Ερευνητική προσέγγιση στο μάθημα της Πληροφορικής, από τα τμήματα Β1, Β2, Β3 και Β4 και Παρουσίαση σε διοργάνωση (Σάββατο 29/3/20025), με την εκπ/κό MSc Άννα-Μαρία Παναγιωτίδου
Οι μαθητές παράλληλα με το μάθημα της Πληροφορικής, αφού οι ίδιοι μελετούσαν για τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους, τα κριτήρια λειτουργίας και σκέψης στο Διαδίκτυο, με καταιγισμό ιδεών, συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες, καθόρισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, στις ενότητες Διαδίκτυο (Β1), Κοινωνικά Δίκτυα (Β2), Κινητό τηλέφωνο (Β3) και Ψευδή δημοσιεύματα (Β4)
Το ερωτηματολόγιο έλαβε 98 απαντήσεις, από: 5 γονείς, 4 εκπαιδευτικούς και 89 μαθήτριες και μαθητές από την Β και Α λυκείου.
Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης που εξυπηρετήθηκαν, είναι:
Η όλη δράση είχε διπλή εφαρμογή της έννοιας του ενεργού συμμετέχοντα:
- Μαθαίνοντας βιωματικά για… (γνώσεις)
- Ενεργώντας για την διάδοση αυτό που έμαθα …(δεξιότητες)
Έτσι, οι μαθητές και μαθήτριες, ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες, μέσα σε 10+ διδακτικές ώρες και πολλές εθελοντικές ώρες εκτός ωρών μαθημάτων, έκαναν όλα τα παρακάτω αξιόλογα:
1-Παράλληλα με το μάθημα της Πληροφορικής, αφού οι ίδιοι μελετούσαν στο μάθημα για τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους, τα κριτήρια λειτουργίας και σκέψης στο Διαδίκτυο, με καταιγισμό ιδεών και συζήτηση, καθόρισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, στις ενότητες Διαδίκτυο (Β1), Κοινωνικά Δίκτυα (Β2), Κινητό τηλέφωνο (Β3) και Ψευδή δημοσιεύματα (Β4)
2- οργάνωση ερωτηματολογίου σε google forms
3-σύνθεση παρουσίασης 105 διαφανειών με συμπεράσματα και μελέτη ενδεικτικών περιπτώσεων
4-Οργάνωση της συνάντησης-παρουσίασης στο σχολείο, ημέρα ΣΑΒΒΑΤΟ 29/3 και ώρα 17:30
5.1-Συντονιστές, παρουσιαστές, τεχνικοί, φωτογράφοι της ημερίδας
5.2-Υπεύθυνοι βιωματικών δραστηριοτήτων με το κοινό
6-Προετοιμασία για τις παρουσιάσεις και την όλη εκδήλωση
7-Φωτοτυπίες τις 3 ιστορίες στα fakes & κουτιά για τις επιλογές ΨΕΥΔΗΣ/ΑΛΗΘΗΣ
8-Δημιουργία προσκλήσεων, αφίσας με χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης
9-Καλέσματα (διανομή προσκλήσεων και συλλογή συμμετοχών (google drive))
10-Δημιουργία καρτελών μαθητών-“συνέδρων”
11-Τοποθέτηση καθισμάτων
12-Laptop, ρεύμα, οθόνη προβολής σε ετοιμότητα
13-Κόμβο Υποδοχής
14-Σήμανση (οπτική καθοδήγηση) επισκεπτών στο χώρο
15-Κόμβο Μπουφέ με γεύματα από το σπίτι, καφέ, τσάι, Νερό
16-Διαδικασία σερβιρίσματος με φιλικότητα προς το περιβάλλον: γραφή ονόματος στο ποτήρι, κάδοι διαχωρισμού απορριμάτων
17-Διαδικασία βιωματικής αξιολόγησης από το κοινό
18-Τακτοποίηση του χώρου μετά την συνάντηση, σκούπισμα, μεταφορές
19-Αποτίμηση της όλης δράσης με μία ακόμη βιωματική δραστηριότητα μεταγνωστικής έκφρασης