08. Γ2 ΤΑΞΗ

Γ2

Οι μικροί μαθητές του Γ2 τμήματος του σχολείου μας με τον δάσκαλό τους κο. Γιώργο Καρατζιά τίμησαν την 28η Οκτωβρίου 1940 δημιουργώντας το βιντεάκι “Το Ακορντεόν”. Απολαύστε το.

Το ακορντεόν

ΒΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΤΣΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ

Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του
και τη σκούφια την ψηλή του
μ’ όλα τα φτερά. (2)
Και μια νύχτα με φεγγάρι
την Ελλάδα πάει να πάρει
βρε το φουκαρά. (2)
Ωχ! Τον τσολιά μας το λεβέντη
βρίσκει στα βουνά..
και ταράζουν τον αφέντη
το μακαρονά.
Αχ, Τσιάνο, θα τρελαθώ Τσιάνο,
με τους τσολιάδες ποιος μου είπε να τα βάνω;Ξεκινάει την άλλη μέρα
μα και πάλι ακούει: «Αέρα!»
από τον τσολιά. (2)
Δρόμο παίρνει και δρομάκι
και πηδάει το ποταμάκι
ξέρει τη δουλειά. (2)
Ωχ! Τρώει τις σφαίρες σαν χαλάζι
από τον τσολιά
κι όλο στρατηγούς αλλάζει
για να βρει δουλειά.
Αχ, Τσιάνο, θα τρελαθώ Τσιάνο
και στείλε γρήγορα τα μαύρα μου να βάνω.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Το Γ2 και η δασκάλα τους κα. Ιωάννα καλωσορίζουν την πιο λαμπρή γιορτή του χρόνου με υπέροχες κάρτες.
  2. Σχολικός εκφοβισμός συνιστά η διαρκής βία -σωματική ή ψυχολογική που διεξάγεται από ένα παιδί ή μία ομάδα παιδιών εναντίον κάποιου παιδιού το οποίο δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του στην παρούσα κατάσταση. O σχολικός εκφοβισμός (bullying) με άλλα λόγια είναι μια μορφή επιθετικής συμπεριφοράς κατά κανόνα εσκεμμένη και επιζήμια. Συχνά είναι επίμονη, κάποιες φορές συνεχιζόμενη επί εβδομάδες, μήνες ή χρόνια. Αυτοί που υφίστανται το σχολικό εκφοβισμό είναι πολύ δύσκολο να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.Τα κύρια χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού είναι τα εξής:1. πρόθεση από το παιδί – δράστη να βλάψει, να κάνει ζημιά στο παιδί – στόχο – θύματος,2. έλλειψη συχνά δικαιολογίας για την πράξη3. επανάληψη της συμπεριφοράς4. ικανοποίηση που αντλεί ο δράστης από τη βλάβη του θύματος.
  3. Οι μαθητές της Γ2 τάξης και η δασκάλα τους η κα. Ιωάννα ζωγράφισαν αφίσες με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Δείτε τη δουλειά των παιδιών.
  4. Η καθιέρωση του εορτασμού της 25ης Μαρτίου ως εθνική επέτειος

    Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου καθιερώθηκε στην ανεξάρτητη -πλέον- Ελλάδα. το 1838, με σχετικό Βασιλικό Διάταγμα της -τότε- Κυβέρνησης επί βασιλείας Όθωνος και. συγκεκριμένα του Γεώργιου Γλαράκη, γραμματέα της Επικρατείας επί των Εκκλησιαστικών, Δημοσίας Εκπαιδεύσεως και Εσωτερικών.

    Ακόμα, ο πρώτος επίσημος εορτασμός της 25ης Μαρτίου ως εθνική επετείου, η οποία συμπίπτει και με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου προσθέτοντας και θρησκευτική διάσταση, έγινε στην Αθήνα και σε αυτόν συμμετείχαν ο -τότε- Βασιλιάς Όθων και η -τότε- Βασίλισσα Αμαλία, πολιτικές και στρατιωτικές Αρχές καθώς και πλήθος λαού. https://www.ieidiseis.gr/ellada/137920/25i-martiou-1821-ti-giortazoume

     

    Οι μαθητές της Γ2 τάξης και η δασκάλα τους κα. Ιωάννα κατασκεύασαν υπέροχα στεφάνια για να τιμήσουν τους ήρωες του 1821. Ακολουθεί δείγμα της δουλειάς τους.

4. Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΤΑΥΡΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Μετά την ανάσταση του Λαζάρου ο Ιησούς θα πήγαινε στην Ιερουσαλήμ για τον εορτασμό του Πάσχα. Ερχόμενος ο Ιησούς από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα, έστειλε δύο από τους μαθητές του και του έφεραν ένα γαϊδουράκι για να μπει στην πόλη.

Ο δε λαός, ακούγοντας ότι ο Ιησούς έρχεται, πήραν αμέσως στα χέρια τους βάγια από φοίνικες και βγήκαν να τον υποδεχτούν. Και άλλοι μεν με τα ρούχα τους, άλλοι δε κόβοντας κλαδιά από τα δέντρα, έστρωναν το δρόμο απ’ όπου ο Ιησούς θα περνούσε. Και όλοι μαζί, ακόμα και τα μικρά παιδιά, φώναζαν: «Ωσαννά· ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ».

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι. Σε λίγες ημέρες θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να νικήσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

 

Το βράδυ της Πέμπτης ο Ιησούς Χριστός μάζεψε τους αποστόλους μαζί για ένα τελευταίο γεύμα, που είναι γνωστό ως Μυστικός Δείπνος. Πριν ν’ αρχίσει το δείπνο ο Ιησούς σηκώνεται από το τραπέζι βάζει νερό στο νιπτήρα και πλένει τα πόδια των μαθητών Του. Με τον τρόπο αυτό θέλει να τους δείξει ότι δεν πρέπει να επιζητούν τα πρωτεία. Άρχισε κατόπιν να τους νουθετεί να αγαπούν ο ένας τον άλλο. Στη συνέχεια τους μίλησε για την προδοσία. Πήρε το ψωμί και το κρασί από το τραπέζι, προσευχήθηκε και σε μια συγκινητική ατμόσφαιρα αποχαιρετισμού το μοίρασε στους αποστόλους του. Οι Χριστιανοί, σε ανάμνηση του γεγονότος αυτού έχουν καθιερώσει την λατρευτική τελετή της Θείας Ευχαριστίας.

Μετά από αυτή τη στιγμή ο Ιούδας, μόλις έφαγε τον άρτο έφυγε και συμφώνησε με τους αρχιερείς να τους Τον παραδώσει.


Μετά από το δείπνο, ο Ιησούς πήγε να προσευχηθεί μαζί με τους μαθητές του στο Όρος των Ελαιών, ένα λόφο στην ανατολική πλευρά της Ιερουσαλήμ, και στον κήπο της Γεθσημανής. Σε αυτόν τον κήπο ο μαθητής του, ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, έφτασε ο Ιούδας με ένοπλους στρατιώτες και πολύ όχλο και αφού χαιρέτησε και φίλησε το δάσκαλό Του, Τον παρέδωσε.

Αυτοί τον οδήγησαν δέσμιο μπροστά στους Αρχιερείς των Ιουδαίων Άννα και Καϊάφα, οι οποίοι πραγματοποίησαν μια σύντομη δίκη και τον καταδίκασαν σε θάνατο, επειδή τάχα βλασφήμησε. Οι μαθητές σκορπίστηκαν και ο θερμότερος των άλλων ο Πέτρος τον ακολούθησε ως την αρχιερατική αυλή και αρνήθηκε τον Ιησού ότι είναι μαθητής Του.

Οι νόμοι όριζαν πως για να πραγματοποιηθεί μια θανατική ποινή θα έπρεπε να εγκριθεί από τον ρωμαϊκό κυβερνήτη της Ιουδαίας, Πόντιο Πιλάτο. Εκείνος, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους προσπάθησε να αθωώσει τον Ιησού καθώς δεν έβρισκε κάτι επιλήψιμο ενάντιά του. Μετά όμως από την απαίτηση του συγκεντρωμένου πλήθους, ο Πιλάτος καταδίκασε τον Ιησού σε θάνατο επάνω σε σταυρό.

Τον παρέδωσε στους στρατιώτες, οι οποίοι αφού τον μαστίγωσαν, έπειτα τον γύμνωσαν, του φόρεσαν κόκκινη χλαμύδα, τον στεφάνωσαν μ’ ένα ακάνθινο στεφάνι, και κατόπιν τον προσκυνούσαν χλευαστικά, τον έφτυναν και τον χτυπούσαν στο πρόσωπο και τον περιέπαιζαν με κάθε τρόπο κατά τη διάρκεια της νύχτας, ως το πρωί.

Μετά, του φόρεσαν πάλι τα ρούχα του, τον φόρτωσαν ένα Σταυρό, τον πήγαν στον Γολγοθά, ένα λόφο έξω από την πόλη, για να Τον σταυρώσουν. Εκεί ο Ιησούς σταυρώθηκε μεταξύ δύο ληστών και βλασφημήθηκε. Κάποιος από τους στρατιώτες τον πότισε με ξύδι ανακατεμένο με χολή. Γύρω στην ένατη ώρα, παρέδωσε το πνεύμα Του ο αμνός του Θεού.

Τέλος, κατά τη δύση του ηλίου, ο Ιωσήφ από την Αριμαθαία και ο Νικόδημος, δυο κρυφοί μαθητές του Ιησού, αποκαθήλωσαν το πανάγιο σώμα του Κυρίου τους, το αρωμάτισαν, το τύλιξαν με καθαρό σεντόνι και αφού το έθαψαν σε καινούργιο τάφο, σφράγισαν την είσοδο του τάφου με μεγάλο λίθο.

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Οι γυναίκες οι οποίες παραβρέθηκαν στον ενταφιασμό του Κυρίου, δηλαδή η Μαρία η Μαγδαληνή, η Ιωάννα του Χουζά και η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου, όταν επέστρεψαν από το Γολγοθά στην πόλη, ετοίμασαν αρώματα και μύρα για να αλείψουν το σώμα του Ιησού. Και ενώ σκέπτονταν πως θα κυλήσουν τον λίθο από την είσοδο του τάφου ένας Άγγελος ανήγγειλε σ’ αυτές την Ανάσταση του Σωτήρα. Οι τρεις γυναίκες ανήγγειλαν την χαρμόσυνη είδηση στους μαθητές, στους οποίους ο Ιησούς εμφανίστηκε αρκετές φορές μετά την Ανάσταση.

Μετά το γεγονός αυτό της Ανάστασής του, πέρασε ακόμα 40 ημέρες στη γη και μετά Αναλήφθηκε, δηλαδή ανέβηκε προς τον ουρανό.

https://www.orthodoxoiorizontes.gr/Ihsous_Xristos/Biografia/O_bios_tou_Ihsou_Xristou.htm

Οι μαθητές της Γ2 τάξης και η δασκάλα τους κα. Ιωάννα, κατασκεύασαν καλαθάκια και καρτούλες για το Πάσχα, που πλησιάζει. Υπέροχες δημιουργίες από τους μικρούς μας καλλιτέχνες.

6. Οι μικροί μαθητές του Γ1 τμήματος του σχολείου μας υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους: Λένα Λεφάκη, Χριστίνα Σαμαρά και Ελένη Κουμαντάκη, υποδέχονται μέσα από τις κατασκευές τους το Πάσχα! Δείτε τις όμορφες δημιουργίες τους.

7. Οι μαθητές της Γ2 τάξης με τη δασκάλα τους κα. Ιωάννα γιόρτασαν την εορτή της Άνοιξης την Πρωτομαγιά.

Ο Μάιος αποτελεί το μήνα που η φύση πανηγυρίζει την αναγέννηση της. Η Περσεφόνη ξαναγύρισε στη μητέρα της τη Θεά Δήμητρα και ο χειμώνας παύει να ταλαιπωρεί τους ανθρώπους, όπως αναφέρει η μυθολογία. Χρώματα και μυρωδιές από τα λουλούδια που άνθισαν δείχνουν ότι ο Μάιος είναι ο μήνας που η φύση είναι στα καλύτερα της και οι άνθρωποι γιορτάζουν μαζί της την οριστική νίκη του καλοκαιριού απέναντι στο χειμώνα.

Εκείνη την ημέρα η ύπαιθρος γεμίζει με ανθρώπους μικρούς και μεγάλους οι οποίοι αναζητούν τα πιο όμορφα και μυρωδάτα λουλούδια ώστε να φτιάξουν ένα εντυπωσιακό στεφάνι το οποίο κρεμούν στην πόρτα του σπιτιού τους και καλωσορίζουν μ’ αυτόν τον τρόπο την άνοιξη.

https://www.ekriti.gr/afieromata/ethima-kai-paradoseis-tis-protomagias

8. ΜΑΝΟΥΛΑ, Χρόνια Πολλά λένε οι μαθητές του Γ2 τμήματος με τις κατασκευές τους, τις οποίες έφτιαξαν με τη βοήθεια της δασκάλας τους κας Ιωάννας.

Η ΜΑΝΟΥΛΑ
Στέλιος Σπεράντσας

Ποιός την κούνια μας κουνάει,
όταν είμαστε μικράκια;
Ποιός χαμογελά στο πλάι
και γλυκά μας λέει λογάκια
και τον ύπνο προσκαλεί;
Η μαμά μας η καλή!

Τα μαλλιά μας ποιός χτενίζει;
Ποιός μας καμαρώνει, αλήθεια;
Ποιός παιχνίδια μας χαρίζει;
Ποιός μας λέει τα παραμύθια
στη φωτίτσα μας σιμά;
Η γλυκιά μας η μαμά!

Κι όταν κάποτε ένα στόμα
κάτι με θυμό μας λέει,
κι όταν παρακούμε ακόμα,
ποιός πονεί και σιγοκλαίει
κι έχει πίκρα στην καρδιά;
Πάντα η μάννα μας, παιδιά!