5. Β1 ΤΑΞΗ

Β1

 

Οι μικροί μαθητές του Β1 τμήματος με τη βοήθεια της δασκάλας τους κας. Κωνσταντίνας, αλλά και της δασκάλας κας. Νατάσας ζωγράφισαν για να τιμήσουν τους φοιτητές που τον Νοέμβριο του 1973 ξεσηκώθηκαν για να διώξουν τη δικτατορία από την πατρίδα μας. Στη συνέχεια κατασκεύασαν κόκκινα γαρίφαλα. Θαυμάστε τις δημιουργίες τους.

Κωστούλα Μητροπούλου

1050 ΧΙΛΙΟΚΥΚΛΟΙ

“Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!”

Αυτή η φωνή που τρέμει στον αέρα,

δεν σούστειλε ένα μήνυμα μητέρα,

αυτή η φωνή δεν ήτανε του γιού σου,

ήταν φωνές χιλιάδες του λαού σου.

“Εδώ Πολυτεχνείο ,εδώ Πολυτεχνείο!”

Μιλάει ένα κορίτσι κι ένα αγόρι,

εκπέμπουνε τραγούδι μοιρολόι,

χίλιες πενήντα αντένες η λαχτάρα,

σε στόματα μανάδων η κατάρα.

Και τα κορίτσια και τ’ αγόρια που μιλούσαν,

τρεις μέρες και τρεις νύχτες δεν μετρούσαν,

δοκίμαζαν τις λέξεις με αγωνία,

κι αλλάζανε ρυθμό στην ιστορία.

“Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!”

Γραμμένα μένουν τα ονόματα στο αρχείο,

δεν αναφέρονται οι νεκροί που είναι στο ψυγείο,

λένε πως είναι τέσσερις κι είναι εκατό οι μανάδες,

πρώτα σκοτώθηκε η φωνή και σώπασαν χιλιάδες.

Οι μαθητές του Β1 τμήματος του σχολείου μας με τη δασκάλα τους κα. Κωνσταντίνα Πουρνάρα με κατασκευές τίμησαν την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Δείτε δείγμα της δουλειάς τους.

28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

 Μια μέρα φθινοπωρινή

Κρύα χωρίς λιακάδα

Οι Ιταλοί θελήσανε

Να πάρουν την Ελλάδα.

Μα οι Έλληνες απάντησαν

ΟΧΙ με ένα στόμα

Εχθρού ποδάρι δεν πατά

Στο Ελληνικό το χώμα.

Γιατ’ είναι χώμα ιερό

Με αίμα ποτισμένο

Κι από τα χρόνια τα παλιά

Δάφνες μυρτιές, σπαρμένο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 1 2 3 4

  1. Οι μαθητές του Β2 δημιουργούν στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που έχει ως θέμα  τη “Συναισθηματική νοημοσύνη”.
  2. Οι μαθητές του Β2 με την δασκάλα των εικαστικών κα. Πολυξένη υποδέχονται τα Χριστούγεννα.
  3. Οι μαθητές του Β2 και ο δάσκαλός τους ο κύριος Γιώργος ζωγραφίζουν για τα Χριστούγεννα. Το πνεύμα των Χριστουγέννων τους χτύπησε την πόρτα…

4.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο (school bullying) προκαλούν σωματικό και ψυχικό πόνο σε μαθητές, εντός και εκτός σχολείου.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/302626_sholikos-ekfobismos-ti-einai-kai-pos-na-ton-antimetopisete

Οι μαθητές της τάξης Β2 και ο κος Γιώργος, ο δάσκαλός τους, μίλησαν για τον Σχολικό Εκφοβισμό και στη συνέχεια έκαναν εργασία για το συγκεκριμένο θέμα. Δείτε τη δουλειά τους μέσα από το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί. Τμήμα της εργασίας τους ολοκληρώθηκε στο ολοήμερο τμήμα με τη βοήθεια των δασκάλων του τμήματος κας Γιώτας και κας Βιβής.

5. 

«Ως πότε, παλληκάρια, να ζούμεν στα στενά,
μονάχοι, σαν λιοντάρια, στες ράχες, στα βουνά;
Σπηλιές να κατοικούμεν, να βλέπωμεν κλαδιά,
να φεύγωμ’ απ’ τον κόσμον, για την πικρή σκλαβιά;
Να χάνωμεν αδέλφια, Πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας κι όλους τους συγγενείς;

Καλλιό ‘ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι σκλαβιά και φυλακή!»

Ρήγας Φεραίος “Θούριος”

Οι μαθητές του Β2 και ο δάσκαλός τους ο κος Γιώργος τίμησαν την εθνική επέτειο του 1821. Ακολουθεί δείγμα της δουλειάς τους.

6.

Η ημέρα της Λαμπρής (Διονύσιος Σολωμός)

Καθαρότατον ήλιο επρομηνούσε
της αυγής το δροσάτο ύστερο αστέρι,
σύγνεφο, καταχνιά, δεν απερνούσε
τ’ ουρανού σε κανένα από τα μέρη
και από κει κινημένο αργοφυσούσε
τόσο γλυκό στο πρόσωπο τ’ αέρι,
που λες και λέει μες στης καρδιάς τα φύλλα:
Γλυκιά η ζωή και ο θάνατος μαυρίλα.

Χριστός ανέστη! Νέοι, γέροι και κόρες,
όλοι, μικροί – μεγάλοι, ετοιμαστείτε
μέσα στες εκκλησίες τες δαφνοφόρες
με το φως της χαράς συμαζωχτήτε
ανοίξετε αγκαλιές ειρηνοφόρες
μπροστά στους Αγίους και φιληθείτε!
Φιληθείτε γλυκά, χείλη με χείλη,
πέστε Χριστός ανέστη, εχθροί και φίλοι!

Δάφνες εις κάθε πλάκα έχουν οι τάφοι,
και βρέφη ωραία στην αγκαλιά οι μανάδες
γλυκόφωνα, κοιτώντας τες ζωγραφι-
σμένες εικόνες, ψάλλουνε οι ψαλτάδες
λάμπει το ασήμι, λάμπει το χρυσάφι
από το φως που χύνουνε οι λαμπάδες
κάθε πρόσωπο λάμπει απ’ τ’ αγιοκέρι,
όπου κρατούνε οι Χριστιανοί στο χέρι.

Οι μικροί μαθητές της Β2 τάξης υπό την καθοδήγηση του δασκάλου τους κου Γιώργου κατασκεύασαν κοτούλες για το Πάσχα. Υπέροχη ιδέα, καταπληκτικές κατασκευές. Χαρείτε με τα μικρά μας και τις δημιουργίες τους.

7. Οι μικροί μαθητές μας του Β1 τμήματος του σχολείου μας, έφτιαξαν υπέροχες δημιουργίες για να εορτάσουν το Πάσχα που πλησιάζει, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κας Ειρήνης. Υπέροχες κατασκευές από υπέροχα παιδιά. Θαυμάστε τες!

8. Η Παγκόσμια μέρα της Μητέρας εορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Οι μαθητές του Β2 τμήματος του σχολείου μας με την καθοδήγηση του δασκάλου τους του κυρίου Γιώργου έφτιαξαν δωράκια και καρτούλες για το πιο αγαπημένο πρόσωπο στη ζωή του ανθρώπου … στη ΜΗΤΕΡΑ!

Η μητέρα (Γεώργιος Βιζυηνός)

Πώς να πειράξω τη μητέρα
να κάμω εγώ να λυπηθεί,
που όλη νύχτα κι όλη μέρα
για το καλό μου προσπαθεί;

Πώς ν’ αρνηθώ ή ν ‘ αναβάλω
ό,τι ορίζει κι απαιτεί,
αφού στη γη δεν έχω άλλο
κανένα φίλο σαν αυτή;

Αυτή στα στήθη τα γλυκά της
με είχε βρέφος απαλό,
με κάθιζε στα γόνατά της
και μ’ έμαθε να ομιλώ.

Αυτή με τρέφει και με ντύνει
όλο το χρόνο που γυρνά,
και δίπλα στη μικρή μου κλίνη,
σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.

Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω
φιλά να γειάνει την πληγή.
Αυτή, τι πρέπει να αφήσω
και τι να κάμω μ’΄οδηγεί.

Πώς το λοιπόν τέτοια μητέρα
να κάμω εγώ να λυπηθεί,
που όλη νύχτα κι όλη μέρα
για το καλό μου προσπαθεί;