Μέρα-Νύχτα-Διάστημα
Η εναλλαγή μέρας-νύχτας, φωτός-σκιάς πάντα γοήτευε τον άνθρωπο. Με αφόρμηση μία υδρόγειο σφαίρα που έφερε στο σχολείο ένα νήπιο, μιλήσαμε και ανιχνεύσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις τους για τη Γη και κατ΄επέκταση για το κοντινό μας σύμπαν.
Με ένα φακό και την υδρόγειο είδαμε τι συμβαίνει με τον ήλιο και τη Γη (μέρα-νύχτα), μιλήσαμε για τις δραστηριότητες της ημέρας και τις νύχτας, διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» και το δραματοποιήσαμε.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Μπαμπά σε παρακαλώ θα μου φέρεις το φεγγάρι» που τους άρεσε πάρα πολύ και το επεκτείναμε με τη φαντασία μας.
Μάθαμε για τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τραγουδήσαμε το τραγούδι «Η γειτονιά του Ήλιου», παρακολουθήσαμε το μύθο της δημιουργίας του γαλαξία μας και γίναμε πλανήτες.
Ασχοληθήκαμε με τους πλανήτες, τη σειρά που βρίσκονται σε σχέση με τον ήλιο και μάθαμε τι είναι τροχιά, ατμόσφαιρα κλπ.
Γίναμε ζωγράφοι κι όπως ο Β.Β. Γκογκ ζωγραφίσαμε τη δική μας έναστρη νύχτα, αφού μελετήσαμε τη δική του.
Ακούσαμε τα «Αστεράκια» και προσπαθήσαμε με το τηλεσκόπιό μας να δούμε κάποιους αστερισμούς, παρ’ όλο που την ημέρα δεν είναι εφικτό.
Διαβάσαμε και μετά δραματοποιήσαμε το μύθο του Ωρίωνα και της Καλλιστώς και φτιάξαμε τους δικούς μας αστερισμούς.
Το επόμενό μας βήμα ήταν ένα ταξίδι στο διάστημα. Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο, είδαμε στο διαδίκτυο ένα βίντεο εκτόξευσης πυραύλου και τη Λάικα το πρώτο σκυλί που ταξίδεψε στο διάστημα.
Ανακαλύψαμε νέους πλανήτες και τους δώσαμε τα δικά μας ονόματα και φυσικά συναντηθήκαμε με τους εξωγήινους φίλους μας.
Όταν η Γη χορεύει
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»- Κλιματική αλλαγή-Φυσικές Καταστροφές, πολιτική προστασία.
Υπόθεμα: «Όταν η Γη χορεύει»
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα νήπια να αποκτήσουν γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κτά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Τα παιδιά ζωγράφισαν, τραγούδησαν, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, άκουσαν μύθους γύρω από το σεισμό, πραγματοποίησαν ασκήσεις σεισμού, ενεργοποίησαν το δικό τους ηφαίστειο, έφτιαξαν αντισεισμικά σπιτάκια και έχτισαν σε ομάδες τις δικές τους αντισεισμικές κατασκευές.
Αρχαίο ταξίδι στο βουνό του Ολύμπου
Στόχοι του προγράμματος
Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την Ελληνική μυθολογία
Να μάθουν πώς πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες ότι δημιουργήθηκε ο κόσμος
Να γνωρίσουν τους θεούς και τις θεές του Ολύμπου
Να γνωρίσουν τα σύμβολά τους, τα ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά τους, τις ιδιότητες που τους απέδιδαν οι άνθρωποι
Να έρθουν σε επαφή με την αρχαία τέχνη και αρχιτεκτονική
Να αποκτήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
Να εκτιμήσουν τον πολιτισμό του παρελθόντος και να συνειδητοποιήσουν πόσο άρρηκτα συνδεδεμένο είναι το χθες με το σήμερα.
Δραστηριότητες
Συγκεντρώσαμε πληροφοριακό υλικό
Μιλήσαμε και φτιάξαμε τη δημιουργία του κόσμου σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες.
Φτιάξαμε το γενεαλογικό δέντρο των θεών, αλλά και το δικό μας γενεαλογικό δέντρο
Εντοπίσαμε τον Όλυμπο στο χάρτη και παρατηρήσαμε πόσο μακριά βρίσκεται από το σχολείο μας.
Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη μακέτα με τον Όλυμπο, την κατοικία των θεών και οργανώσαμε τη γωνιά των Θεών.
Δημιουργήσαμε εννοιολογικούς χάρτες.
Μιλήσαμε για το σύμβολο του Δία τον κεραυνό, πως τον χρησιμοποιούσε, είδαμε βίντεο με κεραυνούς στο διαδίκτυο και μιλήσαμε με απλά λόγια για το φαινόμενο και πως δημιουργείται.
Διαβάσαμε και συλλέξαμε πληροφορίες για κάθε θεό ξεχωριστά, τα σύμβολά του, τι αντιπροσώπευε, τι προστάτευε, παίξαμε παιχνίδια με τα σύμβολα.
Είδαμε αγάλματα στο διαδίκτυο και «επισκεφτήκαμε» τόπους λατρείας-ναούς που έχτισαν και αφιέρωσαν προς τιμήν τους οι Αρχαίοι Έλληνες. Συγκρίναμε το χθες με το σήμερα.
Τις Απόκριες επιλέξαμε τη μάσκα του/της θεού/άς της αρεσκείας μας και παίξαμε παιχνίδια ρόλων.
Μάθαμε αινίγματα για τους θεούς
Διαβάσαμε το μύθο της Αθηνάς με την αράχνη και παρατηρήσαμε μια αράχνη που ζει στο σχολείο μας, πως υφαίνει τον ιστό της.
Είδαμε το άγαλμα της Αφροδίτη της Μήλου και μιλήσαμε γι’ αυτό, θαυμάσαμε τον πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι «Γέννηση της Αφροδίτης»
Για κάθε θεό/ά ξεχωριστά ασχοληθήκαμε με εποπτικό υλικό και κατασκευές.
Παίξαμε παιχνίδια αξιολόγησης στο https://wordwall.net/el.
Δράσεις για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο.
Πραγματοποιήσαμε δράσεις ευαισθητοποίησης συνολικά δέκα διδακτικών ωρών στα δύο Τμήματα πρωινό και ολοήμερο που αφορούν σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού και προβάλλαμε τα θετικά μας συναισθήματα, όπως ο καλός κι ο κακός πειρατής κλπ.
Επίσης συμμετείχαμε με σχετική αφίσα με τίτλο το “Αλφαβητάρι της Αντι-ΒΙ(Α)ωσης”, στο συνεργατικό e-book που οργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ν. Ιωαννίνων ως καλή πρακτική των Νηπιαγωγών του Ν. Ιωαννίνων.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ






























Πρόσφατα σχόλια