Αρχική » Χωρίς κατηγορία » 11ο Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας

Kατηγορίες

European Radio Logo
Μάιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Σκακιστική άσκηση

11ο Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας

1

Οι μαθητές της Β΄και  ΣΤ΄ τάξης  Συμμετείχαν στο 11ο  Φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας που διοργάνωσε το ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας και στη ψηφιακή επίσκεψη με τρία ψηφιακά περιοδικά και ένα project ρομποτικής σχετικά με τον πρωτογενή τομέα.

Συγκεκριμένα συμμετείχαν:

με το διαδραστικό περιοδικό «Όταν τα παιδιά δημιουργούν», 

με το ThingLink: « Αμαλιάδα, η πόλη μας»

και με τη δημιουργία ψηφιακού βιβλίου στην Αγγλική Γλώσσα με το Book Creator (“Countries of the world”)

Συγκεκριμένα συμμετείχαν την Παρασκευή, 14-5-22 με ένα διαδραστικό περιοδικό με τίτλο: «Όταν τα παιδιά δημιουργούν», στο οποίο οι μαθητές της Β΄ και ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας  αλλά και μαθητές και εκπαιδευτικοί των άλλων τάξεων και από άλλα σχολεία αφήνουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα.Είναι μια συνέργεια ανάμεσα στους μαθητές/τριες του σχολείου μας (Δημοτικού και Νηπιαγωγείου) και των μαθητών/τριών από σχολεία της Αμαλιάδας, του Πειραιά και ενός μικρού σχολείου της Ρουμανίας.

472 13 1

https://online.fliphtml5.com/kasdz/daxj/

Μέσα από το περιοδικό οι μαθητές εκφράζουν τις σκέψεις, εξωτερικεύουν τις ανησυχίες τους, τις επιθυμίες τους,  επικοινωνούν και ανταλλάσσουν ιδέες και δίνουν με το δικό τους τρόπο ένα μήνυμα για τον κόσμο που ονειρεύονται και θέλουν να ζήσουν.

Το μεγαλύτερο μέρος της θεματολογίας που παρουσιάζουμε είναι αναρτημένο σε αντίστοιχο padlet https://el.padlet.com/2dimotikoamaliadas/Bookmarks  που δημιούργησαν οι μαθητές μας σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες από σχολεία της ευρύτερης περιοχής,  και σχετίζεται με καινοτόμες πρακτικές οι οποίες αντιπροσωπεύουν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών του σχολείου μας, αλλά και των μαθητών/τριών των άλλων σχολείων που συμμετέχουν στη δράση.

Στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, το οποίο αναφερόταν στη θεματική της πολιτιστικής μας κληρονομιάς , καθώς και κατά τη διάρκεια υλοποίησης ανάλογου πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:‘’Πολιτιστική κληρονομιά ως απόθεμα γνώσης και πηγή δημιουργικής έμπνευσης’’, οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης  δημιούργησαν μία διαδραστική εικόνα, παρουσιάζοντας την πόλη τους, την Αμαλιάδα, με την οποία έλαβαν και  μέρος στο11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

Οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο, έκαναν βόλτες στις γειτονιές της πόλης, ρώτησαν και ηχογράφησαν, ζωγράφισαν τις οδούς και τα διάφορα κτίσματα της Αμαλιάδας, αντάλλαξαν ιδέες, συνεργάστηκαν και συγκέντρωσαν εικόνα, κείμενο και ήχο με τη βοήθεια του εργαλείου δημιουργίας πολυμεσικού διαδραστικού υλικού Thinglink

 

 

Αξιοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο ψηφιακής αφήγησης Book Creator, οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν συνεργατικά πολυμεσικό βιβλίο στην Αγγλική Γλώσσα  με θέμα “Χώρες του κόσμου” (“Countries of the world“). Η ιδέα βασίστηκε στο σχολικό εγχειρίδιο “Αγγλικά ΣΤ’ Δημοτικού” και συγκεκριμένα στο 1ο κεφάλαιο του Βιβλίου Μαθητή που είχε να κάνει με μια πολυπολιτισμική τάξη και με νέους μαθητές που περιέγραφαν τη χώρα από την οποία ήρθαν.  Έχοντας, λοιπόν, ως πρότυπο τα κείμενα του βιβλίου, επέλεξε ο καθένας/η καθεμία από μια χώρα και έγραψε έκθεση.

Τα περισσότερα παιδιά διάλεξαν Ευρωπαϊκές χώρες και τα υπόλοιπα μοιράστηκαν ανάμεσα σε Αμερική, Αφρική και Ασία. Συνεπώς, το βιβλίο χωρίστηκε ανά ήπειρο και ενώθηκαν όλες οι εργασίες τους. Στην έκθεσή τους αναφέρουν την τοποθεσία, τα σύνορα, το έδαφος, το κλίμα κάθε χώρας και πως είναι οι άνθρωποι εκεί. Επίσης, δεν επέλεξαν έτοιμες εικόνες αλλά ζωγράφισαν μόνοι τους τη σημαία και ένα πολιτιστικό μνημείο για το οποίο βρήκαν πληροφορίες. Επιπλέον, με τη βοήθεια της Καθηγήτριας της Μουσικής κας. Μαργαρίτας Μαργαρίτη, το έργο πλαισιώθηκε με μουσικές του κόσμου, αντίστοιχες των χωρών που περιλαμβάνονται.

Μέσω της εφαρμογής Book Creator, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να πληκτρολογήσουν το κείμενό τους, να το επεξεργαστούν αλλάζοντας γραμματοσειρά και μέγεθος, να επιλέξουν φόντο και να κάνουν άλλες μορφοποιήσεις. Έμαθαν να ανεβάζουν εικόνες, τις ζωγραφιές τους δηλαδή, και ηχητικά αρχεία. Ανέπτυξαν ψηφιακές δεξιότητες και εξασκήθηκαν στην παραγωγή γραπτού λόγου στην Αγγλική Γλώσσα. Επίσης, το εργαλείο μπορεί να διαβάζει τα κείμενα και έτσι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να βοηθηθούν με την προφορά κάποιων λέξεων.

Όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν και δούλεψαν για να πετύχουν  τον κοινό τους στόχο. Επομένως, όταν ολοκληρώθηκε το βιβλίο, ένιωσαν ικανοποίηση και βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας.

Τέλος, το έργο εντάχθηκε στο εργαστήριο δεξιοτήτων και στο πολιτιστικό πρόγραμμα που ανέλαβε η δασκάλα της τάξης κα. Δήμητρα Αλμπάνη με τίτλο “Πολιτιστική κληρονομιά ως απόθεμα γνώσης και πηγή δημιουργικής έμπνευσης”.

Για πρόσβαση στο βιβλίο πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:

3333

https://read.bookcreator.com/cGJQ85X1xCgKOyHKwYk5dG0LAVW2/BgoGJOLFQC-zVDtE6tTPlg

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς