Σήμερα αποχαιρετήσαμε τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας εν μέσω των περιοριστικών μέτρων του κορωνοϊού. Δόθηκαν οι Τίτλοι Προόδου και Σπουδών από τους εκπαιδευτικούς και μοιράστηκαν αναμνηστικά από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων …
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, η επίδοση της βαθμολογίας του Γ’ τριμήνου, καθώς και των Τίτλων Προόδου ή των Τίτλων Σπουδών των μαθητών/τριών θα γίνει την ημέρα λήξης των μαθημάτων, Παρασκευή 26/6/2020, σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο σε κάθε μαθητή/τρια, χωρίς να …
Αγαπητοί γονείς, σας γνωρίζουμε τους παρακάτω κανόνες – οδηγίες που θα ισχύσουν στο σχολείο μας για το διάστημα από 1/6/2020 έως και 26/6/2020 λόγω Covid-19. Σας επισημαίνουμε ότι το σχολείο λειτουργεί από τις 08:00 το …
Αγαπητοί γονείς, όπως έχετε ήδη ενημερωθεί, τα δημοτικά σχολεία επαναλειτουργούν από την 1η Ιουνίου. Για τον τρόπο που θα λειτουργήσουμε έχετε λάβει σχετικό e-mail. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων θα σας ενημερώσουν για τη συγκρότηση των …
Στη Ρόδο, από τα πολύ παλιά χρόνια, τα παιδιά γιόρταζαν τον ερχομό των χελιδονιών με ένα έθιμο. Κάθε πρώτη του Μάρτη, γύρναγαν από σπίτι σε σπίτι, κρατώντας ένα χελιδόνι – που είχαν φτιάξει από ξύλο ή χαρτί – και καλωσόριζαν τα χελιδόνια με ένα τραγούδι.
Θέλοντας, με τη σειρά τους, και τα παιδιά του Α1 από το «Βαρνάλειο» Δημοτικό Σχολείο Ν. Αγχιάλου να καλωσορίσουν την Άνοιξη και τα χελιδόνια, έφτιαξαν σήμερα, 1η Μαρτίου 2013, χάρτινα χελιδόνια και τα κρέμασαν με σπάγκο από ένα καλαμάκι. Φόρεσαν και από ένα «Μάρτη» στο χεράκι, για να μην τα «κάψει» ο ανοιξιάτικος ήλιος και ξεχύθηκαν χαρούμενα στην αυλή, να υποδεχτούν την πιο όμορφη και γεμάτη ευωδιές εποχή του χρόνου!
Το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν την Παιδαγωγική Ημερίδα με θέμα: «το Νέο Σχολείο του 21ου αιώνα: Θεωρητικοί άξονες, Παιδαγωγικές κατευθύνσεις και διδακτικές – μαθησιακές πρακτικές»
Η ημερίδα διοργανώθηκε από την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Πολίτες εν Γνώσει» και πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Βόλου.
Ομιλητές – εισηγητές της ημερίδας η κα Μαρία Αδάμου – Ράτση, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ02 Μαγνησίας, και ο κ. Θωμάς Μπεχλιβάνης, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.
Τα θέματα που αναπτύχτηκαν στην Ημερίδα, είναι τα ακόλουθα:
2. Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού και η αποστολή του στη σύγχρονη εποχή. Επιστήμονας ή Παιδαγωγός; Λειτουργός ή Επαγγελματίας;
3. Διαχείριση Σχολικής Τάξης – Αποσόβηση Σχολικών Κρίσεων – Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού στην ομαλή διεκπεραίωση του Παιδαγωγικού Έργου ή πως θα “κρατήσουμε” την τάξη μας αποφεύγοντας … το εγκεφαλικό, και
4. Εκπαιδευτική αξιολόγηση: Μια παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία που μπορεί να μετατραπεί σε ελεγκτικό μέσο της «απόδοσης» του εκπαιδευτικού.
Στόχοι της ημερίδας:
Η διερεύνηση συγκεκριμένων προβλημάτων και η αναζήτηση λύσεων
Η προώθηση των νέων προσανατολισμών και των εναλλακτικών διδακτικών και μαθησιακών τεχνικών που αναπτύσσονται στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων Σπουδών.
Η ανάδειξη του ρόλου του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη του «αύριο» – ποιοτική αναβάθμιση του Σχολείου και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Η Ημερίδα διήρκησε 8 ώρες και το κόστος συμμετοχής για κάθε εκπαιδευτικό ήταν 15€.
Την Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013 στο πλαίσιο του Προγράμματος «Φιλαναγνωσία – Ράλι Ανάγνωσης» της Ευέλικτης Ζώνης επισκέφτηκε το Σχολείο μας ο κ. Ζαράρης Π. Λάσκαρης, συγγραφέας του βιβλίου «Το νησί και το αθάνατο νερό», συνοδευόμενος από την κ. Άννα Ζαράρη, ποιήτρια και ηθοποιό, ύστερα από πρόσκληση των εκπαιδευτικών της Α’ Τάξης κ. Αικατερίνης Γαλάνη και κ. Αφροδίτης Τσιμπανάκου.
Ο συγγραφέας παρουσίασε περιληπτικά το περιεχόμενο του βιβλίου, δέχτηκε ερωτήσεις από τους μαθητές, στις οποίες και απάντησε με κέφι και διάθεση, και στη συνέχεια, σε συνεργασία με την κ. Άννα Ζαράρη, δραματοποίησαν ένα απόσπασμα του βιβλίου.
Ουρανία Μπαζιοπούλου, Δήμητρα Ανεστιάδου και Χάρης Μιχαήλ
Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου μας επισκέφτηκε η Φιλαρμονική Δήμου Βόλου στο Σχολείο μας. Ο Μαέστρος έκανε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία της Φιλαρμονικής, η οποία δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1920 από Κερκυραίους μουσικούς.
Έπειτα άρχισε η παρουσίαση των οργάνων. Το πρώτο όργανο που μας παρουσίασαν ήταν το Φλάουτο, το οποίο δημιουργήθηκε πριν από περίπου 50.000 χρόνια.
Το δεύτερο όργανο που μας παρουσίασαν ήταν το Κλαρίνο, το οποίο αποτελείτε από 5 μέρη το επιστόμιο, το βαρελάκι, το άνω στέλεχος, το κάτω στέλεχος και την καμπάνα.
Το τρίτο όργανο που μας παρουσίασαν ήταν το Σαξόφωνο, που το δημιούργησε ο Βέλγος Αδόλφος Σαξ και του έδωσε το όνομα του.
Το τέταρτο όργανο που μας παρουσίασαν ήταν η Τρομπέτα, και είναι ένα από τα όργανα της Φιλαρμονικής.
Το πέμπτο όργανο που μας παρουσίασαν ήταν το Τρομπόνι,το <<ξαδερφάκι>> της Τρομπέτας.
Επίσης μας παρουσίασαν το Ευφώνιο και από τα κρουστά το Ταμπούρο και τα Πιατίνια. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία.
Ήταν 24 Ιανουαρίου και κάναμε μάθημα. Ο κύριος Ηρακλής μας είπε να πάμε όλοι να βοηθήσουμε στη δεντροφύτευση που γινόταν στο επάνω παρτέρι του προαυλίου. Βγήκαμε από την τάξη και πήραμε μικρά δεντράκια να φυτέψουμε. Ο κύριός μας μας είπε να πάμε να τα αφήσουμε σε μια σειρά. Αφού βρήκαμε τις θέσεις που
πρέπει να μπουν, ήρθε και ένας εργάτης που προσέλαβε το σχολείο για να βοηθήσει την δεντροφύτευση, να τα βάλει μέσα στις τρύπες που είχε ανοίξει. Βοηθήσαμε και εμείς στη δεντροφύτευση. Μεταφέραμε τα δεντράκια και βοηθήσαμε να φυτέψουμε μερικά από αυτά.
Ευχαριστηθήκαμε πολύ και χαρήκαμε που θα έχουμε νέα δέντρα στο σχολείο μας.
Η κοπή της πίτας είναι έθιμο πια στα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Έτσι και στο δικό μας Σχολείο κόψαμε την βασιλόπιτα στις 25 Ιανουαρίου. Το Προεδρείο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, όπως κάθε χρόνο, πρόσφερε τις βασιλόπιτες για όλα τα τμήματα του Σχολείου μας και τα δώρα για τα παιδιά που θα έβρισκαν το “φλουρί”.
Η χαρά ήταν ζωγραφισμένη στο πρόσωπο το δικό μου αλλά και των υπόλοιπων συμμαθητών μου όπως και η αγωνία. Μόλις είδαμε την πίτα στην Τάξη μας σκεφτόμαστε πως θα είναι στη γεύση αλλά και ποιος θα κερδίσει το φλουρί φυσικά. Όλοι θέλαμε πιστεύω να κερδίσουμε το φλουρί, μόνο που αυτό δε γίνεται. Έτσι το έπεσε στο κομμάτι μίας συμμαθήτριάς μου, τη Αλίκης, που μάλιστα ήτνα άρρωστη και έλειπε εκείνη την ημέρα.
Το δώρο ήταν ένα ωραίο σετ γεωμετρικών οργάνων. Το πήρε την επόμενη Δευτέρα, όταν ήρθε στο Σχολείο.
Χάρηκα πολύ για την Αλίκη επειδή φέτος είναι η τελευταία χρονιά στο δημοτικό και γι’αυτό θα το θύμαται σίγουρα. Όπως θα τη θυμάται και η υπόλοιπη τάξη μου.
Ο φόβος του αποχωρισμού σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού ως την ενηλικίωση, η υπερπροστασία απέναντι στο παιδί ή στο γονιό και η διαχείριση δύσκολων καταστάσεων
Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε την Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 18.30 σεμινάριο με θέμα «Δεν φοβάμαι… Νιώθω… Καταλαβαίνω… Μαθαίνω τον εαυτό μου, το παιδί μου, τους άλλους»: Ο φόβος του αποχωρισμού σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού ως την ενηλικίωση, η υπερπροστασία απέναντι στο παιδί ή στο γονιό και η διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.
Το σεμινάριο ήταν βιωματικού χαρακτήρα και απευθυνόταν σε γονείς / κηδεμόνες αλλά και εκπαιδευτικούς του Σχολείου. Εισηγήτρια αλλά και εμψυχωτής του σεμιναρίου ήταν η κ. Θεοδώρα Τζεράχογλου – Κατσαρού, κλινική ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια.
Το σεμινάριο ξεκίνησε με την στοχοθεσία και τις διατύπωση των προσδοκιών των συμμετεχόντων. Ακολούθησε η αυτοπαρουσίαση και η διαμόρφωση ομαδικού κλίματος.
Ακολούθησαν δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα με χρήση απλών καθημερινών υλικών με στόχο την έκφραση των συμμετεχόντων και το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με τεχνικές χαλάρωσης.
Η εντυπωσιακή συμμετοχή γονέων και κηδεμόνων αλλά και η ενεργός εμπλοκή τους στις δομημένες δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια του σεμιναρίου κατέδειξαν αφενός την ανάγκη διοργάνωσης αντίστοιχων εκπαιδευτικών δράσεων στοχευμένων στις ανάγκες των μελών της σχολικής κοινότητας και αφετέρου την επιτυχία της διοργάνωσης.
Στις 15 Νοεμβρίου του 2012 η Πέμπτη και Έκτη πήγαμε εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα στη Βουλή των Ελλήνων.
Όταν φτάσαμε, το λεωφορείο μας άφησε λίγο πιο πέρα από το Κοινοβούλιο. Καθίσαμε για λίγο στον Εθνικό Κήπο και περιμέναμε να έρθει η ώρα που είχαμε κανονίσει για την επίσκεψη. Μετά, αφού μας έλεγξαν τις τσάντες μας μπήκαμε μέσα από μια μικρή πόρτα και μας οδήγησαν σε μια αίθουσα με πολλές καρέκλες και στο βάθος μια τηλεόραση. Καθίσαμε και μια κυρία μας έδειξε την ιστορία του κτηρίου, δηλαδή τί ήταν παλιά, πώς έγινε Βουλή των Ελλήνων, για την Πλατεία Συντάγματος, τους πρώτους πολιτικούς και πώς χτίστηκε.
Ύστερα ανεβήκαμε κάτι σκάλες με κόκκινο χαλί που γύρω τους υπήρχαν διάφοροι πίνακες, άλλοι τοπίων και άλλοι προσώπων.
Φτάσαμε έξω από μια αίθουσα και περιμέναμε λίγο. Μετά μπήκαμε στο Κοινοβούλιο. Παντού υπήρχαν έδρανα των βουλευτών και οι θέσεις των υπουργών και ίσια μπροστά σου έβλεπες ένα μεγάλο και ψηλό έδρανο στο οποίο καθόταν ο Πρόεδρος της Βουλής. Από κάτω του είναι το βάθρο των ομιλητών.
Καθίσαμε στα έδρανα και μια κυρία μας εξήγησε σε τι χρησιμεύει το καθετί εκεί μέσα. Μας είπε ότι οι βουλευτές κάθονται στα έδρανα ανάλογα με το κόμμα ανήκουν. Μας έδειξε σε τι χρησιμεύουν τα μικρόφωνα και τα άλλα κουμπιά που είναι σε κάθε έδρανο.
Παρατήρησα ότι η αίθουσα φαίνεται μικρότερη στην τηλεόραση.
Από πάνω μας είδαμε μια γυάλινη οροφή. Γύρω γύρω υπάρχουν τα θεωρεία.
Όταν βγήκαμε από την αίθουσα του Κοινοβουλίου, ανεβήκαμε σε μια αίθουσα με μια ζωφόρο που είχε πάνω της τσολιάδες, την Παναγία, γυναίκες και παιδιά και Τούρκους. Σε κάποια σημεία η ζωφόρος γινόταν άχρωμη γιατί το συγκεκριμένο σημείο είχε καεί. Το ξανασχεδίασαν αλλά δεν το χρωμάτισαν. Μετά μπήκαμε σε μια άλλη αίθουσα με φωτογραφίες και πράγματα παλιών πολιτικών και σελίδες από παλιές εφημερίδες. Οι αίθουσες ήταν διακοσμημένες πολύ επίσημα που έμοιαζαν σαν παλάτι, αυτό με έκανε να νιώθω ωραία.
Σίγουρα άρεσε σε όλους το Κοινοβούλιο, επειδή όλοι έχουν δει αυτή την αίθουσα στην τηλεόραση και είχαν την ευκαιρία να την δουν από κοντά. Ήταν πολύ ωραία και διασκεδαστική αυτή η εκδρομή και μάθαμε πολλά πράγματα απ’ αυτή.-
Μια από τις σχολικές μας εκδρομές που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν στην Αθήνα στις 15 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Είναι ένα ίδρυμα που με τις νέες τεχονολογίες δείχνει τη ζωή στην Αρχαία Ελλάδα και όχι μόνο.
Το πρώτο που είδαμε ήταν η δύσκολη ζωή των αρχαίων Ελλήνων, το Ολυμπιακό Στάδιο στην Αρχαία Ολυμπία και πώς οι αθλητές έπαιρναν μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες. Ήταν μια ωραία εμπειρία να βλέπεις που αγωνίζονταν οι αρχαίοι αθλητές.
Η πιο φανταστική αίθουσα που είδαμε ήταν η “Θόλος”. Είναι μια τεράστια αίθουσα σε σχήμα σφαίρας και νομίζεις ότι είναι ένα ουράνιο σώμα που γυρίζει. Εκεί γίνεται μια περιπλάνηση στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας.
Πρώτα “περπατήσαμε” στην Αρχαία Αγορά. Ήταν απίστευτο γιατί ήταν σαν να είμαστε αρχαίοι Έλληνες και ζούσαμε πράγματι εκεί. Μιλήσαμε με έναν πολίτη της Αρχαίας Αθήνας. Νιώθαμε ότι πετούσαμε πάνω από την αρχαία αγορά, ήταν τέλεια και ήταν το πιο φανταστικό πράγμα που έχουμε δει.
Μετά ταξιδέψαμε στην αρχαία πόλη της Μικράς Ασίας, την Πριήνη. Εκεί μπήκαμε και περπατήσαμε σε διάφορους ναούς και κτήρια και γνωρίσαμε την πόλη.
Ήταν μια από τις πιο ωραίες εκδρομές, αντί να επισκεφτούμε ένα μουσείο που είναι συνήθως βαρετό, είδαμε τη ζωή των αρχαίων Ελλήνων και συμμετείχαμε σε αυτήν,
Σήμερα, 5 Φεβρουαρίου 2013, στο σχολείο ήρθαν 2 υπάλληλοι της δημοτικής αστυνομίας για να μας μιλήσουν για την κυκλοφοριακή αγωγή. Συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων και παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον.
Μας εξήγησαν τι σημαίνουν τα βασικά σήματα κυκλοφορίας και μας μίλησαν για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Μας ενημέρωσαν πώς να κυκλοφορούμε σωστά με το ποδήλατο τονίζοντας ότι θα πρέπει να φοράμε κράνος, επιγονατίδες και το ποδήλατό μας να είναι εξοπλισμένο με φώτα και αντανακλαστικά. Επίσης, μας έμαθαν όταν στρίβουμε με το ποδήλατο να δείχνουμε με το χέρι την κατεύθυνση που θέλουμε.
Το πιο σημαντικό που μας είπαν ήταν ότι σαν πεζοί, πρέπει να περνάμε τις διαβάσεις “γρήγορα αλλά όχι βιαστικα”.
Την Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου του 2012, μια ηλιόλουστη ημέρα, πήγαμε εκπαιδευτική επίσκεψη με την τάξη μου στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας “ΤΣΑΛΑΠΑΤΑ”.
Εκεί μια ευγενική κυρία μας ξενάγησε στους χώρους του Μουσείου καθώς και στους παλιούς χώρους κατασκευής πλίνθων και κεράμων, που ήταν εντυπωσιακοί.
Μετά την ξενάγηση μας πήγε σε μια αίθουσα όπου κάναμε διάφορες κατασκευές με μινιατούρες από κεραμίδια. Το κάθε παιδί έκανε κάτι δικό του και το πήρε μαζί του.
Αυτό όμως που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από τους χώρους του Μουσείου ήταν οι τεράστιοι φούρνοι που χρησιμοποιούσαν για να ψήνουν τις πλίνθους και τις κεράμους.-
——————————
Οι φωτογραφίες της επίσκεψης είναι τραβηγμένες από την μαθήτρια της Ε’ Τάξης Έλενα Τούρνα.
Στα πλαίσια του εορτασμού της γιορτής της Γαλλοφωνίας, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, διοργανώνουν έναν διαγωνισμό ανοικτό προς όλους τους μαθητές γαλλικών, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Στο φετινό διαγωνισμό οι νέοι γαλλόφωνοι κλήθηκαν να εμπνευστούν από τις 10 λέξεις που τους προτάθηκαν και αφού συνδέσουν τη θεματική με τον Οδυσσέα, να εκφράσουν τους εαυτούς τους και την εμπειρία τους καθώς ανακαλύπτουν τον κόσμο.
Αξιολογήθηκε το αποτέλεσμα με κριτήριο τη γλώσσα, την τήρηση των οδηγιών και την πιστότητα στο προτεινόμενο θέμα. Επίσης, ελήφθη σοβαρά υπόψη ο πρωτότυπος χαρακτήρας των έργων, η αισθητική, η συναισθηματική, η διασκεδαστική καθώς και η ευρηματική πλευρά τους.
Στην κατηγορία των δημοτικών σχολείων απονεμήθηκαν συνολικά 16 βραβεία πανελλαδικώς. Σε ότι αφορά τη Θεσσαλία έχουμε τις παρακάτω βραβεύσεις δημοσίων σχολείων:
Το Βαρνάλειο, 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου Μαγνησίας, είναι ένα από τα βραβευθέντα σχολεία με τη δημιουργία της ΣΤ’1 τάξης “Rencontre avec un étranger” σε μορφή Power Point. Πρόκειται για την ονειρική συνάντηση ενός δωδεκάχρονου μαθητή με τον Οδυσσέα. Μέσα από τις 44 διαφάνειες του έργου, βλέπουμε το αισιόδοξο μήνυμα ενός αγωνιστή (του Οδυσσέα) σ’ ένα παιδί της Ελλάδας του σήμερα, την αγωνιστικότητα που του εμπνέει, τη σημασία της αλληλεγγύης μεταξύ των λαών, την αποφυγή της παθητικότητας και της ηττοπάθειας («Κουράγιο, μικρέ μου. Όλα θα περάσουν…»). Το «σενάριο» είναι αποτέλεσμα της συλλογικής εργασίας των 15 μαθητών της τάξης με τη βοήθεια της καθηγήτριας των γαλλικών, Αφροδίτης Καραγεωργίου.
Επίσης το 42ο Δημοτικό σχολείο Λάρισας βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του με ένα ποίημα χάρη στους μαθητές σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Κρυσταλλία Γιαννάκου. Σε επίπεδο Β/θμιας Εκπ/σης το 1ο Γυμνάσιο Λάρισας βραβεύτηκε για το αποτέλεσμα της συλλογικής δουλειάς που έγινε στα πλαίσια του μαθήματος των γαλλικών με την εκπαιδευτικό ΠΕ05 Σταματίας Γεωργίου. Αξίζει να δούμε την πορεία που ακολουθήθηκε όπως μας την περιγράφει η ίδια η εκπαιδευτικός:
«Ξεκινήσαμε μελετώντας το ποίημα «Heureux qui comme Ulysse» του γάλλου ποιητή Joachim Du Bellay μαζί με το ποίημα του Γ. Σεφέρη «Πάνω σ’ έναν ξένο στίχο» (Ευτυχισμένος που έκανε το ταξίδι του Οδυσσέα) και στη συνέχεια την «Ιθάκη» του Κ.Π.Καβάφη, στα Ελληνικά και τα Γαλλικά, δίνοντας έμφαση στο ότι αυτό που πραγματικά αξίζει στη ζωή είναι η πορεία προς ένα στόχο, το ταξίδι προς μια προσωπική Ιθάκη.
Έπειτα προσπαθήσαμε ν’ αποφασίσουμε τι μορφή θα είχε το έργο μας. Κάποιοι πρότειναν θεατρικό έργο, κάποιοι κόμικ, κάποιοι αφήγημα σε μορφή power point. Τελικά αποφασίσαμε να τα συνδυάσουμε σε ένα power point με στοιχεία από κόμικ και φωτογραφίες των μαθητών που θα υποδύονταν τους ρόλους του Οδυσσέα και των συντρόφων του και των ιθαγενών.
Αποφασίσαμε στη συνέχεια ότι για την οργάνωση μιας κοινωνίας, δυο βασικά κείμενα θα ήταν απαραίτητα: ο Επιτάφιος του Περικλή και η Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη. Έτσι, τα παιδιά μελέτησαν τα κείμενα και πρότειναν τα σημεία που τους φαινόντουσαν σημαντικά για την οργάνωση μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Το μόνο που έμενε πια ήταν να δούμε πώς θα ταιριάζαμε τρεις τόσο διαφορετικές εποχές με τη δική μας (έπρεπε να λύσουμε και το θέμα των κοστουμιών και της φωτογράφισης). Έτσι καταφύγαμε στην κατάρα του Ποσειδώνα που εκτός από την περιπλάνηση στο χώρο επέβαλε και την περιπλάνηση στο χρόνο.
Είχε έρθει πια η στιγμή των σεναριογράφων. Αστείες σκηνές συνδέθηκαν με τις σοβαρές και καταλήξαμε ένα μεσημέρι στο πάρκο του Αγίου Αντωνίου με τα σεντόνια-χλαμύδες μας, τις κορδέλες, τα φουλάρια-σαρίκια, τα υλικά του μακιγιάζ και τα αγόρια πιο επιφυλακτικά να φωτογραφίζουμε σκηνές του σεναρίου για το power point.
Τέλος ένα πολύ ωραίο μουσικό θέμα του Ηλία Ανδριόπουλου από τους «Αργοναύτες» ( περιπλανώμενοι κι αυτοί) έντυσε μουσικά τη δουλειά μας. Το αποτέλεσμα; «Πώς να δημιουργήσετε μια δημοκρατία από το χάος». Το καράβι του Οδυσσέα βγαίνει σε ένα νησί που κατοικείται από μια φυλή, όπου βασιλεύει το χάος. Οι ιθαγενείς θεωρούν τον Οδυσσέα και τους συντρόφους του θεούς και τους αναθέτουν να οργανώσουν την κοινωνία τους.
Το έργο μας ταξίδεψε προς τη δική του Ιθάκη, το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και … βραβεύεται στις 17 Μαρτίου στην Αθήνα μαζί με έργα άλλων σχολείων στις τρεις κατηγορίες (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο).»
Δεδομένου ότι έχουμε συνηθίσει σ’ αυτό το διαγωνισμό να διακρίνονται κυρίως μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, κάθε βράβευση δημόσιου σχολείου είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλους μας. Το μήνυμά λοιπόν, είναι ότι ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙ παρά τις δυσκολίες που βιώνουμε όλοι μας, αρκεί να υπάρχει μεράκι, αγάπη για τους μαθητές και δημιουργικότητα!
Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε την Τρίτη, 3 Απριλίου και ώρα 10.00 εκδήλωση για την προώθηση της ανακύκλωσης στη σχολική κοινότητα του «Βαρνάλειου» 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Φιλοπρόοδου Συλλόγου Νέας Αγχιάλου και σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Σχολείου κ. Ευαγγελία Κατσαούνη και το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου.
Κεντρικός εισηγητής ήταν ο κ. Ταβέλης Γεώργιος, Πρόεδρος του Φιλοπρόοδου Συλλόγου Νέας Αγχιάλου, ο οποίος παρουσίασε στη σχολική κοινότητα τη δράση ανακύκλωσης που υλοποιείται στη Δημοτική Περιφέρεια της Νέας Αγχιάλου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των μαθητών, των μαθητριών αλλά και των οικογενειών τους.
Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις νέες προσπάθειες για την ανακύκλωση συσκευασιών και γυαλιού καθώς και τη συγκέντρωση και ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αλλά και φαρμάκων. Τέλος η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την προβολή σχετικού ενημερωτικού βίντεο.
Έλαβαν τα μετάλλια τους από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος. Στα πλαίσια του εορτασμού της γιορτής της Γαλλοφωνίας, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο , το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος (ΓΙΕ) και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες Πρεσβείες στην Ελλάδα, διοργανώνουν έναν διαγωνισμό ανοικτό προς όλους τους μαθητές γαλλικών, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.
To Bαρνάλειο, 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου βραβεύτηκε σε αυτόν τον πανελλαδικό διαγωνισμό για τη δημιουργία της ΣΤ’ τάξης σε μορφή Power Point με τίτλο : «Rencontre avec un étranger (Συνάντηση με έναν ξένο)». Με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους των γαλλικών, Αφροδίτης Καραγεωργίου, οι μαθητές της ΣΤ’, δημιούργησαν ένα πρωτότυπο και συγκινητικό κείμενο, η κεντρική ιδέα του οποίου είναι η στάση ζωής ενός αγωνιστή (του Οδυσσέα) και το κουράγιο που δίνει η ύπαρξή του σ’ένα 12χρονο ελληνόπουλο του σήμερα, που μετά την ονειρική συνάντηση μαζί του, βλέπει τον κόσμο γύρω του με πιο αισιόδοξη ματιά. Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης με τη συνοδεία της Διευθύντριας του σχολείου, κ. Κατσαούνη Ευαγγελίας, των δασκάλων τους , Καπουράνη Αθηνάς και Φιλιππίδου Αικατερίνης, της καθηγήτριας των γαλλικών, Καραγεωργίου Αφροδίτης , και της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής, Μπουρτζή Μαρίας, μετέβησαν στην Αθήνα, τη Δευτέρα, 12-03-2012, στο χώρο του Γαλλικού Ινστιτούτου όπου και παρέλαβαν τα μετάλλιά τους .
Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, οι μαθητές της Στ’ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Αγχιάλου μαθαίνουν την τοπική ιστορία. Χρησιμοποιώντας μια παρουσίαση για την οποία αντλήθηκαν πληροφορίες από την ιστοσελίδα www.neaanchialos.gr, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και, στην αίθουσα υπολογιστών του σχολείου, απάντησαν στο ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε!
Ένα από τα αξιοθέατα που αξίζει να επισκεφτεί κάποιος στην Ν. Αγχίαλο είναι το γραφικό λιμανάκι της. Πριν από λίγα χρόνια ήταν μια βαλτώδης λίμνη. Καλάμια και βούρλα την περιτριγύριζαν και πολλές αγριόπαπιες και βατράχια έβρισκαν καταφύγιο. Σήμερα είναι ένα σύγχρονο λιμάνι που φιλοξενεί τις βάρκες των κατοίκων.
One of the most interesting attractions that are worth visiting in New Agchialos is its picturesque port. A few years ago it was a swampy lake. Stubbles were all around it and many wild ducks and frogs were finding a shelter there. Today it is a modern port full of boats that belong to the residents.
από τον Χρήστο Αϊμονιώτη & την Τόνια Καπνιά (6η Τάξη)
Το πρώτο μοτοποδήλατο δημιουργήθηκε το 1885 από τον Γκότλιπ Ντάιμλερ. Ήταν από ξύλο και είχε τέσσερις τροχούς, τρεις πίσω και έναν μπροστά. Η δημιουργία αυτή έφερε στην ανθρωπότητα μια νέα εξέλιξη των μεταφορικών μέσων.
Το 1890 ιδρύθηκε η DMG, με διευθυντή σχεδιασμού τον Μέιμπαχ. Αυτά τα μοτοποδήλατα άρχισαν να χρησιμοποιούνται παγκοσμίως. Το πρώτο που δημιουργήθηκε μετά από πολλές μελέτες ήταν η μηχανή Harley-Davidson και η Indian στον 20ό αιώνα και μετά ακολούθησε η γερμανική βιομηχανία την BMW .
Επίσης ,τα πρόωρα βήματα για τις οικολογικές προσπάθειες έγιναν το 1897. Η Tandem ήταν η πρώτη ηλεκτροκίνητη μοτοσικλέτα και δημιουργήθηκε από κάποιον όπου ονομάζεται Χούμπερ.
Επίσης, οι μοτοσικλέτες αυτές χρησιμοποιήθηκαν στο πόλεμο των Αμερικανών το 1889, επειδή έτσι μετέφεραν τρόφιμα και όπλα, αλλά και πάρα πολλά ακόμα εφόδια για τους στρατιώτες. Κάτι παρόμοιο έγινε και στον δικό μας πόλεμο εναντίον των Ιταλών το 1940.
Στο μέλλον λένε ότι θα μπουν ειδικά ηλεκτρονικά μικροτσίπ στην πινακίδα των μηχανών τα οποία θα εκπέμπουν όλα τα στοιχεία (άδειας κυκλοφορίας, και αλλά.) Σήμερα πλέον κατασκευάζουν ‘παπιά’, πολλές εταιρίες από όλο τον κόσμο φτιάχνουν μηχανάκια τον 150 CC, και βέβαια τα φτιάχνουν με 1 τροχό μπροστά και 1 πίσω. Τα μηχανάκια που κυκλοφορούν στις μέρες μας είναι πολλά όπως YAMAHA, YAMAHA Z, GLX, KYMCO, KAWASAKI, DAYTONA, HONDA GLX, INNOVA και άλλα.
Άγγελος Χατζηχριστοδούλου και Βασίλης Φιλιππίδης (6η Τάξη)
Η ραπ μουσική δημιουργήθηκε το 1970 από τους μαύρους στις φτωχογειτονιές της Αμερικής. Υπάρχουν και ράπερ που γράφουν πολύ καλή μουσική όπως ο 50 cent,ο eminem, ο RNB και άλλοι. Η ραπ είναι μια μουσική που εκφράζει εδώ και χρόνια τους νεαρούς , γιατί είναι μια μουσική που πάει κόντρα στο κατεστημένο. Μερικά τραγούδια που είναι ωραία είναι το Lose yourself του eminem και το SING FOR THE MOMENT, και άλλα.
Ο 50 cent μένει στην Αμερική και είναι μαύρος, όπως οι περισσότεροι ράπερς. Επίσης, το στιλ της μουσικής που γράφει είναι ωραίο γιατί πάει ενάντια στους πολίτικους και όλους τους άδικους ανθρώπους, αν και η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι πολλές φορές ακατάλληλη για μικρά παιδιά.
Οι στίχοι, οι οποίοι έχουν μεγάλη έκταση και ποσότητα, εκφράζουν κατά κανόνα καθημερινά βιώματα και εμπειρίες, ενώ σε τραγούδια ορισμένων καλλιτεχνών αποκτούν πολιτική προέκταση, κυριότατα ανατρεπτική, ρηξικέλευθη όσο και καυστική, αφού πηγή της μουσικής αυτής είναι τα γκέτο.
Η ΡΑΠ ΜΟΥΣΙΚΗ
Νικόλας Γεωργουσόπουλος και Γιώργος Κουτσικός (6η Τάξη)
H rap είναι μια νέα μουσική. Ανακαλύφθηκε το 1970. Η σημερινή rap έχει εξελιχθεί. H hip hop κυκλοφόρησε το 1992-1993.
Η Christian rap έχει θρησκευτικό περιεχόμενο. Το GO-GO ήταν μια παλιά μουσική. Στη rap είχε σημασία ο ρυθμός και όχι οι λέξεις.
H coast rap ανακαλύφθηκε το 1980. Αυτή η μουσική χρησιμοποιείται σε πάρτι. Η rap είναι κυρίως αφροαμερικανικό είδος. Άρχισε να παίζεται το 1970 και αυτή η μουσική είναι πολύ διαφορετική.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα Σχόλια – Recent Comments