Αγαπητά παιδιά,
Δυστυχώς, η φετινή σχολική χρονιά εξελίσσεται διαφορετικά από κάθε προηγούμενη. Έχουμε έρθει όλοι αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη κατάσταση την οποία καλούμαστε να βιώσουμε με αυτοπειθαρχία, αλληλεγγύη και πίστη. Ελπίζουμε πως, επιδεικνύοντας σύνεση, υπομονή και ψυχραιμία, θα ξεπεραστεί το συντομότερο δυνατόν αυτή η δυσμενής συγκυρία. Μέχρι τότε, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί μια εναλλακτική λύση για να μη χαθεί η επαφή με το σχολείο καθώς και με τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.
Σχετικά με το διδακτικό αντικείμενο της Αγγλικής Γλώσσας, μπορείτε αρχικά να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://www.anglomaniacy.plόπου θα βρείτε άφθονο υποστηρικτικό υλικό για αρκετές θεματικές ενότητες. Ανάλογα με το επίπεδό σας, μπορείτε να επιλέξετε ασκήσεις λεξιλογίου και γραμματικής αλλά και να εκτυπώσετε διάφορα φύλλα εργασίας. Επίσης, σας δίνεται η δυνατότητα να περάσετε ευχάριστα την ώρα σας ακούγοντας αγγλικά τραγούδια, μαθαίνοντας τους στίχους και κάνοντας διαδραστικές ασκήσεις, παζλ και κουίζ. Επιπλέον, μπορείτε να παίξετε παιχνίδια που ελέγχουν την ορθογραφία και, μέσα από κόμικς, να εξοικειωθείτε με αγγλικές φράσεις που χρησιμοποιούνται σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις.
Εύχομαι να είστε και να παραμείνετε καλά μαζί με την οικογένεια και τα αγαπημένα σας πρόσωπα.
Until we meet again……….
Remember: Be safe!!! Stay home!!!
Η εκπ/κός Αγγλικής Γλώσσας
Σωτηροπούλου Σταυρούλα
Σχολικό έτος: 2022-2023
Δημιουργία ψηφιακής παρουσίασης στην Αγγλική Γλώσσα (Τάξη ΣΤ’) –
12ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Επιμέλεια/Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:
Σταυρούλα Σωτηροπούλου – ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών, οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν συνεργατική παρουσίαση με τίτλο «Εργασιακά προφίλ» / “Job Profiles” χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ψηφιακής αφήγησης “Shorthand”. Η παρουσίαση έχει τη μορφή περιοδικού και περιλαμβάνει το εξώφυλλο με τον τίτλο, τη σελίδα με τα περιεχόμενα, ένα εισαγωγικό σημείωμα από την εκπαιδευτικό και τις εκθέσεις μαζί με ένα βίντεο ως τελικό προϊόν και παραγόμενο έργο. Η ιδέα προέκυψε από το σχολικό εγχειρίδιο «Αγγλικά ΣΤ’ Δημοτικού» / “English 6th Grade” και, ειδικά, από το 6ο κεφάλαιο (“Me, Myself and my Future Job”) που έχει θέμα τα επαγγέλματα.
Η παρουσίαση αποτελεί συλλογική προσπάθεια και το κάθε παιδί συνέβαλε στο τελικό αποτέλεσμα γράφοντας για ένα επάγγελμα της επιλογής του. Αρχικά, οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο και απέκτησαν νέες γνώσεις. Έμαθαν για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε επαγγέλματος και τι προοπτική υπάρχει για το μέλλον. Επιπρόσθετα, συζητήθηκαν οι εργασιακές συνθήκες καθώς και η προσωπικότητα, η εκπαίδευση, οι δεξιότητες και οι ικανότητες που απαιτούνται για να κάνει κάποιος μια συγκεκριμένη δουλειά, στοιχεία που ανέφεραν και στο κείμενό τους.
Σχετικά με την εφαρμογή “Shorthand”, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τα συνεργατικά εργαλεία και να εμπλακούν σε παραγωγή γραπτού λόγου. Επέλεξαν το στυλ της σελίδας από τα έτοιμα πρότυπα, πληκτρολόγησαν το κείμενό τους, έμαθαν να εισάγουν φωτογραφίες και βίντεο, να αλλάζουν φόντο, μέγεθος και χρώμα γραμματοσειράς και να κάνουν άλλες μορφοποιήσεις. Στη συνέχεια, έφτιαξαν δικές τους ζωγραφιές, σχετικές με τα επαγγέλματα, οι οποίες σαρώθηκαν και ενσωματώθηκαν σε βίντεο με μουσική υπόκρουση (αγγλικό τραγούδι) έχοντας τη βοήθεια του καθηγητή Εικαστικών, κ. Κων/νου Μεραμβελιωτάκη.
Συμπερασματικά, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν πολυγραμματισμούς (πληροφοριακό, οπτικό, ψηφιακό, κριτικό γραμματισμό) μέσω της ενασχόλησής τους με πολυτροπικά κείμενα και διάφορους τρόπους σημείωσης (γλώσσα, εικόνα, ήχο). Απέκτησαν στοχαστική ικανότητα, κρίνοντας και επιλέγοντας ποιες πληροφορίες θα χρησιμοποιήσουν, ανακάλεσαν πρότερες γνώσεις με βάση τις εμπειρίες και τα βιώματά τους και συμμετείχαν ενεργά σε διερευνητική και αυτορρυθμιζόμενη μάθηση. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού ήταν διδακτικός, συντονιστικός, συμβουλευτικός, επεξηγηματικός, υποστηρικτικός, διευκολυντικός και διαμεσολαβητικός, αν και εφόσον χρειαζόταν. Το θέμα των επαγγελμάτων συνδέεται άμεσα με την πραγματική ζωή και τον κόσμο και, συνεπώς, εξασφαλίζεται πρόσβαση στη δια βίου μάθηση και εξέλιξη, όπως αυτή του «μαθαίνω πως να μαθαίνω / “learning how to learn” και της «μάθησης μέσω πράξης» / “learning by doing”.
Τέλος, τα παιδιά παρουσίασαν το έργο τους την Πέμπτη 04/05/2023, συμμετέχοντας στο 12ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διοργάνωσε το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, νιώθοντας ικανοποίηση που πέτυχαν τον κοινό τους στόχο και βιώνοντας τη χαρά της δημιουργίας.
Για πρόσβαση στην παρουσίαση πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο ή στην εικόνα:
https://preview.shorthand.com/AfuoNNjWnzyNFriT
Σχολικό έτος: 2021-2022
Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου στην Αγγλική Γλώσσα (Τάξη ΣΤ’) –
11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
Επιμέλεια/Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:
Σταυρούλα Σωτηροπούλου – ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας
Αξιοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο ψηφιακής αφήγησης Book Creator, οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν συνεργατικά πολυμεσικό βιβλίο στην Αγγλική Γλώσσα με θέμα “Χώρες του κόσμου” (“Countries of the world”). Η ιδέα βασίστηκε στο σχολικό εγχειρίδιο “Αγγλικά ΣΤ’ Δημοτικού” και συγκεκριμένα στο 1ο κεφάλαιο του Βιβλίου Μαθητή που είχε να κάνει με μια πολυπολιτισμική τάξη και με νέους μαθητές που περιέγραφαν τη χώρα από την οποία ήρθαν. Έχοντας, λοιπόν, ως πρότυπο τα κείμενα του βιβλίου, επέλεξε ο καθένας/η καθεμία από μια χώρα και έγραψε έκθεση.
Τα περισσότερα παιδιά διάλεξαν Ευρωπαϊκές χώρες και τα υπόλοιπα μοιράστηκαν ανάμεσα σε Αμερική, Αφρική και Ασία. Συνεπώς, το βιβλίο χωρίστηκε ανά ήπειρο και ενώθηκαν όλες οι εργασίες τους. Στην έκθεσή τους αναφέρουν την τοποθεσία, τα σύνορα, το έδαφος, το κλίμα κάθε χώρας και πως είναι οι άνθρωποι εκεί. Επίσης, δεν επέλεξαν έτοιμες εικόνες αλλά ζωγράφισαν μόνοι τους τη σημαία και ένα πολιτιστικό μνημείο για το οποίο βρήκαν πληροφορίες. Επιπλέον, με τη βοήθεια της Καθηγήτριας της Μουσικής κας. Μαργαρίτας Μαργαρίτη, το έργο πλαισιώθηκε με μουσικές του κόσμου, αντίστοιχες των χωρών που περιλαμβάνονται.
Μέσω της εφαρμογής Book Creator, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να πληκτρολογήσουν το κείμενό τους, να το επεξεργαστούν αλλάζοντας γραμματοσειρά και μέγεθος, να επιλέξουν φόντο και να κάνουν άλλες μορφοποιήσεις. Έμαθαν να ανεβάζουν εικόνες, τις ζωγραφιές τους δηλαδή, και ηχητικά αρχεία. Ανέπτυξαν ψηφιακές δεξιότητες και εξασκήθηκαν στην παραγωγή γραπτού λόγου στην Αγγλική Γλώσσα. Επίσης, το εργαλείο μπορεί να διαβάζει τα κείμενα και έτσι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να βοηθηθούν με την προφορά κάποιων λέξεων.
Όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν και δούλεψαν για να πετύχουν τον κοινό τους στόχο. Επομένως, όταν ολοκληρώθηκε το βιβλίο, ένιωσαν ικανοποίηση, βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας και είχαν την ευκαιρία να το παρουσιάσουν την Παρασκευή 13/05/2022, συμμετέχοντας στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διοργάνωσε το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας.
Τέλος, το έργο εντάχθηκε στο εργαστήριο δεξιοτήτων και στο πολιτιστικό πρόγραμμα που ανέλαβε η δασκάλα της τάξης κα. Δήμητρα Αλμπάνη με τίτλο “Πολιτιστική κληρονομιά ως απόθεμα γνώσης και πηγή δημιουργικής έμπνευσης”.
Για πρόσβαση στο βιβλίο πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο ή στην εικόνα:
https://read.bookcreator.com/cGJQ85X1xCgKOyHKwYk5dG0LAVW2/BgoGJOLFQC-zVDtE6tTPlg
Ιούνιος 2021
Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου – Τάξη ΣΤ1΄
Σταυρούλα Σωτηροπούλου
Επισκεφθείτε τον«τοίχο» μας, αφήστε μια ευχή!!!
Το Padlet είναι ένα Web 2.0 εργαλείο για τη δημιουργία ηλεκτρονικού πίνακα ανακοινώσεων ή τοίχου για όλη την τάξη. Επιτρέπει τη συλλογή πληροφοριών από το Διαδίκτυο, το διαμοιρασμό ιδεών για διάφορα θέματα καθώς και την ανάρτηση εργασιών από τους μαθητές.
https://padlet.com/ssot16/ep40sokyvgo3ipsx
Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους με υγεία, αισιοδοξία και κάθε καλό!!!