Στοχευόμενες δεξιότητες
Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα
Δεξιότητες Ζωής: Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα, Οργανωτική ικανότητα
Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Μηχανικής (STEAM) : Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Δεξιότητες του Νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη
Οι μαθητές με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής «Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ», με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών. Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινόμενων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική. Τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.
Τί καιρό έχουμε σήμερα;
Χθες.. έβρεξε ξαφνικά μέσα στη μέρα… σήμερα ήλιος ζεστός…
Μιλήσαμε με τα παιδιά για τις απότομες αλλαγές στον καιρό, είδαμε σχετικά βίντεο με πληροφορίες στο διαδίκτυο και συζητήσαμε πως επηρεάζει ο καιρός τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Τα παιδιά καταγράφουν τον αγαπημένο τους καιρό και τους κάναμε κολλάζ στον πίνακα..
Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τον καιρό, ανάλογα με τις εποχές και να τον ζωγραφίζουμε με πολλούς τρόπους και ποικίλα υλικά.
Πλαστικοποιήσαμε για να έχουμε τη ρόδα του καιρού και στο σπίτι.. 😎
Την επόμενη μέρα γίναμε μετεωρολόγοι.. με τον δικό μας τρόπο 😎 😀 🙂
Αφού παρακολουθούμε την σημερινή πρόβλεψη του καιρό από την επίσημη ιστοσελίδα της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας http://www.emy.gr/emy/ el/observation/sa_xartis_paron_kairos_perioxes, μελετήσαμε τα μετεωρολογικά σύμβολα, είδαμε τον καιρό σε κάποιες περιοχές (στο Περιστέρι, αλλά και σε περιοχές που τα παιδιά ήξεραν λόγω καταγωγής τους κτλ). Παρακολουθήσαμε και βίντεο με δελτία καιρού και αναλάβαμε ρόλο μετεωρολόγου για να ενημερώσουμε τους φίλους μας για τον καιρό… 😎
1η ΑΠΟΣΤΟΛΗ για το σπίτι
Ζητήσαμε από τα παιδιά να βρουν μαζί με την οικογένειά τους.. ένα καιρικό φαινόμενο είτε από περιοδικό είτε από εγκυκλοπαίδεια, είτε από το διαδίκτυο και να το κολλήσουν στο φύλλο εργασίας τους. Τα παιδιά και οι γονείς τους ανταποκρίθηκαν στην αποστολή και τα παιδιά ήρθαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια της παρεούλας μας τον “καιρικό τους φαινόμενο”… 😀
2η ΑΠΟΣΤΟΛΗ για το σπίτι
Ζητήσαμε από τα παιδιά να καταγράφουν το καιρό καθημερινά ζωγραφίζοντας αναλόγως μέσα στα κουτάκια της καταγραφής τα κατάλληλα σύμβολα καιρικών φαινομένων και στο τέλος της εβδομάδας θα μετρήσουμε πόσες ημέρες είχε ήλιο, πόσες συννεφιά κ.τ.λ.,. Καταγράφοντας.. κάναμε συγκρίσεις…
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
Επόμενη μέρα παρακολουθήσαμε το βίντεο Ώρα για πειράματα και κάναμε το δικό μας πείραμα με υλικά (σαπούνι, χρυσόσκονη, νερό, γυάλινο βάζο)
Προγραμματισμός και Ρομποτική με το Beebot. Η μελισσούλα βγήκε βόλτα στα καιρικά φαινόμενα 😆
Στο κενό πλέγμα τοποθετούμε κάρτες με διάφορα καιρικά φαινόμενα και τα παιδιά καλούνται να κατευθύνουν το Beebot στο αντίστοιχο καιρικό φαινόμενο. Τα παιδιά προγραμμάτισαν τη beebot, δίνοντας της τις σωστές εντολές ώστε να περάσει από όλα τις καιρικές συνθήκες μέχρι να καταλήξει στον λαμπερό ήλιο.. και τα κατάφεραν!!
Επόμενη μέρα διαβάσαμε και παρακολουθήσαμε την ιστορία “Ο ήλιος και ο Βοριάς” από τους μύθους του Αισώπου.. και ζωγραφίσαμε όπως μπορούσαμε!
Φτάνοντας σιγά σιγά προς το τέλος των εργαστηρίων για τη θεματική μας, είχαμε τη χαρά να συμμετάσχουμε στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Ο καιρός σήμερα” από την ομάδα “Παρέα του Δάσους”.
(λίγα λόγια για το πρόγραμμα)… Ένας μικρός μετεωρολογικός σταθμός στήνεται στην αυλή του σχολείου! Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το θερμόμετρο, να προβλέπουν τον καιρό εμπειρικά, παρατηρώντας τα σύννεφα και την κίνηση των δέντρων και μαθαίνουν τρόπους συστηματικής καταγραφής του. Στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με την παρατήρηση του καιρού και να αντιληφθούν σταδιακά τα σημάδια του.
Στο τέλος, ζωγραφίσαμε την εμπειρία μας σε ένα χαρτί..
Ολοκληρώσαμε τις ομαδικές μας εργασίες “Οι 4 ΕΠΟΧΕΣ”, οι οποίες έγιναν αφού τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες, αποφάσισαν τα υλικά(μαρκαδόροι, πινέλα, δαχτυλομπογιές, πλαστελίνη, χαρτόνια κά) που θα χρησιμοποιούσαν και πραγματικά το αποτέλεσμα ήταν ΦΑ-ΝΤΑ-ΣΤΙ-ΚΟ!! 🙂
και ο μετεωρολογικός μας σταθμός….
Και όλα τα παραπάνω… τα “κρεμάσαμε” στα μανταλάκια… και κάναμε τη δικιά μας Έκθεση Ζωγραφικής στην Πινακοθήκη των 4 Εποχών!!! 😎
Καλεσμένοι μας… οι αγαπημένοι μας γονείς, γιαγιάδες και παππούδες, καθώς χαρά μας έδωσε και η κυρία Παρακευή Φώτη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης 2ης Θέσης ΔΙΠΕ Γ Αθήνας, η οποία αποδέχτηκε την πρόσκληση των παιδιών και περιηγήθηκε στην Έκθεση με ξεναγούς τα ίδια τα παιδιά!!