Μέρα-Νύχτα-Διάστημα
Η εναλλαγή μέρας-νύχτας, φωτός-σκιάς πάντα γοήτευε τον άνθρωπο. Με αφόρμηση μία υδρόγειο σφαίρα που έφερε στο σχολείο ένα νήπιο, μιλήσαμε και ανιχνεύσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις τους για τη Γη και κατ΄επέκταση για το κοντινό μας σύμπαν.
Με ένα φακό και την υδρόγειο είδαμε τι συμβαίνει με τον ήλιο και τη Γη (μέρα-νύχτα), μιλήσαμε για τις δραστηριότητες της ημέρας και τις νύχτας, διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» και το δραματοποιήσαμε.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Μπαμπά σε παρακαλώ θα μου φέρεις το φεγγάρι» που τους άρεσε πάρα πολύ και το επεκτείναμε με τη φαντασία μας.
Μάθαμε για τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τραγουδήσαμε το τραγούδι «Η γειτονιά του Ήλιου», παρακολουθήσαμε το μύθο της δημιουργίας του γαλαξία μας και γίναμε πλανήτες.
Ασχοληθήκαμε με τους πλανήτες, τη σειρά που βρίσκονται σε σχέση με τον ήλιο και μάθαμε τι είναι τροχιά, ατμόσφαιρα κλπ.
Γίναμε ζωγράφοι κι όπως ο Β.Β. Γκογκ ζωγραφίσαμε τη δική μας έναστρη νύχτα, αφού μελετήσαμε τη δική του.
Ακούσαμε τα «Αστεράκια» και προσπαθήσαμε με το τηλεσκόπιό μας να δούμε κάποιους αστερισμούς, παρ’ όλο που την ημέρα δεν είναι εφικτό.
Διαβάσαμε και μετά δραματοποιήσαμε το μύθο του Ωρίωνα και της Καλλιστώς και φτιάξαμε τους δικούς μας αστερισμούς.
Το επόμενό μας βήμα ήταν ένα ταξίδι στο διάστημα. Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο, είδαμε στο διαδίκτυο ένα βίντεο εκτόξευσης πυραύλου και τη Λάικα το πρώτο σκυλί που ταξίδεψε στο διάστημα.
Ανακαλύψαμε νέους πλανήτες και τους δώσαμε τα δικά μας ονόματα και φυσικά συναντηθήκαμε με τους εξωγήινους φίλους μας.
Όταν η Γη χορεύει
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»- Κλιματική αλλαγή-Φυσικές Καταστροφές, πολιτική προστασία.
Υπόθεμα: «Όταν η Γη χορεύει»
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα νήπια να αποκτήσουν γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κτά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Τα παιδιά ζωγράφισαν, τραγούδησαν, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, άκουσαν μύθους γύρω από το σεισμό, πραγματοποίησαν ασκήσεις σεισμού, ενεργοποίησαν το δικό τους ηφαίστειο, έφτιαξαν αντισεισμικά σπιτάκια και έχτισαν σε ομάδες τις δικές τους αντισεισμικές κατασκευές.


















Πρόσφατα σχόλια