29 Ιανουαρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι φέτος στο σχολείο μας θα εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα (που ξεκίνησε πέρυσι ) το οποίο έχει σκοπό να ενισχύσει την αλληλεγγύη, την Υποστήριξη των μαθητών στο σχολείο και θα βοηθήσει στην ειρηνική και αποτελεσματική επίλυση των διαφορών/συγκρούσεων, που πολλές φορές δημιουργούν εμπόδια στην ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία. Το πρόγραμμα της Σχολικής διαμεσολάβησης.
Τι είναι η Διαμεσολάβηση;
Η Διαμεσολάβηση είναι μια διαδικασία που εφαρμόζεται για την επίλυση διαφορών ή συγκρούσεων και η οποία έχει αποδειχτεί αποτελεσματική και στον χώρο του σχολείου. Επιδιώκουμε αυτή η μέθοδος να συμβάλει στη βελτίωση των σχέσεων και γενικότερα στη δημιουργία ενός υγιούς, θετικού, ασφαλούς και δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος. Άτομα ειδικά εκπαιδευμένα λειτουργούν ως ουδέτεροι Διαμεσολαβητές με στόχο να βοηθήσουν τα συγκρουόμενα μέρη να επιλύσουν εποικοδομητικά τις διαφορές τους.
Ποιοι θα είναι οι Διαμεσολαβητές στο σχολείο μας;
Οι Διαμεσολαβητές στο σχολείο μας θα είναι μια ομάδα καθηγητών (η οποία θα εκπαιδεύσει τους μαθητές) και μια ομάδα μαθητών που θα εκπαιδευτούν κατάλληλα για να ανταποκριθούν αποτελεσματικά σε αυτόν τον ρόλο.
Ποια περιστατικά θα παραπέμπονται σε Διαμεσολάβηση;
Περιστατικά διαφοράς/σύγκρουσης μεταξύ μαθητών μπορούν να παραπεμφθούν σε διαμεσολάβηση αν οι εμπλεκόμενοι το επιθυμούν και δεσμεύονται να ακολουθήσουν πιστά τους κανόνες και τη διαδικασία διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που η διαδικασία καταλήξει σε συμφωνία, τότε δεν επιβάλλονται άλλα παιδαγωγικά μέτρα.
ΔΕΝ παραπέμπονται σε διαμεσολάβηση σοβαρά περιστατικά βίας, τα οποία πρέπει να εξεταστούν από τη Διεύθυνση ή τον Σύλλογο των καθηγητών.
Ποια είναι η διαδικασία Διαμεσολάβησης;
Κατά τη διαδικασία της Διαμεσολάβησης, ο διαμεσολαβητής παραμένει ουδέτερος και φροντίζει για τη διατήρηση των ισορροπιών σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τις αρχές που πρέπει να εφαρμοστούν. Γι’ αυτό, ο Διαμεσολαβητής προετοιμάζεται κατάλληλα, τόσο μέσα από την εκπαίδευση, όσο και μέσα από τη δική του πρακτική εξάσκηση και την εποπτεία που λαμβάνει. Παρόλο που ο Διαμεσολαβητής ελέγχει τη διαδικασία, αυτοί οι οποίοι ελέγχουν το αποτέλεσμα είναι τα συγκρουόμενα μέρη. Είναι σημαντικό οι προτεινόμενες λύσεις να προέλθουν από αυτούς, γιατί μόνο μέσα από αυτή τη διεργασία υπάρχει η δυνατότητα αποδοχής και πλήρους εφαρμογής των προτάσεων. Η συμμετοχή στη διαδικασία είναι εθελοντική. Εάν τα συγκρουόμενα μέρη αποφασίσουν διαφορετικά, δεν δεχτούν δηλαδή τη διαμεσολάβηση, τότε θα ακολουθηθεί η συνηθισμένη διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται έως τώρα στο σχολείο και αφορά στα παιδαγωγικά μέτρα όπως ορίζονται στην Υπουργική απόφαση 102791/ΓΔ4 10-9-2024.
Η Διαμεσολάβηση επομένως, έχει απώτερο στόχο να διδάξει στα παιδιά την επίλυση συγκρούσεων, την ειρηνική συνύπαρξη, τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση, την ενεργητική ακρόαση. Ο θεσμός της σχολικής Διαμεσολάβησης ενισχύει παράλληλα τη συμμετοχή και την ανάληψη πρωτοβουλίας και ευθύνης από την πλευρά των μαθητών/τριών καθιστώντας τους δημοκρατικούς, δίκαιους, αμερόληπτους, αλλά και πιο ευαίσθητους απέναντι σε θέματα συγκρούσεων, υπεύθυνους και ενεργούς.
Υπεύθυνες καθηγήτριες είναι η Ζαχαροπούλου Σοφία, η Παπαδοπούλου Αικατερίνη και η Πετρίδου Ευαγγελία.
O Διευθυντής
Δρ. Δήμος Ισπυρίδης
