Να καταγράψετε συνοπτικά- 70-80 λέξεις- τις παιδαγωγικές αρετές που αναγνωρίζει ο Α. Ζήρας στο δάσκαλό του.
  2.   Ποιο σκοπό επιδιώκει να ικανοποιήσει ο Α. Ζήρας με τη συγγραφή του κειμένου και ποιο κειμενικό είδος επέλεξε για την επίτευξή του;

                                                      Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙΝ, F. SAVATER  ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 34

  1. Το κείμενο αποτελεί ανοικτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας της ισπανικής κυβέρνησης. Να επιβεβαιώσετε τον κειμενικό τύπο, παρουσιάζοντας συγκεκριμένες λεξιλογικές και φρασεολογικές επιλογές.
  2. Να παρουσιάσετε, συσχετίζοντας το περιεχόμενό τους, τον τρόπο με τον οποίο συνομιλούν τα κείμενα 1 και 3 μεταξύ τους.

 

              ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, με αφορμή το κείμενο του Α. Ζήρα «Όταν ο δάσκαλος βοηθά τον έφηβο να δει διαφορετικά τον κόσμο», αναλαμβάνετε στο πλαίσιο εργασίας με θέμα «επαναπροσδιορισμός της σχέσης μαθητή και καθηγητή» να παρουσιάσετε τα στοιχεία που θα θέλατε να χαρακτηρίζουν τον καθηγητή σας ως προσωπικότητα και τις αρχές πάνω στις οποίες θα μπορούσατε να οικοδομήσετε μια υγιή και  δημιουργική σχέση. 350-400 λέξεις

           

                   3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                   ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ   ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

             ΤΑ  ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ  ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΠΙΛΙ ΕΛΙΟΤ, ΣΑΝΟΥΔΟΥ Χ..  ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ   ΣΕΛ. 44

  1. Δύο από τα κειμενικά είδη που αξιοποιούνται για την επίτευξη της επικοινωνίας μεταξύ αρθρογράφου και αναγνώστη είναι α) της επιχειρηματολογίας και β) των οδηγιών. Με γνώμονα την παραπάνω διαπίστωση να εντοπίσετε στο κείμενο γλωσσικά στοιχεία και μέσα πειθούς και οργάνωσης τα οποία, κατά την άποψή σας, υπηρετούν τον σκοπό αυτών των κοινωνικών διαδικασιών.
  2. Ποιος είναι ο βασικός ισχυρισμός του συγγραφέα στην τρίτη παράγραφο του Κειμένου; Πώς οι επιλογές του τρόπου ανάπτυξης της παραγράφου και των μέσων πειθούς συμβάλλουν στη στήριξη της βασικής θέσης;
  3. Στην τέταρτη παράγραφο του κειμένου στο χωρίο «Στην Ελλάδα παραμένει…..να διαχειριστούν τις ανασφάλειές τους» ο συγγραφέας επικαλείται την άποψη της ειδικού. Να παρουσιάσετε  τη θέση της και να αξιολογήσετε τη λειτουργία της ως προς την πρόθεση του πομπού και την αποτελεσματικότητα του κειμένου.
  4. Στο χωρίο:« Εκεί ο ρόλος του γονέα είναι να στηρίξει το παιδί του…… Ταυτόχρονα είναι χρήσιμο να διδάσκουμε στα παιδιά μας την αξία της προσαρμογής. Είναι σημαντικό να μην υπακούμε τυφλά στα κοινωνικά πρότυπα, αλλά και να γνωρίζουμε πως ζούμε σε μια κοινωνία όπου υπάρχουν πρότυπα……» Να μεταφέρετε τα υπογραμμισμένα ρήματα σε Προστακτική έγκλιση και σε Β΄ πληθυντικό πρόσωπο, με τις απαραίτητες αλλαγές για τη σωστή απόδοση του. Τι παρατηρείτε ότι αλλάζει στο ύφος του κειμένου;
  5. Να αντικαταστήσετε τις παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις με άλλες ισοδύναμες, εντοπίζοντας και τη σχέση νοηματικής συνοχής που δηλώνουν : 4η πργφ. « Αν και τα πράγματα…. και ιδιαίτερα τα αγόρια…. εν πολλοίς απαγορευμένο…… πάντως αν κάποιος τους εξηγήσει……5η πργφ. «Ταυτόχρονα είναι χρήσιμο …..

                                     

                                          ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΤΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ

                                                                      εφημ. Συντακτών   ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 46

 

1.Ποια γνωρίσματα του κειμένου επιβεβαιώνουν ότι αυτό ανήκει στον τύπο του άρθρου, όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό                        σημείωμα; Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο και τον στόχο του συγγραφέα, να εξηγήσετε την επιλογή αυτού του τύπου                      κειμένου.

  1. Τα κείμενα 1 και 2 παρουσιάζουν στερεοτυπικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που διαμορφώνονται και διαιωνίζονται με γνώμονα  τις έμφυλες ταυτότητες. Να παρουσιάσετε τον προβληματισμό και τη στάση των συντακτών απέναντι στην κοινωνική πραγματικότητα.
  2. Να αποδώσετε συνοπτικά τα βασικά σημεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τη φιλανθρωπική Μ.Κ.Ο. Pian International σχετικά με τη βία εις βάρος των κοριτσιών.

 

ΜΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ, Qurednik  P. ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 48

 

1.Τα κείμενα 2 και 3 ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες και έχουν διαφορετική πρόθεση. Εντούτοις συμφωνούν έμμεσα αναφορικά με τη θέση της γυναίκας. Να παρουσιάσετε το σημείο σύγκλισης, σχολιάζοντας την παραπάνω διαπίστωση.

 

 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ  Στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας « Καθημερινή» διαβάζετε το άρθρο «Τα στερεότυπα ακολουθούν τους σημερινούς ΜΠΙΛΙ ΕΛΙΟΤ». Η θέση: «Οι κοινωνικές νόρμες εξακολουθούν να ορίζουν ποιες δραστηριότητες είναι αποδεκτές για κάθε φύλο. Στην Ελλάδα παραμένει απαγορευμένο για έναν άντρα ή ένα αγόρι να αναπτύξει  τα χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές που ταυτίζουμε με τις γυναίκες» αποτελεί για  σας πηγή προβληματισμού αναφορικά με την επίδραση των κοινωνικών προτύπων στη συναισθηματική κατάσταση , την κοινωνική συμπεριφορά των φύλων και γενικότερα στην προοπτική μιας ευτυχισμένης ζωής. Οι απόψεις σας θα δημοσιευτούν με τη μορφή άρθρου ως απάντηση στην ίδια εφημερίδα. 350-400 λέξεις

Νοέ 21

ΓΙΟΡΤΗ 17ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΗ

image3 1 2image1 2 2

                “ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ”

          17 ΝΟΕΜΒΡΗ 1973   ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ     

Oι μαθητές της Γ΄ τάξης του 2ου Γενικού Πειραματικού Λυκείου συνέχισαν το ταξίδι τους στο χρόνο και άνοιξαν μια νέα σελίδα στην πρόσφατη ιστορία του σύγχρονου ελληνισμού, τιμώντας την επέτειο μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου του 1973.

Με την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Α. Μπαδήλα ανέσυραν τα γεγονότα και τα πρόσωπα της επταετίας του 1967-74, αξιολόγησαν  και επέλεξαν αυτά που διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εγκαθίδρυση και πτώση του αυταρχικού καθεστώτος των Συνταγματαρχών της 21ης Απριλίου του 1967. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν στην εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, η οποία αναδείχθηκε μεταπολιτευτικά σε σύμβολο του φοιτητικού και, γενικότερα, του αντιδικτατορικού κινήματος.

Παρουσίασαν με οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα, το χρονικό της εξέγερσης της γενιάς που αναπαρίσταται στη συλλογική μνήμη ως γενιά συνολικής ρήξης με το παρελθόν. Η δυναμική της εξέγερσης τους ενέπνευσε και τους συγκίνησε καθώς κατάφερε, με το πάθος και τον αυθορμητισμό της, να διαπεράσει όλους εκείνους τους δισταγμούς, τις αντιρρήσεις και τις πολιτικές σκοπιμότητες, δημιουργώντας ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά ορόσημα της εποχής μας.

Καθώς η νεότητα αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς συνειδητοποίησαν το πάθος, τη διάθεση τους για διεκδίκηση και ένιωσαν υπερηφάνεια για τον αγώνα των φοιτητών. Το αίσθημα αυτό τους γέννησε την ανάγκη να  μεταδώσουν το μήνυμα ότι, ανέκαθεν οι νεολαίες είχαν τη δύναμη να οραματίζονται και να αλλάζουν τα status quo, μέσα από τη ρητορική, τα συνθήματα, τις δράσεις και την κινητοποίηση της κοινωνίας.

Παράλληλα, προέβαλλαν την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ως αφορμή αναφοράς στο δημοκρατικό πολίτευμα, τις ιστορικές του καταβολές και τη σημερινή πραγματικότητα, καθώς το Πολυτεχνείο εξακολουθεί πάντα να είναι επίκαιρο.

Την παρουσίαση, την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές του σχολείου συμπλήρωσαν με φωτογραφικό υλικό από την τριήμερη οργάνωση στο χώρο του Πολυτεχνείου τις κινητοποιήσεις, τη νύχτα της εισβολής  και τους νεκρούς των γεγονότων. Με τη μικρή αυτοσχέδια έκθεση, η οποία οργανώθηκε με την τεχνική υποστήριξη των συναδέλφων της κ. Ε. Λιαρετίδου και της κ. Α. Μ. Παναγιωτίδου, στο χώρο του σχολείου έδωσαν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να γνωρίσουν τα γεγονότα εκείνων των ημερών και να καταθέσουν  το δικό τους μήνυμα στα πανό που ανήρτησαν.

22 211 2

 

 

Νοέ 14

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας στον Διεθνή Διαγωνισμό «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες…»

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας «Λέσχη Ανάγνωσης» του σχολείου μας συμμετέχει στον Διεθνή Διαγωνισμό με τίτλο: ‘Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες…». Η αποδοχή της αίτησής μας στον Διαγωνισμό έδωσε ιδιαίτερη χαρά στους/στις μαθητές/τριες – μέλη του Ομίλου και είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το πλαίσιο της διάδρασης των μαθητών/τριών μας με μαθητές/τριες από άλλα σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας. Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη. Καλή επιτυχία στα παιδιά μας!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη συμμετοχή στον Διαγωνισμό: Σοφία Γ. Μεσίγκου – Κρικώνη, Φιλόλογος και Κωνσταντίνος Μυρωνίδης, Φυσικός.

5_ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΚΥΠΡΟΣ_ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΕΡΡΩΝ_2021_22

Νοέ 14

Όμιλος Φιλαναγνωσίας «Λέσχη Ανάγνωσης»

1η δημοσίευση ιστολογιου σχολείου

ΑΦΙΣΑ ΟΜΙΛΟΥ ΛΕΣΧΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΒΙΒΛΙΟ

Οκτ 29

ΓΙΟΡΤΗ 28ηςΟκτωβρίου

“ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ”

  Το ηρωικό έπος του 40

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 2ου Γενικού Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς, με την ενθάρρυνση και καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Α. Μπαδήλα, οργάνωσαν  και υλοποίησαν στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Ταξίδι στην Ιστορία» μια ερευνητική εργασία που περιλαμβάνει δύο παράλληλες δράσεις, με σκοπό να μας ταξιδέψουν στο χρόνο. Σταθμεύουν, λοιπόν, με σεβασμό  στην ηρωική σελίδα του έπους του 40. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας οι μαθητές μας, με τη νεανική τους ματιά,  ερεύνησαν, αξιολόγησαν, συγκέντρωσαν και παρουσίασαν μέσα από την ανεκτίμητη και μοναδική συλλογή του τύπου της κατοχής, εφημερίδες, φωτογραφίες, χάρτες που πραγματεύονται τα γεγονότα από τη κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου μέχρι και την είσοδο των Γερμανών στη χώρα, πλαισιωμένα με κείμενα και μουσικές κορυφαίων λογοτεχνών και τραγουδοποιών. Παράλληλα, με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον οργάνωσαν έκθεση εφημερίδων της εποχής από το αρχειακό υλικό της φιλολόγου κ. Α. Μπαδήλα, στο χώρο του σχολείου, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ενός ενεργού διαλόγου των μαθητών με το παρελθόν.  Με την παρουσίαση των εφημερίδων απoτύπωσαν αυθεντικά τις εξελίξεις των επιχειρήσεων, βιώνοντας τον παλμό,  τις δυσκολίες, τον προβληματισμό αλλά και το πείσμα για την ελευθερία που διακατείχε το λαό μας. Συναντώντας την ιστορική αλήθεια, συνειδητοποίησαν τη σημασία του παρελθόντος στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης, ως αναπόσπαστο κομμάτι της συνέχειας του Ελληνισμού και επαναπροσδιόρισαν τη σχέση τους με την ιστορία.

Με το εγχείρημά τους επεδίωξαν να αποτίσουν φόρο τιμής σε όλους τους Έλληνες που έζησαν εκείνα τα σκληρά χρόνια και αγωνίστηκαν για την ελευθερία μας αλλά και να καταδείξουν ότι η μνήμη προσδιορίζει την προοπτική για το μέλλον.

Στο πνεύμα της διάχυσης και συνεργασίας μεταξύ των συνδεόμενων Πειραματικών σχολείων την παρουσίαση παρακολούθησαν την Τετάρτη 27- 10, τιμώντας την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, εκτός από τους μαθητές του Λυκείου και μαθητές του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς.

 

 

 

 

Οκτ 25

Όμιλος θεατρικής αγωγής

 

Μετά από δυο χρόνια αναγκαστικής απουσίας … «είμαστε ακόμα ζωντανοί», με όρεξη, με αγάπη, με ενθουσιασμό. Κάποιοι παλιοί, πολλοί νέοι και νέες, όλοι και όλες μια μεγάλη, ζεστή θεατρική αγκαλιά.

 

 

 

Οκτ 20

Ενισχυτική διδασκαλία ειδικών μαθημάτων

 

 

Οι μαθητές της Γ΄ λυκείου που ενδιαφέρονται για ενισχυτική διδασκαλία στα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά, μπορούν να βρουν λεπτομέρειες στο ΦΕΚ που επισυνάπτεται εδώ και να συμπληρώσουν την αίτηση / υπεύθυνη δήλωση για τη συμμετοχή τους.

 

 

Οκτ 10

Φύλλα Εργασίας στην Ενότητα: «Τα φύλα στη Λογοτεχνία»

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ

Οκτ 06

Οι όμιλοι του σχολείου μας

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2ο ΠΕΙ ΓεΛ ΚΙΛΚΙΣ, ΟΜΙΛΟΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

Σεπ 08

Αγιασμός και έναρξη μαθημάτων

 

Χαίρετε αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες!

Ο Αγιασμός τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου θα γίνει στο σχολείο μας στις 10.00 πμ.

Η προσέλευση των μαθητών θα γίνει από τις 9.00 πμ, με την επίδειξη αρνητικού self test, ή πιστοποιητικού εμβολιασμού, ή βεβαίωση νόσησης.

Τα βιβλία θα δοθούν την Τρίτη 14/9, συνεπώς η προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9 θα γίνει χωρίς τσάντες.

Καλή αντάμωση και καλή αρχή!

 

Αυγ 30

Συμπληρωματικές εγγραφές στο 2ο Πειραματικό ΓεΛ Κιλκίς από 3/9 έως 10/9/2021

 

Ανακοίνωση συμπληρωματικών εγγραφών

 

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ 2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓεΛ ΚΙΛΚΙΣ

 

 

Ιούλ 01

«Παίζουμε» αρχαιοελληνικά

Mε αφόρμηση την ενότητα από το έργο του Ξενοφώντα Ελληνικά 2.3. 50-56 του σχολικού τους εγχειριδίου, με έναν ξεχωριστό και ευφάνταστο τρόπο, οι μαθητές του Α2 του 2ου ΓΕΛ ΚΙΛΚΙΣ παρουσίασαν τη δίκη και καταδίκη του Θηραμένη. Οι μαθητές προσέγγισαν το κείμενο με αυθορμητισμό, δημιουργικότητα και αρκετή δόση χιούμορ! Με τη βοήθεια της φιλολόγου τους στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, Π. Κυριακίδου, εμπνεύστηκαν και πρόσθετες σκηνές, αποδίδοντας φανταστικούς διαλόγους είτε σε υπαρκτά πρόσωπα του έργου (δικαστές, νεαρούς μαχαιροφόρους, Κριτία και Θηραμένη) όπως φαντάστηκαν ότι θα μπορούσαν να τα έχουν διατυπώσει, είτε σε πλαστά πρόσωπα που θα ήταν δυνατό να έχουν πλαισιώσει το έργο, όπως τα εμπνεύστηκαν οι μαθητές (γυναίκες που έτυχε να συναντήσουν τον Θηραμένη κατά τη μετάβασή του στη φυλακή, γυναίκες που συζητούσαν σχετικά με όσα άκουσαν από τους συζύγους τους (άσκηση επέκτασης). Όλες οι σκηνές αποδόθηκαν με αρχαίο ελληνικό λόγο. Η μεταγραφή του κειμένου στα αρχαία ελληνικά έγινε υπό την εποπτεία της διδάσκουσας καθηγήτριας (άσκηση εμπέδωσης).

Η δραστηριότητα αυτή που πραγματοποιήθηκε από το σύνολο της τάξης, εξοικείωσε τους μαθητές με τον γλωσσικό πλούτο καθώς και τους μορφοσυντακτικούς κανόνες της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Τα παιδιά εμβάθυναν στο λεκτικό, γραμματικό και δομικό μέρος της Αρχαίας Ελληνικής και αντιλήφθηκαν ότι η Νέα Ελληνική είναι η φυσική απόληξη μιας μακραίωνης, πολύτιμης και πολυδιάστατης γλώσσας, της Αρχαίας Ελληνικής (διασύνδεση με το σήμερα). Παράλληλα, η επεξεργασία των αρχαίων κειμένων από άποψη γλωσσική, υφολογική και αισθητική συνετέλεσε στη διανοητική, ηθική και συναισθηματική καλλιέργεια των μαθητών, ενώ η εξοικείωση με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο και πολιτισμό μέσω της εξέλιξη της γλώσσας και του συσχετισμού της με τη Νέα Ελληνική, συνέβαλε στην κατανόηση και βίωση της διαχρονικής παρουσίας του ελληνικού πνεύματος καθώς και στη συνειδητοποίηση της συμβολής του στην ανάπτυξη ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Ήταν μια όμορφη και πλούσια σε εμπειρίες διαδικασία που χάρηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι, αφού μέσω της δραματοποίησης έμαθαν να αγαπούν και να χειρίζονται -στο μέτρο του δυνατού- την Αρχαία Ελληνική. Την παράσταση παρακολούθησαν  συμμαθητές τους από άλλα τμήματα και εκπαιδευτικοί του σχολείου στο αμφιθέατρο του Λυκείου, την Τετάρτη 9/6. Οι μαθητές του Α2 ανανέωσαν το ραντεβού τους με τις κλασικές σπουδές στο θέατρο, με ένα θεατρικό κείμενο που θα αποδοθεί στα λατινικά!

 

 

Ιούν 22

Πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ

 

 

Ενημερώνουμε τους υποψήφιους για τις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ ότι μπορούν να δηλώσουν σε όποιο εξεταστικό κέντρο επιθυμούν είτε στη Δυτική είτε στην Ανατολική Θεσσαλονίκη.

 

Επισυνάπτονται και τα δύο προγράμματα.

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΕΦΑΑ 2021-2022 -ΔΥΤ ΘΕΣ-ΝΙΚΗ

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΕΦΑΑ 2021-2022-ΑΝ.ΘΕΣ-ΝΙΚΗ

 

Ιούν 18

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων Ειδικών Μαθημάτων και κατανομή υποψηφίων

 

 

 

Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων Ειδικών Μαθημάτων και κατανομή υποψηφίων έτους 2021

 

 

Ιούν 13

Μια ιστορία συμφιλίωσης σε…κόμικς!

Αρχαία ελληνικά σε κόμικς

Με πολλή φαντασία και χιούμορ οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α3 και Α4 του σχολείου μας, στο τέλος της διδακτικής χρονιάς 2020-2021, απέδωσαν με τα σκίτσα τους την τελευταία πράξη συμφιλίωσης ανάμεσα στους δημοκρατικούς και τους ολιγαρχικούς Αθηναίους την άνοιξη του 403 π. Χ . Η συμφιλίωσή τους ακολούθησε την πτώση του καθεστώτος των Τριάκοντα, ενός τυραννικού καθεστώτος που ταλάνισε την Αθήνα επί οκτώ μήνες.

Με αφορμή την ιστορία αυτή οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, πέρα από την έφεσή τους στα αρχαία Ελληνικά, αποκάλυψαν ένα ακόμη ταλέντο, αυτό στη ζωγραφική και το σχέδιο! Ο καθένας με το δικό του τρόπο, ατομικά ή συνεργατικά, δούλεψε πάνω σε αυτήν την εργασία μέσα στην τάξη με μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά.

Ελπίζω να απολαύσετε τα σχέδιά τους όσο κι εμείς!

Ιούν 11

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Την  Παρασκευή 21 Μαΐου 2021 διενεργήθηκε στο σχολείο μας εξέταση προσομοίωσης στο μάθημα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών για τους τελειόφοιτους μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών. Την εξέταση προσομοίωσης οργάνωσαν και υλοποίησαν ο καθηγητής Δημήτρης Πουλτουρτζίδης και η καθηγήτρια Ελένη Λιαρετίδου. Τα θέματα ακολουθούν.

Προσομοίωση_Αρχαία

Ιούν 11

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Την Πέμπτη 27 Μαΐου 2021 διενεργήθηκε στο σχολείο μας εξέταση προσομοίωσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας για τους τελειόφοιτους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Την εξέταση οργάνωσαν και υλοποίησαν οι καθηγήτριες : Εμμανουέλα Γαλεντέρη, Παρθένα Κυριακίδου, Ελένη Λιαρετίδου και Άννα Μπαδήλα. Οι μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Γ1 και Γ4 διαγωνίστηκαν στα θέματα του αρχείου Α και των τμημάτων Γ2 και Γ3 στα θέματα του αρχείου Β.

ΑΡΧΕΙΟ Α ( Ε. Γαλεντέρη- Π. Κυριακίδου)

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΤΕΛΙΚΟ

ΑΡΧΕΙΟ Β ( Ε. Λιαρετίδου- Α. Μπαδήλα)

κριτήριο προσομοίωσης γ’λυκείου 2021 

Ιούν 04

Προετοιμασία λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές

 

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ

 

 

Older posts «

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων