Στο Σχολείο μας, η μάθηση δεν περιορίζεται στους τέσσερις τοίχους της τάξης – είναι ένας ζωντανός διάλογος ανάμεσα στα μαθήματα, την καθημερινότητα και τις αληθινές ερωτήσεις των μαθητών. Μέσα από αυτή τη φιλοσοφία γεννήθηκε φέτος το διαθεματικό project που συνδύασε τα Μαθηματικά, την Οικιακή Οικονομία, την Πληροφορική, τα Γαλλικά και τα Εικαστικά, με κοινό νήμα τη διατροφή.
Τι ερευνήσαμε;
Οι μαθητές μας ασχολήθηκαν με ένα θέμα που τους αφορά άμεσα: τι τρώνε, γιατί το τρώνε και πώς οι διατροφικές τους επιλογές επηρεάζουν τόσο το σώμα όσο και τη σκέψη τους.
Χρησιμοποιώντας τη Στατιστική, κατασκεύασαν ερωτηματολόγια και συνέλεξαν δεδομένα από τους συμμαθητές τους. Στη συνέχεια, ανέλυσαν τις απαντήσεις με εργαλεία Πληροφορικής (Google Forms, Excel, PowerPoint), σχολίασαν τα ευρήματα και παρουσίασαν τα αποτελέσματά τους.
Οι παρουσιάσεις εμπλουτίστηκαν με δημιουργικές αφίσες στα Γαλλικά και… με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για οπτικοποίηση, ενίσχυση της φαντασίας και παραγωγή πρωτότυπων ιδεών.
Παράλληλα, οι μαθητές έγραψαν άρθρα με θέμα τη διατροφή, όπου εξέφρασαν προσωπικές απόψεις, εμπειρίες και σκέψεις γύρω από τις διατροφικές συνήθειες των νέων, ενώ μέσα από το μάθημα των Εικαστικών, αποτύπωσαν τη διατροφή μέσα από τη ζωγραφική και τη φαντασία τους.
Ένα πολύπλευρο εκπαιδευτικό ταξίδι, που ένωσε γνώση, τέχνη, τεχνολογία και προσωπική έκφραση.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως σύμμαχος, όχι υποκατάστατο
Οι μαθητές μας ενθαρρύνθηκαν να μη χρησιμοποιήσουν την ΑΙ ως «έτοιμη λύση», αλλά ως εργαλείο υποστήριξης της σκέψης τους. Έκαναν brainstorming, πήραν ιδέες, τις προσάρμοσαν στο προσωπικό τους ύφος και δημιούργησαν πρωτότυπο περιεχόμενο, γεμάτο φαντασία, χιούμορ και κριτική σκέψη.
Και τι μάθαμε τελικά;
-
Ότι η διατροφή δεν είναι απλώς ζήτημα υγείας, αλλά και στάση ζωής.
-
Ότι η στατιστική και η τεχνολογία μπορούν να «μιλήσουν» απλά και ξεκάθαρα όταν μπαίνουν στα χέρια των μαθητών.
-
Ότι η ομαδική δουλειά και η δημιουργικότητα είναι το καλύτερο καρύκευμα στη σχολική εμπειρία.
Ποιοι συμμετείχαν;
Το project υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των καθηγητών:
👨🏫 Ιωάννη Βελέντζα (Μαθηματικά)
💻 Δρ Παναγιώτας Σκουρολιάκου (Πληροφορική)
🥗 Παρασκευής Βάγια (Οικιακή Οικονομία)
🌍 Μαρίας Σπηλιωπούλου (Γαλλικά)
🎨 Αικατερίνης Φιλάνδρα (Εικαστικά)
Και φυσικά, τους μαθητές της Α και Β Γυμνασίου που έδωσαν ψυχή, φαντασία και προσωπική έκφραση σε κάθε βήμα!
📂 Τι θα βρείτε στη συνέχεια του project:
-
📊 Στατιστική Ανάλυση (link)
Οι μαθητές συνέλεξαν και ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών τους. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται με διαγράμματα, πίνακες και ερμηνευτικά σχόλια.
-
📝 Άρθρα για τη Διατροφή
Εμπνευσμένα, προσωπικά ή χιουμοριστικά κείμενα που εξερευνούν τη σχέση με το φαγητό, τις συνήθειες, την εικόνα σώματος και τη συναισθηματική πείνα – όλα γραμμένα από τους ίδιους τους μαθητές.
-
🎨 Posters στα Γαλλικά
Δημιουργικές αφίσες με γαλλικά συνθήματα, μηνύματα υγιεινής διατροφής και εικαστική φαντασία – αποτέλεσμα συνεργασίας των μαθητών στο μάθημα των Γαλλικών.
-
🖌️ Εικαστικές Δημιουργίες
Ζωγραφιές, ψηφιακές απεικονίσεις και καλλιτεχνικές παρεμβάσεις με θέμα τη διατροφή. Οι μαθητές αποτύπωσαν με χρώμα, σχήμα και ύφος τις σκέψεις τους γύρω από το φαγητό, τη σχέση με το σώμα και τη σύγχρονη καθημερινότητα.


