Αρχική » Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

Kατηγορίες

European Radio Logo
Ιούνιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Σκακιστική άσκηση

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2021-22

ΣΥΝΟΨΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

  I.  Εισαγωγή

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το κανονιστικό πλαίσιο που εξασφαλίζει την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου μέσα από τη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.

    II. Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, εγκρίθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα και η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων

III. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Είναι η διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών και η καλλιέργεια δεξιοτήτων οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία.

IV.    Λειτουργία του Σχολείου

  • Διδακτικό ωράριο
  • ΠΡΩΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Υποδοχή των μαθητών/τριών στο σχολείο: 08.00- 08:15
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15

 

 

 

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Έναρξη λειτουργίας  13:20 και λήξη των δραστηριοτήτων: 15:00.

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00. ή στις 16:00.

Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

  • Ώρα προσέλευσης μαθητών/τριών 08:00 έως 08:15
  • Η έγκαιρη προσέλευση, η οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση μαθητών/τριών είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  •  Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί αποτελούν τον μηχανισμό προστασίας και ασφάλειας μαθητών/τριών. Με ευθύνη τους κλείνει η είσοδος του σχολείου μετά τη χρονική λήξη προσέλευσης των μαθητών/τριών.
  •  Οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:15. Μαθητές/τριες που καθυστερούν αναίτια/χωρίς λόγο, για να μην δημιουργείται αναστάτωση παραμένουν στον χώρο υποδοχής που έχει καθοριστεί και εισέρχονται στο τμήμα μετά από σχετική άδεια του Διευθυντή, ο οποίος επικοινωνεί με τους γονείς για να δοθούν οι αναγκαίες εξηγήσεις.
  •  Σε καμιά περίπτωση δε γίνεται αποχώρηση μαθητών/τριών πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια.
  •  Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης-όπως ασθένεια, ενημερώνεται ο γονέας/ κηδεμόνας, όπου συνοδεύει το παιδί του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.
  •  Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου. Οι γονείς αποχωρούν και δεν παρευρίσκονται  στο σχολικό χώρο χωρίς άδεια.
  •  Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα μετά τη λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος, για να παραλάβουν τα παιδιά τους και διευκολύνουν τη διαδικασία αποχώρησης χωρίς να συναθροίζονται ασφυκτικά έξω από τις σχολικές εισόδους/διόδους.
  •  Οι μαθητές/τριες που συνοδεύονται δεν αποχωρούν ποτέ από το Σχολείο χωρίς συνοδεία.
  •  Μαθητές/τριες αποχωρούν  χωρίς συνοδεία στην περίπτωση που έχει κατατεθεί σχετική Υπεύθυνη   Δήλωση γονέα/κηδεμόνα όπου φυλάσσεται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό.
  • Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών οι γονείς, κατά παρέκκλιση, παραλαμβάνουν τους μαθητές/τριες από τις τρεις πόρτες του κτιρίου εντός του προαυλίου.
  •  Κατά προτεραιότητα αποχωρούν τα τμήματα των Α και Β΄ τάξεων.

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Φοίτηση

  •  Η φοίτηση των μαθητών/τριών είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, που καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠAIΘ.
  •  Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος. Όταν η απουσία είναι πολυήμερη και επαναλαμβανόμενη, ενημερώνεται και η Διεύθυνση του σχολείου.
  •  Αναφορικά με τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής , καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των τάξεων Α’, και Δ’ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.

ΙΙ. Σχολικοί χώροι

Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, στις υποδομές, στον εξοπλισμό, στο φυσικό περιβάλλον του Σχολείου, αλλά και η καθαριότητα αυτών αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και δείγμα πολιτισμού.

III. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες εξέρχονται συνοδεία του διδάσκοντα στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Συγκεκριμένα:

  • Οι Α ́ και Β ́ τάξεις στο κάτω μέρος του προαύλιου,
  • Η Γ’ και Δ’ τάξεις στο μεσαίο γήπεδο,
  • Η Ε ́ τάξη στο γήπεδο δεξιά και
  • Η Στ’ τάξη στο γήπεδο αριστερά

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται οι εξής χώροι παραμονής των μαθητών:

  • Οι Α ́ και Β ́ τάξεις στο ισόγειο (αμφιθέατρο).
  • Οι υπόλοιπες τάξεις στους διαδρόμους του 1ου ορόφου.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό έρχεται σε συνεννόηση με τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα.

Σχολική εργασία

Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά στη διδακτική διαδικασία σεβόμενοι το δικαίωμα όλων στη μάθηση. Οι κατ’ οίκον εργασίες είναι σχεδιασμένες από τον εκπαιδευτικό σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών και το επίπεδο της τάξης, έτσι ώστε να μαθαίνουν να εργάζονται να δημιουργούν, να αυτενεργούν ως υπεύθυνα άτομα. Διαμορφώνεται κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων-εκπαιδευτικών με σκοπό την υγιή ανάπτυξη των παιδιών.

Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής

Ο ρόλος του Δντή είναι ηγετικός, συντονιστικός και καθοριστικός.  Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς, συνεργασίας  εκπαιδευτικών, μαθητικών, γονέων/κηδεμόνων. Φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία του  σχολείου, την καθαριότητα, υγιεινή, αισθητική, ασφάλεια και λειτουργικότητα των σχολικών χώρων. Μεριμνεί για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας των μαθητών/τριών.  Εξασφαλίζει οικονομικούς πόρους, παιδαγωγικά μέσα και εργαλεία για την εύρυθμη λειτουργία των τάξεων, τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και σιγουριάς στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι εκπαιδευτικοί

Επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στοχεύουν στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εκπαιδεύουν τους μαθητές/τριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους των Α.Π.Σ., φροντίζουν για την πρόοδο τους, ενδιαφέρονται για το κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον τους, δημιουργούν κλίμα συνεργασίας με τους γονείς/κηδεμόνες και προσαρμόζονται επιδέξια στα νέα εκπαιδευτικά-επιστημονικά δεδομένα μέσω της διαρκούς επιμόρφωσης.  Διαπαιδαγωγούν με το παράδειγμά τους, διαμορφώνουν δημοκρατικό κλίμα στην εκπαιδευτική κοινότητα, διαχειρίζονται συμπεριφορές  με παιδαγωγικά κριτήρια, προστατεύουν τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών/τριών και γενικά στοχεύουν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Φροντίζουν για την πρόοδό τους ξεδιπλώνοντας τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους με την καθοδήγηση των δασκάλων τους. Συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σέβονται, προσέχουν με υπευθυνότητα και διατηρούν καθαρούς τους σχολικούς χώρους, τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας και φροντίζουν την υγιεινή και καθαριότητά τους. Αποφεύγουν την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας.  Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιων συμπεριφορών απευθύνονται στους  εκπαιδευτικούς και στον Δ/ντή για επίλυση του προβλήματος. Υιοθετούν  αειφόρες πρακτικές που τους  κατευθύνουν να διαμορφώσουν  χαρακτήρα ενεργού πολίτη στα πλαίσια της πολιτότητας. Επίσης εντός του σχολικού χώρου οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες, “έξυπνα” ρολόγια χειρός και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας εικόνας και ήχου (υπ’ αρ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο ΥΠAIΘ. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ’ αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018

Γονείς και κηδεμόνες

Συνεργάζονται αρμονικά με τον Δ/ντή και τον σύλλογο διδασκόντων, φροντίζουν την υγιεινή και καθαριότητα των παιδιών τους, για την καθημερινή φοίτησή τους και σε περίπτωση απουσίας ενημερώνουν τους  δασκάλους τους. Φροντίζουν να ενημερώνονται άμεσα για  θέματα λειτουργίας του σχολείου. Μόνο σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη απευθύνονται στο Διευθυντή του σχολείου. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του, στο χώρο του σχολείου.

Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Η επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες είναι καθοριστική για τη λειτουργία του σχολείου. Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/τριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο
  • Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών,προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
  • Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.
  • Οι γονείς – κηδεμόνες εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για τυχόν επείγον, έκτακτο θέμα).
  • Οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους –τηλέφωνα, διεύθυνση- να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

Σχολικό Συμβούλιο

Συγκροτείται, σύμφωνα με το άρθρο 107 του Ν. 4823/2021, από τον ο Δ/ντή του Σχολείου, τρεις εκπροσώπους του Συλλόγου Διδασκόντων, έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και δύο εκπροσώπους του οικείου Δήμου. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/τριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών και εφαρμόζονται οι οδηγίες από τους αρμόδιους φορείς.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των μαθητών/τριών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας. Κατά τη διαδικασία εκκένωσης των αιθουσών εκκενώνονται πρώτα τα τμήματα που βρίσκονται στο κλιμακοστάσιο. Ο χώρος καταφυγής είναι το προαύλιο, όπου γίνεται καταμέτρηση των μαθητών/τριών από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές.  Οι ομάδες εκπαιδευτικών ενεργούν σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί στο Σχέδιο. Οι μαθητές παραμένουν στον χώρο καταφυγής έως ότου υπάρξει σχετική ενημέρωση από την προϊσταμένη Αρχή για τις περαιτέρω ενέργειες. Στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους . Σε αυτή την περίπτωση οι μαθητές δεν θα πάρουν μαζί τους τις τσάντες τους κατά την εκκένωση του κτιρίου, παρά μόνο τα κατάλληλα εποχιακό ρουχισμό.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους εμπλεκόμενους συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Αμαλιάδα, 23/09/2021
Ο Διευθυντής
ΚΛΕΙΔΕΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς