4ος ΚΥΚΛΟΣ

4ος θεματικός κύκλος
Δημιουργώ και Καινοτομώ
Ενότητα: STEM
“Μικροί Μετεωρολόγοι”

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

Δεξιότητες Ζωής: Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα, Οργανωτική ικανότητα

Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Μηχανικής (STEAM) : Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δεξιότητες του Νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη

Οι μαθητές με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής «Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ», με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών. Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινόμενων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική. Τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τα προϊόντα της εργασίας τους.

Τί καιρό έχουμε σήμερα;

Χθες.. έβρεξε ξαφνικά μέσα στη μέρα… σήμερα ήλιος ζεστός…

Μιλήσαμε με τα παιδιά για τις απότομες αλλαγές στον καιρό, είδαμε σχετικά βίντεο με πληροφορίες στο διαδίκτυο και συζητήσαμε πως επηρεάζει ο καιρός τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

παρουσιαση

437310520 1551341458978681 5009824568909418182 n

Τα παιδιά καταγράφουν τον αγαπημένο τους καιρό και τους κάναμε κολλάζ στον πίνακα..

435063935 1593539838099401 1179858727273081025 n 437769053 445539494510089 4982477813854512225 n

434372603 757542873146453 8858375324183855837 n 434719179 321284107298113 5775272904746267605 n 437182054 392956826979597 5831894390727563547 n

Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τον καιρό, ανάλογα με τις εποχές και να τον ζωγραφίζουμε με πολλούς τρόπους και ποικίλα υλικά.

434381020 304706712467634 1748611193901024397 n 434850319 440350028446846 3069813468686416676 n 434383709 1593340201504208 705104757721330313 n 434688268 857659216388562 8869609730316987327 n  437158852 2628520357325575 5762943332645421650 n

434354119 1797075784107210 2797018315071364629 n434388251 385542900980225 5435517532299598605 n

434269523 1896817654099572 308193946536761584 n434239280 7730448413642017 2951333661376360605 n

Πλαστικοποιήσαμε για να έχουμε τη ρόδα του καιρού και στο σπίτι.. 😎

437193248 1144088027043927 1710892243523258624 n 1 437339344 258088847299660 4506084028254093944 n 1

Την επόμενη μέρα γίναμε μετεωρολόγοι.. με τον δικό μας τρόπο 😎 😀 🙂

Αφού παρακολουθούμε την σημερινή πρόβλεψη του καιρό από την επίσημη ιστοσελίδα της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας http://www.emy.gr/emy/ el/observation/sa_xartis_paron_kairos_perioxes, μελετήσαμε τα μετεωρολογικά σύμβολα, είδαμε τον καιρό σε κάποιες περιοχές (στο Περιστέρι, αλλά και σε περιοχές που τα παιδιά ήξεραν λόγω καταγωγής τους κτλ). Παρακολουθήσαμε και βίντεο με δελτία καιρού και αναλάβαμε ρόλο μετεωρολόγου για να ενημερώσουμε τους φίλους μας για τον καιρό… 😎 

 437205606 1092901335134864 2002490612724551877 n 437339096 981278850199727 17233387137097313 n 434241853 2248667172142411 6244593467053485030 n 434238243 696978452411985 8320957358204607938 n437141942 1472570390349267 3258640505903277093 n437147794 970286480801460 5915211601415455029 n

1η ΑΠΟΣΤΟΛΗ για το σπίτι

Ζητήσαμε από τα παιδιά να βρουν μαζί με την οικογένειά τους.. ένα καιρικό φαινόμενο είτε από περιοδικό είτε από εγκυκλοπαίδεια, είτε από το διαδίκτυο και να το κολλήσουν στο φύλλο εργασίας τους. Τα παιδιά και οι γονείς τους ανταποκρίθηκαν στην αποστολή και τα παιδιά ήρθαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια της παρεούλας μας τον “καιρικό τους φαινόμενο”… 😀

434238230 719689883710271 2933981356251622723 n 434306844 3096845433783422 6341963135470956314 n 434328802 1622332378551636 5489048810968387013 n 434360089 940724034093947 7716923749950684539 n 434381018 341998572197717 562140884796923657 n 434382445 384984621101830 7561453841273507811 n 434792508 1199748000994649 8407958268182023574 n 434956222 1369230957812149 6530648809679493850 n

2η ΑΠΟΣΤΟΛΗ για το σπίτι

Ζητήσαμε από τα παιδιά να καταγράφουν το καιρό καθημερινά ζωγραφίζοντας αναλόγως μέσα στα κουτάκια της καταγραφής τα κατάλληλα σύμβολα καιρικών φαινομένων και στο τέλος της εβδομάδας θα μετρήσουμε πόσες ημέρες είχε ήλιο, πόσες συννεφιά κ.τ.λ.,. Καταγράφοντας.. κάναμε συγκρίσεις…

434702973 742244721433751 9168777486303156757 n 437225933 1206563667379156 880193300274489333 n

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Επόμενη μέρα παρακολουθήσαμε το βίντεο Ώρα για πειράματα και κάναμε το δικό μας πείραμα με υλικά (σαπούνι, χρυσόσκονη, νερό, γυάλινο βάζο)

437284362 401330906028326 5709583253403611834 n

Προγραμματισμός και Ρομποτική με το Beebot. Η μελισσούλα βγήκε βόλτα στα καιρικά φαινόμενα 😆 

Στο κενό πλέγμα τοποθετούμε κάρτες με διάφορα καιρικά φαινόμενα και τα παιδιά καλούνται να κατευθύνουν το Beebot στο αντίστοιχο καιρικό φαινόμενο. Τα παιδιά προγραμμάτισαν τη beebot, δίνοντας της τις σωστές εντολές ώστε να περάσει από όλα τις καιρικές συνθήκες μέχρι να καταλήξει στον λαμπερό ήλιο.. και τα κατάφεραν!!

432879798 804317021557289 773530921198268333 n 434792521 282756814886661 1865954484371143391 n 437190467 945182273732592 3254611105152536472 n

Επόμενη μέρα διαβάσαμε και παρακολουθήσαμε την ιστορία “Ο ήλιος και ο Βοριάς” από τους μύθους του Αισώπου.. και ζωγραφίσαμε όπως μπορούσαμε!

437316594 936507618122348 4310201819981787833 n 437510824 391519340416828 5401578366928911388 n 437706499 3786707514893354 4841814167056682181 n

Φτάνοντας σιγά σιγά προς το τέλος των εργαστηρίων για τη θεματική μας, είχαμε τη χαρά να συμμετάσχουμε στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Ο καιρός σήμερα” από την ομάδα “Παρέα του Δάσους”.

(λίγα λόγια για το πρόγραμμα)… Ένας μικρός μετεωρολογικός σταθμός στήνεται στην αυλή του σχολείου! Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το θερμόμετρο, να προβλέπουν τον καιρό εμπειρικά, παρατηρώντας τα σύννεφα και την κίνηση των δέντρων και μαθαίνουν τρόπους συστηματικής καταγραφής του. Στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με την παρατήρηση του καιρού και να αντιληφθούν σταδιακά τα σημάδια του.

434252192 1486128995660326 3912864108762175044 n 434336546 849382190533150 759898372736868192 n 434371238 738404991805329 6493490276777153647 n 434656960 388670930667980 3992336313292942703 n 434698888 674277078100199 7393803316826672600 n 434700155 709817927895532 2056580414005687845 n 434887756 1542693459681394 8426791678323315697 n 437153314 1450261225617868 1076753294562476614 n 437167562 446795091136526 1577367019009920964 n 437661569 970865127730741 6121382653340294082 n

Στο τέλος, ζωγραφίσαμε την εμπειρία μας σε ένα χαρτί..

434226677 715084780541804 5920899814429316255 n 434653524 3643146249284058 3122401020506316178 n

Ολοκληρώσαμε τις ομαδικές μας εργασίες “Οι 4 ΕΠΟΧΕΣ”, οι οποίες έγιναν αφού τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες, αποφάσισαν τα υλικά(μαρκαδόροι, πινέλα, δαχτυλομπογιές, πλαστελίνη, χαρτόνια κά) που θα χρησιμοποιούσαν και πραγματικά το αποτέλεσμα ήταν ΦΑ-ΝΤΑ-ΣΤΙ-ΚΟ!! 🙂

437583846 1372331863472971 705851511385330926 n 437706499 1853321048446987 6660594790095098809 n

437258570 961653828679114 7692346383191879597 n

437185178 1154136699239087 3341953322788326948 n 437365003 2165765557095800 9138480268279083065 n 437369950 461323219664986 3273032328273852860 n 437700970 1491256205072543 5949756229767717456 n

435180878 391938060341871 6976279748170614962 n

και ο μετεωρολογικός μας σταθμός….

437551013 446896521045197 1693953142706941633 n

437175716 1114056339865087 1400143878487109018 n

Και όλα τα παραπάνω… τα “κρεμάσαμε” στα μανταλάκια… και κάναμε τη δικιά μας Έκθεση Ζωγραφικής στην Πινακοθήκη των 4 Εποχών!!! 😎

Καλεσμένοι μας… οι αγαπημένοι μας γονείς, γιαγιάδες και παππούδες, καθώς χαρά μας έδωσε και η κυρία Παρακευή Φώτη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης 2ης Θέσης ΔΙΠΕ Γ Αθήνας, η οποία αποδέχτηκε την πρόσκληση των παιδιών και περιηγήθηκε στην Έκθεση με ξεναγούς τα ίδια τα παιδιά!!

437302902 750215657295798 5393049222809722770 n 437723895 449709140789503 2575708726444949451 n

437602117 347172095025810 1721354274802465862 n

εισοδος 

437153314 1020941199363104 5211874729061260406 n 437339101 413355054891573 7941714636083304354 n

ομαδ ομαδικ

437185178 1231226501188200 6703969642042529138 n