Feed
Άρθρα
Σχόλια

Αγαπητοί γονείς

Την Πέμπτη,  3 Οκτωβρίου 2024, λόγω της γιορτής του Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτουπολιούχου της πόλης των Αθηνών, το Νηπιαγωγείο  μας θα παραμείνει κλειστό.

 

Αγαπητοί γονείς,

Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου, στις 17:00 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση γνωριμίας των γονέων με τις υπεύθυνες Νηπιαγωγούς όλων των Τμημάτων. Οι Νηπιαγωγοί θα σας μιλήσουν για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τους παιδαγωγικούς στόχους της νέας σχολικής χρονιάς, τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, η τήρηση του οποίου εξασφαλίζει τις συνθήκες για μία εύρυθμη και δημιουργική χρονιά.

Η παρουσία σας θεωρείται απαραίτητη. Όλες οι απογευματινές μας συναντήσεις θα γίνονται χωρίς την παρουσία των παιδιών.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2109232066 (πάνω τμήμα), 2109244124 (κάτω τμήμα).

Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία

Με εκτίμηση

Οι Νηπιαγωγοί.

καλή σχολική χρονιά

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός, η πρώτη γνωριμία και ενημέρωση από τις Νηπιαγωγούς θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 09:00. Μετά το πέρας του Αγιασμού που θα πραγματοποιηθεί στον προαύλιο χώρου του Δημοτικού Σχολείου θα ακολουθήσει η σχετική ενημέρωση για θέματα λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας.

Σας περιμένουμε με χαρά!

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Ο σύλλογος διδασκόντων

 

Στο διάστημα Απριλίου-Μαΐου 2024 υλοποιήσαμε το 4ο εργαστήρι Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία -ΣΤΕΜ με τίτλο : «Ο ήλιος και η παρέα του»

Βασικοί στόχοι του συνόλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων που πραγματοποιήσαμε ήταν :

  • Οι μαθητές να γνωρίσουν τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος, την κίνηση της γης, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας και την εναλλαγή των εποχών
  • Να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα

Πιο συγκεκριμένα το θέμα διερευνήθηκε, μέσα από τα στάδια που ακολουθεί η επιστημονική  έρευνα, η οποία προωθήθηκε μέσω της προσέγγισης STEAM. Γίναμε μικροί εξερευνητές για να γνωρίσουμε πως είναι η γη και τι υπάρχει σ’ αυτήν, γιατί είναι ο μόνος κατοικήσιμος πλανήτης, ενώ αναπαραστήσαμε την κίνηση της γύρω από τον ήλιο και τον εαυτό της, τη μέρα και τη νύχτα, την εναλλαγή των εποχών, τις εκλείψεις. Μιλήσαμε για τις φυσικές και τεχνητές πηγές φωτός και αντιληφθήκαμε το φως ως ανεξάρτητη οντότητα, το οποίο διαδίδεται και αλληλεπιδρά με τα αντικείμενα που συναντά. Συγκεντρώσαμε πληροφορίες μέσα από βιβλία και ποικίλο εποπτικό υλικό για τον μοναδικό δορυφόρο της γης, τη σελήνη, ενώ αναπαραστήσαμε τις φάσεις της. Πειραματιστήκαμε με τη δημιουργία πυραύλου και την κατεύθυνση της δύναμης που δημιουργεί την ώθηση και μάθαμε για τους αστροναύτες και τα διαστημικά τους ταξίδια. Ταξιδέψαμε στους πλανήτες με την BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”. Μιλήσαμε για τη βαρύτητα και για την έλξη που ασκούν τα σώματα μεταξύ τους λόγω της μάζας τους και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας και τα συμπεράσματά μας. Παίξαμε παιχνίδια εμπέδωσης μέσα και έξω από την αίθουσα διδασκαλίας και παρουσιάσαμε με τρόπο βιωματικό όλα όσα μάθαμε για τους πλανήτες και την κίνησή τους γύρω από τον Ήλιο στην Δ Δημοτικού του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου.

Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δράσεις που υλοποιήσαμε:

 

 

1718925488848

 

1718925675519 11718925173181

1718925141102171892543762017189255857061718925962865ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕ ΚΟΥΤΙΣΚΙΕΣΠΥΡΑΥΛΟΣ

 

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ1718924942086

 

17189250872041718924813065

 

1718925227398 11718924772339

 

1718925938507

Το Σχέδιο Δράσης που υλοποιήθηκε στη σχολική μας μονάδα την τρέχουσα σχολική χρονιά είχε σαν κεντρικό στόχο την δημιουργική αναβάθμιση τη σχολικής μας βιβλιοθήκης με βασικούς άξονες τον εμπλουτισμό της αλλά και τον εκσυχρονισμό της με καινούργια βιβλία. Η προσπάθεια επικεντρώθηκε αφενός μεν στην δημιουργική χρήση της βιβλιοθήκης και αφετέρου δε στην οργανωμένη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης έτσι ώστε να ισχυροποιηθεί ο ρόλος της και να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν στην υλοποίηση του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης, ξεκινούν από μια βαθύτερη ανάγκη δημιουργίας μιας αναγνωστικής κουλτούρας που θα προέλθει καλλιεργώντας την φιλαναγνωσία και την φιλομάθεια στο σχολικό περιβάλλον. Θεωρούμε ότι όταν τα παιδιά εκπαιδεύονται στην φιλαναγνωσία από μικρή ηλικία, αργότερα θα μπορεί να γίνει αγαπημένη συνήθεια το καθημερινό διάβασμα βιβλίων. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, να γνωρίσουν την αξία της αναγνωστικής διαδικασίας, την σύνδεση της με την καλλιέργεια του προφορικού λόγου, την κριτική σκέψη, τη δημιουργική φαντασία.

Βασικά κριτήρια επιτυχίας της δράσης ήταν η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, η καταγραφή των στόχων,  η συνεχής αξιολόγηση της πορείας αυτών με την ενεργή εμπλοκή των παιδιών σ’ όλη τη διάρκεια της. Η εξελικτική πορεία της δράσης εξελίχθηκε ως εξής:

  1. Διαμοιράστηκαν ρόλοι στους εκπαιδευτικούς: υπεύθυνος οργάνωσης βιβλίων, υπεύθυνος επιλογής βιβλίων και υπεύθυνος επικοινωνίας με φορείς.
  2. έγινε η καταγραφή των νέων και η απόσυρση των παλαιών βιβλίων
  3. πραγματοποιήθηκε η αρχειοθέτηση αλλά και η ταξινόμηση των τίτλων.
  4. υλοποιήθηκαν δράσεις (ζωγραφική, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι, εκπαιδευτικό δράμα)  που είχαν σαν θέμα τη σωστή χρήση των βιβλίων μέσα από τις οποίες έγινε προσπάθεια κατανόησης των κανόνων από τα παιδιά.
  5. Τέλος διαμορφώθηκε από τα παιδιά ένα συμβόλαιο με κανόνες κοινά αποδεκτούς σε όλους, που αναφερόταν τόσο στην λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης όσο και στην λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Στα πλαίσια της δράσης που αφορούσε την επικοινωνία και την ενίσχυση αυτής με την κοινότητα, δημιουργήθηκαν παραμύθια και σε χαρτί αλλά και ψηφιακά από τους μαθητές του νηπιαγωγείου υπό τον συντονισμό των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενημέρωση των γονέων για την δράση ενίσχυσης της σχολικής βιβλιοθήκης. Επίσης δημιουργήθηκε μια γωνιά στον αύλειο χώρο η οποία φιλοτεχνήθηκε από τα ίδια τα παιδιά και ονομάστηκε « Το Παραμυθόσπιτο του 27ου Νηπιαγωγείου Αθηνών», γωνιά χαλάρωσης, εμπλουτισμένη με πολλά βιβλία κυρίως παραμύθια, όπου τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να διαβάσουν, να ξεφυλλίσουν, να παίξουν μαζί με τους φίλους τους  αγαπημένα τους παραμύθια, όσες φορές θελήσουν  και οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν. Ακόμη δημιουργήθηκαν αφίσες με τους κανόνες χρήσης των βιβλίων αλλά και με τα δικαιώματα του Μικρού Αναγνώστη. Επίσης ένα  επιδαπέδιο παιχνίδι σαν το γνωστό σε όλους «φιδάκι» το οποίο είναι διακοσμημένο με ήρωες παραμυθιών «καλούς και κακούς», όπως και πολλές άλλες εικαστικές δημιουργίες από την επεξεργασία διάφορων βιβλίων…

                      Πατήστε τους  παρακάτω συνδέσμους για να δείτε τα ψηφιακά βιβλία

 https://drive.google.com/file/d/1FpSZN0rV5qieycxFFpih1PRwb9Keog0_/view?usp=share_link

 https://drive.google.com/file/d/1Egq_bUhrTli7kF1UI9r5xUOhGll1W1hA/view?usp=share_link

https://drive.google.com/file/d/1L_huU727UTDssdxfR7wepM7g2D_87BHi/view?usp=share_link

https://drive.google.com/file/d/1GeD3133BPzJDeQ-MlNfcYUEQmBvhkuzZ/view?usp=share_link

Ακολουθεί ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από την πορεία της δράσης.

https://drive.google.com/drive/folders/1ftYjAbPZKu-RRYIlG5MQkDeSg6p-cX38?usp=share_link

Το ταξίδι μας για την φετινή σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος του και ήταν γεμάτο με εμπειρίες και αναμνήσεις που θα μας συντροφεύουν μικρούς και μεγάλους με χαμόγελα αγάπης και νοσταλγίας! Σας παραθέτουμε μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στα πλαίσια της θεματικής ΄΄Καλοκαίρι΄΄:

βυθός με ψαράκιβαρκούλεςτο καλοκαίρικαλό καλοκαίριχταπόδιαθάλασσαβυθόςψαράκι με παλάμη

Η Άνοιξη μπήκε για τα καλά και με μεγάλη χαρά και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας ετοιμάσαμε μοναδικές Πασχαλινές Δημιουργίες. Δημιουργήσαμε καλαθάκια από αβγοθήκες, βάψαμε αβγά με διαφορετικές  τεχνικές (γκοφρέ χαρτί και τέμπερα), ετοιμάσαμε κουλουράκια, κατασκευάσαμε λαμπάδες από φυσικό κερί μέλισσας, φιλοτεχνήσαμε πασχαλινά λαγουδάκια και πίνακες ζωγραφικής με θέμα το Πάσχα, αφού εμπνευστήκαμε από εικόνες, έργα, παραμύθια και τραγούδια με θέμα την Πασχαλιά! Ολοκληρώνοντας είμαστε έτοιμοι να στείλουμε τις πιο θερμές ευχές μας σε όλους για ένα καλό και ειρηνικό Πάσχα! Ευχόμαστε το αναστάσιμο φως να φωτίσει τις καρδιές μας με αγάπη και ελπίδα!!!

Ακολουθούν μερικές από τις δράσεις που υλοποιήσαμε:

ΥΠΕΡΟΧΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΑΛΑΘΙΑ ΑΠΟ ΑΒΓΟΘΗΚΗ 1ΑΒΓΑ ΟΠΩΣ Ο ΤΖΑΚΣΟΝ ΠΟΛΟΚ 2

 

 

λαμπάδες από κερί

 

 

ΚΑΡΤΑ ΑΒΓΟΚΑΛΑΘΑΚΙ 2καλάθια αβγοθήκες

κάρτα με λουλούδι για το πάσχαΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΚΑΡΤΑ 1

ΛΑΓΟΙΚΟΥΛΟΥΡΙΑ

 

ΑΒΓΑ ΣΕ ΚΟΡΔΕΛΑ

λουλούδια με τέμπερα μαρκαδόρο και νερομπογιά

 

 

 

 

Ο δεύτερος μήνας της άνοιξης, ο Απρίλιος έκανε την εμφάνιση του στο Νηπιαγωγείο μας και η τάξη μας γέμισε ανθισμένα λουλούδια, καταπράσινα λιβάδια, πίνακες ζωγραφικής εμπνευσμένους από μεγάλους ζωγράφους, πεταλούδες, μέλισσες και άλλα έντομα, ενώ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου επισκεφθήκαμε την Γ τάξη Δημοτικού της Κυρίας Έφης, όπου ανταλλάξαμε εργασίες, δημιουργήσαμε αφίσες και μιλήσαμε για τα πολλαπλά οφέλη του διαβάσματος εξωσχολικών βιβλίων. Ακολουθούν φωτογραφίες με κάποιες από τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε:

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΕΝΤΟΜΟ ΑΠΟ ΚΑΜΠΙΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΜΕΛΙΣΣΙ

ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

 

 

Στο διάστημα Φεβρουάριος-Μάρτιος 2024  πραγματοποιήθηκε ο τρίτος θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων : «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και Ευθύνη» στην υποενότητα : Συμπερίληψη :  Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: «Τα συναισθήματα και η διαφορετικότητα».

