Αρχική » Χωρίς κατηγορία » Πανελλήνιος διαγωνισμός Ρομποτικής WRO HELLAS

Kατηγορίες

European Radio Logo
Μάιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Σκακιστική άσκηση

Πανελλήνιος διαγωνισμός Ρομποτικής WRO HELLAS

11

2η θέση η ομάδα του 2ου Δημοτικού Αμαλιάδας στον

8ο  Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διεξήχθη στην  Πάτρα

1 12 2

3 24 1567 18910

Υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ) πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία ο 8ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας, στην Πάτρα και στο Νέο λιμάνι στο κτίριο Β1 του Οργανισμού Λιμένος, το Σάββατο 14 Μαΐου 2022, από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης W.R.O™ Hellas,.

Ο 8ος Περιφερειακός Διαγωνισμός λειτούργησε ως προκριματικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού και τα στοιχεία που συνέθεσαν το διαγωνισμό περιλαμβάνουν τις παρακάτω καινοτομίες:

  •   Ενιαίο θέμα για όλες τις ηλικίες
    • Η εισαγωγή των απλών μηχανών
    • Η εισαγωγή μετρήσεων στο Δημοτικό.

Το  σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό και συγκεκριμένα στην κατηγορία open: Πρωτογενής τομέας- αγροτική παραγωγή με τους μαθητές της Έκτης τάξης: Αθανασόπουλο Σπύρο,

Βατσή Διονύση,

Λάγιο Αλέξη,

Σπηλιόπουλο Κωνσταντίνο

 και τον μαθητή της Τετάρτης τάξης  Βατσή Αντώνη,

με προπονητή τον δάσκαλο Μιχάλη Νέο

και συντονιστές τους δασκάλους Νικολούτσο Χρήστο και Αλμπάνη Δήμητρα.

 

Η ομάδα μας «Λέοντες» κατέκτησε τη 2η θέση (Αργυρό μετάλλιο) με 185 βαθμούς αφήνοντας στην 3η θέση το Πειραματικό  Πατρών (με 145 βαθμούς) και με 1η θέση την ιδιωτική ομάδα (εξωσχολική φροντιστηριακή ομάδα) Met’s Robots.

Η τετραμελής εξεταστική επιτροπή ενθουσιάστηκε για τη σαφήνεια και τον τρόπο που παρουσίασαν οι μαθητές τους μηχανισμούς της κατασκευής τους, αλλά και για την αποτελεσματικότητά και αμεσότητα των προβλημάτων που επιλύει

IMG 20220514 100645 ΑντιγραφήIMG 20220514 113507 ΑντιγραφήIMG 20220514 122045 ΑντιγραφήDSCN6844DSCN6845DSCN6846DSCN6847DSCN6848

IMG 20220514 100452 Αντιγραφή
rbt
IMG 20220514 125130
Η στιγμή της βράβευσης από αριστερά: Σπηλιόπουλος Κων/νος, Βατσής Διονύσης, Βατσής Αντώνης, Λάγιος Αλέξης και ο δάσκαλος Μιχάλης Νέος (απουσιάζει ο Αθανασόπουλος Σπύρος).

Με το συγκεκριμένο progect στοχεύουμε στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές/τριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή ανοικτών, ζωντανών προγραμμάτων σπουδών και διαδικασιών.

Οι μαθητές μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch  δημιούργησαν και προγραμμάτισαν μια έξυπνη κατασκευή. Συγκεκριμένα το project σχετίζεται με τον πρωτογενή τομέα και με την εξεύρεση λύσεων και καλύτερων τρόπων λειτουργίας μιας κτηνοτροφικής μονάδας/φάρμας που εκτρέφει μικρά ζώα-πρόβατα- με τη χρήση δυο αυτοματισμών. Ένα microbit που μέσω των αισθητήρων του ανιχνεύει φως και θερμοκρασία. Με την ανίχνευση του φωτός ο αυτοματισμός αντιλαμβάνεται την έναρξη μιας νέας ημέρας κατά την οποία θα ξεκινήσει η βόσκηση των ζώων. Ο δεύτερος αυτοματισμός ανιχνεύει την κίνηση και είναι τοποθετημένος δίπλα από την πόρτα που οδηγεί στο χώρο βόσκησης. Όταν γίνει αντιληπτή κίνηση των ζώων δίπλα από την πόρτα ενεργοποιείται άμεσα ο μηχανισμός ώστε να ανοίξει η πόρτα και να αποχωρήσουν τα ζώα από τη φάρμα με σκοπό να βοσκήσουν, χωρίς να παρεμβαίνει ο βοσκός ο οποίος έχει τη συγκεκριμένη στιγμή άλλη δραστηριότητα. Η πόρτα παραμένει αυτόματα ανοιχτή για χρονικό διάστημα περίπου 30΄(δευτερόλεπτα) έως ότου αποχωρήσει και το τελευταίο ζώο. Στη συνέχεια εφόσον για 20 δευτερόλεπτα δεν έχει ανιχνευθεί άλλο ζώο κοντά στην πόρτα, ο μηχανισμός κλείνει αυτόματα την πόρτα.

Το πρόβλημα που επιλύει: Με τους αυτοματισμούς του  συγκεκριμένου  project η κτηνοτροφική μονάδα λειτουργεί χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα εξοικονομώντας χρόνο για το εργατικό δυναμικό της μονάδας, ώστε  να ασχοληθεί με άλλες εργασίες, αλλά και για να του προσφέρεται ελεύθερος χρόνος για  ξεκούραση ή για άλλες δραστηριότητες, μια και οι κτηνοτροφικές εργασίες είναι χρονοβόρες και απαιτητικές. Παράλληλα υπάρχουν οικονομικά οφέλη, μια και το εργατικό δυναμικό το αντικαθιστούν οι αυτοματισμοί.

Εκπαιδευτικά οφέλη

  • Διερεύνηση, σχεδιασμός και κατασκευή λύσεων
  • Εμπλοκή των μαθητών στις φυσικές επιστήμες μέσω της συσχέτισης και της πρακτικής εφαρμογής τους
  • Συνεργατική μάθηση
  • Βασικές δεξιότητες προγραμματισμού και καινοτοιμίας
  • Δεξιότητες συνεργασίας και παρουσίασης
  • Κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων
  • Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
  • Εξοικείωση στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων project
  • Δεξιότητες  επαγγελματικού προσανατολισμού

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς