Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Aναπηρία 2023 – δράσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα Δράσης για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την προώθηση δράσεων υποστήριξης των συγκεκριμένων συμπολιτών μας, αλλά και ενημέρωσης και αφύπνισης της κοινωνίας μας.

Με αφορμή αυτή τη σημαντική ημέρα, λοιπόν, την Πέμπτη 7-12-2023 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις με θέμα την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία. Υπεύθυνη της δράσης αυτής ήταν η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης Ντόνα Τζένη σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου κ. Δεληγιάννη Βάϊα. Τα παιδιά όλων των τάξεων παρακολούθησαν βιντεάκια, έφτιαξαν κολάζ, έπαιξαν παιχνίδια με κλειστά μάτια, χωρίς να μιλάνε, καθισμένα στην καρέκλα τους και χωρίς να χρησιμοποιούν κάποιο μέλος του σώματός τους, προσπαθώντας με τον τρόπο αυτό να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία.

403632672 1791878067926304 6874377821778289212 n

Συγκεκριμένα:

Α’ τάξη: Φόρεσαν μάσκες στα μάτια τους και χωρίς να βλέπουν περπάτησαν στη τάξη, έπιαναν αντικείμενα προσπαθώντας να μαντέψουν τι είναι. Στο τέλος έκαναν μια αφίσα.

405907350 296118092802525 209521752172121324 n

Β’ τάξη: Έπαιξαν παντομίμα, έκαναν χειλεοανάγνωση με κείμενο που τους δόθηκε από την εκπαιδευτικό, προσπάθησαν με το ένα τους χέρι να μοιράσουν τετράδια , να πιουν νερό. Στο τέλος έφτιαξαν ένα κολάζ με εικόνες ατόμων που είχαν μια μορφή αναπηρίας.

406222358 882219303344544 8966831508234116383 n

 

Γ’ τάξη: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και με υλικό που τους δόθηκε κόλλησαν συνθήματα σε χαρτόνια καθώς επίσης και φωτογραφίες ατόμων με αναπηρίες.

393098637 284453444090635 3093450105961559072 n

Δ’ τάξη: Τα παιδιά συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο με τίτλο «Εσύ τι θα έκανες », προσπάθησαν να διαβάσουν ανάποδες προτάσεις και να εκτελέσουν οδηγίες με το ένα τους χέρι ( ν’ ανοίξουν μια καραμέλα και να την φάνε, το καπάκι από ένα βάζο, το νερό τους).

Ε’ τάξη: Τα παιδιά παρακολούθησαν αθλήματα παραολυμπιακών αγώνων, άκουσαν την συνέντευξη ενός αθλητή με αναπηρία και στο τέλος έφτιαξαν δυο αφίσες με το θέμα αυτό.

393832159 378950337932443 733126364842201991 n

Στ΄ τάξη: Τα δυο τμήματα της τάξης παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με διάφορες μορφές αναπηρίας, αντιδράσεις ατόμων στη θέα ενός ανάπηρου παιδιού. Συζήτησαν γύρω από το θέμα της αναπηρίας και είδαν βίντεο με διάσημους ανθρώπους που διέπρεψαν στο τομέα τους ( Σ. Χόκινγκ, Αϊνστάιν, Μπετόβεν, Έλεν Κέλλερ) παρά τη μορφή αναπηρίας που είχαν. Στο τέλος έπαιξαν παιχνίδια έχοντας δεμένα τα μάτια τους ( στόχο) ή ήταν καθισμένα στην καρέκλα τους παίζοντας πιγκ-πογκ, προσπαθώντας να μπουν στη θέση του ατόμου που δεν μπορεί να κινηθεί.

406232718 742026387969016 2554089194038881569 n

Μερικά στοιχεία για την αναπηρία (Πηγή: https://www.moh.gov.gr/articles/news/2076-pagkosmia-hmera-atomwn-me-eidikes-anagkes ):

  • Περίπου το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού, ή ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι, ζουν με αναπηρίες.
  • Το ένα πέμπτο εξ αυτών, δηλαδή 110-190 εκατομμύρια άνθρωποι αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινότητα τους. Επιπλέον, το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού επηρεάζεται άμεσα από την αναπηρία, όπως οι άνθρωποι που τους φροντίζουν και τα μέλη της οικογένειας.
  • Τα άτομα με αναπηρίες έχουν γενικά χειρότερη υγεία, χαμηλότερη εκπαίδευση, λιγότερες οικονομικές ευκαιρίες και υψηλότερα ποσοστά φτώχειας σε σχέση με τα άτομα χωρίς αναπηρία. Οι άνθρωποι αυτοί παραμένουν σε μεγάλο βαθμό στο περιθώριο, είναι συχνά άνεργοι και έχουν υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας.
  • Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία, υπολογίζεται γύρω στο 1 εκατομμύριο.
  • Όταν αναφερόμαστε σε ειδικές ανάγκες εννοούμε κάθε πνευματική ή σωματική αναπηρία η οποία χρήζει ειδικής μεταχείρισης ώστε το άτομο να αναπτύξει ισότιμα όλες τις ικανότητες του και να ενταχθεί στη κοινωνία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *