Στο πλαίσιο του διαθεματικού project για τη διατροφή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και μέσα από ένα διαφορετικό, καλλιτεχνικό μέσο: τη ζωγραφική και τη σύνθεση.
Στο μάθημα των Εικαστικών, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας κας Φλάνδρας Αικατερίνης, οι μαθητές προσέγγισαν το θέμα της διατροφής ως εικόνα, ως συμβολισμό, ως αφηρημένη ή βιωματική εμπειρία. Χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως ο συνδυασμός χρωμάτων, οπτικά σύμβολα, κολάζ και μεικτές τεχνικές, μετέφρασαν σε εικόνες όλα όσα συζητήθηκαν στις άλλες δράσεις του project: συνήθειες, ανάγκες, επιρροές, πρότυπα και συναισθηματικές σχέσεις με το φαγητό.
Οι δημιουργίες που προέκυψαν δεν απεικονίζουν απλώς φρούτα ή φαγητά. Είναι καθρέφτες εσωτερικών σκέψεων, κριτικών παρατηρήσεων και, πολλές φορές, χιούμορ ή κοινωνικού σχολιασμού.
📌 Κάποιοι μαθητές ζωγράφισαν το φαγητό σαν ήρωα.
📌 Άλλοι το συνέδεσαν με συναισθήματα όπως η μοναξιά, η ευχαρίστηση ή η πίεση.
📌 Κάποιοι επέλεξαν συμβολικά μονοπάτια για να δείξουν ότι η διατροφή είναι ζήτημα επιλογής και ευθύνης.
Οι εικαστικές εργασίες που παρουσιάζονται εδώ είναι η πιο αυθόρμητη, ειλικρινής και δημιουργική φωνήτων μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος. Μας καλούν όχι απλώς να τις δούμε, αλλά να τις διαβάσουμε με τα μάτια και την καρδιά.
Ποιοι συμμετείχαν;
Το project υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των καθηγητών:
👨🏫 Ιωάννη Βελέντζα (Μαθηματικά)
💻 Δρ Παναγιώτας Σκουρολιάκου (Πληροφορική)
🥗 Παρασκευής Βάγια (Οικιακή Οικονομία)
🌍 Μαρίας Σπηλιωπούλου (Γαλλικά)
🎨 Αικατερίνης Φιλάνδρα (Εικαστικά)
Και φυσικά, τους μαθητές της Α και Β Γυμνασίου που έδωσαν ψυχή, φαντασία και προσωπική έκφραση σε κάθε βήμα!