Μέσα από το πρόγραμμα «Τα συναισθήματα και η διαφορετικότητα» πραγματοποιήσαμε ποικίλες δραστηριότητες αποδοχής το εαυτού μας και των άλλων στα πλαίσια της συμπερίληψης. Μιλήσαμε για τον εαυτό μας δημιουργώντας το πορτραίτο μας. Αφουγκραστήκαμε και αναλύσαμε τα συναισθήματά μας, με σκοπό την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, την  αναγνώριση και  διαχείρισή τους, για την προώθηση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της δεξιότητας προσαρμογής απέναντι στις αλλαγές (προσαρμοστικότητα).  

Διαβάσαμε το παραμύθι «Το νησί του Ποτέ-Ποτέ» της Μαρίνας Γιώτη, μιλήσαμε για την έννοια της αλλαγής, τα διαφορετικά συναισθήματα που μας προκαλεί  η αλλαγή, διαχωρίσαμε τα αρνητικά από τα θετικά συναισθήματα και ακολουθήσαμε όλη τη νοητική διαδρομή που οδηγεί στους δικούς μας στόχους, τις δικές μας επιθυμίες, μέσα από το μονοπάτι της διαφορετικότητας, προς την προσαρμοστικότητα. Ακολούθως αξιοποιήθηκε διδακτικά η ιστορία του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα και εμπνευστήκαμε το όνομά μας με τα Ελμερογράμματα της φαντασίας μας, πολύχρωμα και διαφορετικά το ένα με το άλλο.  Παίξαμε παιχνίδια ρόλων- δραματοποίηση προκειμένου να εμπλακούμε στη στρατηγική επίλυσης προβλήματος και επιβραβευτήκαμε για την προσαρμοστικότητά μας με ένα βραβείο.

Επιπλέον, φτιάξαμε το χαλί της διαφορετικότητας και τέλος, κάναμε μια ομαδική εργασία, στην οποία χαρίσαμε όμορφα λόγια ο ένας στον άλλο. Τα όμορφα λόγια, στοχεύουν στη γενναιοδωρία και στην ανάδειξη της δικής μας εσωτερικής  ομορφιάς, η οποία συνδέεται με πράξεις καλοσύνης και θα αποτελέσει  τη μελλοντική μας ασπίδα απέναντι στην ευαλωτότητα.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από το σύνολο των εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν:

ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΑΚΙ

ΛΥΠΗΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΑΚΙ

ΕΓΩ

ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΟΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΤΕ

ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ ΟΤΑΝ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΤΑ ΕΛΜΕΡ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

ΟΜΟΡΦΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΧΑΡΙΖΩ

ΤΟ ΧΑΛΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

 

 

 

 

 

Μύρισε Άνοιξη στο Νηπιαγωγείο μας τις πρώτες δύο εβδομάδες του Μάρτη, του πρώτου μήνα της άνοιξης. Μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση την άνοιξη, για τα χελιδόνια της άνοιξης και τα ζώα που ξυπνούν από την χειμερία νάρκη.

Μάθαμε για τους καρπούς και τα λουλούδια της άνοιξης, φιλοτεχνήσαμε κάποια από αυτά, δημιουργήσαμε ανοιξιάτικα τοπία αφού είδαμε μία σειρά από γνωστούς πίνακες ζωγραφικής για την άνοιξη και κατασκευάσαμε χαρούμενα λιβάδια σε ομαδικές και ατομικές κατασκευές.

Με αφορμή την Ημέρα ενάντια στον Σχολικό Εκφοβισμό (6 Μαρτίου), φτιάξαμε και δωρίσαμε ο ένας στον άλλο μήλα με λόγια αγάπης και φιλίας και συγκεκριμένα με τα όμορφα λογάκια που δεν πληγώνουν, αλλά δυναμώνουν. Διαβάσαμε σχετικές ιστορίες και μάθαμε πως η βία είναι μια επιλογή που πρέπει να αποφεύγουμε. 

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από τις κατασκευές μας:

 

Η ΒΙΑ

17126823494241712682535066171268259197020240328 162135ΓΙΑΓΙΟΙ ΚΟΥΣΑΜΑΑΝΟΙΞΗ ΤΖΟΥΖΕΠΕ ΑΡΤΣΙΜΠΟΛΝΤΟΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ

 

Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων