eTwinning
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25
Our Colorful World: Discovering Countries and Cultures
Πρόγραμμα eTwinning, εννιάμηνης διάρκειας (Οκτώβριος 2024-Ιούνιος 2025), με τίτλο: “Our Colorful World: Discovering Countries and Cultures”, για το σχολικό έτος 2024-25, από τους μαθητές του τμήματος Ε1 και τους εκπαιδευτικούς Δημητρίου Ελένη ΠΕ70, Μπέικο Γεώργιο (Π.Ε.70) και Αναστασία Χλωρίδου (ΠΕ 86).
Το έργο στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τις διαφορετικές χώρες του κόσμου και τους μοναδικούς πολιτισμούς τους. Στη σημερινή διασυνδεδεμένη κοινωνία, είναι απαραίτητο για τους μαθητές να αναπτύξουν μια βαθύτερη κατανόηση των παγκόσμιων προοπτικών και της πολιτιστικής ποικιλομορφίας. Επιπλέον, στον 21ο αιώνα, είναι σημαντικό να βοηθηθούν οι μαθητές να καλλιεργήσουν κριτικές, συνεργατικές και δημιουργικές δεξιότητες. Η μεγάλη ποικιλία επιλογών ψυχαγωγίας που διατίθενται σήμερα συχνά μειώνει τα κίνητρα και το ενδιαφέρον των μαθητών για μάθηση. Επιπρόσθετα, υπάρχει αισθητή έλλειψη δεξιοτήτων συνεργασίας και χαμηλό επίπεδο συνείδησης του πολίτη μεταξύ των νέων. Ως εκ τούτου, η αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας των πληροφοριών και η ενσωμάτωση ποικίλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη συμμετοχή των μαθητών στη μάθηση. Αυτές οι προσεγγίσεις είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη δημοκρατικών δεξιοτήτων, εν τέλει ενθαρρύνοντας υπεύθυνους και αφοσιωμένους πολίτες.
Στόχοι του Έργου είναι: η ευαισθητοποίηση σχετικά με τις χώρες του κόσμου, η αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας και την ενσωμάτωσή του στη διδακτική διαδικασία, η αξιοποίηση ψηφιακών ικανοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία: αποτελεσματική επικοινωνία μέσω διαδικτύου και παρουσίαση πόρων σε συνεργατικό δίκτυο, η διευκόλυνση της αποτελεσματικής και εποικοδομητικής συμμετοχής στην κοινωνική και σχολική ζωή σε μια ποικιλόμορφη κοινότητα, η χρήση της συνεργατικής σκέψης και της φαντασίας για την επίλυση προβλημάτων και η ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων να λύσετε διάφορα προβλήματα και να αναπτύξετε ερευνητικές δεξιότητες, η δημιουργία ενός θετικού περιβάλλοντος μάθησης και η εκτίμηση της πολιτιστικής πολυμορφίας μέσω της ανταλλαγής των παραδόσεων.
Tell me where you live, to tell you who you are
Πρόγραμμα eTwinning, εννιάμηνης διάρκειας (Οκτώβριος 2024-Ιούνιος 2025), με τίτλο: “Tell me where you live, to tell you who you are”, για το σχολικό έτος 2024-25, από τους μαθητές του τμήματος Ε2 και τους εκπαιδευτικούς Θεοδωρίδη Κωνσταντίνο ΠΕ70 και Σταμάκου Ερασμία ΠΕ06.
Οι στόχοι του έργου είναι οι εξής: Οι μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας. να μάθουν πληροφορίες για τοπικούς ήρωες, ευεργέτες, πολιτικούς, σημαντικές ημερομηνίες κ.τ.λ., να συμμετάσχουν ενεργά χρησιμοποιώντας λογισμικό παρουσίασης, συνεργατικά εργαλεία και εφαρμογές web2.0., να αναπτύξουν δεξιότητες χαρτογράφησης, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την ιστορική έρευνα, ενισχύοντας την ομαδική εργασία και την κριτική σκέψη, να αναπτύξουν δεξιότητες προφορικής έκφρασης με ψηφιακά μέσα εγγραφής, να ενισχύσουν την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία και να εδραιώσουν τη γνώση μέσω του παιχνιδιού. Οι μαθητές θα κάνουν έρευνα σχετικά με τα ονόματα των διευθύνσεων του δρόμου τους και θα παρουσιάσουν τον σχηματισμό. Η ψηφοφορία με λογότυπο, το ψηφιακό μουσείο, τα podcasts, ο διαδραστικός χάρτης, είναι μερικές από τις δραστηριότητες.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24
THIS IS ME. WHAT ABOUT YOU?
Οι μαθητές/τριες του Δ1 τμήματος του σχολείου μας, με τις εκπαιδευτικούς Ευαγγελία Φωτάκη (Π.Ε.70), Σοφία Παρασκευοπούλου (Π.Ε. 06) και Αναστασία Χλωρίδου (Π.Ε. 86), συμμετέχουν σε έργο eTwinning οκτάμηνης διάρκειας (Οκτώβριος 2023-Μάιος 2024), με τίτλο “This is me. What about you?” Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ σχολείων ευρωπαϊκών χωρών. Οι μαθητές/τριες θα κληθούν να περιγράψουν τον εαυτό τους, το σχολείο τους, την πόλη και τη χώρα τους, θα γνωρίσουν άλλες χώρες, ανθρώπους, κουλτούρες, θα αναπτύξουν δεξιότητες (επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, ψηφιακές δεξιότητες κ.ά.) και θα καλλιεργήσουν την αγγλική γλώσσα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
NETIQUETTE
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου-Προστασία προσωπικών δεδομένων
Συζήτηση-βίντεο-διαδικτυακά παιχνίδια (youtube, wordwall, educaplay)
1η Ενότητα
Γνωριμία-Αρχική έρευνα-Λογότυπο
Δημιουργία padlet (Κάθε μαθητής/τρια παρουσιάζει τον εαυτό του/της, κάνοντας χρήση της αγγλικής γλώσσας.)
Το βιντεάκι μας (Οι συμμετέχοντες/ουσες στο πρόγραμμα, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί)(powtoon, youtube)
Αρχική έρευνα για μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς (ευρωπαϊκά προγράμματα, προηγούμενη εμπειρία, προσδοκίες κ.λπ.) (google forms)
Δημιουργία νήματος συζήτησης μεταξύ των μαθητών/τριών-Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (Πώς νιώθεις που συμμετέχεις στο συγκεκριμένο έργο eTwinning;) (Pixlr x-Επεξεργασία εικόνας)
Δημιουργία λογότυπου από τους/τις μαθητές/τριες
Δημιουργία αφίσας για το πρόγραμμα (postermywall)
Ψηφοφορία για το καλύτερο λογότυπο (dotstorming)
Πρώτη διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών τριών σχολείων (2nd Primary School of Ptolemaida/Greece, 2nd Primary School of Thermi-Thessaloniki/Greece, 5th Primary School of CEIP Cervantes-Madrid/Spain) (ESEP online meetings)
Οι μαθητές/τριες μίλησαν για τον εαυτό τους, το σχολείο τους και έπαιξαν μαζί διαδικτυακά παιχνίδια, κάνοντας χρήση της αγγλικής γλώσσας (educaplay).
2η Ενότητα
Οι συμμετέχουσες χώρες-Η χώρα μας
Δημιουργία αφίσας με τις συμμετέχουσες χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία, Τουρκία) (Pixlr x)
Παρουσίαση της χώρας μας στους εταίρους (Pixlr x)
https://www.educaplay.com/learning-resources/17025011-greece.html
Δημιουργία διαδικτυακού παιχνιδιού γνώσεων (Ελλάδα) (educaplay)
https://www.educaplay.com/learning-resources/17060020-the_participant_countries.html
Δημιουργία διαδικτυακού παιχνιδιού γνώσεων (Οι συμμετέχουσες χώρες) (educaplay)
Συννεφόλεξο (Ελλάδα) (wordart)
Συνεργατική αφίσα-Συνεργατικό προϊόν μαθητών/τριών τεσσάρων σχολείων (2nd Primary School of Ptolemaida/Greece, 4th Primary Padre Torres Silva/ Spain, 3rd Primary School of Vrontados-Chios/Greece, Primary School NR 4 in Chelmie/Poland) (χαρακτηριστικά μνημεία ή κτήρια του κάθε τόπου)(canva)
Παρουσίαση της χώρας μας μέσω βίντεο (animoto)
Δημιουργία νήματος συζήτησης μεταξύ των μαθητών/τριών-Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum. (Τι σου αρέσει περισσότερο στη χώρα σου;)
Απόκτηση γνώσεων για τις συμμετέχουσες χώρες μέσω διαδικτυακών παιχνιδιών (wordwall, educaplay, jigsawplanet)
https://view.genial.ly/656a5fabd0d3fd001492e7fa/interactive-content-last-one-standing-quiz
Συνεργατικό κουίζ (Η δική μας ερώτηση: Which is the famous monument in Greece? a. Delphi b. Parthenon c. Knossos) (genially)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών σε διαδικτυακή συνάντηση πέντε σχολείων (Primary School of Perdikkas/Greece, 2nd Primary School of Ptolemaida/Greece, 2nd Primary School of Thermi/Greece, Dr.Haydar Aslan Primary School Beylikdüzü- Istanbul / Turkey, 3rd Primary School of Vrontados- Chios/Greece) (microsoft teams)
Οι μαθητές/τριες επικοινώνησαν, παρουσίασαν τη χώρα τους, τραγούδησαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.
3η Ενότητα
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές – έθιμα- ευχές
Χριστουγεννιάτικες κάρτες/ κατασκευές
Χριστουγεννιάτικα έθιμα της Ελλάδας (Pixlr x-επεξεργασία εικόνας)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών σε χριστουγεννιάτικο padlet (έθιμα, τραγούδια, φαγητά, παιχνίδια)
Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι
Συνεργατικές ζωγραφιές-Συνεργασία μεταξύ μαθητών/τριών διαφορετικών σχολείων
(2ο Δ. Σ. Πτολεμαΐδας- 3ο Δ. Σ. Βροντάδου Χίου
2nd Primary School of Ptolemaida, Greece-Szkola Podstawowa nr 4 z oddzialami integracyjnymi w Chelmie, Poland
2nd Primary School of Ptolemaida, Greece-4th Primary Padre Torres Silva, Spain)
Συνεργατική χριστουγεννιάτικη ζωγραφιά (από όλους τους συμμετέχοντες, B4 και D1 τα δικά μας κομμάτια) (canva)
https://www.storyjumper.com/book/read/165664161/We-Wish-you#
Συνεργατικό ηλεκτρονικό βιβλίο-Ανταλλαγή ευχών (storyjumper)
Διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων (χριστουγεννιάτικα έθιμα, λεξιλόγιο, παζλ κ.λπ.) (wordwall, jigsawplanet, kahoot, learningapps, genially)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών σε διαδικτυακή συνάντηση έξι σχολείων, πέντε ελληνικών και ενός ισπανικού (2nd Primary School of Ptolemaida, 2nd Primary School of Thermi, 3rd Primary School of Vrontados Chios, 10th Primary School of Kalamaria, Primary School of Perdikkas, 5th Primary Education CEIP Cervantes Madrid) (ESEP online meetings)
Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν χριστουγεννιάτικα έθιμα του τόπου τους και τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Οι μαθητές/τριές μας μαζί με τους/τις μαθητές/τριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης τραγούδησαν ελληνικά κάλαντα στους εταίρους.
Συνεργασία των μαθητών/τριών μας με τους/τις μαθητές/τριες της Δ’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης (ελληνικά χριστουγεννιάτικα κάλαντα) (youtube)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών σε συζήτηση στο Forum (Τι σημαίνουν για σένα τα Χριστούγεννα;)
4η Ενότητα
Η πόλη μας
Παρουσίαση της Πτολεμαΐδας μέσα από ζωγραφιές μαθητών/τριών
Συμμετοχή σε padlet- Περισσότερες πληροφορίες για την πόλη μας
https://animoto.com/play/EtBVK4U0PmRRrXUAU6kVKA
Παρουσίαση της Πτολεμαΐδας μέσω βίντεο (animoto)
Δημιουργία αφίσας για την πόλη μας (Pixlr x)
https://www.timetoast.com/timelines/3023141
Πτολεμαΐδα-Ιστορική γραμμή (timetoast)
https://www.educaplay.com/learning-resources/17423670-ptolemaida.html
Δημιουργία διαδικτυακού παιχνιδιού γνώσεων (Πτολεμαΐδα) (educaplay)
Διαδικτυακά παιχνίδια και απόκτηση γνώσεων για τις συμμετέχουσες πόλεις (educaplay, crosswordlabs, genially, kahoot, learningapps)
https://kahoot.it/challenge/06011759?challenge-id=b3568004-ced9-4b54-a571-5b9cfb5815f0_1706475462060
Συνεργατικό κουίζ (Η δική μας ερώτηση: What kind of area is Ptolemaida? a. Industrial b. Agricultural c. Livestock d. Tourist) (kahoot)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών σε συζήτηση στο forum (Πώς νιώθεις για την πόλη σου και τι θα ήθελες να αλλάξει;)
Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών πέντε ελληνικών σχολείων (2ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, 2ο Δημοτικό σχολείο Θέρμης, 3ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Χίου, 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου, Δημοτικό Σχολείο Περδίκκα) (ESEP online meetings)
Οι μαθητές/τριες μίλησαν για την πόλη/το χωριό τους, παρουσίασαν τις αφίσες τους, τις ζωγραφιές τους και έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια.
5η Ενότητα
Αγαπημένες δραστηριότητες, αθλήματα, χόμπι
Συμμετοχή σε padlet (Δραστηριότητες, αθλήματα, χόμπι που υποστηρίζονται στην πόλη μας)
Καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών/τριών-Αγαπημένες δραστηριότητες, αθλήματα, χόμπι
Αθλήματα/παιχνίδια στο σχολείο (Pixlr x-Επεξεργασία εικόνας)
Παρουσίαση αγαπημένου Έλληνα αθλητή (canva)
Συμμετοχή σε έρευνα-Αγαπημένα αθλήματα (Mentimeter)
https://quizlet.com/879188315/match?funnelUUID=3daeaa11-7c0c-4288-a469-b249ba05c518
Δημιουργία διαδικτυακού παιχνιδιού (αθλήματα) (quizlet)
Διαδικτυακά παιχνίδια (kahoot, content.e-me, wordwall, learningapps, genially, crosswordlabs)
Συνεργατική ζωγραφιά μαθητών/τριών τεσσάρων σχολείων (3rd Primary School of Vrontados-Chios/Greece, Primary School NR 4 in Chelmie/Poland, 2nd Primary School of Ptolemaida/Greece, 4th Primary Padre Torres Silva/ Spain,) (αγαπημένο άθλημα)(pixlr x-επεξεργασία εικόνας)
Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών τριών σχολείων (4th Primary Padre Torres Silva/ Spain, 2nd Primary School of Ptolemaida/Greece, Primary School of Perdikkas/Greece) (google meet)
Οι μαθητές/τριες μίλησαν για τα αγαπημένα τους αθλήματα/χόμπι και παρουσίασαν στους εταίρους τις αντίστοιχες ζωγραφιές τους.
6η Ενότητα
Αγαπημένο σχολικό μάθημα
Εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (pixlr x)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών σε έρευνα (αγαπημένο σχολικό μάθημα) (google forms)
Μαθήματα Δ’ τάξης (wordart)
Δημιουργία νήματος συζήτησης μεταξύ των μαθητών/τριών-Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (Ποιο είναι το αγαπημένο σου σχολικό μάθημα και γιατί;) (Pixlr x-Επεξεργασία εικόνας)
Καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών/τριών-Αγαπημένο σχολικό μάθημα
Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών δύο σχολείων (2nd Primary School of Ptolemaida/Greece, Derince Science and Art Center Türkiye ) (zoom)
Οι μαθητές/τριες μίλησαν για τη λειτουργία του σχολείου τους και παρουσίασαν στους εταίρους το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμά τους, καθώς και το αγαπημένο τους σχολικό μάθημα.
7η Ενότητα
Ανοιξιάτικα και πασχαλινά έθιμα
Ανοιξιάτικος στολισμός-Δημιουργίες μαθητών/τριών
Περιγραφή ενός ανοιξιάτικου εθίμου (αυτό της χελιδόνας) και ενός πασχαλινού εθίμου (το βάψιμο των αυγών)-Ανάρτηση σε padlet
Ανοιξιάτικες και πασχαλινές κάρτες/κατασκευές
Αφίσες για την άνοιξη και το Πάσχα
Συνεργασία μαθητών/τριών διαφορετικών σχολείων-Δημιουργία συνεργατικού ποιήματος, με θέμα την άνοιξη (canva)
Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών τεσσάρων ελληνικών σχολείων (2ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας, 2ο Δ.Σ. Θέρμης, 10ο Δ.Σ. Καλαμαριάς, 4ο Δ.Σ. Ιλίου ) (Esep online meetings)
Οι μαθητές/τριες μίλησαν για τα ανοιξιάτικα και τα πασχαλινά έθιμα του τόπου τους και παρουσίασαν τις καλλιτεχνικές δημιουργίες τους.
8η Ενότητα
Αποτίμηση – Διάχυση
Αποτίμηση του έργου από μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς (google forms)
Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών πέντε ελληνικών σχολείων (2ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας, 2ο Δ.Σ. Θέρμης, Δ.Σ. Περδίκκα, 4ο Δ.Σ. Ιλίου, 10ο Δ.Σ. Καλαμαριάς) (Esep online meetings)
Οι μαθητές/τριες μίλησαν για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και τις εντυπώσεις τους, τις δραστηριότητες που απόλαυσαν περισσότερο, τραγούδησαν και αντάλλαξαν ευχές για ένα όμορφο καλοκαίρι.
Παρουσίαση του έργου eTwinning “This is me. What about you?” από τους/τις μαθητές/τριες του Δ1 τμήματος σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς του σχολείου και γονείς
Τελικά συνεργατικά προϊόντα
Ηλεκτρονικά βιβλία με:
χριστουγεννιάτικες ευχές https://www.storyjumper.com/book/read/165664161/We-Wish-you
ποιήματα για την άνοιξη https://www.canva.com/design/DAGAEi7-fJo/OIGi6p2lKKh8-GB1QDpI9w/watch?utm_content=DAGAEi7-fJo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor
όλες τις δράσεις των συμμετεχόντων https://www.canva.com/design/DAFucJn9MfI/NW6w-TCDSub7MVGfcBCBvA/view?utm_content=DAFucJn9MfI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor