Η Διατροφή μέσα από τα Μάτια των Μαθητών: Όταν τα Εικαστικά Μιλούν

Στο πλαίσιο του διαθεματικού project για τη διατροφή, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και μέσα από ένα διαφορετικό, καλλιτεχνικό μέσο: τη ζωγραφική και τη σύνθεση.

Στο μάθημα των Εικαστικών, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας κας Φλάνδρας Αικατερίνης, οι μαθητές προσέγγισαν το θέμα της διατροφής ως εικόνα, ως συμβολισμό, ως αφηρημένη ή βιωματική εμπειρία. Χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως ο συνδυασμός χρωμάτων, οπτικά σύμβολα, κολάζ και μεικτές τεχνικές, μετέφρασαν σε εικόνες όλα όσα συζητήθηκαν στις άλλες δράσεις του project: συνήθειες, ανάγκες, επιρροές, πρότυπα και συναισθηματικές σχέσεις με το φαγητό.

Οι δημιουργίες που προέκυψαν δεν απεικονίζουν απλώς φρούτα ή φαγητά. Είναι καθρέφτες εσωτερικών σκέψεων, κριτικών παρατηρήσεων και, πολλές φορές, χιούμορ ή κοινωνικού σχολιασμού.

📌 Κάποιοι μαθητές ζωγράφισαν το φαγητό σαν ήρωα.

📌 Άλλοι το συνέδεσαν με συναισθήματα όπως η μοναξιά, η ευχαρίστηση ή η πίεση.

📌 Κάποιοι επέλεξαν συμβολικά μονοπάτια για να δείξουν ότι η διατροφή είναι ζήτημα επιλογής και ευθύνης.

Οι εικαστικές εργασίες που παρουσιάζονται εδώ είναι η πιο αυθόρμητη, ειλικρινής και δημιουργική φωνήτων μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος. Μας καλούν όχι απλώς να τις δούμε, αλλά να τις διαβάσουμε με τα μάτια και την καρδιά.

01 20250526082357785 0001

Ποιοι συμμετείχαν;

Το project υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των καθηγητών:

👨‍🏫 Ιωάννη Βελέντζα (Μαθηματικά)

💻 Δρ Παναγιώτας Σκουρολιάκου (Πληροφορική)

🥗 Παρασκευής Βάγια (Οικιακή Οικονομία)

🌍 Μαρίας Σπηλιωπούλου (Γαλλικά)

🎨 Αικατερίνης Φιλάνδρα  (Εικαστικά)

Και φυσικά, τους μαθητές της Α και Β Γυμνασίου που έδωσαν ψυχή, φαντασία και προσωπική έκφραση σε κάθε βήμα!