Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στα Μαθηματικά.

Στις 3 Οκτωβρίου 2024, ο υποδιεθυντής του σχολείου μας κ. Βελέντζας Ιωάννης (ΠΕ03 – Μαθηματικός) αφιέρωσε μια διδακτική ώρα με στόχο την ενημέρωση των μαθητών για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στα Μαθηματικά. Κατά τη διάρκεια αυτής της ώρας, οι μαθητές εισήχθησαν στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT και στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αξιοποιηθεί στοχευμένα ως υποστηρικτικό μέσο στη μαθησιακή διαδικασία.

Αρχικά, δόθηκε έμφαση στον ρόλο της εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT ως βοηθού στην επίλυση μαθηματικών ασκήσεων. Οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να το χρησιμοποιούν όχι μόνο για να βρουν άμεσες λύσεις, αλλά και για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους μέσω επαναλαμβανόμενης εξάσκησης. Συγκεκριμένα, τονίστηκε ότι μπορούν να ζητούν επιπλέον ασκήσεις, παρόμοιες με αυτές που ήδη έχουν, να ρωτούν στοχευμένα για απορίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της μελέτης τους, και να αναζητούν διαφορετικές μεθόδους προσέγγισης για να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους.

Ωστόσο, έγινε σαφές ότι οι απαντήσεις που προσφέρει το ChatGPT δεν είναι πάντα ακριβείς ή αλάνθαστες. Οι μαθητές έμαθαν πως η κριτική σκέψη και η αξιολόγηση των δεδομένων είναι απαραίτητες όταν χρησιμοποιούν την AI, ώστε να είναι σε θέση να διακρίνουν την ορθότητα των πληροφοριών. Αυτή η συνειδητοποίηση είναι κρίσιμη για την αποτελεσματική χρήση του ChatGPT και άλλων παρόμοιων εργαλείων ως βοηθητικών μέσων μάθησης.

Το τρίπτυχο «Καθηγητής – Μαθητής – Τεχνητή Νοημοσύνη» αναδείχθηκε ως σημαντικός παράγοντας για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας, προσφέροντας στους μαθητές νέες δυνατότητες και προοπτικές για τη βελτίωση της μαθηματικής τους κατανόησης και εξέλιξης.

Η αρμονική συνεργασία μεταξύ καθηγητή, μαθητή και της τεχνολογίας A.I. μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός πιο αποδοτικού και ουσιαστικού μαθησιακού περιβάλλοντος.