2η θέση η ομάδα του 2ου Δημοτικού Αμαλιάδας στον
8ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διεξήχθη στην Πάτρα
Υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ) πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία ο 8ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας, στην Πάτρα και στο Νέο λιμάνι στο κτίριο Β1 του Οργανισμού Λιμένος, το Σάββατο 14 Μαΐου 2022, από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης W.R.O™ Hellas,.
Ο 8ος Περιφερειακός Διαγωνισμός λειτούργησε ως προκριματικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού και τα στοιχεία που συνέθεσαν το διαγωνισμό περιλαμβάνουν τις παρακάτω καινοτομίες:
- Ενιαίο θέμα για όλες τις ηλικίες
• Η εισαγωγή των απλών μηχανών
• Η εισαγωγή μετρήσεων στο Δημοτικό.
Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό και συγκεκριμένα στην κατηγορία open: Πρωτογενής τομέας- αγροτική παραγωγή με τους μαθητές της Έκτης τάξης: Αθανασόπουλο Σπύρο,
Βατσή Διονύση,
Λάγιο Αλέξη,
Σπηλιόπουλο Κωνσταντίνο
και τον μαθητή της Τετάρτης τάξης Βατσή Αντώνη,
με προπονητή τον δάσκαλο Μιχάλη Νέο
και συντονιστές τους δασκάλους Νικολούτσο Χρήστο και Αλμπάνη Δήμητρα.
Η ομάδα μας «Λέοντες» κατέκτησε τη 2η θέση (Αργυρό μετάλλιο) με 185 βαθμούς αφήνοντας στην 3η θέση το Πειραματικό Πατρών (με 145 βαθμούς) και με 1η θέση την ιδιωτική ομάδα (εξωσχολική φροντιστηριακή ομάδα) Met’s Robots.
Η τετραμελής εξεταστική επιτροπή ενθουσιάστηκε για τη σαφήνεια και τον τρόπο που παρουσίασαν οι μαθητές τους μηχανισμούς της κατασκευής τους, αλλά και για την αποτελεσματικότητά και αμεσότητα των προβλημάτων που επιλύει
Με το συγκεκριμένο progect στοχεύουμε στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές/τριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή ανοικτών, ζωντανών προγραμμάτων σπουδών και διαδικασιών.
Οι μαθητές μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch δημιούργησαν και προγραμμάτισαν μια έξυπνη κατασκευή. Συγκεκριμένα το project σχετίζεται με τον πρωτογενή τομέα και με την εξεύρεση λύσεων και καλύτερων τρόπων λειτουργίας μιας κτηνοτροφικής μονάδας/φάρμας που εκτρέφει μικρά ζώα-πρόβατα- με τη χρήση δυο αυτοματισμών. Ένα microbit που μέσω των αισθητήρων του ανιχνεύει φως και θερμοκρασία. Με την ανίχνευση του φωτός ο αυτοματισμός αντιλαμβάνεται την έναρξη μιας νέας ημέρας κατά την οποία θα ξεκινήσει η βόσκηση των ζώων. Ο δεύτερος αυτοματισμός ανιχνεύει την κίνηση και είναι τοποθετημένος δίπλα από την πόρτα που οδηγεί στο χώρο βόσκησης. Όταν γίνει αντιληπτή κίνηση των ζώων δίπλα από την πόρτα ενεργοποιείται άμεσα ο μηχανισμός ώστε να ανοίξει η πόρτα και να αποχωρήσουν τα ζώα από τη φάρμα με σκοπό να βοσκήσουν, χωρίς να παρεμβαίνει ο βοσκός ο οποίος έχει τη συγκεκριμένη στιγμή άλλη δραστηριότητα. Η πόρτα παραμένει αυτόματα ανοιχτή για χρονικό διάστημα περίπου 30΄(δευτερόλεπτα) έως ότου αποχωρήσει και το τελευταίο ζώο. Στη συνέχεια εφόσον για 20 δευτερόλεπτα δεν έχει ανιχνευθεί άλλο ζώο κοντά στην πόρτα, ο μηχανισμός κλείνει αυτόματα την πόρτα.
Το πρόβλημα που επιλύει: Με τους αυτοματισμούς του συγκεκριμένου project η κτηνοτροφική μονάδα λειτουργεί χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα εξοικονομώντας χρόνο για το εργατικό δυναμικό της μονάδας, ώστε να ασχοληθεί με άλλες εργασίες, αλλά και για να του προσφέρεται ελεύθερος χρόνος για ξεκούραση ή για άλλες δραστηριότητες, μια και οι κτηνοτροφικές εργασίες είναι χρονοβόρες και απαιτητικές. Παράλληλα υπάρχουν οικονομικά οφέλη, μια και το εργατικό δυναμικό το αντικαθιστούν οι αυτοματισμοί.
Εκπαιδευτικά οφέλη
- Διερεύνηση, σχεδιασμός και κατασκευή λύσεων
- Εμπλοκή των μαθητών στις φυσικές επιστήμες μέσω της συσχέτισης και της πρακτικής εφαρμογής τους
- Συνεργατική μάθηση
- Βασικές δεξιότητες προγραμματισμού και καινοτοιμίας
- Δεξιότητες συνεργασίας και παρουσίασης
- Κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων
- Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
- Εξοικείωση στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων project
- Δεξιότητες επαγγελματικού προσανατολισμού