Feed
Άρθρα
Σχόλια

Μέχρι την Κυριακή των Ευρωεκλογών (25 /5) θα λειτουργεί η έκθεση “ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ927ea9dd93532bf07dc9ee27b8174611_L ΤΟΥ ΜΑΓΕΡ – Ο Τύπος στο Μεσολόγγι 1824 -1924 ” που διοργάνωσε το Κέντρο Λόγου και Τέχνης-Μουσείο «Διέξοδος» (οδός Αθανασίου Ραζή-Κότσικα 23) σε συνεργασία με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και την υποστήριξη της Βουλής των Ελλήνων,στο πλαίσιο των Γιορτών Εξόδου 2014 του Δήμου της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου.
Μια έκθεση που κέρδισε τις εντυπώσεις, απέσπασε τα κολακευτικότερα σχόλια και υποδέχθηκε περισσότερους από 3.000 επισκέπτες απ΄όλη τη χώρα καθώς και ομαδικές επισκέψεις 1.350 συνολικά μαθητών όλων των βαθμίδων.
Η έκθεση λειτουργεί όλες τις ημέρες της εβδομάδος από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι και από τις 7.30 το απόγευμα μέχρι τις 9.30 το βράδυ, με ελεύθερη, όπως πάντα, είσοδο.

ΠΗΓΗ: aixmi-news.gr

Η Διεθνής Ημέρα της Οικογένειας καθιερώθηκε το 1993 με απόφαση της Γενικήςfamily Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών,σε μια προσπάθεια να τιμηθεί ο σπουδαιότατος ρόλος της οικογένειας,ως αναπόσπαστου τμήματος της κοινωνίας μας.

Η οικογένεια αποτελεί το βασικό κύτταρο της κοινωνίας,μέσα στο οποίο διαπλάθεται η προσωπικότητα του ανθρώπου. Από την οικογένειά τους τα μικρά παιδιά παίρνουν τις ηθικές αρχές και αξίες, τους καλούς τρόπους συμπεριφοράς, την ευγένεια, την εντιμότητα και όλα τα απαραίτητα εφόδια, που θα τους συνοδεύουν σ’ ολόκληρή τους τη ζωή. Με τη μητρική αγάπη και την πατρική συμβουλή το άτομο μαθαίνει να σέβεται το συνάνθρωπό του, μαθαίνει τι σημαίνει αγάπη, ειλικρίνεια, υπακοή, ευσέβεια, αξιοπρέπεια και πειθαρχία.

Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε παραδοσιακές και ευτυχισμένες οικογένειες, έχοντας κοντά τους και τους δύο γονείς τους και τρώγοντας τακτικά μαζί τους, είναι πιθανότερο να έχουν αργότερα ευτυχισμένες ζωές. Σε μια έρευνα από ερευνητές του πανεπιστημίου Κέμπριτζ, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό θετικής ψυχολογίας «Journal of Positive Psychology», διαπιστώθηκε ότι όσοι νέοι μεγάλωσαν ευτυχισμένοι στην οικογένειά τους, είναι 60% λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από ψυχικά προβλήματα αργότερα και επίσης έχουν καλύτερη απόδοση στις σπουδές και στην εργασία τους.

                ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014

Στα πλαίσια του ετήσιου διαγωνισμού της Γαλλοφωνίας, οι μαθητές του σχολείου μας αποφάσισαν να δουλέψουν ομαδικά για την δημιουργία αφίσας. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν η Μεσόγειος. Δόθηκαν 10 λέξεις από τις οποίες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον μία.Όλοι δούλεψαν με ενθουσιασμό δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό για να αναδείξουν τις ομορφιές του Μεσολογγίου.Το σχολείο μας μπορεί να μην ήταν στους φετινούς νικητές (οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 6000!), έλαβε ωστόσο συγχαρητήρια επιστολή για την συμμετοχή του από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας.

                                                        ΓΙΟΡΤΗ ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑΣ 2014

Ο Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας ιδρύθηκε στις 20 Μαρτίου 1970 στο Παρίσι με στόχο την διαφύλαξη της πολιτιστικής ποικιλομορφίας, της πολυγλωσσίας, της ελευθερίας και της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το σύνθημά του είναι : ισότητα, αλληλοσυμπλήρωση, αλληλεγγύη.

Αποτελείται από 75 κράτη – μέλη και παρατηρητές. Η Ελλάδα αποτελεί πλήρες μέλος του Οργανισμού από το 2006 και με την ένταξή  της εδραιώνει την μακροχρόνια φιλία της με τη Γαλλία  αλλά και τη συνεργασία της στον επιχειρηματικό, τραπεζικό, ιατρικό τομέα, στις κατασκευές μεγάλων έργων, στην πληροφορική, στην υλοποίηση δορυφορικών προγραμμάτων, στον τομέα τροφίμων.Οι μαθητές της ΣΤ’ και Ε΄τάξης του σχολείου μας, ετοίμασαν μια γιορτή με βιντεοπροβολή όπου είδαμε την χρησιμότητα της γαλλικής γλώσσας,  σκετσάκια, τραγούδια αλλά και έκθεση ζωγραφικής.

Ακολουθούν έργα των μαθητών μας.Την επιμέλεια του όλου έργου είχε η κα Ρία Κοκκίνη,καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου μας.

Κατά μία άποψη,ο Μάιος πήρε το όνομά του από την Μαία,την μητέρα του θεού19546 Ερμή,ενώ ,κατ’άλλους, ανάγεται στους Ρωμαίους και την λατινική λέξη Majores∙σύμφωνα με την ίδια άποψη,ο μήνας αυτός ήταν αφιερωμένος στους majores,στους προγόνους των Ρωμαίων.Ο ελληνικός μήνας Μάιος αντιστοιχεί στον αρχαίο ελληνικό μήνα Θαργηλιώνα (23 Απριλίου-23 Μαΐου),μήνα,στον οποίο λατρεύονταν οι θεοί Απόλλων και Άρτεμις.

Ο Μάιος συμβολίζει την άνοιξη και την νεότητα,αν και στις αρχές του μήνα,τις περισσότερες φορές,η θερμοκρασία πέφτει και γι’ αυτό λέγεται «Στον καταραμένο τόπο μήνα Μάη βρέχει».Όχι τυχαία,ο Άγιος Χριστόφορος εορτάζεται στις αρχές του μήνα,στις 9 Μαΐου (είναι προστάτης των γεωργών από το μαγιάτικο χαλάζι).Συνηθίζουμε να φτιάχνουμε στεφάνια από λουλούδια και να τα κρεμάμε στις πόρτες των σπιτιών μας.

Η 3η Μαΐου (γιορτή της Αγίας Μαύρας) και η 29η Μαΐου (ημέρα άλωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους) θεωρούνταν πάντα απ’τον λαό μας αποφράδες ημέρες.Ειδικά στην γιορτή της Αγίας Μαύρας οι άνθρωποι απέφευγαν να κάνουν δουλειές.

Στον Πόντο ο Μάιος λεγόταν Καλομηνάς ∙« Έρθεν ο Καλομηνάς, πία γάλαν, αν πεινάς. Όνταν έρτ’ ο Καλομηνάς, φυτρώνε τα χορτάρια, ντ’ έμορφα επρασίντσανε τα τσόλια τα παρχάρια». Το πρωί της 1ης του Καλομηνά, έτρωγαν ψωμί που είχαν φυλάξει από τη Μ. Πέμπτη, έπιναν γάλα, έβγαζαν τα ζώα από το μαντρί και τα οδηγούσαν στη βοσκή αφού τα στόλιζαν με τα «τραχολίδια» (κορδέλες πολύχρωμες), και με κουδούνια. Οι κάτοικοι πίστευαν ότι την Πρωτομαγιά κινδύνευαν από μάγια και γι’ αυτό εκείνη την ημέρα προσπαθούσαν όλοι να προφυλαχθούν με σκόρδα, κρεμμύδια και μαγιοβότανα. Σύμφωνα με το έθιμο, κρεμούσαν στα σπίτια στεφάνια, σύμβολα της δροσιάς και της δύναμης της μαγιάτικης φύσης, θεωρώντας ότι θα τους μεταδοθεί η υγεία και η ζωντάνια της φύσης.

Στη Σμύρνη,την Πρωτομαγιά κάθε σπίτι έπρεπε απαραίτητα να κρεμάσει το «Μάη»(ένα στεφάνι από λουλούδια,ρίζες φυτών και σκόρδα).

Στα Άγραφα ο Μάιος λέγεται χαλαζάς,στην Τήνο βροχάρης,στη Θράκη Τριανταφυλλάς,στη Μακεδονία Κερασάρης και  στην Κύπρο Πεντεφάς ή Πενταδείλινος (γιατί εξαιτίας του μεγάλου μήκους των ημερών του, αναγκάζονται να τρώνε 5 φορές την ημέρα).Στη Σύμη,την δεύτερη μέρα του Μαΐου φτιάχνουν την πίτα «κουκουμάς»,για να μάθουν ποιον θα παντρευτούν οι κοπέλες.Στη Μακρινίτσα του Πηλίου γιορτάζεται ο «Μάης»,ένα τοπικό δρώμενο. Σε ορισμένα νησιά,προτού βγουν στην εξοχή το πρωί της Πρωτομαγιάς, τρώνε την Κρασοψυχία, που είναι ένα ειδικό ψωμί, το οποίο κάνουν με ζυμάρι της Λαμπρής και το βουτούν μέσα σε ένα κρασοπότηρο. Πιστεύουν ότι έτσι θα φύγουν τα μάγια και δε θα τους πιάσουν.Στην Ιστιαία,στην Εύβοια,την Πρωτομαγιά μια κοπέλα ντύνεται πιπεριά.Στη Σκόπελο οι νιόπαντρες την Πρωτομαγιά πηγαίνουν δώρα στις πεθερές τους,ενώ στην Ήπειρο τα παιδιά πηγαίνουν στους κήπους, χτυπώντας μαγειρικά σκεύη λέγοντας : « Όξω ψύλλος και ποντίκι, Μες’ αρνί με το κατσίκι».Στην εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης,την 21η Μαΐου, γιορτάζονται στη Μακεδονία τα Αναστενάρια,όπου οι πιστοί σε κατάσταση θείας έκστασης χορεύουν πάνω στη φωτιά.

Παροιμίες του Μαΐου:

«Ζήσε, Μάη μου, να φας τριφύλλι και τον Αύγουστο σταφύλι»

«Μήνας που δεν έχει ρο, το κρασί θέλει νερό»

 «Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα»

«Ο γάμος ο μαγιάτικος πολλά κακά αποδίδει»

 «Οντά ‘πρεπε δεν έβρεχε κι ο Μάης χαλαζώνει»

 «Οπού σπείρει ή δε σπείρει, το Μάη μετανοεί [δηλ. τότε κάποιος καταλαβαίνει αν έκανε καλά που καλλιέργησε τη γη ή όχι]»

«Όταν πρέπει δε βροντά και το Μάη δροσολογά»

«Στον καταραμένο τόπο Μάη μήνα βρέχει»

«Το Μάη βάζε εργάτες κι ας είναι κι ακαμάτες» [δηλ. όσο κι αν τεμπελιάζουν, θα κάνουν δουλειά γιατί είναι οι μέρες μεγάλες]

 «Τον Μάη κρασί μην πίνετε κι ύπνο μην αγαπάτε»

«Του καλού γεμιτζή (ναύτη) η γυναίκα το Μάη χήρεψε» [δηλ. στη θάλασσα τον Μάιο κάνει ξαφνικές και μεγάλες φουρτούνες]

 «Τώρα Μαγιά, τώρα δροσιά, τώρα το καλοκαίρι»

Υπήρξε μια από τις πιο σημαντικές μάχες κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821.Η σπουδαιότητά της έγκειται στο ότι άνοιξε τον δρόμο για την άλωση της_2 Τριπολιτσάς.Διεξήχθη στις 12 και 13 Μαΐου του 1821 γύρω από το ορεινό χωριό Βαλτέτσι της Μαντινείας (12 χιλιόμετρα δυτικά της Τριπολιτσάς).
Μετά τη μάχη του Λεβιδίου (14 Απριλίου 1821) και την ήττα των Τούρκων, δημιουργήθηκαν ελληνικά στρατόπεδα στο Βαλτέτσι, το Χρυσοβίτσι και την Πιάνα, με πρωτοβουλία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, για τον συντονισμό των πολεμικών επιχειρήσεων που απέβλεπαν στην άλωση της Τριπολιτσάς, του σημαντικότερου οθωμανικού στρατιωτικού και διοικητικού κέντρου της Πελοποννήσου. Ήταν εξαρχής το στρατηγικό σχέδιο του «Γέρου του Μωριά», που κατόρθωσε, με δυσκολία είναι αλήθεια, να το επιβάλει και στους λοιπούς οπλαρχηγούς. Ο       ίδιος πηγαινοερχόταν καθημερινά στα τρία στρατόπεδα, επιλύοντας κάθε πρόβλημα που παρουσιαζόταν και ενθαρρύνοντας τα παλληκάρια. «Εκοιμόμουν εις το Βαλτέτσι, εγευμάτιζα στην Πιάνα και εδείπναγα εις το Χρυσοβίτσι» γράφει χαρακτηριστικά στα Απομνημονεύματά του.

Η στρατηγική σημασία του Βαλτετσίου και η ενίσχυση του στρατοπέδου αυτού αποτελούσαν απειλή για τους Τούρκους. Στις 25 Απριλίου 1821 ισχυρές δυνάμεις προερχόμενες από το Ναύπλιο επιτέθηκαν κατά των Ελλήνων. Ο τουρκικός αιφνιδιασμός ανάγκασε τους υπερασπιστές του υπό τον Κυριακούλη Μαυρομιχάλη να αποσυρθούν, με αποτέλεσμα το χωριό να πυρποληθεί. Ο Κολοκοτρώνης, που είχε υποθέσει ότι οι Τούρκοι θα κατευθύνονταν προς ένα άλλο ελληνικό στρατόπεδο στα Βέρβαινα, έσπευσε στο Βαλτέτσι και ανασυγκρότησε το στρατόπεδο.
Για την αμυντική του θωράκιση κατασκευάστηκαν προμαχώνες (ταμπούρια) στους λόφους γύρω από το χωριό και οχυρώθηκαν η εκκλησία και τα λιγοστά σπίτια του χωριού που είχαν απομείνει από την καταστροφή της 25ης Απριλίου. Τον ανατολικό προμαχώνα, στο Χωματοβούνι, κατέλαβαν ο Κυριακούλης και ο Ηλίας Μαυρομιχάλης με τους σκληροτράχηλους Μανιάτες, τον δυτικό ο γηραιός Μητροπέτροβας, ο Δημήτριος Παπατσώνης, ο Ιωάννης Μαυρομιχάλης, ο Παναγιώτης Κεφάλας και άλλοι Μεσσήνιοι, στον βορειοανατολικό προμαχώνα τοποθετήθηκαν τα αδέλφια Ηλίας και Νικήτας Φλέσσας, ο Αθανάσιος Σώρης και άλλοι Γορτύνιοι οπλαρχηγοί, ενώ στην εκκλησία του χωριού ταμπουρώθηκαν οι Μπουραίοι, ο Ηλίας Τσαλαφατίνος και ο Ιωάννης Κατσανός. Αρχηγός του ελληνικού στρατοπέδου ορίστηκε ο Κυριακούλης Μαυρομιχάλης. Ταυτόχρονα, στην Επάνω Χρέπα τοποθετήθηκε σκοπιά για να ειδοποιήσει έγκαιρα με καπνούς ποια θα ήταν η κατεύθυνση των εχθρικών στρατευμάτων.

Από τις 6 Μαΐου 1821 ο κεχαγιάμπεης του Χουρσίτ Πασά, ονόματι Μουσταφά, βρισκόταν στην Τριπολιτσά, προερχόμενος από την Ήπειρο, όπου ο αρχηγός του, διοικητής της Πελοποννήσου, πολεμούσε τον Αλή Πασά, που είχε αυτονομηθεί από τον Σουλτάνο. Εκεί πληροφορήθηκε την ανασύσταση του ελληνικού στρατοπέδου στο Βαλτέτσι και αποφάσισε να δράσει. Είχε ως στόχο πρώτα να διαλύσει το στρατόπεδο στο Βαλτέτσι και στη συνέχεια να καταστείλει την επανάσταση στη Μεσσηνία και να υποτάξει τη Μάνη. Αμέσως μετά θα επέστρεφε νικητής και τροπαιούχος στην Τριπολιτσά, αναμένοντας δόξα και τιμές από τον Σουλτάνο.

Ο Μουσταφάμπεης συγκρότησε ένα άρτιο εξοπλισμένο στρατιωτικό σώμα από 12.000 άνδρες, του οποίου ηγούντο εμπειροπόλεμοι αξιωματικοί. Οι ελληνικές δυνάμεις στο Βαλτέτσι δεν ξεπερνούσαν τους 2.300 άνδρες. Είχαν ελλιπή οπλισμό και αμφίβολη μαχητική ικανότητα. Ο κίνδυνος για την επανάσταση, που μετρούσε κοντά στους δύο μήνες, ήταν προφανής. Ο Μουσταφάμπεης καθυστέρησε για λίγες μέρες την έναρξη των επιχειρήσεων, επειδή πίστευε ότι οι υπερασπιστές του Βαλτετσίου από τον τρόμο τους θα παραδίδονταν και δεν θα χρειαζόταν να ρίξει ούτε μία τουφεκιά. Φήμες, όμως, τον ήθελαν να είναι σφόδρα ερωτευμένος με μια όμορφη χανούμισα από το χαρέμι του Χουρσίτ Πασά  και να παραμένει αδρανής στην Τριπολιτσά.

Τελικά, λίγο πριν από τα χαράματα της 12ης Μαΐου 1821 το πρώτο και κυριότερο σώμα του τουρκικού στρατού με αρχηγό τον τουρκαλβανό Ρουμπή από τα Μπαρδουνοχώρια και αποτελούμενο από τρεις χιλιάδες άνδρες έλαβε κατεύθυνση προς τα βόρεια του Βαλτετσίου, με σκοπό να εμποδίσει την αποστολή βοήθειας από τα στρατόπεδα Πιάνας και Χρυσοβιτσίου. Ακολούθησε ένα δεύτερο σώμα από 2.000 έφιππους και πεζούς που κατευθύνθηκε προς τους Αραχαμίτες, ένα τρίτο που έσπευσε να καταλάβει το Φραγκόβρυσο για να αποκόψει το Βαλτέτσι από το στρατόπεδο των Βερβαίνων, ένα τέταρτο για να βοηθήσει το πρώτο από το Καλογεροβούνι και το πέμπτο σώμα με 3.000 άνδρες, τα ορειβατικά πυροβόλα και τα πολεμοφόδια.

Από το Χρυσοβίτσι ο Κολοκοτρώνης είδε τα σήματα καπνού από την Επάνω Χρέπα, ότι τουρκικός στρατός κατευθύνεται προς το Βαλτέτσι, και με 800 άνδρες έσπευσε στην περιοχή, έχοντας ειδοποιήσει και τον Δημήτριο Πλαπούτα που βρισκόταν στην Πιάνα. Η μάχη στο Βαλτέτσι, εν τω μεταξύ, είχε ανάψει. Ο Ρουμπή με τους άνδρες του προσπαθούσε να περικυκλώσει και να συντρίψει τους οχυρωμένους στον ανατολικό και βορειοανατολικό προμαχώνα. Ο Κολοκοτρώνης, όμως, κατόρθωσε να καταλάβει ένα ύψωμα και άρχισε να χτυπά τους Τούρκους. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας κατέφθασε και ο Πλαπούτας, ο οποίος με τη σειρά του επιτέθηκε εναντίον τους. Η κατάσταση σύντομα άλλαξε και οι άνδρες του Ρουμπή ήταν αυτοί, που κινδύνευαν να εγκλωβιστούν από τους Έλληνες.

Βλέποντας τον κίνδυνο που διέτρεχαν οι άνδρες του Ρουμπή, ο Μουσταφάμπεης έστειλε δυνάμεις από το Καλογεροβούνι να χτυπήσουν το ταμπούρι των Μανιατών, αλλά χωρίς επιτυχία. Αποτυχημένος ήταν και ο κανονιοβολισμός των ελληνικών θέσεων, αφού οι βόμβες είτε δεν έβρισκαν στόχο, είτε χτυπούσαν τους άνδρες του Ρουμπή. Είχε ήδη βραδιάσει και η μάχη συνεχιζόταν με πείσμα. Ο Κολοκοτρώνης προσπαθούσε να δώσει κουράγιο στους ταμπουρωμένους, λέγοντάς τους ότι αναμένοντας ενισχύσεις 10.000 ανδρών υπό τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη.

Αργά το βράδυ η μάχη σταμάτησε, με τους δυο αντιπάλους να διατηρούν τις θέσεις του. Τις πρωινές ώρες της 13ης Μαΐου, ο Κολοκοτρώνης διέσπασε τον τουρκικό κλοιό και ανεφοδίασε τους ταμπουρωμένους με τροφές και πολεμοφόδια. Το ίδιο βράδυ ήλθαν και κάποιες ενισχύσεις από τα Βέρβαινα που δεν ξεπερνούσαν τους 400 άνδρες, με επικεφαλής τους Πέτρο Βαρβιτσιώτη, Δημήτριο Πουλικάκο, Αντώνη Μαυρομιχάλη, Αναγνώστη Κονδάκη και Παναγιώτη Γιατράκο.

Το πρωί η μάχη συνεχίσθηκε με τη σφοδρότητα της προηγουμένης. Χαρακτηριστικοί είναι οι στίχοι του λαϊκού ποιητή Παναγιώτη Κάλα ή Τσοπανάκου (1789-1825) «… στο Βαλτέτσι στο Λεβίδι / πέφτει αλύπητο λεπίδι…». Οι απόπειρες των Τούρκων να καταλάβουν τους προμαχώνες αποτύγχαναν η μία μετά την άλλη. Ο Μουσταφάμπεης, βλέποντας ότι οι άνδρες του Ρουμπή εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε δυσχερή θέση και πληροφορούμενος ότι επίκεινται νέες ενισχύσεις των Ελλήνων από τους Νικηταρά και Γιάννη Κολοκοτρώνη, διέταξε υποχώρηση όλων των δυνάμεών του.

Οι Έλληνες αναθάρρησαν, βγήκαν από τα ταμπούρια και πήραν στο κυνήγι τους Τούρκους, οι οποίοι υποχωρούσαν άτακτα. Οι απώλειές τους ανήλθαν σε 514 νεκρούς και 635 τραυματίες, οι οποίοι μεταφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας στην Τριπολιτσά. Οι απώλειες των Ελλήνων ανήλθαν σε μόλις 4 νεκρούς και 17 τραυματίες. Στα χέρια των Ελλήνων έπεσε και μεγάλος αριθμός πολεμικού υλικού, ικανού να εξοπλίσει 4.000 άνδρες.

Η μάχη στο Βαλτέτσι κράτησε σχεδόν 23 ώρες και ήταν η πρώτη σημαντική νίκη του Αγώνα.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/620#ixzz31bAJdXsy

967763_10202741269551643_1318400481_nΣήμερα,11 Μαΐου,γιορτάζουμε το πιο αγαπημένο μας πρόσωπο,την μητέρα μας.Μεταξύ όλων αυτών που θα μπορούσαμε να πούμε,για να τιμήσουμε το πρόσωπό της,έχουμε επιλέξει ένα πολύ γνωστό ποίημα του ποιητή Γεώργιου Βιζυηνού.

Ο ποιητής Γεώργιος Βιζυηνός(1849-1896) καταγόταν από την πόλη Βιζύη της ανατολικής Θράκης.Είναι ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες λογοτέχνες του 19ου αιώνα.Μεταξύ των ποιημάτων του ξεχωρίζει το ποίημα «Η μητέρα»:

Πώς να πειράξω τη μητέρα                                                                        

να κάμω εγώ να λυπηθεί,

που όλη νύχτα κι όλη μέρα

για το καλό μου προσπαθεί;

____________________

Πώς ν’ αρνηθώ ή ν ‘ αναβάλω

ό,τι ορίζει κι απαιτεί,

αφού στη γη δεν έχω άλλο

κανένα φίλο σαν αυτή;

____________________

Αυτή στα στήθη τα γλυκά της

με είχε βρέφος απαλό,

με κάθιζε στα γόνατά της

και μ’ έμαθε να ομιλώ.

____________________

Αυτή με τρέφει και με ντύνει

όλο το χρόνο που γυρνά,

και δίπλα στη μικρή μου κλίνη,

σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.

____________________

Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω

φιλά να γειάνει την πληγή.

Αυτή, τι πρέπει να αφήσω

και τι να κάμω μ’΄οδηγεί.

____________________

Πώς το λοιπόν τέτοια μητέρα

να κάμω εγώ να λυπηθεί,

που όλη νύχτα κι όλη μέρα

για το καλό μου προσπαθεί;

                           ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!

45321Την Τρίτη 6 Μαΐου 2014, με πρωτοβουλία των μαθητών του ΣΤ’2, πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση και καθαρισμός στο χώρο του σχολείου.

                              Αγαπητά μας παιδιά, αγαπητοί γονείς, φίλοι και φίλες του ιστολογίου                                  του  2ου Δημοτικού Σχολείου Μεσολογγίου
                          Σας ευχόμαστε ολόψυχα ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

                              Ο Διευθυντής, ο Υποδιευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου                         Δημοτικού Σχολείου  Μεσολογγίου

                          kalh-anastash2

Η Εθνική ομάδα Κανόε -Καγιάκ της Σερβίας, στα πλαίσια της προετοιμασίας της, βρέθηκε στην πόλη του Μεσολογγίου και επισκέφτηκε το σχολείο μας στις 22 Μαρτίου 2014. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, κ.Κωνσταντίνου Λιαπίκου. Οι μαθητές μας είχαν την μοναδική ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους αθλητές και να μάθουν τα μυστικά του αθλήματός τους. Στο τέλος, ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών χάρισε στους Σέρβους επισκέπτες αναμνηστικά και οι δύο πλευρές, σε πνεύμα αμοιβαίας εκτίμησης και σεβασμού, ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη επίσκεψη της ξένης αποστολής στην πόλη και στο σχολείο μας!

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων