Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας εύχονται στους μαθητές τους καλή επιτυχία στις εξετάσεις, καλή δύναμη και καλό καλοκαίρι!
Για να δείτε το πρόγραμμα των εξετάσεων πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας εύχονται στους μαθητές τους καλή επιτυχία στις εξετάσεις, καλή δύναμη και καλό καλοκαίρι!
Για να δείτε το πρόγραμμα των εξετάσεων πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Οι μαθητές του ομίλου με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Δήμητρα Σανίδα ξεκίνησαν το μαγικό ταξίδι τους από τον μικρόκοσμο στον μακρόκοσμο αρχικά μελετώντας τα μέρη του μικροσκοπίου , στη συνέχεια παρατήρησαν φυτικούς και ζωικούς ιστούς και τέλος έφτιαξαν τα δικά τους παρασκευάσματα στο εργαστήριο του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας.Οι Επόμενες συναντήσεις του ομίλου έγιναν στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας:
Οι μαθητές του ομίλου επισκέφτηκαν τη Βιβλιοθήκη για την πραγματοποίηση εργαστηρίου κατασκευής τρισδιάστατου φυτικού κυττάρου. Οι μαθητές κατασκεύασαν φυτικά κύτταρα και βακτήρια αφού πρώτα είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν ζωικούς και φυτικούς ιστούς με το υψηλής ποιότητας μικροσκόπιο που διαθέτει η Βιβλιοθήκη .
Εξερευνητές του ουρανού έγιναν οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου της Βιβλιοθήκης.
Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν μια ομιλία σχετικά με τον ήλιο, τα χαρακτηριστικά και το περιβάλλον του, αλλά και για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των τηλεσκοπίων και τη χρησιμότητά τους για τον άνθρωπο. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά, μέσω ειδικών φίλτρων, παρατήρησαν τη δραστηριότητα του ήλιου και εντυπωσιάστηκαν από το θέαμα!
Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη εργαστήριο τρισδιάστατης σάρωσης και εκτύπωσης (3D scanning and printing).
Η προηγμένη τεχνολογία που διαθέτει η Βιβλιοθήκη πυροδότησε τη περιέργεια των μαθητών, οι οποίοι θέλησαν να ανακαλύψουν τις δυνατότητες και τις εφαρμογές του συγκεκριμένου εξοπλισμού. Αρχικά, έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της τρισδιάστατης σάρωσης και εκτύπωσης, το είδος των αντικειμένων που μπορούμε να σαρώσουμε, τα υλικά εκτύπωσης και τους τύπους τρισδιάστατων εκτυπωτών, καθώς και τις εφαρμογές σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Στη συνέχεια, οι μαθητές χρησιμοποίησαν τον τρισδιάστατο σαρωτή για να αποτυπώσουν με ακρίβεια κάποια αντικείμενα, επεξεργάστηκαν στο ειδικό λογισμικό το ψηφιακό μοντέλο που δημιουργήθηκε και έκαναν σχεδιαστικές παρεμβάσεις, ώστε το τελικό αρχείο να είναι έτοιμο προς εκτύπωση.
Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε δεύτερο εργαστήριο τρισδιάστατης σάρωσης και εκτύπωσης (3D scanning and printing).
Στη πρώτη συνάντηση οι μαθητές πειραματίστηκαν με τον τρισδιάστατο σαρωτή και την επεξεργασία ενός ψηφιακού μοντέλου και στο τέλος είδαν τον τρόπο εκτύπωσης του τελικού αρχείου στο τρισδιάστατο εκτυπωτή. Το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε στο εργαστήριο ήταν ένας περιοδικός πίνακας των χημικών στοιχείων με όλα τα στοιχεία ανάγλυφα, ώστε να μπορούν να το χρωματίσουν. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τη προηγμένη τεχνολογία και τη δυνατότητα δημιουργίας αντικειμένων μέσω πολλαπλών αλλεπάλληλων στρώσεων υλικού, που συνήθως είναι πολύ μικρότερες του ενός χιλιοστού.
Ο τρισδιάστατος περιοδικός πίνακας, πλέον θα κοσμεί μια αίθουσα διδασκαλίας του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας , αφού τα παιδιά τον πήραν μαζί τους στο σχολείο τους.Στο τέλος τα παιδιά ασχολήθηκαν με διαδραστικά παιχνίδια για τον περιοδικό πίνακα.
Ευχαριστούμε τη βιβλιοθήκη Καλαμπάκας για την πολύτιμη βοήθεια και την στήριξη σε όλο αυτό το εγχείρημα στο να γνωρίσουν οι μαθητές τις πολύτιμες εφαρμογές των Φυσικών Επιστημών στη σύγχρονη ζωή μας! Η συνεργασία μας ήταν άψογη και θα συνεχιστεί και μετά τα Χριστούγεννα με νέες δημιουργικές δράσεις!
Ευχαριστούμε την Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας για την άψογη συνεργασία εκ μέρους του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας.


Για να διαβάσετε τον εσωτερικό κανονισμό του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας για το Σχολικό έτος 2022-2023 πατήστε εδώ
Για να διαβάσετε τον εσωτερικό κανονισμό του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας για το Σχολικό έτος 2022-2023 πατήστε εδώ

Το 2ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, στα πλαίσια του προγράμματος Εrasmus+ που υλοποιεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με θέμα: “Energy for Europe”, επισκέφθηκε την πανέμορφη Βάρνα της Βουλγαρίας. Στην διακρατική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην όμορφη αυτή πόλη έλαβαν μέρος, εκτός από εμάς τους Έλληνες, οι εταίροι μας από την Γερμανία (συντονιστές του όλου προγράμματος), την Ολλανδία και φυσικά οι οικοδεσπότες μας φίλοι και συνάδελφοι Βούλγαροι. Από το Σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές: Σακοπέντας Απόστολος και Καραδήμας Αναστάσιος και οι εκπαιδευτικοί: Πασχάλης Νικόλαος και η συντονίστρια του προγράμματος Νάκη Σμαραγδή. Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε από 26 έως 29 Σεπτεμβρίου 2022.
Ξεκινήσαμε από Καλαμπάκα το βράδυ του Σαββάτου 24-09-2022 με προορισμό το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” των Αθηνών. Το πρωί της Κυριακής πετάξαμε για Βιέννη και από εκεί για Βάρνα. Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της ηλιόλουστης Βάρνας στις 5.00 περίπου το απόγευμα της Κυριακής. Εκεί μας περίμεναν οι γονείς που θα φιλοξενούσαν τα παιδιά μας και οι εταίροι μας Βούλγαροι καθηγητές. Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος.
Την Δευτέρα το πρωί 26-09-2022 επισκεφθήκαμε ένα σχολείο, όπου μαθητές έκαναν μία παρουσίαση με θέμα: “ Κύματα της θάλασσας- Πηγή ενέργειας ”. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό μουσείο της Βάρνας, το οποίο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Φυσικά μεταξύ των εκθεμάτων υπήρχαν και πολλά Ελληνικά. Αμέσως μετά ξεναγηθήκαμε και περπατήσαμε στην πόλη με την συνοδεία ξεναγού. Γευματίσαμε στην παραλία, στη Μαύρη θάλασσα. Τα παιδιά έπαιξαν με την άμμο και στα πλαίσια ενός εργαστηρίου δημιούργησαν ενδιαφέρουσες κατασκευές με υλικά παρμένα από τη θάλασσα.
Την Τρίτη, 27-09-2022 επισκεφθήκαμε μία φάρμα και εκεί μαθητές και καθηγητές μέσα σε ένα γυάλινο δοχείο κατασκευάσαμε το δικό μας οικοσύστημα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό Ναό της Βάρνας που είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Είναι ο μεγαλύτερος ναός της πόλης και ο τρίτος μεγαλύτερος της χώρας. Εκείνο που μας εντυπωσίασε πάρα πολύ είναι οι τεράστιες πλατείες και τα τεράστια καταπράσινα πάρκα της πόλης. Όπως πληροφορηθήκαμε το 35% της έκτασης της Βουλγαρίας είναι καλυμμένο από δάση. Η επόμενη επίσκεψή μας ήταν στο Δελφινάριο της Βάρνας. Εκεί γευματίσαμε και παρακολουθήσαμε ένα σόου από δελφίνια. Επιστρέψαμε στην πόλη μέσα από τον θαλάσσιο κήπο, ένα τεράστιο, πανέμορφο δημόσιο πάρκο κατά μήκος της παραλίας.
Την Τετάρτη, 28-09-2022 επιβιβαστήκαμε σε λεωφοριάκι και επισκεφθήκαμε την πόλη Μπελοσλάβ. Πρώτη μας επίσκεψη στην πόλη αυτή ήταν στο Μουσείο Γυαλιού. Εκεί ενημερωθήκαμε σχετικά με την ενέργεια που προκύπτει από την φωτιά. Επίσης παρακολουθήσαμε την Παρασκευή πανέμορφων δημιουργημάτων με την βοήθεια γυαλιού και φωτιάς. Ακριβώς δίπλα στο Μουσείο Γυαλιού, στην λίμνη βρίσκεται το υποβρύχιο Slava (που σημαίνει Δόξα). Κατασκευάστηκε στην πρώην Σοβιετική Ένωση το 1959 και το 1985 παραχωρήθηκε στην Βουλγαρία. Χρησιμοποιήθηκε για ασκήσεις για περισσότερα από 15 χρόνια και από το 2010 λειτουργεί ως στρατιωτικό μουσείο. Για τον σκοπό αυτό μεταφέρθηκε στην λίμνη Μπελοσλάβ δίπλα ακριβώς στο Μουσείο Γυαλιού. Για εμάς η επίσκεψη αυτή ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Ποτέ δεν φανταζόμασταν, μαθητές και καθηγητές ότι θα έχουμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στους χώρους ενός υποβρυχίου. Ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα δεν θα μπορούσαμε να το σκεφτούμε. Η επόμενη επίσκεψή μας ήταν σε ένα αγρόκτημα, όπου μάθαμε για το αποτύπωμα του CO2 από την τροφή μας. Μετά από όλα αυτά η ομάδα μας έπρεπε να χαλαρώσει. Για τον σκοπό αυτό επισκεφθήκαμε ένα Θερμικό θέρετρο, με θερμαινόμενες πισίνες και Spa.
Η Πέμπτη ήταν η τελευταία ημέρα εργασιών. Το πρωί επισκεφθήκαμε το Βουλγαρικό Σχολείο με το οποίο συνεργαζόμαστε. Εκεί παρουσιάσαμε τις εργασίες τις οποίες είχαμε ετοιμάσει και κάναμε διάφορες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά. Στην συνέχεια οι μαθητές έπαιξαν διάφορα παιχνίδια και οι καθηγητές είχαν συνάντηση για να μιλήσουν για την πορεία του προγράμματος, το οποίο οδεύει στο τέλος. Το βράδυ ακολούθησε αποχαιρετιστήριο πάρτι, με την συνοδεία παραδοσιακής μουσικής.
Όλα τα ωραία όμως έχουν ένα τέλος. Έτσι την Παρασκευή με τις καλύτερες εντυπώσεις, γεμάτοι με νέες, απίστευτες εμπειρίες και γνώση, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.





































Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες σας ενημερώνουμε αν επιθυμείτε να δηλώσετε τα παιδιά
σας να παρακολουθήσουν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2022-
2023 ,θα πρέπει να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση που θα βρείτε πιο κάτω και να την στείλετε ηλεκτρονικά. Επίσης για δική σας διευκόλυνση
(για όσους γονείς δεν μπορούν να την στείλουν ηλεκτρονικά) θα δοθεί αύριο στα παιδιά σας
έντυπη υπεύθυνη δήλωση να την συμπληρώσετε και να μας την στείλετε στο σχολείο το
αργότερο μέχρι την Παρασκευή 23-09-2022 .
Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική χρονιά στα παιδιά σας με υγεία δημιουργία και Καλή πρόοδο.
Για να κατεβάσετε την Υπεύθυνη δήλωση πατήστε εδώ
Αγαπητοί μας μαθητές, σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για το Σχολικό Έτος 2022-2023 στο Σχολείο μας θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 12-09 2022 και ώρα 09:30 . Παρακαλείστε να προσέλθετε στον χώρο του Σχολείου μισή ώρα νωρίτερα.
Σας ευχόμαστε μία καλή και δημιουργική χρονιά!!
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων
ΣΕ ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ.
Από τις 24 Ιουνίου 2022 και ώρα 10:00 έως και τις 7 Ιουλίου 2022 και ώρα 23:59, όσοι/-ες επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. και ημερήσιων Π.ΕΠΑ.Λ., θα μπορούν να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση» για το σχολικό έτος 2022-2023.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr
ή μέσω της διαδικτυακής πύληςhttps://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio
ΣΕ ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ.
Από τις 24 Ιουνίου 2022 και ώρα 10:00 έως και τις 7 Ιουλίου 2022 και ώρα 23:59, όσοι/-ες επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. και ημερήσιων Π.ΕΠΑ.Λ., θα μπορούν να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση» για το σχολικό έτος 2022-2023.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr
ή μέσω της διαδικτυακής πύληςhttps://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio

Tο 2ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας από 17-22 Μαΐου 2022 υλοποιώντας πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα “Energy for Europe” διοργάνωσε την 3η διακρατική συνάντηση με τίτλο “Our own footprint in daily life”. Στην συνάντηση αυτή συμμετείχαν 12 μαθητές και καθηγητές από τρεις άλλες χώρες, Γερμανία (Solingen), Βουλγαρία (Varna), Ολλανδία (Gouda). Στα πλαίσια αυτής της διοργάνωσης την Τετάρτη 18 Μαΐου, έγινε στον χώρο του σχολείου μας καλωσόρισμα των εταίρων μας από τον Διευθυντή κ. Πασχάλη Νικόλαο και την Υποδιευθύντρια κα Νάκη Σμαραγδή. Ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια από τη χορωδία του σχολείου μας που προετοιμάστηκαν από τις καθηγήτριες κα Τσίκαρη Κατερίνα και κα Ντέλλα Μαριάννα αντίστοιχα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τρία από τα μοναστήρια των Μετεώρων.
Την Πέμπτη 19-5-22, επισκεφθήκαμε το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο στο Πολύφυτο Κοζάνης, όπου μας ξενάγησε ο Διευθυντής του. Έπειτα επισκεφθήκαμε το Μουσείο των Βασιλικών τάφων στη Βεργίνα. Η συγκίνηση και ο θαυμασμός όλων ήταν απερίγραπτος. Ακολούθησε επίσκεψη στην παλιά πόλη της Βέροιας.
Την Παρασκευή, 20-5-22 επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ στο Βόλο. Εκεί, τύχαμε εξαιρετικής υποδοχής και ξενάγησης στους χώρους του εργοστασίου από τους μηχανικούς του και τη Διευθύντρια κα Μαλαμούλη. Ακολούθησε περίπατος στην παραλία και στο κέντρο της πόλης, δοκιμάσαμε νόστιμα εδέσματα και το απόγευμα επισκεφθήκαμε την πανέμορφη Μακρινίτσα. Στην επιστροφή οι καλεσμένοι μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη των Τρικάλων.
Το Σάββατο ακολούθησε πεζοπορία στα πανέμορφα και μοναδικά μονοπάτια των Μετεώρων. Η ομάδα μας ανέβηκε στο βράχο του Αγίου Πνεύματος, θαύμασε την εξαιρετική θέα από ψηλά. Επόμενος σταθμός ήταν η Παναγία των Φυλακων και τελικός προορισμός της διαδρομής ο Άγιος Γεώργιος Μαντηλάς.
Επιστρέφοντας στην Καλαμπάκα, παρακολουθήσαμε στο «Κέντρο Ψηφιακής Απεικόνισης Μετεώρων» εκπληκτικές προβολές για τον Όλυμπο και τον τρόπο σχηματισμού των βράχων των Μετεώρων.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης μας. Η φιλοξενία εκεί από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και Κοινωνικής Μέριμνας κ. Παπανικολάου Γεώργιο και τον υπεύθυνο τουρισμού κ. Νικολογιάννη Σπυρίδωνα ήταν υποδειγματική. Τους ευχαριστούμε θερμά! Επίσης, ευχαριστούμε τον αντιδήμαρχο καθαριότητας κ. Τσίκαρη Βασίλειο για τη βοήθεια του!
Φυσικά δεν παραλείψαμε να επισκεφθούμε τον μοναδικής ομορφιάς και αξίας Βυζαντινό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Καλαμπάκας.
Το βράδυ της ίδιας μέρας ακολούθησε αποχαιρετιστήριο πάρτι και απονομή βραβείων!
Η ομάδα Erasmus του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας































