Δεύτερη συνάντηση της παιδαγωγικής ομάδας e-Twinning του σχολείου μας

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία E-twinning, Δραστηριότητες του σχολείου | , στις 22-04-2025

Η δεύτερη παιδαγωγική συνάντηση της  παιδαγωγικής ομάδας e-Twinning του σχολείου μας έλαβε χώρα με επιτυχία, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση των εκπαιδευτικών για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης και της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση. Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η σημαντική διάκριση του σχολείου μας με την απονομή της ετικέτας e-Twinning School Label για το έτος 2025-2026, μια αναγνώριση που επισφραγίζει τη συστηματική και ποιοτική δουλειά της ομάδας όλα αυτά τα χρόνια.

Η ετικέτα αυτή δεν αποτελεί μόνο τιμή, αλλά και υπευθυνότητα, καθώς μας καλεί να συνεχίσουμε να καινοτομούμε, να συνεργαζόμαστε και να μοιραζόμαστε τις καλές πρακτικές μας τόσο εντός του σχολείου όσο και με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί προχώρησαν στον προγραμματισμό των δράσεων διάχυσης των e-Twinning προγραμμάτων που υλοποιούνται τη φετινή σχολική χρονιά. Προτάθηκαν και οργανώθηκαν δράσεις όπως:

  • παρουσιάσεις στους μαθητές και τις οικογένειές τους,

  • δημιουργία αφισών και ενημερωτικών εντύπων,

  • δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα και στα κοινωνικά δίκτυα του σχολείου,

  • συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και ημερίδες και

  • συνεργασίες με άλλα σχολεία και τοπικούς φορείς.

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε σε κλίμα δημιουργικό και συνεργατικό, με τα μέλη της ομάδας να ανταλλάσσουν ιδέες και να σχεδιάζουν βήματα για τη συνεχή ενίσχυση της ποιότητας των προγραμμάτων μας.

Η νέα σχολική χρονιά προδιαγράφεται γεμάτη δημιουργικότητα, καινοτομία και ουσιαστική μαθησιακή εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Η βράβευσή μας ως e-Twinning School ενισχύει την ταυτότητά μας ως κοινότητα μάθησης που εμπνέει και καθοδηγεί.

Archeio eikonas WhatsApp 2025 04 22 stis 18.39.24 6c2f289e

e-Τwinning:Tales turned upside down: reversing stereotypes in fairy tales_2nd students online meeting

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία E-twinning, Δράσεις ΣΤ' Τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου | , στις 22-04-2025

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning “Tales turned upside down: reversing stereotypes in fairy tales” οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄Τάξης υλοποίησαν τη 2η διαδικτυακή συνάντησή τους με τους εταίρους του προγράμματος από Ελλάδα, Πολωνία, Λιθουανία, Ισπανία και Τουρκία την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου! Οι μαθητές/τριες αντάλλαξαν τις εντυπώσεις τους από τις “αντεστραμμένες” ιστορίες τους και έπαιξαν ένα online παιχνίδι σχετικό με αυτές.

Archeio eikonas WhatsApp 2025 04 08 stis 17.29.55 60626252

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κατσιμάρδου Βαλεντίνα, Λαμπρινή Ζαφείρη, Νίκος Γεράσης

Η συμμετοχή του σχολείου μας στα BRAVO Schools 2025

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία BRAVO Schools, E-twinning, Δημιουργική Γραφή, Δράσεις ΣΤ' Τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου, Ρομποτική, Φιλαναγνωσία | , στις 22-04-2025

Η συμμετοχή του σχολείου μας στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools inAction, ο οποίος εντάσσεται στην πρωτοβουλία “in action for a better world-Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο και στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για την καινοτόμα δράση με τίτλο «Τα παιδία παίζει…όταν η Φιλαναγνωσία συναντά τη Ρομποτική», που υλοποιήθηκε από τους μαθητές της ΣΤ1 τάξης και συνδυάζει τη φιλαναγνωσία και τη ρομποτική με σκοπό την ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης, της φαντασίας και των δεξιοτήτων STEM των μαθητών.

Αφετηρία αποτέλεσε το λογοτεχνικό βιβλίο του Μάριου Μάζαρη “Το Κλειδί των Χριστουγέννων”, το οποίο αξιοποιήθηκε μέσω της τεχνικής των μικρών βιβλίων της παιδαγωγικής Φρενέ. Έπειτα, οι μαθητές προχώρησαν σε δραστηριότητες ρομποτικής, όπου κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ρομποτικές κατασκευές για να ζωντανέψουν τις ιστορίες τους.

Σε συνέχεια αυτής της δράσης, οι μαθητές εμπνευσμένοι από το παραμύθι Chrysanthemum του Kevin Henkes, το οποίο διάβασαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning «Tales Turned Upside Down: Reversing Stereotypes in Fairy Tales», δημιούργησαν τη δική τους εκδοχή της ιστορίας. Μέσα από τη δημιουργική γραφή και τη συνεργασία, ανέτρεψαν τη βασική πλοκή, προτείνοντας μια νέα, πιο θετική εξέλιξη για την ηρωίδα. Στη συνέχεια, αξιοποίησαν τις δυνατότητες της ρομποτικής και του προγραμματισμού, δίνοντας ζωή στην ιστορία τους μέσω ρομποτικών κατασκευών LEGO WeDo 2.0.

Έπειτα, οι μαθητές διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο “ Άρης…από το ΑρίSTARχος” των συγγραφέων Αθηνάς Νταναβάρα και Πολύμνιας Σιούρλα, και υλοποίησαν δραστηριότητες δημιουργικής γραφής. Επιπλέον, με αφορμή το βιβλίο, οι μαθητές εμπνεύστηκαν και αποφάσισαν να συμμετάσχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2025 με θέμα: “Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;”. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία αξιοποίησαν τις γνώσεις και τη δημιουργικότητά τους, συνδυάζοντας τη λογοτεχνία με την επιστήμη και την τεχνολογία.

Η διαθεματική αυτή προσέγγιση συνέδεσε τη λογοτεχνία με την τεχνολογία, καλλιεργώντας τόσο τη φιλαναγνωσία όσο και τις δεξιότητες προγραμματισμού και επίλυσης προβλημάτων.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κατσιμάρδου Βαλεντίνα, Ζαφείρη Λαμπρινή

#inAction #BravoSchools

Πασχαλινές ευχές

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία Ευχές, Χωρίς κατηγορία | , στις 22-04-2025

486693244 1271651234746292 2616933071461790208 n

Τα βιβλία ζωντανεύουν από τους μαθητές της Ε΄τάξης

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία Δημιουργική Γραφή, Δράσεις Ε' Τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου, Φιλαναγνωσία | , στις 22-04-2025

Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Ε΄τάξης, καθώς παρουσίασαν τα βιβλία που διάβασαν, μοιράζοντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους. Η πρωτοβουλία αυτή είχε ως στόχο να ενθαρρύνει την αγάπη για το διάβασμα και να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να εξασκήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Κάθε μαθητής παρουσίασε το αγαπημένο του βιβλίο, μίλησε για την πλοκή, τους χαρακτήρες και το μήνυμα που αποκόμισε. Οι μαθητές παρουσίασαν τα βιβλία που διάβασαν και με έναν ξεχωριστό τρόπο: μέσα από την τέχνη της παντομίμας! Εκτός από τις κλασικές προφορικές παρουσιάσεις, οι μαθητές επιστράτευσαν τη γλώσσα του σώματος και την εκφραστικότητα για να μεταφέρουν την ουσία των ιστοριών που διάβασαν. Με χειρονομίες, εκφράσεις προσώπου και σκηνικές δράσεις, ζωντάνεψαν τους αγαπημένους τους ήρωες, τις συγκλονιστικές στιγμές της πλοκής και τα μηνύματα των βιβλίων τους. Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείχθηκε η σημασία της ανάγνωσης και η δύναμη που έχει ένα καλό βιβλίο να μας ταξιδεύει.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καραμαλίκη Μάγδα

Επίσκεψη στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία Δράσεις Γ' Τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου | , στις 22-04-2025

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο. Γνώρισαν την ιστορία των Αιτωλών και «ταξίδεψαν» στην εποχή του λίθου και του χαλκού. Θαύμασαν τα τόσα ευρήματα που έχουν βρεθεί στην περιοχή μας και έγιναν ένα με τον αρχαίο πολιτισμό μας.
Anonymo schedio 19
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαρία Τσιαμπούλα, Δημόκλεια Μπούρου, Δημήτρης Εμμανουήλ

Επίσκεψη των Α΄ και Β΄ τάξεων στο Ψηφιακό Μουσείο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία Δράσεις Α' τάξης, Δράσεις Β' τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου | , στις 22-04-2025

Οι μαθητές/τριες των Α’ και Β τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα έργο σύγχρονης και προηγμένης εποχής. Με την περιήγηση στο Ψηφιακό Μουσείο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είχαν τη δυνατότητα να κρατήσουν όλες τις ιστορικές στιγμές ζωντανές και αναλλοίωτες στον χρόνο. Να δουν από κοντά στιγμές του αγώνα και με παραστατικό τρόπο να γνωρίσουν την ιστορία μας. Με τη χρήση της τεχνολογίας (οθόνες αφής κτλ) περιηγήθηκαν γρήγορα σε διάφορες σημαντικές στιγμές της ιστορίας του τότε Ελληνισμού. Οι μαθητές/τριες μας ενθουσιάστηκαν που είδαν με τεχνολογικά μέσα την ιστορία του τόπου τους.
Anonymo schedio 18
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Νατάσα Παπαδήμα, Κωνσταντίνα Ρέκλου, Ζωγράφου Παρασκευή, Δημόκλεια Μπούρου, Ευαγγελία Δαούτη.

e-Τwinning:Tales turned upside down: reversing stereotypes in fairy tales_5th Story

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία E-twinning, Δημιουργική Γραφή, Δράσεις ΣΤ' Τάξης, Φιλαναγνωσία | , στις 22-04-2025

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning “Tales turned upside down: Reversing stereotypes in fairy tales”, η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας συνέχισε τη δημιουργική της πορεία μέσα στον μήνα Μάρτιο με το παραμύθι “Τζακ και η φασολιά”, μια από τις πιο γνωστές παραδοσιακές ιστορίες της αγγλοσαξονικής παράδοσης, που επέλεξε η ομάδα της Τουρκίας.

Ο Τζακ, ένα φτωχό αλλά θαρραλέο αγόρι, ανεβαίνει σ’ έναν μαγικό κόσμο μέσα από μια τεράστια φασολιά και έρχεται αντιμέτωπος με έναν γίγαντα, κατορθώνοντας να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να φέρει ελπίδα και ευημερία στην οικογένειά του.

Μέσα από αυτή την ιστορία, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως:

  • Η αξία της πρωτοβουλίας και της τόλμης

  • Η υπευθυνότητα και το να παίρνεις αποφάσεις σε δύσκολες συνθήκες

  • Η αντιμετώπιση του φόβου μέσα από εξυπνάδα και δράση

  • Η ανατροπή του στερεότυπου ότι οι «δυνατοί» πάντα κερδίζουν

Μέσα από ποικίλες διαθεματικές και δημιουργικές δραστηριότητες:

  • Διάβασαν και συζήτησαν την ιστορία, αναλύοντας τις ενέργειες και τα κίνητρα των χαρακτήρων.

  • Συμμετείχαν σε γλωσσικές ασκήσεις και δραστηριότητες κατανόησης, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους.

  • Δημιούργησαν ζωγραφιές, αφίσες και κατασκευές με θέμα τη μαγική φασολιά και τις σκηνές του παραμυθιού.

  • Έγραψαν εναλλακτικές εκδοχές της ιστορίας, στις οποίες ο γίγαντας αποκτά άλλη διάσταση ή ο Τζακ λύνει τις διαφορές ειρηνικά.

Η εμπλοκή των μαθητών με το παραμύθι του Τζακ αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για συναισθηματική ανάπτυξη, κριτική σκέψη και δημιουργική έκφραση. Μέσα από την ιστορία, τα παιδιά ενισχύθηκαν στην πίστη στις δυνατότητές τους, καλλιέργησαν τη φαντασία τους και έμαθαν να βλέπουν πέρα από τα στερεότυπα, χτίζοντας τις δικές τους ιστορίες με φαντασία και νόημα.

Οι εναλλακτικές ιστορίες όλων των συνεργαζόμενων σχολείων συγκεντρώθηκαν στο συνεργατικό eBook, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κατσιμάρδου Βαλεντίνα, Λαμπρινή Ζαφείρη, Νίκος Γεράσης

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία Δράσεις ΣΤ' Τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου, Περιβαλλοντική Αγωγή, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | , στις 22-04-2025

Επέστρεψε η αποστολή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας από την Κωνσταντινούπολη, όπου συμμετείχε στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» που διεξήχθη στην Κωνσταντινούπολη μεταξύ 26 και 30 Μαρτίου.
Οι δύο εκπαιδευτικοί, Κατσιμάρδου Βαλεντίνα και Ζαφείρη Λαμπρινή αποκόμισαν σημαντικές εκπαιδευτικές εμπειρίες παρακολουθώντας τις εργασίες του Συνεδρίου που φιλοξενήθηκε στο ιστορικό Ζωγράφειο Λύκειο.
Πιο συγκεκριμένα, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά στο εν λόγω Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο υλοποιώντας πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής με θέμα: “Μικροί podcasters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος”. Για το πρόγραμμα εργάστηκαν συλλογικά οι μαθητές/τριες του ΣΤ1 τμήματος σε συνεργασία με μαθητές/τριες από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου Θεσσαλονίκης και του Δημοτικού Σχολείου Δρυμού Αιτωλοακαρνανίας.
Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να ευαισθητοποιηθούν για το μείζον πρόβλημα της μόλυνσης της Γης και να τους δοθεί η δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους. Επίσης, σημαντικό είναι ότι τους δόθηκε η δυνατότητα να ενημερώσουν την κοινότητα για σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα και να προσπαθήσουν να παρέχουν λύσεις.
Η παρουσία των εκπαιδευτικών στο μαθητικό συνέδριο πλαισιώθηκε από εκπαιδευτικές επισκέψεις στα σημαντικότερα πολιτιστικά και θρησκευτικά μνημεία της Κωνσταντινούπολης.
Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Δαμασκηνό, ο οποίος υποστήριξε την προσπάθειά μας να συμμετάσχουμε στο 2ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» αναλαμβάνοντας την πλήρη κάλυψη των εξόδων για την εκτύπωση των αφισών που χρησιμοποιήθηκαν για τη συμμετοχή μας στο συνέδριο.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες καθώς και στις εκπαιδευτικούς για αυτό το εγχείρημά τους.
488660312 1263986118846137 1179280856265602591 n

Μικροί podcasters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος: Ένα podcast για τις ανανεώσιμες πηγές

0

Συγγραφέας: 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | Κατηγορία Δράσεις ΣΤ' Τάξης, Δραστηριότητες του σχολείου, Περιβαλλοντική Αγωγή, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | , στις 22-04-2025

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Δρυμού Αιτωλοακαρνανίας και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου Θεσσαλονίκης, υλοποιεί το συνεργατικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής με τίτλο «Μικροί podcasters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος». Το πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια και επέκταση του ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning “Our GREEN podcast”, το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024.
Οι μαθητές του ΣΤ1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μεσολογγίου συμμετείχαν ενεργά στη δράση, συνεργαζόμενοι με συμμαθητές τους από τα υπόλοιπα σχολεία, για τη δημιουργία ενός podcast που παρουσιάζει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή, η αιολική και η υδροηλεκτρική ενέργεια. Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές προβάλλουν τη σημασία της χρήσης καθαρών πηγών ενέργειας και την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος μέσω βιώσιμων λύσεων.
Σας καλούμε όλους να ακούσετε το podcast και να στηρίξετε την προσπάθεια των μικρών μας podcasters! Μια ευχάριστη και ενημερωτική εμπειρία που αξίζει να μοιραστούμε όλοι μαζί!

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κατσιμάρδου Βαλεντίνα, Λαμπρινή Ζαφείρη
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση